Въпрос към урок: Оптимизиране на настройките на финален рендер - GI and Mtls
от курс: V-Ray Рендери за 3ds Max
Защо не получавам качествен рандер
Здравейте, това е първия рендер който съм направил но струва ми се изглежда сякаш се губят детайли,тоест има някаква размазаност на изображението.Дали пак да не ви изпратя файла и да си кажета препоръките
Здравей,
разбира се, че може пак да ми изпратиш файла, но преди това опитай малко да оптимизираш материалите (модул 3 от курса). Да се появи някъде рефлекция, bump може би, виж пак светлини и камери, опитай с HDRI в екстериора или друг вид осветление "отвън" ... после смени филтъра в настройките на рендера в ролаута Image Sampler от Area на Mitchell-Netravali. Това ще допринесе още малко за изкарването на детайлите.
Да разбира се ще тренирам с тези неща но ще изпратя и файла и вие когато можете го вижте.Аз запаметих присета който вие предложихте в уроците за продуктово рендериране но не се получи както при вас
Ок, ето няколко идеи за това как може да се "повиши качеството" на рендера.
Ще се опитам да поясня допълнително къде гледам в сцената и как степенувам процесите при определянето на качеството. В курса по V-Ray споменахме няколко пъти кои елементи трябва да са налице за да очакваме добър рендер - (1) 3D модели с правилна геометрия + (2) материали с „физически коректни” атрибути и стойности + (3) реалистично осветление + (4) „фотографска” камера + (5) коректни настройки на рендера. Настройките, който си избрал и 3D моделите ги приемаме за правилни и ги изключваме от следващото ревю, въпреки че може да добавиш филтъра, който споменах в предишният пост. Да се върнем на материалите – в основният обект който представяш с рендера (гардероба) имаш един приложен материал, в който контролираш diffuse, reflection и bump с карти – което е Ок, но самата карта която ползваш (и чернобелият и вариант) представят дървесна текстура с реална големина около 20см. и разделителна способност около 500х500 пиксела. Когато я приложиш върху страницата с големина 1.2м, текстурата ще се нанесе няколко пъти и линията на тайлинга започва да се забелязва. След това – самото изображение не е чисто, пикселизирано е няма детайл в него и има някакви допълнителни бели линии, който не съм сигурен че са част от текстурата. Препоръката ми е да ползваш големи и чисти текстури – 2000х2000 пиксела е нормално, без да се повтарят по повърхността, от който да очакваш детайл (виж отново модул 3 – материали). Светлините – VRaySun&VRaySky – винаги е добро начало и за определяне на exposure-a и много често си остава и краен вариант, но пак те съветвам, както и в предишният пост, да експериментираш с IBL (осветление, от изображение). Другото нещо (само като съвет) е да махнеш голямата светлина от тавана – не е реалистично такъв голям светлинен поток от площна светлина да идва от тавана. Вместо нея може би е по добре да използваш SkyPortal от прозореца (виж отново модула за интериорно рендериране в курса). Друга препоръка е да намалиш влиянието на пода в GI, защото основният цвят на пода е силен и наситен и тази „червеникавост” се предава като колоризиране на стените и тавана. Това можеш да го направиш или с OverrideMtl или десен бутон върху пода -> Vray Properties , Generate GI от 1 го намали на 0,2. Камерата – аз бих изключил vignetting ефекта и бих използвал Neutral филтър и ако искам след това тези ефекти бих ги добавил в пост (PS). Също така бих използвал и Guess Vert бутона и може би малко по различен ъгъл към обекта.
Пробвай тези препоръки и да видим как ще се отразят на крайният резултат :)
благодаря за съветите Ивайло,много голяма промяна стана когато промених стоиностите за намаляване на влиянието на пода в GI.Ето новия рендер кажи си препоръките
Доста добре изглежда :)
Вашият отговор
Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
20 безплатни урока
Трикове и тънкости за софтуера
Отговори на вашите въпроси