Autodesk 3ds Max Design 2014+ Vray
Здравей,
за съжаление не мога да ти кажа какъв точно е проблема в твоя файл и от какво е предизвикан, но ако не ти представлява трудност ми го изпрати и ще го погледна. А по-принцип разликата при осветеността, когато използваме Dome или Sphere e от това че реално Dome е невидима полусфера, която е над всички обекти и започва от z=0, докато когато я използваме в Sphere mode, тогава всички обекти се едно се намират в светеща сфера - осветяват се от всички страни. Междувременно, ако терена е импортнат от друга програма може да провериш дали отдолу не е лицевата им страна (дали не са обърнати).
Другият вариант за който се сещам, ако не използваш HDRI картата от курса, тя може да има доста по различен интензитет на цветовете и ако преобладават по-тъмни цветове, ще излъчват по-малко светлина. Тези стоиности могат доста да варират и тогава може да се получи този ефект/дефект. Пробвай да увеличиш един от двата посочени мултиплайера или пробвай с различно HDRI изображение, за да може да локализираме проблема.
Здравейте. Благордаряза отговора. Всъщност вече мога доста по- ясно да си формулирам въпроса, а инамерих някакво решение. Имах сцена, осветена добре с VRay Sun. Проблемът беше, че след добавяне на Dome Light, вместо да стане "по-добре" и по- светло, ставаше жълто-черно в рендъра, все едно този DomeLight "поглъща" сетлина, а не излъчва. Това беше и без HDRI карта, исъс. В крайна сметка увеличих Multiplier-a на самият Dome Light на 35 и рендърасе получи много добре. После заредих и картата (от урока), тя си oстана съсстойности =1 за Overall и Render multiplier. (OK ли е като подход тазикомбинация?). Направи ми впечатление, че за файла от урока (с хромиранитесфери) всички стойности на multiplier-ите са=1- и на Dome Light, и на HDRIкартата, а сцената е доста добре осветена. Предполагам, че причината заразличното поведение на светлината е това, че едната сцена е с доста по- малкообекти от другата..?
Здравей,
Благодаря за отговора!
3ds Max 2014, Vray 3.00
Здравей,
Привет! Знаете ли защо може да е? Не успявам да прикача точно тази част от принт скрийна, за да покажа, но в Modify за Dome light в графата Texture всички опции не са активни. Благодаря!
Да не би да изглежда така? :
Това са настройки за Vray Light тип Spferical, a не за Doom. В сферичния източник на светлина няма текстура. За куполната (Doom) изглеждат така:
Може би сте объркали двата източника на светлина.
Здравейте, бях поставила отметка на Skylight portal в Dome Light и затова не е бил активен бутона. Благодаря!
Какви текстури/images са подходящи за използване освен HDRI ?
Здравей,
можеш да използваш всякакви формати изображения за IBL, включително *.jpg, но това което прави HDR изображенията най-подходящи е техният динамичен диапазон на цветовете, което ще даде "по-богата" тоналност в осветлението, по-добър контраст в сенките и обикновено и доста голяма резолюция, която ги прави и подходящи и за видимата част на бекграунда.