Въпрос към урок: Преглед на сцената от курс: V-Ray Рендери за 3ds Max

Може ли когато правиш интериор (без прозорци) стените да са с дебелина или може да са Plane/Polygon?

3D Моделиране V-Ray V-Ray Рендери за 3ds Max

Когато правиш интериор (без прозорци), нужно ли е стените да са с дебелина (Box~ или може да са Plane/Polygon или Line, на която след това да се приложи Extrude? Това пречи ли на правилното прилагане на материал?

Не е нужно стените да са с дебелина.

Колегите ми твърдят, че липсата на "дебелина" на стените "обърква" прилагането на материали (поради оръщането на Нормалите).

Ако лицевата страна на полигоните е отвътре, никъде не е необходимо да се вижда дебелината на стената (например при прозорците), равнината е с правилни координати за текстурите и материалите, които се прилагат са "плътни" - няма проблем стената да е равнина. Единствените проблеми, който се очакват при материалите са ако самият материал има някаква прозрачност - Refraction/Opacity/FasfSSS. Тогава може да не се получи желаният резултат, защото в метода на пресмятане на шейдъра е заложена зависимост между тези параметри за прозрачност и дебелината на обекта - за да може да се направи реално физическо симулиране. Само тогава трябва да има дебелина.


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация