Въпрос към урок: Проект – “Aula Headphones” от курс: V-Ray Рендери за 3ds Max

Как да премахна 'шума' в сянката?

V-Ray

премахна този "noise" при хвърлената сянка в/у основата,и по кожения материал

Здравей,

каква стойност използваш за Noise Treshold в rollout-a Global DMC и с колко събдивижъние е съответният материал и светлините ? Може да изпробваш следната схема - в Adaptive Image sampler сложи за Max subdivs 16, за Noise Treshhold в Global DMC 0.005 и направи събдивижъните за светлините 128, както и за материалите които имат рефлекция subdivs=128.

Също така може да се увериш, че е маркиран  чекбокса на Enable GI в Global illumination и са избрани Irradiance Map и  Light Cache.

Така.....понеже съм със по-стара версия на ви рей, не намирам Noise treshhold,и за това съм променила стойностите на Clr tresh=0.005 (т.2 в изобр.),и съм сложила Adaptive DMC,защото нямам само Adaptive(т.1),шумът намаля,но остана още.И значи може да надвишаваме стойностите на subbdivison,повече от колкото му е стойността на квадрат...?(защото нали на лампите например първоначално е 8,и 8x8=64 max.....) 

направих още един рендер,само че сложих light cache вместо Irradiance map,и няма шум...

Този параметър за който говорим Noise treshhold при теб мисля че е в табулатора Settings ... събдивижъните можем да ги увеличим доста повече - да, с тях ще позволим на Vray да използва колкото му е необходима информация за да постигне качеството което искаме, което сме задали с Noise treshhold.

 В края на следващият модул ще видиш видео което е специално за оптимизирането на настройките и също така ще видиш и начин за локализирането и премахването на noise-а от изображението. А още малко по-напред в курса ще се запознаеш с преимуществата и недостатъците на различните двойки енджини. 

Не са добри тия цифри които виждам за субдива 128 на светлина не е малко дори за старата версия, която не е оптимизирана както 3.0, разбии си ги на елементи и виж точно кой ти прави проблеми, не може така като имаш нойс да хакаш повече субдува, ами ако това е голяма сцена с много материали и т.н. ... ще рендираш по 1 седмица. И така произволно да се слагат мин и макс на ДМС-то без да е видян симпъл елемента ... е толкова грешно, 16 е доста голяма стойност ;)

Ако искаш пиши ми едно съобщение, ще оправим шума ;)

Ето го и моя резултат, аз не съм съгласен с тоя BF + LC, 


Рендер времето ми е 18мин. IM+LC, като материалите са доста по тежички от тези в урока. Просто съм оптимизирал малко сцената, субовете са от сорта на 16 ~  64, може да се постигне и по - добро време, като качеството се запази. IM е по - сложен, но много по точен :)


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация