Първо обещам внимание
отново на скучното небе.
Пак казвам с алфа канала
тази част много лесно
може да бъде сменена.
Сега "sample rate"
няма много
значение в случая,
след като е готов рендера.
Той беше важен
отново в началото,
когато избираме
броя на тези субдивижъни.
Но в момента
само обръщам внимание,
че аз също съм приключил
с рендериране,
без да имам
червени пиксели.
Никъде не съм използвал
максималният брой
на семпълите.
От "image stamping".
големи неща
после сравнително чист
Зоните, които
затрудняват рендера
са освен тези ръбове,
краища и ъгли.
И основното,
което отнема време
в рендера е
ето тази стена,
която цялата е
с "displacement"
и тя фактически е основното,
което отнема като ресурс.
Така че, ако искате
може да я махнете
и да пробвате
докато направите сетъпа.
Да махна този "displacement"
и да работите с един цвят
за тази повърхност.
Тук се забелязват
и неравности по пода.
От "bump",
който съм сложил
в този материал.
Като цяло пак казвам,
този пас е строителни чист.
"rawlighting",
тук отново може
да видим че там,
където имаме
равни повърхности,
паса е отново чист.
В тези области
много трудно можем
да преценим дали
е чист,
точно затова използваме и
"override color"
при избора на броня на
семпълите за съответните светлини.
Затова съм добавил и
отделните светлини,
в отделен рендер пас.
Тук този пас няма да е
много по-различен,
тъй като използвам
само сиви материали.
От "skylight" портала
това осветлението,
което реално се вкарва
в самата стая.
Виждате тази част отдолу
има син оттенък.
Нагоре постепенно става
към оранжевия цвят.
Допълнително
подобряване на сенките.
Въобще "skylight" портала е
един струмент,
който задължително
трябва да се използва
при интериорното рендериране.
От сферичните светлини...
Всъщност това е само
от едната сверична светлина.
Нямам никакво
директно осветление.
Това, което виждам
от нея е
само светлината,
която преминава през
допълнителна осветително тяло,
което е с "2sidedmaterial".
Eдната "IES" светлина.
Тук отново виждам,
че е пасa e чист.
Прехода в сенките е плавен,
там където имаме
равна повърхност.
И светлината от слънцето,
която влиза
като директна
казахме че е никаква,
но все пак
със слънцето контурираме
отенъка.
И много лесно можем
да го направим с
директно осветление,
ако сменим позицията
на слънцето.
Така ще завършим
този модел с
сетъпа на този проект.
А в след модул,
ще се запознаем вече с
следващата част от
контролирането на
"exposure control".
А именно с камерата и
използването на някои
нейни ефекти.
Въпроси и отговори