Оптимизиране на настройките за финален рендер - Lights

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Следващият елемент, който ще включа в в рендера са светлините.
За тях ще рендерирам нов регион.
Ето тука отгоре.
Този тест рендер всъшност не беше необходим, тъй като аз все още използвам тези по подразбиране.
Ще увелича малко този регион, ето така.
В момента сме оправили "antialiazing".
Сега работим върху светлините.
Следващата стъпка е "GI" системата.
И след това ще включим и материалите.
Правим един тест рендер.
Изображението, с което приключва рендера е почти бяло.
Което значи, че интензитета на светлините е прекалено голям.
И то по-скоро не интензитета на тези светлини отвътре, които са от интериора, а от осветлението, което идва отвън.
Ако скрия "skylight" порталите и рендерирам отново, ще получа ето това изображение, в което всъщност участват само светлините от интериора.
Тъй като в момента още не участва "GI" системата.
Нямаме директна осветление отвън.
Не използвам и "skylight" порталите, значи това е осветлението само от интериорните светлини.
Което за момента е достатъчно.
Ще оставя така "skylight" порталите скрити за момента.
И на по-късен етап ако се наложи ще будат добавени.
За момента виждам че, през тези прозорци влиза достатъчно светлина.
Ще го проверим пак и когато използвай "GI"системата.
Ако се наложи ще ги пуснем.
За момента "skylight" порталите остават скрити.
Първата светлина, с която ще започнем оптимизирането е ето тази от тавана.
Това е с 8 субдивижъна, ще намаля малко този регион за рендериране, за да става по-бързо.
За момента това стана прекалено бързо дори, но тази светлина не внася много шум в изображението.
Въпреки малкия брой субдивижъни.
Въпреки това ще ги увелича и ще опитам да изчистя още малко ето тази част тук, която е по-далече от светлинният източник.
Това всъщност са ето тези светлини.
Съвсем малка разлика има, затова направо ще го оставя така.
Да погледнем по-отблизо.
основният шум, който забелязавам е ето тук, над светлината.
Светлината, която всъщност се излъчва от тези светлинни източници, от "IES" осветлението е тук тази във формата.
А тази отгоре предполагам, че се излъчва от ето тези малки сферични светлини, които съм сложил.
Които всъшност са забележимата част в тавана.
Ще го проверим това нещо, но ще рендерирам по-малък регион.
Не променя горната част, значи остава само тази светлина да е сферичната.
Но тъй като източник е по-малък, тук ще трябва да е доста по-голямо число.
А относно това "IES" осветление, ще пробвам с още една стойност от 128, само за да видя дали ще се изчисти още малко.
Няма осезаема разлика.
Затова ще го върна на 64 и така ще го оставя.
А ето тази част тук отгоре, всъщност се контролира от тези осветелни тела.
Ще пробвам със стойност от 400.
Точно така от нея е.
Виждам, че се изчиства.
С 400, за 6,8 секунди.
Сега вече е напълно чисто.
Да видим, за какво време.
23,7 секунди.
Единството място, където се забави рендера е само тук в източника на светлина.
Така че, тук един рендер "bucket" само ще рендерира тази част.
Затова тези част я оставям така.
И така по същият метод и за другите светлини може да бъде определено.
Аз вече съм определил тези стойности.
Това тук са "skylight" порталите.
За момента те нямат никакво значение, тъй като са скрити.
Но ако по-късно решим да ги използваме нека тази стойност да бъде по-висока.
А това е другото "IES" осветление, което е точно над плота.
Ще използвам и за него 64 субдивижъна.
Така ще приключа с осветлението и ще премине към "GI" системата.

Въпроси и отговори

  • Защо картинката е избеляла

    Еми Г:

    Здравейте, имам следният проблем: защо материалите в материалният редактор изглеждат добре(тъмните материали са тъмни) , а на рендъра е много по-различно - сиво и измито като избеляла картинка. Погледнах Gamma в Color mapping - 2.2 .Бутона за sRGB е натиснат(когато го изключа става по-тъмно, но пак е различно от материалите в материалният редактор). Липсва контраст в картинката. Когато увелича интензитета на IES осветлението става преосветено. Опитвам се да направя контраст , но не се получава.На envirement имам Vray Sky(карта) и SkylightPortals на прозорците. Благодаря предварително!

    Ивайло Искренов:

    Здравей, мога ли да те помоля да приложиш един screenshot на frame buffer-a и на материалният редактор да видим какво става.

