Caustics

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В това видео ще видим, как се постига ефекта "caustics" с "v-ray".
В сцената имам три обекта, върху които е приложен материал стъкло и две светлини.
Едната е отгоре, която ще бъде основна светлина за осветяването на сцената за осветяването на сцената и още една светлина, с която ще генерирам ефекта "caustics".
Първо, за да стане активен ефекта "caustics", трябва да го направим това от настройките на рендера.
От таблатура "Gi", последният "roll-out- caustics" Ще сложа отметката и за "reflective Gi caustics" ще използвам "irradiance map" и "light cache" За да може да се наблюдава този ефект по време на рендерирането, трябва светлините да могат да генерират този ефект.
И за обектите, които да генерират този ефект да им бъде оказано да го използват.
Като обощение, имаме три неща, които трябва да са налице, за да бъде активен ефекта "caustics".
Първо да бъде активен в настройките на рендера.
Второ да има светлина, която да го генерира и трето обект, за който да е активен този ефект.
Ние направихме активен ефекта в настройките на рендера, а по подразбиране, този ефект вече е активен за светлината и за обектите, и е достъпен от менюто "v-ray properties".
Това е за съответният обект или съответната светлина.
Това са настройките, с които започват и списъка със светлините, които имам.
Тази светлина, която е отгоре, която служи за основната осветление обаче не искам да генерира този ефект.
само светлината, която е отляво да го генерира.
Oбектите, които получават от този ефект например този, те са "instance" копия и трите.
Отново "v-ray properties" и по принцип трябва да е сложена отметката на "generate caustics".
Както и реши "receive caustics".
по подразбиране тези отметки са сложени.
Да направим един тестов рендер без ефекта "caustics", за да може след това да го сравним.
Три обикновенни стъкла без ефекта "caustics".
Правим ефекта активен.
В момента никакви настройки не сме променили още и правим един тест рендер.
В момента изобщо не е забележим ефекта.
Тъй като "multiplayer" на този ефект за самата светлина е много нисък.
Нека да опитаме с "multiplayer" около 50.
И да направим отново един тест рендер.
Ефекта вече се забелязва, но все още е слаб.
Ще увелича още малко този "multiplayer" на 100.
И ще направя още един тестен рендер.
Вече силата на ефекта е задоволителна.
Оставям "multiplayer" така.
И да се върнем към настройките в самият рендер.
Първият параметър "search distance" В общи линии показва, на какво разстояние да се вземе предвид този ефект.
Сега 5 сантиметра е повече от достатъчно, тъй като нашите обекти undefined тате този параметър в момента няма особено значениеса сравнително малки.
Mac photos съответно от името е максималния брой на фотоните с които се генерира ефекта като по-малка стойност тук дава по-остри изображения в ефекта но с по-лошо качество по-голяма стойност тук да ме по плавен преход и по-добро качество но се губи остротата в ефекта мултиплейър съответно силата на ефекта като този мултиплейър има влияние върху интензитета на светлината която го генерира да направим тесто Fender само на части завръщанията с по-голяма че съм за Max photos губи се малко остротата в изображението направи сметка на това прехода става много по Пламен може да увеличим multiplayer и да направим нов тестов render може би искам някакъв среден резултат между двете така че тук ще го направя на около 250 и мултиплейъра на две и така да рендериране цялото изображение с тези настройки и така последното нещо което трябва да имате предвид е че Този ефект е генерира и на базата на индекса на пречупване на светлината за съответният материал в момента аз използвам индекс на пречупване светлината 1,4 да го променим за бялото стъкло и да видим какъв ще бъде резултатът и така ще го върна на тази стойност която бях ангажирала по принцип 1,4 за Роналдо стъкло И така това беше ефекта каустик а следващият урок продължаваме с vray environment fog

Тест за преминаване към следващия урок

 
Кое твърдение е вярно ?
Caustics е коефициент за пречупване на светлината;
Caustics е ефект на физическата камера на Vray;
Caustics е вид светлина;
Caustics е ефект на светлината, който се генерира от обекти, който имат рефракция;

Въпроси и отговори

  • Защо, когато дам десен клик върху обекта/светлината няма V-ray properties?

    Ивелина Тончева:

    Здравейте, Не знам поради каква причина, когато дам десен клик върху светлината/обекта, които искам да ми генерират този ефект, нямам V-ray properties, и не мога да намеря друго място, от което да контролирам тези стойности. Благодаря

    Георги :

    Здравей, Пробвай с бутона "V-ray menu registration". Намира се в тулбара на V-ray , предпоследния бутон, преди бутончето за Hep-а. Мисля, че програмата не трябва да се рестартира след това.

    Ивелина Тончева:

    Благодаря

    Ивелина Тончева:

    Отново не се появява

    Георги :

    Съжалявам, не знам от какво друго може да е. Това съм го пробвал на два компютъра и се получи. Затова го споделих.