Второстепенни параметри на V - Ray Physical

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Със следващите настройки на камерата ще продължим в същата сцена, която оставихме в предишното видео.
Преди да започнем с настройките на камерата, искам само да ви покажа, как да направите изглед през камерата.
Когато вече сте харесали такъв изглед от някаква точка в перспектива.
Разглеждате сцената, харесвате си някакъв изглед и решавате, че от този изглед трябва да имате камера.
Това нещо работи по следният начин: някъде в сцената създавате камера, без значение къде и как.
Докато още е селектирана, със средният бутон маркирам изгледа през перспектива и натискам "ctrl-c".
Вижте преди да го натисна тази камера, как в момента ще се премести, "ctrl-c" И така вече имам изглед през тази камера.
Ще изтрия тази камера, в момента не ми трябва.
Връщам се в основната камера, която имам.
Настройките в нея са оставени, както бяха по подразбиране.
С изключение на "film speed", който променихме последно, ще го върна на 100.
След "exposure control" има някои други параметри, на които трябва да обърна внимание.
В момента камерата е селектирана.
Промених малко положението ѝ спрямо таргета.
Така че, да сключват някакъв ъгъл да не е хоризонтално.
Първият параметър...
Всъщност първите два параметъра са за корекция на хоризонталите и вертикалите.
В този случай след като съм променил положението на камерата спрямо таргета и не са хоризонтални, вертикалните линии.
Заради перспективните съкращения, някъде напред започват да се събират.
Но ако искам великаните линии да останат вертикални е необходимо просто да натисна бутона "guess vertical".
Това мога и ръчно да го въвеждам в това поле, или със спинера но с бутона "guess vertical" веднага разбирам, коя е правилната стойност, за да останат двете камери.
Ако има промени в хоризонталните линии, мога да го коригирам с бутона "guess horizontal".
Ако искам само едно от двете да работи десен бутон върху спинера, за да върне стойност 0.
И така вертикалите са коригирани.
Положението на фокуса също може да бъде контролирано.
В момента тази дистанция за фокуса се взима реално от това, къде е таргета до камерата.
Което след това има значение при ефекта "depth of field".
За определяне на това, кои обекти да бъдат на фокус.
Но все пак може и ръчно да го променим това разтояние.
Казахме че, ще контролираме "exposure control" през камерата, за да може параметрите, които променяме за "F number, shutter speed" и "iso" да имат значение по време на рендера.
Параметърът "vignetting", за да видим как работи да направим първо така един тест рендер.
В момента е включен и не знам дали забеляза добре на видеото, но ето тук тази част е доста по-светло синьо, отколкото в краищата.
"vignetting" ефекта е нещо, което се появява като дефект при реалните камери.
А именно, че краищата на снимките са леко затъмнени.
Това се получава, защото филма има правоъгълна форма, а светлината преминава през кръгъл отвор.
Което за камерите е нормално.
Тук обаче този ефект може да го премахнем и навсякъде да бъде еднакво осветено.
Но все пак това е параметър, който може би така допринася допълнителна различност и може би е добре да го има.
Това е по ваш избор.
И за да видим, как реално влияе ще завишим този параметър.
И ще направим още един тест рендер.
Стойност 1 по подразбиране е реалният "vignetting", който би трябвало да се получи.
Тази стойност е прекалено голяма, ще въведа малко по-нормална стойност.
В повечето случаи, този ефект може би по-добре да добавя в пост продукцията, тъй като тук нямате особен контрол върху него.
И тази част вече се бе самото изображение.
С други думи после това не може да го изчистите.
Докато ако го направите във фотошоп имате пълен контрол върху този ефект.
Но все пак го има тук и като възможност на камерата.
Следващият важен параметър е белият баланс.
"white balance".
По подразбиране започва с присета "D65".
Да маркираме регион в рендера, който имаме, за да видим, как влиае този параметър.
Белият баланс е параметър, който определя, какъв филтър да бъде използван върху цялото изображение.
Какъв е смисъла на това? Когато този цвят тук е бял, което веднага се определя с писета "natural" Тогава никакъв филтър не се прилага върху изображението и всички цветове са такива, каквито реално би трябвало да бъдат.
Да направим така един тест рендер.
Забелязвате, че сега сивото, което имахме в материала е доста по-близко до този цвят.
Докато тук се забелязва един тотал отенък.
И тук тази затъмнена част е останала от предишният "vignetting", който променихме на 2, ще го върна на 1.
и ще направя отново тест рендера.
За да може по-добре да разграничим параметрите.
В момента белият баланс е бял, което значи, че цветовете излизат реално, каквито трябва да бъдат.
Когато този цвят е по-близък до студен тон, например синьото.
Както са следващите присети с "D-index".
Колкото по-тъмно е това синьо, толкова по-жълто ще бъде изображението.
Тук са обратно.
Студена гама тук е топла гама в изображението.
"D75" е най-синята от присетите.
"D50" е най жълтата от присетите.
Тук можем да изберем и наш цвят ако искаме.
Но все пак да видим, как работи с присетите.
С "D75" тук е синьо.
в рендера става топъл цвят - жълто.
С "D50" тук е жълтеникаво, в рендера имаме студено изображение към синият цвят.
Това е също параметър, който може да регулирате в постпродукцията.
И там вероятно ще имате по-добър контрол и може по-добре да нагласите присета там.
Във Фотошоп също има такива присети.
Но пак казвам все пак го има като параметър на камерата.
Вие решавате дали да го използвате или не.
Тези параметри, които разбрахме може да не ги приемате като задължителни, но ги имайте предвид.
И ако след това не се занимавате много в поспродукцията, може би е добре тук да ги добавяте тези неща.
Рендерирайте първоначално малки региони, за да видите, какъв общ вид придобива.
В момента, в който харесате крайният резултат, рендерирайте.
В следващите 2 урока, ще се запознаем с някои ефекти на камерата.
"depth of field" и "motion blur".

