Как да стане по-реалистична визуализация?
Здравейте.може ли да ми кажете къде бъркам в настройките? Може би в начина на осветяване на сцената или някъде другаде...? Не ми изглежда достатъчно реалистично.
Здравей, според мен основното тук което може да се тества е в осветлението (съответно и камерата ако се налага). Предполагам, че ти се е сторило тъмно помещението и си сложила една голяма лампа с големината на тавана, която да светне обектите отгоре. Ако е така, този метод има доста недостатъци, който няма смисъл да коментирам сега, но за да подобриш реалистичността, според мен трябваа да наблегнеш на това, светлината да идва от реалните източници. Предполагам, че имаш прозорец - сложи един VraySun+Sky в околната среда и един Skylight portal на прозореца и по тази светлина нагласи камерата. Ако е тъмно изображението - променяй експоужъра на камерата, а не светлините. Другото нещо е самият светлинен източник - ако има възможност - пробвай да включиш самият светлинен източник в композицията. Според мен винаги влияе добре това да се вижда от къде идва светлината. Просто светлосенките стават "по-логични". Може да пробваш да разработиш малко и материалите - да получиш малко детайл и от тях, малко отблясъци и отражения. Може още малко да помислиш по композицията на самия шот - рядко се получава добър изглед, когато гледаш срещу ръб на стената - като заобиколно решение (ако все пак на там трябва да е насочен изгледа), може да се опиташ да сложиш ръба по-скоро на 2/3 в изображението, отколкото близо до средата. Според мен, реализма е съвкупност от тези неща, и ако тестваш промените в тези насоки, мисля че ще успееш да подобриш нещата и да получиш по-добро визуализиране ... само да вметна, че това което си получила до тук никак не е лошо като вариант, просто изказвам мнение, как според мен може да е по-добре.
Много благодаря за изчерпателния отговор. Наистина имах такава светлина и я изтрих. Получих тази визуализация, която наистина ми се струва по-реалистична, но срещнах друг проблем - при визуализирането на прозореца. Получава се едно голямо светло петно, вместо прозорец с щори. Имам V-ray Sun & Sky, настройките на камерата са: f-number: 6, shutter speed: 20, film speed (ISO): 100. Пробвах и с други стойности на тези параметри, но никъде щорите не се виждат при визуализирането. Интензитета на слънцето е 1
Така светлината идва с много по-добро направление и посока и сенките вече е "логична". За справянето с прегарянето на прозореца - предлагам следните три решения : 1 - запазваш рендера като .exr и в поста (например във Photoshop) оправяш тази зона - най-добре с маска. 2- изключваш слънцето, като не променяш нищо за околната среда и корегираш експоужъра на камерата. Така светлината идваща отвън ще е по малко и ще осветеността ще се компенсира от камерата. 3 - от настройките на рендера, вероятно използваш Reinhard за Color Mapping с Burn Value=1, промени тази стойност по-близка до 0, например 0.4 и направи тест рендер да видиш как се променя. Колкото по-близко е това число до 0, толкова повече преместваш Color mapping-a от Linear към Exponential, което ще доведо до значително намаляване на преосветените части. Когато оправиш тази част с прозореца, може да вдигнеш малко общата осветеност, защото в момента изглежда малко тъмно. Иначе параметрите на камерата, които си подбрала са ок.
С burn value пробвах, получи се много добре. Благодаря!