Здравейте, Кои параметри при тази сцена влияят на скоростта на рендъра? Да кажем, кое в настройките в Render Setup може да се "бутне" малко за да се рендне малко по бързо. На моята система (4 ядрен Атлон + 12 гб рам) сцената се рендва за около 1 час и 20 минути. Пробвах същата сцена със същите настройки и на лаптопа ( процесор I7-/4 физически 8 логически ядра/ + 8 гб рам) там се рендна за около 54 минути но пък да се прехвърля една сцена постоянно е малко неудобно. Аз пробвах да променям в Render Setup стойността на Dinamic memory Limit обаче нямаше някакъв особен ефект. Също така направи ми впечатление, че най много време отне за рендване на шлайфания метал който е на предната най-видима част на слушалката. Същата текстура я има и на гърба на другата слушалка. Има ли смисъл такива тежки и трудни за рендване текстури да се нанасят на невидими повърхности? Те допринася ли за увеличаването на времето на рендване? Да кажем че слушалката заедно с кабела ми трябва като отделен обект, съхранена е със или без алфа канала ( не ми е много ясен този термин) за допълнителна обработка в фотошоп, в такъв случай не може ли да се намалят субдивите или броя на светлините? Благодаря.
Здрвей,
Здравейте,
Здравей,
Също така може да се увериш, че е маркиран чекбокса на Enable GI в Global illumination и са избрани Irradiance Map и Light Cache.
Така.....понеже съм със по-стара версия на ви рей, не намирам Noise treshhold,и за това съм променила стойностите на Clr tresh=0.005 (т.2 в изобр.),и съм сложила Adaptive DMC,защото нямам само Adaptive(т.1),шумът намаля,но остана още.И значи може да надвишаваме стойностите на subbdivison,повече от колкото му е стойността на квадрат...?(защото нали на лампите например първоначално е 8,и 8x8=64 max.....)
направих още един рендер,само че сложих light cache вместо Irradiance map,и няма шум...
Този параметър за който говорим Noise treshhold при теб мисля че е в табулатора Settings ... събдивижъните можем да ги увеличим доста повече - да, с тях ще позволим на Vray да използва колкото му е необходима информация за да постигне качеството което искаме, което сме задали с Noise treshhold.
Не са добри тия цифри които виждам за субдива 128 на светлина не е малко дори за старата версия, която не е оптимизирана както 3.0, разбии си ги на елементи и виж точно кой ти прави проблеми, не може така като имаш нойс да хакаш повече субдува, ами ако това е голяма сцена с много материали и т.н. ... ще рендираш по 1 седмица. И така произволно да се слагат мин и макс на ДМС-то без да е видян симпъл елемента ... е толкова грешно, 16 е доста голяма стойност ;)
Ако искаш пиши ми едно съобщение, ще оправим шума ;)
Рендер времето ми е 18мин. IM+LC, като материалите са доста по тежички от тези в урока. Просто съм оптимизирал малко сцената, субовете са от сорта на 16 ~ 64, може да се постигне и по - добро време, като качеството се запази. IM е по - сложен, но много по точен :)
Благодаря за това упътване. Вече всички обекти ми се визуализираха.
Здравей, във версия 3.30 на V-Ray, определянето на subdivisions става автоматично, програмата сама преценява необходимата стойност.
Здравей, прочетох, че така става някъде из интернет, но все си мислех, че има възможност това да става и ръчно. Благодаря за отговора! :)
В такъв случай как да контрлираме качеството на изображението, при невъзможност да променим subdivisions на материалите и светлините?
Основният контрол си остава Noise threshold, но все пак ако искаш може да контролираш семплите и ръчно (защото в новите версии на V-Ray, определянето на subdivisions става автоматично) като сложиш отметка на Use local subdivs. ->
Здравейте! Тъй като съм с версия 3.30, не мога да променя subdivisions на осветлението. Проследих и изпълних всички останали инструкции в урока. Това ли е причината да се получи толкова тъмно изображение след тест-рендера?
Здравей Георги, subdivision-ите нямат отношение към количеството светлина. Те по-скоро имат отношение към "качеството". Във версият с която работиш, рендер-енджина сам определя това количество. За да получиш същата осветеност, провери дали рендерираш през камерата, която е в сцената. Следващото важно нещо е да обърнеш внимание на това използваш Demo версия на V-Ray, което значи че настройките на рендера ще се нулират всеки път - направи preset с настройките в сцената и го зареждай всеки път преди да пуснеш рендера.
Приложих камерата, през която да се рендерира изображението. Проверих и дали всички светлини са включени. След това направих всички настройки според инструкциите и веднага направих preset с тях. Заредих preset-а, след което отново пуснах рендер и изображението излезе по същия начин. Направи ми впечатление, че настройките не се запазват дори след като им направих preset. Когато го заредя настройките не се запазват според него, а в менюто за preset си остава надписа "No preset selected". Опитах да направя и preset с настройките от качения към урока файл и да го заредя в моя файл, но също не се получи и настройките не се запазват. Мисля си дали самата Demo версия не позволява други настройки?
По принцип Demo версията връща първоначалните настройки всеки път, но с preset би трябвало да може да пуснеш рендера.
Здравей,
в момента имаш избран V-Ray RT рендер приложен вероятно като Production. Смени го от табулатора Common както е показано на приложеното изображение и от стрелката до Render избери Production Render Mode.
Здравейте, мога да избера само Vray DEMO 3.40.02, след това в Type може да се избере Progressive или Bucket, а не Adaptive, както е показано във видеото на урока. Какво могада направо в този случай?
От това падащо меню можеш да избереш Bucket. Кликни с десен бутон на зеления бутон Dafault и избери Switch to Expert за да виждаш всички опции на рендера.
