Не ми е ясно как сте направили пода. Какви модификатори сте използвали, за да го нарежете на равни части и после сте добавили отрицателен екструд? Може ли да обясните? Благодаря
Здравей,
Въпросът ми беше именно как сте разделили равнината на равни сегменти. Това не мога да направя. Благодаря за помощта и обяснението.
Използвал съм параметрите на самата равнина от Modify panel-a - Length Segments и Width Segments и след това е екструдирането.
Здравейте, бихте ли пояснили какъв вид е допълнителната равнина, къде е разположена, коя част на хоризонта затваря - като таван ли служи?
Здравей Ралица,
Когато правиш интериор (без прозорци), нужно ли е стените да са с дебелина (Box~ или може да са Plane/Polygon или Line, на която след това да се приложи Extrude? Това пречи ли на правилното прилагане на материал?
Не е нужно стените да са с дебелина.
Колегите ми твърдят, че липсата на "дебелина" на стените "обърква" прилагането на материали (поради оръщането на Нормалите).
Ако лицевата страна на полигоните е отвътре, никъде не е необходимо да се вижда дебелината на стената (например при прозорците), равнината е с правилни координати за текстурите и материалите, които се прилагат са "плътни" - няма проблем стената да е равнина. Единствените проблеми, който се очакват при материалите са ако самият материал има някаква прозрачност - Refraction/Opacity/FasfSSS. Тогава може да не се получи желаният резултат, защото в метода на пресмятане на шейдъра е заложена зависимост между тези параметри за прозрачност и дебелината на обекта - за да може да се направи реално физическо симулиране. Само тогава трябва да има дебелина.
Здравейте, опитвам се да направя интериор ,с много прозорци. В МАХ прозорците са сини и по време на рендериране , но когато запазя картинката в png прозорците стават черни.Благодаря предварително!
Здраевй,
запази рендера като .jpg или сложи един обект (равнина) зад прозорците, на която може да сложиш текстура за бекграунд и няма да имаш този проблем. В .png формат се запазва и информация за алфа канала, от там мисля, че идва проблема. Другият вариант да го корегираш е в PS - сложи един слой с изображение за бекграунд и отгоре направо това изображение което си сейвала в .png- черните прозорци, всъщност би трябвало да са прозрачни и направо ще видиш бекграунда през тях.