Plane Light - Skylight portals

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Следващият тип светлина, която ще разгледаме е по-скоро разновидност на plane light", който вече видяхме.
Tова е друг, стандартен тип на употреба на тази светлина като "skylight portal".
В тази сцена съм преместил слънцето от противоположната страна на прозорците.
И пред самите отвори съм направил по една правоъгълна светлина от тип "plane" Двете са еднакви и са инстанс копия.
Ще ги деактивирам за момента.
И от рендер настройките, за да стане по-ясен примера, ще махна "secondary" енджина.
Ще използвам само "irradiance map", като "primary engine".
Прозорците са от тази страна, светлината идва от другата.
Да направим един рендер, да видим, какво имаме за момента.
По този начин осветлението не достига до най-далечните части от прозорците.
Тази част от ляво остава доста тъмна.
Това, което можем да направим, първо като похват можем да намалим "shutter speed" на самата камера.
Но няма да правим това нещо.
Друго, което може да направим е със самите светлини.
Ако поставяме на прозорците тези "plane light", които вече съм сложил, те са малко пред прозореца.
Можем да ги използваме като отделно осветително тяло, което да излъчва светлина към помещението.
Като се опитваме да напаснем този интензитет на тази светлина, с тази на слънцето така че да не се разминават.
Да не кастват сенки и да пробваме да изберем точния тон, който идва от околната среда.
Ето това синьо.
По лесният вариант е това нещо да стана автоматично.
Като кажем на тези осветителни тела да бъдат от типа "skylight portals".
Когато сложим отметка на тази опция, това което се случва в момента ще видите, че "multiplayer" и цвета вече не са активни за избор.
Както и кастването на сенки.
Тези светлини в момента стават указател за светлината, която идва отвън.
В момента тезисветлини взимат интензитета и цвета от обекти, които са разположени зад тях.
Тъй като за тях обаче няма никакви други обекти.
Те взимат този цвят и интензитет от околната среда.
Ако рано зад тях има поставен някакъв обект, а искаме да продължават да взимат цвете интезитет от околната среда.
Трябва да сложим отметката на "simple".
Междувременно аз я слагам, тъй като например за вбъдеще тук могат да се появят някакви завеси или примерно някакви дървета, които са извън екстериора.
Така предварително се подсигурявам.
В момента се взима цвета и интензитета от околната среда.
Да направим още един тест рендер, само на тази част от региона тук.
Освен, че внесохме допълнителна светлина в най-неосветената част от стаята.
Тя влиза и с правилният тон на светлината.
Това, че по принцип е по-тъмно осветлението в случая, може да се коригира не с интензитета на светлината, тъй като в момента използваме само слънце.
Неговият интензитет по подразбиране си е 1, както е физически правилно да бъде.
Това можем да го променим от настройките на камерата.
В този случай просто изолирам проблема с осветлението.
Като съм сигурен, че осветеността е по-ниска не заради светлината, а заради настройките на камерата, тъй като използвам физически правилата настройки за самото слънце.
"shutter speed" е малко висок, за рендериране на този интериор.
Да пробваме с 20.
Да включим и "secondary" енджин от "GI" системата.
Може още да намалим този "shutter speed" или "f-number", но тук вече влизаме в настройките на самата камера, които ще разгледаме по-късно.
И все пак с този пример трябва да имаме предвид, че основният контрол върху "exposure", обща осветеност, се контролира не само от интензитета на светлините.
А и от настройките на камерата.
Ето защо този и тези ти моите пари на слънцето не го променям никога винаги оставям 1 да съм сигурен че светлината която излъчва е правилно и търся проблема в два часа с осветлението която В случая се оказва exposure контрола на камерата и така следващият урок ще видим един оперативен метод за създаване на дневна система w3s Studio Max и vray а именно ще го постигнем с използването на нов тип светлина която е до моята

Тест за преминаване към следващия урок

 
Можем ли да променим интензитета на светлина тип Skylight Portal ?
да, като за всяка стандартна светлина;
не, автоматично се взима интензитета от околната среда;
да, но само ако е от типа Sample;

Въпроси и отговори

  • Защо се получава тази разлика?

    Veronika:

    Ползвах същите настройки, файл и светлини, но при мен се получава обратният ефект на твоя. По тъмният скрийншот е със Скай порталс, а по светлият - само с две plane светлини. Не мога да разбера защо се получава точно обратният ефект на твоя?





    Ивайло Искренов:

    Здравей Вероника,

    вече написах отговора на предишният въпрос който имаше, в който може да има сходно разминаване, за това тук само ще те подсетя  да провериш какво става с  осветлението отвън - VraySun + VraySky. При теб изглежда по някакв причина в околната среда се деактивира VraySky ... провери го пак ако обичаш ... Ако няма "небе" е нормално да се получи така. Няма небе, т.e. имаш черен цвят в околната среда и слагаш Skylight Portal - той взима интензитета от цвета на околната среда - черно = 0 = тъмно :) . После слагаш вместо Skylight Portal-a някаква светлина - с какъвто и интензитет да е тя ще свети по силно от тази с интензитет 0 => ще стане по-светло.
    Veronika:

    Здравей Ивайло, благодаря за поясненията. :)