Здравейте, Не мога да оптимизирам материала за тревата. За всички други материали се получи до някъде но за тревата не става. Ако вдигна от 8 събдива на горе времето за рендване започва и то да се вдига. Означава ли това, че този материал е добре настроен и с 8 събдива. От друга страна моята сцена стана малко тъмна и тревата почти не се забелязва. Не знам, това оказва ли някакво влияние при оптимизирането на материалите? Друго което не се получи е Lens Effekts-а. По-скоро получи се, но имам чувството че се приложи на абсолютно всички светещи обекти в сцената, включително и на HDRI картата на купола, и с включен Lens Effekts крайния резултат който трябва да се съхрани става малко по мъглив. Има ли възможност този ефект да се прилага само на определени светлинни източници от сцената? Видях ,че вашите семпъл слотове в материалния редактор са с един и същ цвят. Това как се постига? Благодаря.
Здравей
Благодаря!
Здравейте опитах се да постигна няква реалистичност на езерце но има нещо което не ми харесва в водата ,ако някой е правил вода моля за съвет .
как мога да направя така че когато сложа тревата по участъка в поз 2 да не расте трева. мога ли по някакъв начин на го изрежа така че да се отдели от геометрията към която ще приложа тревата
Здравей,
в случая е важно как ще направиш самата трева,какъв тип ще бъде - VrayFur / Displacement / 3D Objects. Иначе водата е добре за момента - разработи още малко околната среда и небето и от новите отражения и тя ще се промени малко и ще се подобри усещането за реалистичност.
да благодаря,тревата мисля с дисплеисмант помня че беше казвал че с VrayFur реалистичноста е по добра но рендера отнема доста време искам и едно дърво да сложа до беседката,дървото го имам но са ми проблем картите,разгледах урока за екстериор но не са ми ясни картите който си сложил ноис картата опасити картата,понеже дървото е едно ще стане ли без да е прокси обект. Искам около брега да сложа някакъв друг вид храст от къде мога да си намеря модели за разстителност.
още нещо да попитам защо рендера и не само този ми излизат леко замъглени аз използвам присета за финални насртойки.Също не са ми ясни филтрите
с стрелка 1 дали можеш малко повече инфо за тях и кога е удачно да се използват
Трева и растителност - след като си се спрял на варианта с Displacement, най-лесно е да се направи или модифицира чернобяла карта, с която да се регулира къде и колко да е самият Displacement, но в твоят случай ще трябва да използваш Unwarp UVW модификатора и да wnwrap-неш 3D модела на който ще приложиш материала (цялата зелена част от миналият screen shot), а до колкото разбирам с unwrap-инга още не работиш свободно (в което няма нищо лошо - ще стигнем и до там). За това мога да ти предложа следното решение - с Detach-ване на геометрията - селектирай си полигоните който ще имат трева и ги detach-ни от геометрията - нека това е обект1, а обекта който остава (дъното на езерото и някой близки части) ще останат като геометрия и това ще е обект2. Разработваш си материал, който ще представлява тревата с Displacement и го прилагаш на обект1, след това копираш материала, преименуваш го и изключваш Displacement-a и този материал го прилагаш на обект2.
За да се прелеят добре и да стане ефектно остави тревата сравнително ниска. На няколко други места добави 3D обекти с различен вид растителност - значително по-големи по размер -колкото по-разнообразно изглежда - толкова по-добре. Опитай да добавиш и някакви цветя (без да прекаляваш), който имат някакъв цвят - нещо жълто/ червено/ синьо, за да не е много монотонно.
3D Objects - ако се само едно дърво, няма никакъв проблем да си остане геометрия и да не е proxy. Разгледай в интернет да добавиш и други неща - храсти, друго дърво, цветя и т.н. (аксесоари). Има доста безплатни източници, както и plugin-и за растителност, дървета и трева (Forestpack / Laubвerg и други)
Image filters - идеята на филтрите са да се погрижат за това как да бъде представена границата на обекта при рендера - дали да е рязка или плавна, какъв да е прехода, колко да е замъглен и осезаем резултата и т.н. Според приложението си са различни видове, но основните който се използват са основно 3 - Area (по подразбиране), който леко blur-ва прехода, или двата изострящи филтри Catmull-Rom или Mitchell-Netravali. Много често срещана практика е тези филтри да не се използват, а в постпродукцията да се изостри изображението във PS със неговите филтри. Не мога да кажа дали е правилен подход или не - аз лично рендерирам с Area и след това във PS преценявам дали/колко да се изостри и дали да бъде като ефект на цялото изображение.
Благодаря за съветите Ивайло ще действам по проекта.
Ивайло заредих HDRI карта на небе появява се в вюпотра и също и на камерата но при рендера не излиза,
пропуснах да кажа че съм оставил слънцето
Може HDRI изображението да е прекалено тъмно - от настройките на картата увеличи Overall mult (на 20 - само за теста да видиш дали "ще светне") и пробвай отново. Ако не се получи пак, може би е най-добре да сложиш HDR-a в един Dome light. Слънцето нека да си остане, ако искаш по-остри сенки.
открих го натиснах този бутон и стана но защо не ми се получават облаците така като е на самото изображение ,като цвят се получава но ми се губят детаили на облаците ,може би да потърся карта с по добре подчертаващи се облаци
дори и когато въртя изображението не мога да ги наглася
В крайна сметка се отказах от езерото и реших да сложа басейн.Само че някак си много от близо съм сложил камерата,и според мен не стои много добре но нямам геометрия зад басейна и не мога да я изтегля както препоръчахте ще опитам и цветя да слагам фона е с фотошопа не съм опитвал с нова HDR карта
Добре върви, хубаво се получава. Ето защо е важна визуализацията - още в проектна фаза да можем да сменим езерото с басейн :))