Локализиране на елементите на V-Ray

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред
След като веше успешно интегрирахме "v-ray 3.
0" в
"3D Studio Max".
Можем да локализираме неговите елементи.
Първият, за който вече споменахме е "toolbar" на "v-ray", който много полезен и много често ще го използваме.
Следващите еленти, които "v-ray" е добавил се намират в command" панела.
В табулатора "create", "v-ray".
Това са новите елементи, които се появяват.
Които са характерни само за "v-ray", като обекти.
Относно светлините.
Това са типовите светлини за "v-ray".
Относно камерите, това са двата вида камери за "v-ray".
В "helpers" също добавя някои елементи.
Kакто и в модификаторите, се появява също така някои модификатори, които са характерни само за "v-ray".
В околната среда, в ефектите са добавени "v-ray" "lens effect" И съответно следващата интеграция е в материалният редактор.
Ако виждате другата версия на материалният редактор.
Можете да превключите от тук.
Аз ще използвам компактният материален редактор.
Съответно типовете материали за "v-ray".
И типовете текстури, които са допълнително, след стандартните.
Ние ще говорим за много от елементите и ще използваме повечето от тях в следващите проекти.
Ще се занимаем и с обяснение на настройките на самият рендер и това, как по принцип работи.
Всичко това ще го видим в интересни примери.
Но преди това ни остава само да подготвим още някои неща, които са свързани с нашата работна среда.
Които трябва да унифицираме, преди да започнем работа.

Ако не намирате елементите на V-Ray в стандартните менюта (Tools, Create …), кликнете на последният бутон от V-Ray toolbar -> V-Ray Menu Registration. 

Тест за преминаване към следващия урок

 
Добавя ли Vray собствени уникални елементи в интерфейса на 3ds Max ?
Да;
Не;
Да, но само ако използваме версията Design на 3ds Max;

Въпроси и отговори

  • Настройка на "gamma" корекцията - от къде?

    Симеон Спасов:

    Здравейте! Поздравления за курса. Следя го с голям интерес. Преди време бях на курс по архитектурна визуализация с 3ds max и Vray, провден от лектори на Chaos Group. По време на курса ни препоръчаха да правим "Gamma" коркцията от настройките на Vray (Global Switches - Color mapping панела), а тези в max да оставим "disabled". Може ли да споделите вашето мнение. Има ли значение от къде се правят тези настройки?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    благодаря за положителната оценка :) 
    Надявам се курса да е полезен и интересен за всички :)
       Gamma корекцията е свързана с установяването на работният процес Linear Workflow. По принцип има няколко метода за правилното му устанвяването.При използването на 3ds Max и V-Ray, в официалната документация на Chaos Group за V-Ray 3.0 пише, че е препоръчително всички настройки свързани с Gamma в Max и V-Ray да бъдат оставени със техните стойности по подразбиране (приложеното изображение). До тук добре - нищо не променяме и Gamma корекцията е установена. Сега идва едно леко разминаване с това, че и аз вече няколко пъти чувам и от лектори на Chaos Group (включително и на конференцията CG2), че опцията в Мax трябва да я оставим "disabled", обаче - тя по подразбиране е "enabled". За това честно казано и аз не знам коя е правилната "рецепта" в случая, но това което мога да кажа от опита ми с 3ds Max 2014 и V-Ray 3.0, е че ако оставим Gamma в Мах "Enabled"=2.2, Global Switches - Color mapping панела ->Gamma=2.2 и във фрейм буфера VFB, маркиран бутона sRGB (както са по default), цветовете излизат с правилните тонове и корекцията е правилна. Силно се надявам това да е правилният подход, защото и аз така го ползвам и така го препоръчвам и в крайна сметка така е описано в официалният help, въпреки различните мнения.
    Neli Ivanova:

    А каква е вашата препоръка за Linear Workflow - off или on в colour mapping панела при зададена Gamma=2.2

    Ивайло Искренов:

    Чекбокса за Linear Workflow в Color Mapping го оставям не маркиран. Тази опция няма за цел да установи правилен linear workflow, а по-скоро е предназначена за корекция на сцени с неправилно установен gamma workflow. Освен това в следващите версии този check-box ще бъде премахнат, така че, според мен е по-добре от сега да го изключим от работния процес :)

    Neli Ivanova:

    Благодаря!


    Николай Кирков:

    Здравейте,

    по темата: гледал съм уроци на v-ray за мая където се обяснява за този проблем. За да се работи в правилен Linear workflow и цветовете да ви излязат правилни в Nuke или при настройка на linear workflow в After effects препоръчва да се включи gamma 2.2, да се включи тикчето Linear workflow и да се включи Don't affect colors (adaptation only). Освен това във фрейм буфера да е включен LUT на sRGB
  • Каква е причината?

    Филип Маринчев:

    Инсталирах V-ray всичко е ок , но като отворя материалния редактор излиза, като на MentalRay.Някаква идея, каква може да е причината?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    за да стартира материалният редактор всеки път с V-Ray материали, трябв ада смениш интерфейса на Мах (UI). Следвай инструкциите от приложеното изображение, като можеш да избереш светъл (4) или тъмен (5) вариант.
    Филип Маринчев:

    Благодаря, дръпнах друга версия на V-Ray и всичко е наред.

  • Може ли по-нова версия на Vray ?

    Вера Димитрова:

    Здравейте, успях да си сложа 3ds max 2016 заедно с vray 3.5 , тъй като не намерих 2014 и 3.0 ...това проблем ли ще е за курса, смисъл много ли са различни нещата от по-старите версии?

    Slawi20:

    Здравейте, аз използвам същата комбинация от 3ds max 2016 и vray 3.5 и нямах проблеми до края на курса. Ако не сте работила с vray досега, от начало може да Ви се стори доста различна от тази в курса, но нека това не ви кара веднага да я сменявате, в последствие в клиповете се разбира къде може да се различават и как да се прави урока и в по-новата версия.

    Вера Димитрова:

    благодаря ще пробвам така :)

  • Как да добавя Vray в прозореца на 3Ds Max?

    Йордан:

    Защо при мен няма vray в прозорчето и как да го адна ?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, я момента имаш отворен прозореца на околната среда - какво искаш да направиш в него? Ако искаш да добавиш V-Ray като рендер, това става от настройките на рендера - F10

    Йордан:

    Просто видях в урока,че ти като го отвори в прозореца имаше текс на vray,

    Ивайло Искренов:

    С коя версия на Vray си? Може би тази версия не добавя елемент е Effects ...

    Йордан:

    3,60,03