Въпрос към урок: Motion Blur от курс: V-Ray Рендери за 3ds Max

Как с прави ветикален рендер?

3D Моделиране V-Ray V-Ray Рендери за 3ds Max

Във видеото кадърът е вертикален. Как се прави вертикален рендер/кадър?

Здравей, в тази тема сме дискутирали и сме разгледали варианти как да направим рендер с разгъвка на помещение.

Линкът не работи? Иначе питам конкретно за вертикален рендер, както при фотографията има вертикални и хоризонтални кадри. :)

Линка е корегиран ... прегледай предишната тема и ако все още имаш въпроси може да продължиш темата тук :)

Линкът все още не работи при мен. Не виждам нищо. Също така забелязвам, че нямам опция за прикачване на screenshot към това съобщение, за да покажа какво точно виждам ( което е начална страница). Виждала съм други съфорумници, които имат таква опция и редовно добавят картинки и screenshots към отговорите си. А въпросът ми не е свързан с разгъвки, а обръщане на камерат на 90градуса, така че да имаме дълга страна по вертикала.

Ще погледнем линка отново, но там информацията е за разгтвки, а ако искаш да размениш портретния изглед с ландскейп, трябва само да размениш числата в Output size в настройките на рендера (F10) - виж прикаченото изображение. Ако искаш да ъплоуднеш screenshot във форума - направи принскриин и тук в полето за писане просто го пейстни с Ctrl+V.

Да! Точно това ми беше въпросът! Мислех, че е по-сложно. Благодаря :) Ще се радвам все пак да погледна и темата за разгъвките. В момента виждам това:

Линка работи сега ... поне при мен :) ... но все пак ще пейста инфото от тази тема за разгъвките тук, за да е достъпно и за теб =>

" Мога да ти предложа два начина по които да пробваш да извадиш разгъвките. Преди да започнеш те съветвам да работиш в копие на финалният ти файл. Първият метод е рендериране през ортогонални камери. Сложи камера срещу стената на която ще правиш разгъвка. Тази камера е с настройки, каквито биха били ако рендерираш през нея перспектива. Тук гледай горе долу проекционната равнина на камерата да е сравнително успоредна на стената (1). Отиди в настройките на VRay в табулатора Camera и от падащото меню избери Orthographic (2). Когато рендерираш през камерите сега ще имаш ортогонална проекция (3), но понеже във viewport-a гледаш в перспектива, ще има малко разминаване в това колко точно по дължина на стената се събира в рендера. Но с един-два теста ще може да съобразиш това нещо и като промениш focal length да определиш дължината на разгъвката. Сигурно ще се наложи да промениш и Output Size-а на изображението (в пиксели) - колкото по-близко е съотношението на рендера до съотношението дължина - височина на стената - толкова по-точно ще бъде и по-малко ще се crop-ва крайният рендер. Другият вариант е да сложиш камерата отново срещу стената на която правиш разгъвка, но много далеч - извън помещението и да използваш clipping planes на камерата, много малко число за focal length и голям zoom factor. Според мен лично първият вариант е по-удачен, но може да пробваш и двата и да избереш този който е по-приложим за теб. "

Сега вече и при мен работи линкът. Благодаря за отделеното време по темата ми ( :


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация