Оптимизиране на настройките на рендера - АА

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Стигнахме може би до най-важната част от проекта, а именно оптимизиране и подбор на настройките на "render engine".
Настройките в момента, които ползваме са такива, каквито ги оставихме в урока с тестовият рендер.
Преди да започнем оптимизирането, само искам още малко да намаля рендер "bucket".
Искам по-бързо да се обновяват.
И така първата част е определянето на типа на "antialiasing", който ще използваме.
А именно ние ще използваме "adaptive" метода.
Следващата стъпка е определяне на минимум и максимум субдивижъни за този "sample".
За да ги определим в сцената, ще използваме един материал, който ще го наименоваме "override material".
Той ще бъде сиво, който ще приложим в слота на т"override material" като "instance".
Ще изключим осветлението и сенките.
Ще направим активни светлините, които са по "default" и ще скрия всички светлини в сцената.
Включително и купола.
Така, всички светлини вече са скрити.
В момента използваме осветлението, което е по "default".
Рендерираме през камерата.
Изключваме "GI" системата и рендерираме.
В момента единственият рендер пас, който ни интересува е "sample rate".
Основните зони върху, които съсредоточена червената част от семеринга е при дърветата и в тревата.
Това е псолютно очаквано.
Тук има най-много детайли, които трябва да се визуализират от геометрията.
И очевидно тези 2 стойности, които използва в момента не са достатъчни.
Навсякъде, където използва червеният пиксел значи, че използва максималната стойност, каято е зададена в максимум субдивижъни.
Тази стойност тук отговаря за изчисленията при геометрията.
Затова това число трябва да е доста по-голямо.
Колко точно експериментално ще установим сега.
Ще пробвам с 8 и ще рендерирам тази част.
Почти изчезнаха червените пиксели, ще включа и "stamp", за да гледаме и времето.
6 секунди, ще увеличат тази част още да видим как ще повлияе.
Почти същото време, доста по-близко до синият цвят е в момента, Но все още забелязвам червени пиксели, които не са много и по принцип мога да го оставя така.
Но ще пробвам със сегашната стойност 16, да видим, как ще повлиае на времето и на "sample rate".
При 16 субдивижъна, вече нямам червени пиксели почти.
Основната част е в тъмно синьо.
Но все пак само за експеримент, тук ще пробвам и със стойност 24.
6,2 за 24, още по-изчистена е тази част около дървото.
Ще пусна един тестов рендер да видя, как е цялото изображение.
Прекалено много са тези субдивижъни, затова ще го намаля на 20.
И тъй като се рендерира сравнително бързо, ще пусна отново на цялото изображение.
Почти същото време.
Тъмносиньо за тези площи, които със сигурност не предтавляват никакъв проблем при рендерирането.
И светло сини, към зеленикави оттенъци, там където имаме детайлна геометрия.
Оставям така тези параметри, за минимум максимум субдивижъни.
И като финален ключ след това, ще използвам "noise threshold" ако трябва да подобря цялото качество.
За момента ще оставя тази стойност, както е по подразбиране.
Тази част тук повече няма да я променям и съответно няма да се връщам повече на нея.
Тази част с "image sampler" вече е решена.
Сега трябва да вземам решение, коя част да добавим към рендера.
Която да наблюдаваме, Как влияе върху качеството.
И така, решавам да добавя първо светлините в сцената.