Оптимизиране на настройките на рендера - Светлини

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Първо ще добавя светлините в сцената.
За да добавим светлините да видим, как влияят в сцената, трябва първо от табулатора "v-ray" да направим активни светлините и сенките и да изключим светлините, които се използват по "default".
"GI" системата все още е изключена.
Tова, което правя в момента e изолирам всяка част, която може да внесе някакви генерални промени в рендера.
и разбирам първо общото качество на геометрията с "AA sampler".
След това ще проверя светлините, "GI" системата и следвт материалите.
Връщаме се към светлините, направихме ги активни от "global switches", "lights and Shadows" и ги откриваме в сцената.
Тази светлина, която е от купула отново ще я изолирам и ще скрия купула.
Сега имам всички други светлини в сцената.
За някой от тях съм добавил рендер елементи, като тук добавих и още един, за една от сферите за осветителните тела околко пътеката.
Всички светлини тук използват настройките за семпълите по подразбиране.
Всички те са с 8 семпъла, всички са активни и са включени.
Да направим един тест рендер на част от стената.
Ще рендерирам тази част тук.
Заради ниският брой на семпълите, всяка светлината допълнително влошава качеството на рендера.
Това можем да го видим от "raw lighting".
На всяка от тези светлини, които участват в рендера имаме отделен пас, "IES" осветлението, тази сфера и тази светлина отпред.
Ще коригираме семпълите за всяка светлина поотделно.
Започвам с "IES light".
Сега тя използва 8 субдивижъна и тази част тук се рендерира с 8 субдивижъна за 5,3 секунди.
Променям тази субдивижъни на 200 Времето е 4,4 секунди и качеството е много по-добро.
Само за експеримента ще направя още един тест рендер с 350.
Времето вече е 7,8 секунди.
В качеството няма особено подобрение.
Ще използвам още една контролна стойност.
Тя е под тази, която вече определих за добра.
Ще използвам 128 субдивижъна и ще направя още един тест рендер.
Съвсем леко влошаване на качеството, 3,7 секунди.
Връщам на 200, за другите светлини, които са отпред на фасадата, това вече е приложен автоматично.
Следващата светлина, която ще оптимизираме, ще бъде тази тук отпред.
Ще рендерирам нова част, която с 8 субдивижъна за тази светлина се рендерира за 2,2 секунди.
Вероятно тук трябва да увеличим малко.
Аз съм избрал другата светлина, още по-добре.
Увеличаваме тази площ, за да може това време, което сравняваме да бъде малко по-голямо.
За да може процентната грешка, който допускаме да бъде по-малка.
С тази нова площ и 8 субдивижъна за тази светлина, пускам нов тест рендер, 4,5 секунди.
Сменям 8 на 128 и пускам пак тест рендер.
Проблема с "noise" тук вече е решен със 128 субдивижъна, за 7 секунди.
Ще експериментирам с други стойности, вече не с цел да оправим качеството, аз само ако мога да подобря времето и да запазя същото качество.
Ще експериментирам с 200, нов тест рендер.
Времето вече 12 секунди.
Няма смисъл допълнително подобряване тук, затова ще пробвам със стойност, която беше под 128.
Ще пробвам с 64.
4,4 секунди, но внася допълнителен шум, така че ще се придържам към стойността 128.
С нея беше за 7 секунди.
Следващата светлина е тази тук, сферичната.
Ще рендерирам част от стълбите, няма да рендерирам тази геометрия.
Това ще отнеме допълнително време затова ще реализираме тази част тук.
В момента се рендерира за 3,7 секунди.
Тук ще пробвам със стойност от 64.
Качеството още не е задоволително.
Ще пробвам по-висока стойност - 128.
Информативно да видим времето, 2,8 секунди.
Това вече е по-приемлив резултат, вижте тук разликата.
Да видим времето.
За 128 субдивижъна имаме 3,7 секунди.
Да видим, какъв ще бъде резултатът с двойно по-голяма стойност.
С 256 субдивижъна, 8,9 секунди, но качеството е доста по-чисто от предишните варианти.
Може би ще избера някакъв междинен вариант.
Ще използвам стойност 200.
Веднага се забелязва шума, който отнесе тази светлина, с по-малкият брой субдивижъни.
Но времето за сметка на това е 5,7 секунди.
Въпреки по-високото време ще оставя по високата стойност.
За момента ще заложа на по-добро качество.
Пускам още един рендер с тази стойност.
Добавям в рендер елементите още един "light select".
И ще добавя една от интериорните светлини.
Ще рендерирам отново, тази част тук около сферата.
Частта, която зависи от сферичната светлина изглежда добре.
Следващата стъпка, преди да добавим купула е да решим един проблем, който междувременно видях, че е изникнал.
Но за да го видим отново ще рендерирам един регион Сменям позицията на региона, за да стане по-ясно, тук отгоре.
И така, какъв е проблемът в случая? Проблема е в този "noise", който виждам тук.
При положение, че изчистихме "noise" от светлините, които първично влияят върху него, а именно това е тази, тази и тази светлина отпред, които вече са чисти.
Тази светлина е евентуално от сферата ето тук, което е сравнително чиста, но тя не оказва влияние в горната част.
Единствени светлини, които останаха да влияят тук, които всъщност виждам, че внасят "noise" от "rawlighting" паса, са тези светлини, които са от интериора.
Ще направим един експеримент с увеличаване на техните субдивижъни, а това са ето тези светлини- 128, 128, 128.
Те имат по едно "instance" копие от другата страна в интериора.
В момента вътре всички са със 128 субдивижъна.
На всички луни, които използвам вътре също ще увелича субдивижъните.
Те също допълнително внасят допълнителен "noise" и влошават качеството.
Ще използвам тук 64 и с тези настройки ще направя един тест рендер да видим, как влияе на тази част.
Доста по-добре, 2,5 секунди.
Това е другата светлина в края.
Ще пробвам със стойност 200 и ще направя още един тест рендер.
Това вече е задоволително качество, времето е сравнително добро.
Последен тест рендер с 256.
Това са настройките, които ще оставя.
Малко по-добро качество, горе-долу същото време.
Следващата стъпка е да открием в сцената, куполната светлина.
Ще наблюдаваме ефекта върху тази част тук на фасадата.
Тук вече използваме 128 субдивижъна за тази светлина, но те са недостатъчни.
Времето, за което се рендерира е 12,1 секунди.
Ще пробвам със 400.
Доста по-добре, за 7,8 секунди.
Следващата стойност, с която ще експериментирам е 600.
За тези светлини, които са големи по размер, не се притеснявайте да използвате големи цифри.
За тях просто е необходимо повече на брой семпъли, особено когато костват меки сенки.
И така с 600 'samples", 7,3 секунди.
Пробвам с 800.
Да видим качеството.
Все пак тук използваме и карта, няма да бъде абсолютно чисто.
Това се осветява с цветовете от картата.
А те не са един равен тон.
800 "samples" за 8,30 секунди.
Стойността, която ще използвам ще бъде 600.
Така би трябвало вече с всички светлини да сме готови.
Всеки пас поотделно е добре.
Всички светлини по отделно вече са готови, както настройките за "antialiasing sampler".
Следващата стъпка, която ще предприемем е добавяне на "GI" системата.