Фон 2 - Worm on Cold advanced

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Това е предишната сцена, с която завършихме миналият урок.
Тук ще ви покажа една алтернативна версия на този вариант, който вече разкарахме.
Ще върна цвета на светлините, да бъде бяло.
По-късно може пак да ги променим, но за момента нека да са бели.
Другото, което ще променим е "backdrop".
}е намаля малко и светлините така, че да могаt да станат вътре в "backdrop".
Tук ще добавя още две светлини.
Във "front view" Да проверим дали всичко по позиция е както трябва.
Тази светлина ще осветява само "backdrop" и тя ще връща една мека и разпръсната светлина, от самият "backdrop", върху обекта.
Което допълнително ще освети горната част.
И допълнително ще освети и предната, която също ще бъде осветена и от тази светлина, която е зад камерата.
Да направим така един тестов рендер.
Светлините в момента са повече Може би трябва да увелича малко "shutter speed" Дa проверим само, колко сив е материала, който ползваме.
Близък е до бялото, така че този резултат е почти правилен от гледна точка на общата осветеност.
Може би това е по-верният вариант, затова оставям така нещата.
Със 100 "shutter speed" и тук отново можем да върнем, ако желаем и цветовете на светлините, които използвахме.
Тук вече комбинациите разбира се могат да бъдат различни.
Оставям само топлият тон в едната светлина, който ще засиля обаче.
А в другата оставих белият цвят.
Виждате, колко добре се чете формата.
Колко дифузни са сенките и как плавно преминава прехода в бекграунда.
Така ще оставим тези настройки.
Като тук единственото, което трябва да направите, ако искате да рендерирате ваш обект в тази сцена е просто да махате чайника и да сложите обекта, който сте моделирали.
Променяте за вашите нужди и положението на светлините, и цветовете им, и интензитета.
Разполагайте нови, там където се нуждаете от допълнителни отражения и оттенъци.
Също така може да експериментирате и с "backdrop".
A w следващият урок ще видим още едно решение за осветление на обект, който е базиран на един "lightbox".

Въпроси и отговори

  • Защо

    васил:

    Здравейте изпробвах метода за продуктово рендериране но не мога да докарам хрома както ми се иска . дали има някви техники за да може материала хром да се визуализира по добре

    васил:

    Това е най доброто което можех да получа малко размазах глосинеса и рефл. иначе ми се получават петна па и самия резултат не дава отблясък на метал. Настроил съм материала както в курса. сложих домсветлина с текстура на HDRI изображение и я дадох да влияе само на солида с хрома и то само ана отраженията и не става.Който може да помага

    Ивo:

    Може ли да направиш един скииншот на настройките на самия материал да видим дали там не можем да променим нещо, което да помогне да изглежда по-добре

    васил:

    ето направих

    Ивo:

    Може да пробваш следното нещо - първо провери далиобекта и равнината не са ти под хоризонта - ако е така ги вдигни нагоре. След това - понеже дифюза ти е черен, а светлината си я настройл да влияе само на рефлекшъна, метала изглежда прекалено тъмен. Аз бих настройл светлината да влияе на всичко както е по подразбиране (може и само за този обект, както си го направил). Дори бих пробвал за основен цвят сиво, да кажем около 80, а не чисто черно за дифюза. След това - глосинеса е нисък - за да виждаш някакви отражения, може да започнеш да експериментираш с 0.98 и евентуално да го намаляваш към 0.9. Ако отраженията който заточнеш да виждаш са цветни от HDRI-я, прекарай картата през един ColorCorect и я десатурирай, преди да я използваш в DomeLight-a. Тествай така да видим дали ще е по-добре.

    васил:

    да ще пробвам струва ми се че хрома по добре се визуализира при сверични тела ,когато са плоски поне на мен ми е трудно и карти слагам и светлини насочвам но не е това което очаквам ето тук в тенджерката ,пък и в другите матални модели е доста по добре а настроиките на материала са еднакви

    васил:

    аз си поиграх и получих това

    васил:

    Намерих в саита на хаус груп сканирани материали v-rayscans,те са настроени и получих следния резултат
    на поз. 1 не ми харесва докато на сверичния обект е доста по добре

    васил:

    ето и приложения материал

    Георги :

    Металът според мен се получил добре. може би разликите идват от това че горната картинка е малко по топла от тази на Chaosgroup. Ако искаш да видиш и други отражения пробвай да завъртиш малко предмета и виж какви ще са резултатите. Доста лесно ще е в Interactve Renderig. Също може и да се пробва и с някой по гланцов метал. По-нагоре си писал че искаш да постигнеш хром. Ако търсиш готови настроени материали, може да пробваш VrayMdlMtl. Това е материал, който използва файлове с разширение MDL. Горе долу като VRscans mtl. Материалът се намира в Materials > V-ray > VrayMdlMtl В Mdl Filenamе добавяш пътя на файла, ако не си променял нищо по време на инсталацията на V-ray, би трябвало да имаш около 30 готови материала, пътя до MDL папката е C:\Program Files\Chaos Group\V-Ray\3ds Max 20хх\mdl. От Finish Roghnes определяш колко да е гланцов От Color -цвета на материала В случея това е Алуминий: Finish Roghnes 0,22, Color сив И с малко променени настройки: По-вече информация за този материал и какво представлява всеки материал по отделно на старницата на Chaosgroup Надявам се тези материали да ти помогнат с нещо.

    васил:

    Благодаря много намерих ги тези материали