Вторично осветлeние

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В това видео, ще ви покажа основните стъпки през които трябва да минем, за да завършим вторичното осветление в сцената.
Ще започнем с основните светлини в интериора като основната логика, която ще следваме е следната: пред всеки от прозорците, от вътрешната стена в интериора, ще поставим по един "v-ray plane light".
Който да е насочен навътре и така да осветява сцената отвътре с леко жълтеникава светлина.
Ще сложим и "IES" осветлението, за което вече са подготвени 3D моделите.
След това ще преминем към "IES" осветлението, което е в ето тези осветителни тела отвън и ще завършим с тези осветители тела, около пътеката.
Да започнем с тази светлина, която е на прозореца.
Изолирам селекцията, "front view" с включен "snap" Правя една светлина.
Тази светлина трябва да е малко пред самият прозорец.
Като казахме че, цвета, който ще излъчва към интериора, ще бъде леко жълтеникав.
И ще увеличим малко интензитета на 40.
За момента няма да променям никакви субдивижъни.
Светлините пред тези прозорци ще бъдат "invisable" и няма да хвърлят сенки.
След като вече имам една от тези светлини, които ми трябва ще направя другите като инстанс копия.
Последната обаче, трябва да бъде самостоятелна.
Тъй като е малко по-голяма.
Тя ще бъде и малко по-силна.
Ще копирам тези светлини от другата страна.
Първо ще направя копията с "shift" и завъртане.
"angle snap" трябва да е включен.
"instance" копия.
Ще копирам една от тези светлини само като копие и ще използвам ето тук отпред да сочи към терасата.
С по-малк интензитет 25.
И ще направя едно копие на тази светлина като "instance".
Маркирам всички светлини.
Тук може да ги организирате и в групи, както сметнете, че е по-лесно е по-удачно за употреба.
И ще ги добавя в нов слой, който е "interior lights".
С основните светлини сме готови.
Тази само ще я дръпна да бъде отпред.
Сега ще добавим и "IES" светлините.
Преди това обаче, ще скрия малко от обектите.
И така ще започна с "IES" осветлението на ето това осветително тяло.
Започвам създаването на тази "IES" светлина от "v-ray toolbar" С включено "orto" обаче.
Tази дължина пак напомням, че няма никакво значение тъй като ще използвам "file".
Файла, който ще използвам отново ще бъде прикачен към тези уроци.
Тук ще използвам ето това "IES" осветление.
Отново оставям "shape subdivisions" по подразбиране 8.
И интензитета на светлината, който си заложен в нея.
Това осветително тяло с това "IES" осветление може да ги групираме.
Но преди това искам да копирам тази "IES" светлина и в другите 3D обекти, в които ще я използвам.
"shift" и преместване.
"instance" копия ще направя навсякъде.
Тук тези също може да бъдат групирани.
Това аз ще го направя, както и за тази светлина тук.
След като са групирани вече, мога да направя "instance" копията.
4 копия на това осветително тяло 4 също и на това.
4 и на тази луна.
И от другата страна също.
Тук осветлението е готово, остана само това осветително тяло до пътеката.
По принцип в него, в тази група има една сферична светлина вътре.
Която всъщност е във вътрешността на сфера върху която има "2sidedmaterial".
Така че, оттук ще се излъчва светлина, но понеже тази светлина тук не е достатъчна, за да освети това пространство около лампата, ще добавим още една сферична светлина която да е малко по-голяма от целият обем на сферата.
И която да бъде "invisible", с "multiplayer" 35.
Която ще копираме и за другите осветителни тела като "instance".
Да не забравяме само и другото "IES" осветление, която е за ето това осветително тяло.
С включено "ortho" тук Добавям отново файл, който е този "light outside" Тук ще сменя интензитета на 15000.
И цвета също, леко синкав.
Ще групирам това "IES" осветление, със самата осветително тяло.
В "top view" ще направя копията.
Проверявам само дали всичко е наред и в перспектива.
Дали съм на правилните позиции.
Вторичното осветление е готово.
За камерата казахме че, ще използваме настройки които са за екстериорно рендериране.
Сменил съм само "focal length" да бъде на 30.
Иначе "F number 8" "light balance" неутрален "shutter speed" 150, "film speed" 120.
Готови сме за тестов рендер, откъдето ще определим някой параметрите на рендера и ще видим дали осветлението е както трябва така.
Но това ще го разгледаме в следващият урок.

Въпроси и отговори