в този урок
ще разгледаме,
ако може така да се каже,
светлините с форма,
или това са "v-rayIES lights".
Преди това да обърнем внимание
на някой неща в сцената.
В случая съм оставил слънцето,
с неговите параметри
по подразбиране.
Двата "sky" портала,
които сложих
и в околната среда и
използвам "v-ray sky".
Ще изтрия слънцето.
Също така съм променил малко
и параметрите на камерата,
за да бъде малко по-тъмно
в помещението.
Да видим по-ясно
ефект от тези "IES" светлини.
В случая това,
че съм без слънце,
няма много да промени
осветлението в интериора.
Тъй като реално
аз от директното осветление
на слънцето,
не използвам нищо.
в момента използвам само светлина
от околната среда.
Която вкарвам вътре
със "sky" порталите.
Да го видим това през "active shade".
Това е общата осветеност,
с която започваме.
Ще започна създаването на
една такава "IES" светлина от "toolbar"
с включено "ortho".
във :front view"
ще е най-неудобно.
Искам да ги създам тук,
над дивана.
Всъщност ще създам една,
която е тук пред колоната.
В този случай определям
с първоначалното кликване,
къде да бъде източника на светлина
и с влачене определям,
каква да бъде посоката на светлината.
Затова използвам "ortho",
за да бъде вертикално надолу.
А колко всъщност надолу да бъде,
няма абсолютно никакво значение.
Това нещо ще се определи от файла,
който ще използвам.
Така че,
може във всяка позиция да пуснете
таргета на светлината.
така съм създал една светлина,
пред колона тук.
Ето тук пред тази колона,
ще я позиционирам после назад.
И ще създам
още две светлини,
тук над дивана.
Тази, която ще копирам като "instance".
В случая имам три светлини,
които ще ги позиционирам
малко по-добре.
По принцип източника на светлина,
трябва да сравнително близо
до повърхността.
Може би
два, три, пет сантиметра,
нещо такова.
Това просто ще има значение
за самият интензитет
на светлината,
която се вижда върху повърхността.
Ще го видим само след секунда.
"IES" светлините са създадени
и в параметрите на самата светлина,
мога да избера да бъде зареден
"IES file".
Такива "IES" файлове
можете свободно да свалите
от сайтове на производители
на осветителни тела.
Има и много свободни библиотеки
в интернет с такива типове файлове.
Аз тук съм подготвил 2 такива файла.
Ще използвам първо единият,
но преди това може би
е по-добре да видим,
какво имаме без да заредим файл.
Тази светлина ще я направя неактивна.
И ще направя един рендер на тези светлини.
Само че, не в "active shade",
а направо в "production rendering".
Стандартно осветително тяло,
сферично,
което просто излъчва светлина.
Нищо необикновено дотук
спирам рендера.
Сега, когато съм заредил този файл,
ще направя още един такъв рендер.
Съответно формата на самата светлина
е определено от самия файл.
Ще заредя другият файл,
в другите две светлини.
"instance" тук е заредена също.
Да направим още един тест рендер.
Да разгледаме и някои от
най-често използваните настройки
на тези светлини,
но направо в "active shade"
те ще се отразяват автоматично.
Като основните настройки
са свързани с цвят и интензитет.
При "production rendering"
субдивижъните ще имат значение.
Имайте го предвид,
от тук се контролират.
А относно цвета
на светлината,
се контролира от стандартен "color picker",
откъдето можете да изберете
цвета светлината.
В повечето случаи интензитетът
се контролира от число,
което е зададено предварително,
в този параметър "power".
Това число е подбрано
от производителя така,
че да бъде физически реално
това осветление.
Но това не пречи,
ако ви се стори прекалено
светъл източника,
да го намалите
или ако ви се стории прекалено тъмен,
да го увеличите.
Например на мен този
ми се струва прекалено светъл
и в момента просто го намалявам
от 13 хиляди на 6 хиляди.
В момента тук не можем
да ги сравним двете,
но в "production rendering",
това беше с 13 хиляди.
Тук ще рендерирам тази част
с 6000.
Тук избора изцяло остава ваш.
Тези светлини допълнително
внасят шум в изображението.
С други думи влошават качеството.
Имайте предвид,
че като стандартни светлини,
започват с 8 субдивижъни
Едва ли ще бъде достатъчно,
особено за интериорно рендериране.
Но вече знаете,
как да направите подбор на това число.
Това бяха
"v-ray" светлините.
И нека да видим в другият пример,
как да използваме
няколко от тези типове светлини,
в подобна сцена.
Тест за преминаване към следващия урок
724
VRayIES са тип светлини, който ?
нямат контрол за интензитета и цвета на светлината; 2237
не могат да ползват външни файлове; 2238
могат да светят с „определена форма“; 2239
Въпроси и отговори