    Еми Г:

    фаил

    Материала за паркета примерно колко е различен и всичко е измито.

    Ивайло Искренов:

    Проекта ти изглежда доста добре :) От screenshot-а, който е прикачен мисля, че интензитета на светлините е малко по-висок от колкото трябва и сцената е преосветена. Като съвет може да направиш следното : направи типа на небето overcast – това ще го затъмни и ще влиза по-малко светлина през прозорците отпред. След това намали и интензитета на IES светлините. Ако цялата сцена започне да става много тъмна, увеличи exposure-а на камерата (например намали числото на shutter speed). Понеже в материалите има рефлекция, нормално е в рендера да се виждат малко по-светли, заради светлината която отразяват – колкото повече се вижда от рефлекцията, толкова по-малко се вижда от дифюза. Понеже изображението което ще сейваш от рендера е в sRGGB color space, повишаването на контраста с крива (Curve) в постпродукцията е почти задължително.. Добави тази крива в PS и избери присет Middium/High Contrast. Пробвай с тези промени и да видим какъв ще е резултата

    Еми Г:

    Здрасти,благодаря много за отговора. След като намалих IES осветлението от 1500 до 0,05(много малко ми се струва , но така ми стой добре) и намалих рефлекцията на материалите и малко в PS се получи това като резултат: Поздрави Еми п.п. А защо когато поставя IES осветлението е много голямо и се наложи да го "скелвам"-нещо от мерните единици ли е?

  • Защо когато си набелязвам рендер елементите има един диноизер след като го избера при започване на рендера в фрейм буфера не го виждам, сякаш все едно не съм го избрал?

    васил:

    здравейте ,с версия на v-ray 3.60.03 съм ,когато си набелязвам рендер елементите има един диноизер след като го избера при започване на рендера в фрейм буфера не го виждам ,сякаш все едно не съм го избрал .Защо се получава така и може ли да се оправи

    Георги :

    Излиза вече с друго име "Effect Result" Просто го добавяш и толкова. Има няколко пресета с готови настройки за изчистване на шума, можеш да си избереш от тях нещо. В по старите версии на V-ray беше с друго име.

    васил:

    Георги нямам такъв елемент сега когато кликна и го избера после вв фреим буфера вече го виждам но когато го избера ми дава черен екран

    васил:

    при теб виждам че в това правоъгълниче е указан някакъв път а при мен е празно дали от там не ми идва проблема какво трябва да направя ето и тъмния екран по време на рендера

    Георги :

    Това е пътя на файла. Какво правя. Добавям го като Рендър елемент и толкова, не пипам нищо по него , не променям нищо. Добавям само Денозъра и в фреймбуфера се добавят всички тия елементи Това е само от Деноизер, без да съм добавял нещо друго и последния Effect Result също го няма. Той се появява чак като приключи рендъра и като мине деноиза. Не знам дали ще си проличи на скрийншота ефекта от шумоподтискането БЕЗ СЪС Ако и това не свърши работа... Пробвай като допълнителна обработка в фотошоп. Има безплатни плъгини от Google които вършат наистина много добра работа. Свободно от тук

    васил:

    Благодаря Георги опитах DFINE от ник колекшъна чисти шума добре

  • Защо се получават тези бели пиксели?

    Стела Радева:

    Здравейте! Защо когато пусна рендер се получават тези бели пиксели по черните плочки? Същия проблем го срещам и при други визуализации. Пробвах с промяна в стойностите на subdivs в материалите, светлините, слънцето, в adaptive image simppler. Явно проблема е някъде другаде. Всъщност проблема идва само при повърности, на които съм задала някаква стойност на рефлекция. Променям subdivs на reflection от 64 до 250, но има почти неосезаема разлика.

    Стела Радева:

    Също така забелязах, че белите петънца излизат само там в пространството, където огряват слънчевите лъчи и върху повърхности, които имат рефлекция.

    Ивайло Искренов:

    Здравей Стела, мога ли да те помоля да направиш един скрииншот на настройките на рендера, особено на Irradiancе Map ако го ползваш и също така и на материала за плочките. Педполагам че там някъде се крие проблема.

    Стела Радева:

    Реших да пробвам с готовите настройки на Vray за интериор и проблема изчезна. Разгледах настройките, но не открих от къде идва проблема. Ако отново срещна такъв проблем ще пиша пак.