Какви настройки са подходящи за Dome Light?
V-Ray
Здравейте. Благордаря
за отговора. Всъщност вече мога доста по- ясно да си формулирам въпроса, а и
намерих някакво решение. Имах сцена, осветена добре с VRay Sun. Проблемът
беше, че след добавяне на Dome Light, вместо да стане "по-
добре" и по- светло, ставаше жълто-черно в рендъра, все едно този Dome
Light "поглъща" сетлина, а не излъчва. Това беше и без HDRI карта, и
със. В крайна сметка увеличих Multiplier-a на самият Dome Light на 35 и рендъра
се получи много добре. После заредих и картата (от урока), тя си oстана със
стойности =1 за Overall и Render multiplier. (OK ли е като подход тази
комбинация?). Направи ми впечатление, че за файла от урока (с хромираните
сфери) всички стойности на multiplier-ите са=1- и на Dome Light, и на HDRI
картата, а сцената е доста добре осветена. Предполагам, че причината за
различното поведение на светлината е това, че едната сцена е с доста по- малко
обекти от другата..?
Здравей,
основната идея при използването на осветлението с HDRI изображение, е че различните изображения могат да имат разлиен интензитет. В следващото приложено изображение съм показал два HDRI файла от два различни източника, без никаква допълнителна обработка. Логиката е следната- колкото по светли цветове има в изображението, толкова по силно ще свети. Ако използваме първото изображение и осветеността с него при мултиплайер на източника 1 е ОК, тогава при второто изображение със същият мултиплайер ще имаме в пъти по-тъмно изображение и както ти си намерила решението - увеличаваме го и компенсираме яркостта, "силата" на цветовете с интензитета на светлинният източник. По този повод, след като знам вече, че разликата в осветеността идва от изображението, аз предпочитам да увеличавам Render multiplier-а на самата HDRI карта, отколкото multiplier-а на светлинният източник ... въпреки, че би трябвало да получим еднакви резултати.
За повечето светлинни източници, размера на източника и на осветяваните обекти имат значение (колкото повече - толкова повече), но за Dome Light това е без значение, защото той обгръща цялата сцена, независимо колко голяма е тя.