Motion Blur

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Ефекта "motion blur" представлява ефект, при който виждаме ивици от бързо движещите се обекти.
За да видим, как става в рендера, ще използвам отново "physical" камера на "v-ray" Правя я някъде в сцената, тъй като вече съм харесал изглед.
Който отново ще направя активен, когато е селектирана камерата и натискам "ctrl+c".
"shift+f" за "save frame" В тази сцена обекта вече е анимиран.
Да погледнем през камерата Рендерирам 60-тият кадър без да променям по камерата, всички настройки са по подразбиране.
Правя това число кръгло, инцидентно се е променило.
"shutter speed" 200, "f-number" 8, "film speed" 100.
Всичко друго е по подразбиране.
Правим тест рендер в началото.
Изгледа е останал през перспектива, не сменихме камера.
През погледа на преспектива не контролираме "exposure", правим го през камерата.
Важно е да гледаме през камерата и отново тест рендер.
Запазвам в "history" това изображение.
За да направим активен ефекта "motion blur", отново в "sampling" слагам отметка на "motion blur".
Правим още един тест рендер.
Напомням че рендерираме 60 "frame".
Вече виждам някаква промяна.
От какво зависи този ефект? Зависи от 2 неща: колко бързо се движи обекта по време на анимацията и второ - параметърът, от който зависи е "shutter speed" на камерата.
Колкото по-бързо се затвори отворa на блендата, толкова изображението ще бъде по-чисто и ефектът по-малко забележим.
Колкото по-бавно се затвори или това число е по-малко, толкова ефектът ще бъде по-забележим.
Аа променим това число на 60 и отново тест рендер.
Ефекта е много по-забележим, но това което се променя е "exposure" в изображението.
Tрябва да го наваксам с "f-number".
За да е по-тъмно изображението, да се доближи до оригинала, трябва това число "f-number" да го увелича Пробвам с число около 12, ще рендерирам региона.
За да е по-близо до оригинала, числото трябва да още по-високо.
Струва ми се, че този "exposure" e по-добър от предишния.
Tова няма особено значение, въпроса е в основната логика.
Този ефект се влияе от това, колко бързо се движи обекта.
И колко бързо се затваря бленда, което се контролира от "shutter speed".
По-малка стойност, по видим ефект в "motion blur".
Запазвам и това изображение.
Сравняваме двата резултат със и без този ефект.
Тази част като качество в рендера, може да се контролира с общият "antialiasing" на изображението.
Така е и при "depth of field".
Това е за ефекта "motion blur".
А в следващият урок ще видим, какъв ефект можем да постигнем с лещите.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Вярно ли е твърдението, че физическата камера на Vray работи с активиран Motion Blur по подразбиране ?
да, този ефект е активен по подразбиране;
да, защото физическата камера на Vray е точно копие на реална камера;
не, този ефект трябва да се активира допълнително;

Въпроси и отговори

  • Как с прави ветикален рендер?

    Ralitsa Krushkova:

    Във видеото кадърът е вертикален. Как се прави вертикален рендер/кадър?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, в тази тема сме дискутирали и сме разгледали варианти как да направим рендер с разгъвка на помещение.

    Ralitsa Krushkova:

    Линкът не работи? Иначе питам конкретно за вертикален рендер, както при фотографията има вертикални и хоризонтални кадри. :)

    Ивайло Искренов:

    Линка е корегиран ... прегледай предишната тема и ако все още имаш въпроси може да продължиш темата тук :)

    Ralitsa Krushkova:

    Линкът все още не работи при мен. Не виждам нищо. Също така забелязвам, че нямам опция за прикачване на screenshot към това съобщение, за да покажа какво точно виждам ( което е начална страница). Виждала съм други съфорумници, които имат таква опция и редовно добавят картинки и screenshots към отговорите си. А въпросът ми не е свързан с разгъвки, а обръщане на камерат на 90градуса, така че да имаме дълга страна по вертикала.

    Ивайло Искренов:

    Ще погледнем линка отново, но там информацията е за разгтвки, а ако искаш да размениш портретния изглед с ландскейп, трябва само да размениш числата в Output size в настройките на рендера (F10) - виж прикаченото изображение. Ако искаш да ъплоуднеш screenshot във форума - направи принскриин и тук в полето за писане просто го пейстни с Ctrl+V.

    Ralitsa Krushkova:

    Да! Точно това ми беше въпросът! Мислех, че е по-сложно. Благодаря :) Ще се радвам все пак да погледна и темата за разгъвките. В момента виждам това:

    Ивайло Искренов:

    Линка работи сега ... поне при мен :) ... но все пак ще пейста инфото от тази тема за разгъвките тук, за да е достъпно и за теб =>

    Ивайло Искренов:

    " Мога да ти предложа два начина по които да пробваш да извадиш разгъвките. Преди да започнеш те съветвам да работиш в копие на финалният ти файл. Първият метод е рендериране през ортогонални камери. Сложи камера срещу стената на която ще правиш разгъвка. Тази камера е с настройки, каквито биха били ако рендерираш през нея перспектива. Тук гледай горе долу проекционната равнина на камерата да е сравнително успоредна на стената (1). Отиди в настройките на VRay в табулатора Camera и от падащото меню избери Orthographic (2). Когато рендерираш през камерите сега ще имаш ортогонална проекция (3), но понеже във viewport-a гледаш в перспектива, ще има малко разминаване в това колко точно по дължина на стената се събира в рендера. Но с един-два теста ще може да съобразиш това нещо и като промениш focal length да определиш дължината на разгъвката. Сигурно ще се наложи да промениш и Output Size-а на изображението (в пиксели) - колкото по-близко е съотношението на рендера до съотношението дължина - височина на стената - толкова по-точно ще бъде и по-малко ще се crop-ва крайният рендер. Другият вариант е да сложиш камерата отново срещу стената на която правиш разгъвка, но много далеч - извън помещението и да използваш clipping planes на камерата, много малко число за focal length и голям zoom factor. Според мен лично първият вариант е по-удачен, но може да пробваш и двата и да избереш този който е по-приложим за теб. "

    Ralitsa Krushkova:

    Сега вече и при мен работи линкът. Благодаря за отделеното време по темата ми ( :