Как да направя материал за метална повърхност?

3D Моделиране V-Ray V-Ray Рендери за 3ds Max

Здарвейте! От прикачената картинка много ми харесват материалите на абажура- полусфера, но не мога да ги "докарам". Става дума за двата материала- 1. този от външната страна и 2. този отвътре- светещият. И за двата пробвам да направя някакъв вид метали, но резултата дори не е близо ( от вътрешната страна поставям и една invisible sphere light). Не знам дали дори подхода не ми е грешен- примерно за светещата страна да се използва материал със self- illumination?.. 

Така че окончателният ми въпрос е - за двата материала и "лампата вътре". 

Здравей Кремена,



двата материала
за абажура аз бих ги направил по-скоро, като тип пластмаса, отколкото като
метал. Виж отново ако искаш урок 5 от модул 3, там съм променил
diffuse-a на сиво (175) и съм увеличил малко glossiness-a на 0.95  за гланцираната
пластмаса – външната част на абажура. Тук може още малко да затъмниш цвета, ако
смяташ че е необходимо. За вътрешната част мисля, че можеш да използваш същият
материал, но с ниска стойност на
reflection glossiness – 0,6 (например) и малко по-светъл diffuse. След както си сложила светлинен
източник, той е толкова близо, че всяка светла повърхност „ще светне”. За
самият източник няма значение дали е видим или не в случая, но определено трябва
да го има. Типа на източника - сфера е ОК, но може само за експеримента да
пробваш с някаква
IES светлина.

Още нещо :) - обърни внимание, че тук светлината не е "бяла", може да пробваш и в твоя проект да и придадеш лек, топъл нюанс, за разлика от основното осветление през прозореца с пердетата - синьо.


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация