Проект 1 – Дневна 2 – Анализ

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Първо обещам внимание отново на скучното небе.
Пак казвам с алфа канала тази част много лесно може да бъде сменена.
Сега "sample rate" няма много значение в случая, след като е готов рендера.
Той беше важен отново в началото, когато избираме броя на тези субдивижъни.
Но в момента само обръщам внимание, че аз също съм приключил с рендериране, без да имам червени пиксели.
Никъде не съм използвал максималният брой на семпълите.
От "image stamping".
големи неща после сравнително чист Зоните, които затрудняват рендера са освен тези ръбове, краища и ъгли.
И основното, което отнема време в рендера е ето тази стена, която цялата е с "displacement" и тя фактически е основното, което отнема като ресурс.
Така че, ако искате може да я махнете и да пробвате докато направите сетъпа.
Да махна този "displacement" и да работите с един цвят за тази повърхност.
Тук се забелязват и неравности по пода.
От "bump", който съм сложил в този материал.
Като цяло пак казвам, този пас е строителни чист.
"rawlighting", тук отново може да видим че там, където имаме равни повърхности, паса е отново чист.
В тези области много трудно можем да преценим дали е чист, точно затова използваме и "override color" при избора на броня на семпълите за съответните светлини.
Затова съм добавил и отделните светлини, в отделен рендер пас.
Тук този пас няма да е много по-различен, тъй като използвам само сиви материали.
От "skylight" портала това осветлението, което реално се вкарва в самата стая.
Виждате тази част отдолу има син оттенък.
Нагоре постепенно става към оранжевия цвят.
Допълнително подобряване на сенките.
Въобще "skylight" портала е един струмент, който задължително трябва да се използва при интериорното рендериране.
От сферичните светлини...
Всъщност това е само от едната сверична светлина.
Нямам никакво директно осветление.
Това, което виждам от нея е само светлината, която преминава през допълнителна осветително тяло, което е с "2sidedmaterial".
Eдната "IES" светлина.
Тук отново виждам, че е пасa e чист.
Прехода в сенките е плавен, там където имаме равна повърхност.
И светлината от слънцето, която влиза като директна казахме че е никаква, но все пак със слънцето контурираме отенъка.
И много лесно можем да го направим с директно осветление, ако сменим позицията на слънцето.
Така ще завършим този модел с сетъпа на този проект.
А в след модул, ще се запознаем вече с следващата част от контролирането на "exposure control".
А именно с камерата и използването на някои нейни ефекти.

Въпроси и отговори

  • Може ли...

    Георги :

     Здравейте, Честита нова година на всички съфорумци и на целия екип на Аула. 

     Има ли смисъл в сетъпа на осветлението да се използват толкова много събдиви, като ефекта от тях се вижда само в изображението Vray Raw Lighting.....май? При моите опити, от 16 събдива нагоре, времето започна да се увеличава, но разлика в качеството на картинката нямаше сякаш. VrayIES източниците на светлина могат ли да се копират като инстънсни копия? Пробвах да създам само единия източник от трите и да го копирам с Shift. получи се, но настройките за всеки източник трябваше да се задават поотделно, не знам защо. При настройките на събдивите, винаги стойностите който слагате са някакви кратни на "8" ( 16, 32 ,64). Това някаква "подходяща" стойност за макса ли е? Пробвах с някакви приблизителни на тези стойности но не намерих разлика. В предния курс имаше урок за дневна система която се активира от Systes > Daylight. Тя може ли да се използва със V-ray? В нея има опция за Sunlight - V-ray обаче в опцията Skylight няма V-ray. Благодаря.
    Ивайло Искренов:

    Здравей, Честита Нова Година  :)

    1- броя на samples за осветлението - щом има noise в Light pass-a, значи този "шум" съществува и в RGB pass-а, но ако не е много забележим (смесва се добре) и може да се пренебрегне, тогава могат да се използват и по-малки стойности. С експерименталното установяване на броя на събдивижъните в случая не съм се стремял да оптимизирам времето, а да постигна noise-free image (без компромиси в качеството) ... а иначе баланса качество/време продължава да съществува :) . Сравни рендер-паса който имаш с този от урока, като гледаш основно в тавана и в сянката зад колоната от ляво - там е основната видима разлика.
    2- VrayIES Instance - може да, дори е препоръчително в случая. Ако при преместването с Shift излиза менюто за избор на Copy или Instance, би трябвало да е ОК.
    3- стойности за subdivs - по-скоро избирам стоности който да са степен на 2 , а не кратни на 8 ... не мога да кажа, че това са "подходящи" стойности, но прочетох някъде, че пресмятанията стават "по-лесно и по-бързо" с такива стойности и от тогава ми е навик ... а и лесно се дублират.
    4- Daylight system - в стандартната дневна система на Max има възможност за избор вместо стандартното слънце да използваш VraySun. Когато го избереш, излиза автоматично прозорец за избор - "дали искаш да използваш VraySky в околната среда" - с Yes това нещо става активно и системата е сетната. Друг е въпроса, че тази система става малко тромава и според мен даже неизползваема по този начин, защото просто не е необходимо - със създаването на VraySun и потвърждение за VraySky в околната среда, дневното осветление е готово, без да създаваш система (* което даже звучи сложно :) *)
    Георги :

    Много благодаря за отговора.

  • Защо няма?

    Vicka Dimov:

    Защо няма примери/упражнения с нощно осветление (Exterior и Interior)

    Ивайло Искренов:

    Здравей, в курса са разгледани както създаването на динамична дневна система, така и отделни примери за постановки в различно типово осветление и на интериор и на екстериор. Можете да се упражнявате върху каквито други примери искате и ако срещнете трудности при изпълнението им може да отворите нова тема тук във форума. Опитайте се да разберете, че е много трудно да има "всичко". Постарали сме се от всички интересни области да има примери.

    Vicka Dimov:

    Здравейте! Аз съм абсолютно наясно, че е трудно да се обхване всичко. Просто на мен там ми е драмата - нощни заведения и тяхното реалистично осветяване. Иначе курса е наистина една много добра основа.