Как се правят 360 градуса изображения?
Здравейте, Не знам дали въпроса ме е за този модул но не намерих по подходящ. Ако екипа на Аула сметне за необходимо да го премести. Наскоро попаднах на тази картинка и се помъчих да се пробвам и аз да правя нещо подобно. Предполагам че това е нещо като 360 градусово изображение. С помощта на мишката можете да го въртите да го местите, приближавате - отдалечавате, общо взето интересно замислено. Пробвах нещо и ето какво получих: По сцената абсолютно нищо не е пипано. Това е изгледа през камерата: Променил съм само леко настройките във V-ray: Camera от Defout на Spferical Panorama и Overide FOV зададох стойност 360, Vertical FOV също 360. Изображението което получих във ферм буфера нищо не се разбира от него: ... и от Panoramma Explorer сякаш е малко по ясно: Да кажем като се върти картинката по хоризонтална равнина, общо взето бива, но по вертикална има много изкривявания които не знам от къде да премахна Такива изображения дали могат да се разглеждат по някакъв начин извън 3ds max. Да кажем аз го съхранявам като PNG или JPEG но програмата за преглед на изображения го разчита като обикновено изображение, не като 360 градусово. Благодаря.
Здравей Георги, изображението което си видял и си дал за пример е направено с цел да се гледа с VR очила. За това и изображенията са две ... но все пак, ако това което искаш да направиш е да можеш да рендерираш интерактивна панорама на помещение, която да можеш да завърташ и разглеждаш в браузъра, можеш да го направиш по следният начин. Приготвяш си всичко в сцената за финален рендер. Камерата си е нормална - VRayPhysicalCam. В нейните настройки - нищо специално, настройваш си exposure-a и височината на камерата (около 150 см. от пода) и слагаш таргета на камерата на същата височина. Това е важно, за да не се налага да tilt-ваш и да корегираш след това. По принцип няма значение къде точно е камерата, но е хубаво да я сложиш в центъра на помещението. След това отиваш в настройките на рендера, tab. V-Ray, в rollout-a Camera избираш типа на камерата Spherical и слагаш отметка на Override FOV и въвеждаш 360. Правиш си финалните настройки и рендерираш, Ще получиш рендер като на прикаченото изображение. Сейваш го като jpg. Сега ти трябва друга програмка с която да направиш панорамата. Препоръчвам ти "PANO2VR", която има и безплатна Demo версия, която може да свалиш от тук. Недостатъка на demo-то, е че ще добави воден знак във финалната панорама ... но разбира се има вариант и да се закупи софтуера. Работата с него е много интуитивна и ти трябват буквално 2 минути - отваряш сферичното изображение, което си сейвал от рендера и то автоматично става панорама. След това му даваш output HTML и е готово.
Много благодаря за отговорите Иво. За сега всичко се получи много добре. Само не мога да съхраня файла във вид на HTML от Pano2VR . Давам му Output > Html и после от къде да си търся връзката???.
Оправих се намерих от къде се съхранява файла Още веднъж благодаря за помощта.