Здарвейте! От прикачената картинка много ми харесват материалите на абажура- полусфера, но не мога да ги "докарам". Става дума за двата материала- 1. този от външната страна и 2. този отвътре- светещият. И за двата пробвам да направя някакъв вид метали, но резултата дори не е близо ( от вътрешната страна поставям и една invisible sphere light). Не знам дали дори подхода не ми е грешен- примерно за светещата страна да се използва материал със self- illumination?..
Здравей Кремена,
двата материалаза абажура аз бих ги направил по-скоро, като тип пластмаса, отколкото катометал. Виж отново ако искаш урок 5 от модул 3, там съм променил diffuse-a на сиво (175) и съм увеличил малко glossiness-a на 0.95 за гланциранатапластмаса – външната част на абажура. Тук може още малко да затъмниш цвета, акосмяташ че е необходимо. За вътрешната част мисля, че можеш да използваш същиятматериал, но с ниска стойност на reflection glossiness – 0,6 (например) и малко по-светъл diffuse. След както си сложила светлиненизточник, той е толкова близо, че всяка светла повърхност „ще светне”. Засамият източник няма значение дали е видим или не в случая, но определено трябвада го има. Типа на източника - сфера е ОК, но може само за експеримента дапробваш с някаква IES светлина.
Още нещо :) - обърни внимание, че тук светлината не е "бяла", може да пробваш и в твоя проект да и придадеш лек, топъл нюанс, за разлика от основното осветление през прозореца с пердетата - синьо.
Здравейте, въпросът ми е когато избирате цвета да кажем на мед или злато има ли някакъв трик по който избираме цветовете( да не е на око) нещо като таблица с номерата на медта..или иузползване на пипетка..? Или трябва просто да се наизустят самите цифри(10-230-100) за мед и тн..?
Здравей, според мен няма нужда от найзустяване, а и не съм сигурен че този метод със запомнянето на определена стойност ще свърши работа, защото има разлини видове от едни и същи метали. Например може да ти трябва полирано злато което има един цвят, или старо злато, което има друг цвят. С металите като медта е още по трудно - когато остарява без да се оксидира става по-тумна, а ако се оскидира се появяват селеникави участъци. Зависи какъв е обекта и условията на самата сцена. Най добре си избери референция, която да ти харесва и т нея избирай с пипетката определен цвят, който след това да модифицираш. Също така обръщам внимание, че цвета на металите е свързан и с тяхната полираност и съответно reflection glossiness - с други думи за различните цветове на метала, може да ти е необходимо и да промениш по някакъв начин и структурата за друг вид подобен метал (както и цвета).
Благодаря :)
Малко извън темата : защо след като пусна рендера картината ми е бяла ? мислех,че е от светлината или от слънцето прегаря,но след като ги махнах и пробвах едното или другото все се получава така?
В момента на приложената картинка просто си сложил отметка на Invizible т.е.Слънцето да бъде невидимо за камерата / рендъра. На крайния резултат все нещо се вижда. Възможно е да е от некоректни настройки и на камерата.
здравейте има ли някъв трик за преборване на черния цвят или отражения на хрома в коритото на мивката
Здравей, може да пробваш със скрита всетлина, която не каства сенки и в нейните опции е избрано да действа само (Include) мивката.
Аха, мерси много
Здравейте, Използвам вашите настройки за стомана и следното изображение за Bitmap:
А материала след рендериране изглежда така:
Здравей, може ли да направиш един скрииншот на материала да видим как е направен. Каква стойност използваш за Fresnel и в кой слот използваш показаната карта?