Направих го всичко това, но отново за типа мога да избера Bucket или Progressive.
Това е ново във V-ray 3.40. Има само две опции Bucket и Progressive. Също така размера на бъкета е в ролаута "Bucket image Sempler" Ако ще го търсите както е показан в урока, не е там. Във версия 3.4 скоростта на рендване е на доста по високо ниво и има добавен рендър елемент Denoiser който според мен наистина си заслужава да се премине към 3.40.
Благодаря Ви!
Здравейте след рендериране записах картинката в формат PNG и получавам слушалките с прозрачен фон . Как може да се оправи това?
Здравей,
може да пробваш следните неща :
1- може да запишеш финалният рендер в .jpg
2- може в PS да добавиш слой под рендера с произволен цвят
здравейте, тъй като използвам vray 3.50, нямам избор за adaptive.. по-долу видях, че този проблем е обсъден, но не ми стана ясно дали bucket замества adaptive и ако е така за image sampler същите стойности ли да използвам, които вие сте ползвали за adaptive? Всички останали настройки направих като вашите и времето за ренд беше 2 мин, което ми се стори странно на фона на вашите 30 мин като се има впредвид че компютърът ми не е от най бързите. това възможно ли е да е от bucket ?
като качество това което се получи е доста незадоволително
Защо ми се струва, че нямаш сенки? От къде се пускаше това затъмняване по ръба на картинката? Аз бих вдигнала всичко - размера на изображението, нойз трешхолдовете на по-малко, Мин и макс събдивижъни ниещо от рода 20/50....и после в настройките на GI.
Не съм гледала още урока за настройките. Така че ти предлагам първо да го видим. :)
Здравейте! Аз съм с Vray 3.6.03 и СЪМ У ШОК!
1. Когато отворя базовият файл веднага получаване едно запитване, което споделям по-долу. На него аз отговарям с No и...
2. Гледайки урока, прилагайки прилежно материалите и променяйки настройките на Render-а при мен се получава ЧЕРНО! ПЪЛЕН МРАК!
На какво може да се дължи това?
Пропуснах да споделя, че използвам 3ds MAX 2018.
PS
Пробвах да отговоря и с YES на запитването, но резултатът е аналогичен.
Здравей, на първото съобщение давай Yes - то излиза заради разликата в двете версии на V-Ray. За вторият принтскриин, свали отново работния файл _start и когато го отвориш върни в сцената изолираните обекти - светлините и други неща от сцената са скрити може за това да рендерираш в черно.
БЛАГОДАРЯ много за отговора, но забелязах, че нямам проблеми с рендирането (всичко си излиза), ако не използвам камера. В мига, в който сложа камера и "пада мрак" :-( Това се случва не само с този файл, а и с други. Направих един куб с няколко сегмента, изтрих един полигон, сложих слънце и камера и ..... отново "падна" тъмна нощ. Правих експеримент и с 3ds MAX 2016 и Vray 3.6.03, но пак е така. Някаква настройка на камерата ли пропускам???
Май имам проблеми със самият Vray
Това е след рендирането на всеки изглед
Top
Left
Camera
Perspectiva
Здравей, пробвай с преместване на светлините или изключване на някой от тях.
Как да усиля контраста на цветовете в менятата,не се вижда кое е в група в даденият случай!?
тук на снимката се различават по светлите и по тъмните надписи ,но в действителност в програматадокато ги гледам на монитора ги виждам еднакви и,не знам дали групата е затворена или отворена
Здравей, за да се ориентираш за това дали групата е отворена може да видиш само цвета на баундинг бокса (1 на прикаченото изображение) като ориентир, когато обекра е селектиран. Ако цвета е розов (както в случая (групата е отворена). ако цвета е бял - групата е затворена (или е селектиран едини1ен обект). Ако искаш да включваш и изключваш bounding box-a използвай "J" от клавиатурата.
Привет Иво : Кога ще има уроци и дали ще има ,как и по какъв начин да правиме материалите ,както са в този урок готови за нанасяне върху обекта,но за мен е по хубаво да знам как да ги създавам сам или ако ги има готови някъде във програмата как да ги извиквам в material editor. Благодаря!
Здравей, в курса има цял модул за разработването на материали с V-Ray, ето на този линк (скролни надолу) може да разгледаш цялата програма.
Исках да направя червеният цвят гланциран повече,но не ми се получи изобщо...!!! Време за рендване 4 минути
Здравей, червеният материал на мен ми изглежда доста гланциран, по отражението което се вижда, но ако искаш да го засилиш още малко, пробвай да направиш цвета в Reflection близо до бял или направо бяло и може също така да увеличиш малко Fresnel например на 2.2 Като съвет само - прави опитите с тестови рендери и промяна на един параметър за да ввидиш как влияе той.
Здравей, само фона ли е черен или цялото изображение е тъмно? Провери и цвета в дифюз канала на какъв е и дали не липсва карта там.
Как да настроя antialiasing - adaptiv като в падащото меню ми излиза само type: bucket ; progressive. Преминах от Max Arnold директно в V-ray без практика и инсталирах най- новата версия, което значи че дадените инструкции, се намират по други подменюта. Извинявам се за въпроса, ако ви се струва тъп.
Здравей, в най-новите версии тази част е найстина малко променена - може да избереш bucket от това меню. В другите коментари, под видеото също сме го обсъждали. Също така и събдивижъните в новата версия ще се определят автоматично, така че не трябва да се притесняваш и за тях.
Здравей, ако искаш да имаш възможност да променяш ръчно събдивижъните, трябва да сложиш посочената отметка в настройките на V-Ray ->