Стигнахме може би до
най-важната част от проекта,
а именно оптимизиране
и подбор на настройките
на "render engine".
Настройките в момента,
които ползваме
са такива,
каквито ги оставихме
в урока с тестовият рендер.
Преди да започнем оптимизирането,
само искам още малко да намаля
рендер "bucket".
Искам по-бързо да се обновяват.
И така първата част
е определянето
на типа на "antialiasing",
който ще използваме.
А именно ние ще използваме
"adaptive" метода.
Следващата стъпка е определяне
на минимум и максимум субдивижъни
за този "sample".
За да ги определим в сцената,
ще използваме един материал,
който
ще го наименоваме "override material".
Той ще бъде сиво,
който ще приложим в
слота на т"override material"
като "instance".
Ще изключим осветлението
и сенките.
Ще направим активни светлините,
които са по "default"
и ще скрия всички светлини
в сцената.
Включително и купола.
Така, всички светлини
вече са скрити.
В момента използваме
осветлението,
което е по "default".
Рендерираме през камерата.
Изключваме "GI" системата
и рендерираме.
В момента единственият рендер пас,
който ни интересува
е "sample rate".
Основните зони върху,
които съсредоточена червената част
от семеринга
е при дърветата
и в тревата.
Това е псолютно очаквано.
Тук има най-много детайли,
които трябва да се
визуализират от геометрията.
И очевидно тези
2 стойности,
които използва в момента
не са достатъчни.
Навсякъде, където използва
червеният пиксел значи,
че използва
максималната стойност,
каято е зададена в
максимум субдивижъни.
Тази стойност тук отговаря за
изчисленията при геометрията.
Затова това число трябва
да е доста по-голямо.
Колко точно експериментално
ще установим сега.
Ще пробвам с 8
и ще рендерирам тази част.
Почти изчезнаха червените пиксели,
ще включа и "stamp",
за да гледаме и времето.
6 секунди,
ще увеличат тази част още
да видим
как ще повлияе.
Почти същото време,
доста по-близко до
синият цвят е в момента,
Но все още забелязвам
червени пиксели,
които не са много
и по принцип мога
да го оставя така.
Но ще пробвам със
сегашната стойност 16,
да видим,
как ще повлиае
на времето и
на "sample rate".
При 16 субдивижъна,
вече нямам
червени пиксели почти.
Основната част е в тъмно синьо.
Но все пак само за експеримент,
тук ще пробвам и със стойност 24.
6,2 за 24,
още по-изчистена е тази част
около дървото.
Ще пусна един
тестов рендер да видя,
как е цялото изображение.
Прекалено много са тези субдивижъни,
затова ще го намаля на 20.
И тъй като се рендерира
сравнително бързо,
ще пусна отново
на цялото изображение.
Почти същото време.
Тъмносиньо за тези площи,
които със сигурност не предтавляват
никакъв проблем при рендерирането.
И светло сини,
към зеленикави оттенъци,
там където имаме
детайлна геометрия.
Оставям така тези параметри,
за минимум максимум субдивижъни.
И като финален ключ след това,
ще използвам
"noise threshold"
ако трябва да подобря
цялото качество.
За момента ще оставя тази стойност,
както е по подразбиране.
Тази част тук
повече няма да я променям
и съответно няма
да се връщам повече на нея.
Тази част с "image sampler"
вече е решена.
Сега трябва да вземам решение,
коя част да добавим
към рендера.
Която да наблюдаваме,
Как влияе върху качеството.
И така,
решавам да добавя
първо светлините в сцената.