VRayIES

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
в този урок ще разгледаме, ако може така да се каже, светлините с форма, или това са "v-rayIES lights".
Преди това да обърнем внимание на някой неща в сцената.
В случая съм оставил слънцето, с неговите параметри по подразбиране.
Двата "sky" портала, които сложих и в околната среда и използвам "v-ray sky".
Ще изтрия слънцето.
Също така съм променил малко и параметрите на камерата, за да бъде малко по-тъмно в помещението.
Да видим по-ясно ефект от тези "IES" светлини.
В случая това, че съм без слънце, няма много да промени осветлението в интериора.
Тъй като реално аз от директното осветление на слънцето, не използвам нищо.
в момента използвам само светлина от околната среда.
Която вкарвам вътре със "sky" порталите.
Да го видим това през "active shade".
Това е общата осветеност, с която започваме.
Ще започна създаването на една такава "IES" светлина от "toolbar" с включено "ortho".
във :front view" ще е най-неудобно.
Искам да ги създам тук, над дивана.
Всъщност ще създам една, която е тук пред колоната.
В този случай определям с първоначалното кликване, къде да бъде източника на светлина и с влачене определям, каква да бъде посоката на светлината.
Затова използвам "ortho", за да бъде вертикално надолу.
А колко всъщност надолу да бъде, няма абсолютно никакво значение.
Това нещо ще се определи от файла, който ще използвам.
Така че, може във всяка позиция да пуснете таргета на светлината.
така съм създал една светлина, пред колона тук.
Ето тук пред тази колона, ще я позиционирам после назад.
И ще създам още две светлини, тук над дивана.
Тази, която ще копирам като "instance".
В случая имам три светлини, които ще ги позиционирам малко по-добре.
По принцип източника на светлина, трябва да сравнително близо до повърхността.
Може би два, три, пет сантиметра, нещо такова.
Това просто ще има значение за самият интензитет на светлината, която се вижда върху повърхността.
Ще го видим само след секунда.
"IES" светлините са създадени и в параметрите на самата светлина, мога да избера да бъде зареден "IES file".
Такива "IES" файлове можете свободно да свалите от сайтове на производители на осветителни тела.
Има и много свободни библиотеки в интернет с такива типове файлове.
Аз тук съм подготвил 2 такива файла.
Ще използвам първо единият, но преди това може би е по-добре да видим, какво имаме без да заредим файл.
Тази светлина ще я направя неактивна.
И ще направя един рендер на тези светлини.
Само че, не в "active shade", а направо в "production rendering".
Стандартно осветително тяло, сферично, което просто излъчва светлина.
Нищо необикновено дотук спирам рендера.
Сега, когато съм заредил този файл, ще направя още един такъв рендер.
Съответно формата на самата светлина е определено от самия файл.
Ще заредя другият файл, в другите две светлини.
"instance" тук е заредена също.
Да направим още един тест рендер.
Да разгледаме и някои от най-често използваните настройки на тези светлини, но направо в "active shade" те ще се отразяват автоматично.
Като основните настройки са свързани с цвят и интензитет.
При "production rendering" субдивижъните ще имат значение.
Имайте го предвид, от тук се контролират.
А относно цвета на светлината, се контролира от стандартен "color picker", откъдето можете да изберете цвета светлината.
В повечето случаи интензитетът се контролира от число, което е зададено предварително, в този параметър "power".
Това число е подбрано от производителя така, че да бъде физически реално това осветление.
Но това не пречи, ако ви се стори прекалено светъл източника, да го намалите или ако ви се стории прекалено тъмен, да го увеличите.
Например на мен този ми се струва прекалено светъл и в момента просто го намалявам от 13 хиляди на 6 хиляди.
В момента тук не можем да ги сравним двете, но в "production rendering", това беше с 13 хиляди.
Тук ще рендерирам тази част с 6000.
Тук избора изцяло остава ваш.
Тези светлини допълнително внасят шум в изображението.
С други думи влошават качеството.
Имайте предвид, че като стандартни светлини, започват с 8 субдивижъни Едва ли ще бъде достатъчно, особено за интериорно рендериране.
Но вече знаете, как да направите подбор на това число.
Това бяха "v-ray" светлините.
И нека да видим в другият пример, как да използваме няколко от тези типове светлини, в подобна сцена.

Тест за преминаване към следващия урок

 
VRayIES са тип светлини, който ?
нямат контрол за интензитета и цвета на светлината;
не могат да ползват външни файлове;
могат да светят с „определена форма“;

Въпроси и отговори

  • Къде?

    Еми Г:

    Здравейте, намерих V-Ray Light Lister в Tools ,но в него няма нито една светлина, а в сцената има поне 5бр. Аз съм с версия Max 2014 , и Vray Adv 2.40.03

    Поздрави Еми

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    провери дали радио бутона е на All Lights в Light Lister-a

    Еми Г:

    Благодаря за отговора.Проблема беше във V-ray-версията.В новата всичко е наред!

  • Защо излиза това съобщение за грешка?

    Йорданка Вичева:

    Привет, има ли причина да излиза съобщение за грешка? Дали е бъг във Vray или може да е друга причината. Благодаря!

    Йорданка Вичева:

    Само да добавя, че това се случва единствено когато поставя IES светлини.

  • Как да извадя ortho ?

    Вера Димитрова:

    Извинявам се за тъпия въпрос, но как да извадя ОRTHO в команд панела?

    Георги :

    Отиваш в Costumize > Costumize User Interface... От там в Toolbars. В колонка Action цъкаш върху някой ред, без значение кой и на клавиатурата пишеш букви OR , за да те отведе до Ortho Snaping Mode. Иначе колоната е много голяма и много ще трябва да се прелиства. После от бутон New си създаваш бутон с произволно име, придърпваш ортото в него и готово.

    Вера Димитрова:

    Благодаря ти Георги!

  • Защо при мен  shape subdivds  е заключен ?

    Йордан:

    защо при мен shape subdivds е заключен ?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, тази опция не е активна, защото в настройките на V-Ray е избрано, рендер енджина да подбира оптималната стойност, а не потребителя, ако искаш да го промениш, трябва да сложиш тази отметка на Use local subdivs ->