Тест за преминаване към следващия урок

 
Какво опрделя параметъра “f-number” ?
бързина на затвора на блендата
чувствителността на филма към светлината
първоначален отвор на блендата
няма такъв параметър

Въпроси и отговори

  • Защо?

    Еми Г:

    Здравейте Иво, имам един въпрос:правя сцена и си харесах поглед за камера.Направих си камера в Top и среден бутон +Ctrl+C създадох Phisical Camera, но когато пусна render образа е надолу с главата.Защо? Поздрави Еми

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    провери дали в rollout-a Camera типс нa кaмерата е Default

    Еми Г:

    Здравейте, оказа се че V-ray не работи както трябва и Phisical Camera също.Сега съм с нов Max и V-ray и за сега всичко е наред.

  • Защо не ми работи курсора на мишката?

    Ralitsa Boyadzhieva:

    Здравейте, работя с V-ray и Max 2014. Правя опит да моделирам стая и стигнах до слагане на Физикал камера, но изведнъж курсора на мишката блокира, изглежда като кръстче, не мога да начертая дори най-обикновен куб и ми се местят линии като на гизмото при щракане някъде с мишката. Дали съм включила някаква опция или файла се е повредил? Прилагам принт скрийн, мишката се вижда горе вляво, в изглед топ вю. Поздрави - Ралица

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    виж и сравни твойте настройки за гизмото с мойте (Customize->Preferences), да видим дали ще се оправи.

    Ralitsa Boyadzhieva:

    Почти същите са, донастроих опциите на гизмото, но не работи нито този, нито другия файл. Не мога да начертая нови обекти, дори кубче. Най-вероятно имам проблем с компютъра. Благодаря за отговора.

    Георги :

    Здравейте, Честита Нова Година. Ако все още не сте намерили решение на проблема, пробвайте да изтриете "ïni" файла във който се съхраняват настройките на програмата. Така ще получите програма както при първото и стартиране без никакви настройки. Това е скрит файл. пътя е : C:\Users\Потребител\AppData\Local\Autodesk\3dsMax\2014 - 64bit\ENU Ако ви притеснява нещо, направете си предварително копие на файла. Ето и Видео как се прави