Как да постигна реалистичност при рендериране на вода в езеро?

3D Моделиране V-Ray V-Ray Рендери за 3ds Max

Здравейте опитах се да постигна няква реалистичност на езерце но има нещо което не ми харесва в водата ,ако някой е правил вода моля за съвет .

как мога да направя така че когато сложа тревата по участъка в поз 2 да не расте трева. мога ли по някакъв начин на го изрежа така че да се отдели от геометрията към която ще приложа тревата

Здравей,
в случая е важно как ще направиш самата трева,какъв тип ще бъде - VrayFur / Displacement / 3D Objects. Иначе водата е добре за момента - разработи още малко околната среда и небето и от новите отражения и тя ще се промени малко и ще се подобри усещането за реалистичност.

да благодаря,тревата мисля с дисплеисмант помня че беше казвал че с VrayFur реалистичноста е по добра но рендера отнема доста време искам и едно дърво да сложа до беседката,дървото го имам но са ми проблем картите,разгледах урока за екстериор но не са ми ясни картите който си сложил ноис картата опасити картата,понеже дървото е едно ще стане ли без да е прокси обект. Искам около брега да сложа някакъв друг вид храст от къде мога да си намеря модели за разстителност.

още нещо да попитам защо рендера и не само този ми излизат леко замъглени аз използвам присета за финални насртойки.Също не са ми ясни филтрите с стрелка 1 дали можеш малко повече инфо за тях и кога е удачно да се използват

Трева и растителност - след като си се спрял на варианта с Displacement, най-лесно е да се направи или модифицира чернобяла карта, с която да се регулира къде и колко да е самият Displacement, но в твоят случай ще трябва да използваш Unwarp UVW модификатора и да wnwrap-неш 3D модела на който ще приложиш материала (цялата зелена част от миналият screen shot), а до колкото разбирам с unwrap-инга още не работиш свободно (в което няма нищо лошо - ще стигнем и до там). За това мога да ти предложа следното решение - с Detach-ване на геометрията - селектирай си полигоните който ще имат трева и ги detach-ни от геометрията - нека това е обект1, а обекта който остава (дъното на езерото и някой близки части) ще останат като геометрия и това ще е обект2. Разработваш си материал, който ще представлява тревата с Displacement и го прилагаш на обект1, след това копираш материала, преименуваш го и изключваш Displacement-a и този материал го прилагаш на обект2.
За да се прелеят добре и да стане ефектно остави тревата сравнително ниска. На няколко други места добави 3D обекти с различен вид растителност - значително по-големи по размер -колкото по-разнообразно изглежда - толкова по-добре. Опитай да добавиш и някакви цветя (без да прекаляваш), който имат някакъв цвят - нещо жълто/ червено/ синьо, за да не е много монотонно.

3D Objects - ако се само едно дърво, няма никакъв проблем да си остане геометрия и да не е proxy. Разгледай в интернет да добавиш и други неща - храсти, друго дърво, цветя и т.н. (аксесоари). Има доста безплатни източници, както и plugin-и за растителност, дървета и трева (Forestpack / Laubвerg и други)

Image filters - идеята на филтрите са да се погрижат за това как да бъде представена границата на обекта при рендера - дали да е рязка или плавна, какъв да е прехода, колко да е замъглен и осезаем резултата и т.н. Според приложението си са различни видове, но основните който се използват са основно 3 - Area (по подразбиране), който леко blur-ва прехода, или двата изострящи филтри Catmull-Rom или Mitchell-Netravali. Много често срещана практика е тези филтри да не се използват, а в постпродукцията да се изостри изображението във PS със неговите филтри. Не мога да кажа дали е правилен подход или не - аз лично рендерирам с Area и след това във PS преценявам дали/колко да се изостри и дали да бъде като ефект на цялото изображение.

Благодаря за съветите Ивайло ще действам по проекта.

Ивайло заредих HDRI карта на небе появява се в вюпотра и също и на камерата но при рендера не излиза,

пропуснах да кажа че съм оставил слънцето

Може HDRI изображението да е прекалено тъмно - от настройките на картата увеличи Overall mult (на 20 - само за теста да видиш дали "ще светне") и пробвай отново. Ако не се получи пак, може би е най-добре да сложиш HDR-a в един Dome light. Слънцето нека да си остане, ако искаш по-остри сенки.

открих го натиснах този бутон и стана но защо не ми се получават облаците така като е на самото изображение ,като цвят се получава но ми се губят детаили на облаците ,може би да потърся карта с по добре подчертаващи се облаци

дори и когато въртя изображението не мога да ги наглася

В крайна сметка се отказах от езерото и реших да сложа басейн.Само че някак си много от близо съм сложил камерата,и според мен не стои много добре но нямам геометрия зад басейна и не мога да я изтегля както препоръчахте ще опитам и цветя да слагам фона е с фотошопа не съм опитвал с нова HDR карта

Добре върви, хубаво се получава. Ето защо е важна визуализацията - още в проектна фаза да можем да сменим езерото с басейн :))


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация