Оптимизиране на настройките на рендера - GI

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Следващата стъпка е добавяне на "GI" системата.
Отново ще експериментирам върху регион.
В момента "sample rate" съм го запазил синьо като там, където трябва да се появят детайли, да бъде към зеленият отенък.
И евентуално някъде да се появи червено.
"raw lighting", паса е чист.
Но все пак да направим един тестов рендер на тази част, за да може да ги сравним, тъй като тук вече правихме експерименти с купулната светлина.
Сравнително чист пас за времето, за което се рендерира Можем да увеличим още малко субдивижъните на тези светлини, които са отпред.
Тази част, която е близо до осветителното тяло е чиста, но напред в сянката, вася допълнителен "noise", така че, ще направя още един тест рендер за тази част.
Ще пусна така да видя, за какво време се рендерира, 5,1 секунди.
Субдивижъните, които ползваше в момента бяха 128.
Ще пробвам с 256.
5,4 секунди.
Ще оставя така тази стойност, резултата е доста по-чист.
Дори може по-висока стойност да се използва тук.
Включваме и "GI" системата, "irradiance map" и "lightcache".
"irradiance map" присет използвам "low".
Всички други настройки тук по подразбиране.
За "lightcache" също по подразбиране.
И правим нов тест рендер.
Ще рендерирам ето такава част, което да се рендерира сравнително бързо.
Може би е добре да хвана и малко от тревата, ето така.
Вече е активиран "GI" и пускам нов тест рендер.
В "rgb color" паса не виждам да е внесло някакво особено смущение или лошо качество.
1 минута и 12 секунди.
Да видим дали това време не можем да го оптимизираме малко и да повишим качеството.
Но за да видим реално, какво е влиянието на "GI" системата, може да погледнем в паса "global illumination".
Този път е сравнително чист, с тези настройки, които ползва по подразбиране.
Но все пак ще се опитаме да оптимизираме малко това време.
Като дадем на "v-ray" допълнителна информация с повишаване на субдивижъните за "irradiance map".
От 50 ще го направя на 80 "interpolation samples" или това сa броя на "samples", от които ще се осреднява тази стойност.
Но и ефекта ще бъде по-замъглен.
Ще го оставя така 20.
И за момента няма да използвам "detail enhancement".
Само с увеличаване на тази стойност, направи един тестов рендер.
1 минута и 22 секунди.
Което малко увеличава времето за рендериране.
Тук ще върна тази стойност, както беше.
Предишното време, което беше с тези настройки, беше 1 минута и 12 секунди.
Ще увелича субдивижъните на "light cache" да видим те, как влиаят на времето.
1 минута и 19 секунди.
При 1 минута и 12 секунди за 1000 субдивижъна.
Ше оставя това на някаква средна стойност - 1250.
Така ще завършим оптимизирането на "GI" системата.