Здравейте,
Не успявам да модифицирам графиката като поставя по ос у остойностените часове. Те се появиха като етикет.
Въпрос: Как да разположа стойностите от десния блок, обозначени със стрелка 1 по вертикалата -ос У?
Как може да се модифицира ос У и да се разположат други данни на нея?
Работя с Ексел 2010 и там има известни различия. Доста време разглеждах вариантите, но не мога да намеря начин.Моля за помощ.
Здравей,
Здравейте , интересуваме как в една графика можем да сложим по едната Y ос разходит ,а от другата страна часовете , като едната графика примерно е линейна , а другата със стълбове.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
X оста си остава една и съща за двете графики седмиците.
Също така откъде можем да видим освен традиционните графики и такива които са направени ,като темплейти нещо по разчупено , като за графиката която споменавам по горе , които да изпозваме на готово , а и по интересното е как можем ние да правим такива темплейти , това би био интересно за мен а не само традиционните графики.
Предварително багодаря за съдействието.
Юлиян
Ако съм задал въпроса си , като отговор на някой въпрос на колега се ивинявам , това трябваше да е нов въпрос
здравейте, да попитам защо на диаграмата по вертикалната координата ми се появява знак $, вместо лева при условие, че в таблицата съм въвела стойности в лева, както е упражнението във видеоурока.
excel 2010
Здравей, отиди на Chart - a ( графиката ) избери я отстрани и избери Select data Sourse ( снимка 1 )- ще ти се отвори прозорец като този показан на снимка 2, маркирай series 2 така е да стане на сив фон ( това означава че избраното е активно ) след което отиди на Edit след което в полето Series name може да зададеш директно клетка от която да гледа името или да напишеш нещо ( снимка 3) така след това затваряш всички прозорци с ОК и ето името вече е сменено с това което си написал ( снимка 4 ) . Надявам се да съм бил полезен с отговора.
Благодаря много! С ваша помощ станаха нещата!Благодаря!
Здравейте като изгледах двата урока за диаграмата на Гант всичко ми се видя много сложно. Направо се стресирах, мислех, че няма да се справя. После започнах бавно, лека полека следвах инструкциите и всичко се получи. Благодаря много за така добре поднесения материал. С малко или повече тренировки всичко се получава.
Здравейте! Защо като се използва функцията weeknum за де се преброят седмиците от 25.03.2015г. до 24.01.2016г. броят им е 42, а реалният брой за 305 дни е 43 седмици и 4 дни?Как е по-точно да бъдат смятани?
Здравейте,
Благодаря Ви много за отговора. Разгледах предложената формула и с нея съвсем точно успях да определя броя на седмиците и дните и между други дати.
Здравейте, ето още едно решение за изчисляване на броя седмици и дни между две дати с функцията DATEDIF. Тази функция е включена за първи път в MS Office 2000, но досега не е документирана, т.е. не се показва в списъка на вградените функции, но работи и дава много точни резултати, но все пак имайте едно наум :-)
Моля да ме извините за не най-доброто изображение!
@Димитринка, да още един вариант за справяне с проблема ... даже бих казал по - удачен т.к. формулите изглеждат доста по семпли :) спрямо моята дълга формула :) въреки че ако се обединят в една клектка и твоята би била доста дълга :)
Краси, така е, няма как да се приложи само една функция. Създаването на т. нар. "мегафункции" , т.е. комбиниране на повече функции в една формула е много полезна възможност в Excel. А по-краткият вариант е да се създаде UDF
:-)
Здравейте,
Ето и един вариант за смятане на седмици и дни, който използвах преди доста години. Мисля, че е най-компактен като дължина на формулите. Лесно може и да се конкатенират стойностите в една клетка, в моя файл са по отделно.
Сега, като гледам горния коментар, май е добре да си добавя още един полезен UDF към колекцията то
Поздрави,
Здравейте,
Във връзка с горния коментар, намерих малко време и си направих един UDF за пресмятане на седмици и дни между две дати, и реших да го споделя с вас:
Public Function WD_DateDiff (Start_Date As Variant, End_Date As Variant, _
Optional Function_Type_1_or_2 As Integer = 1) As Variant
Dim FResult As Variant
Dim Week_Value As Integer
Dim Week_Value_trunc As Integer
Dim Day_Value As Integer
Select Case Function_Type_1_or_2
Case 1
GoTo Weeks_only
Case 2
GoTo Weeks_and_days
Case Else
GoTo Error_handler
End Select
Exit Function
'------------------------
Weeks_only:
FResult = (End_Date - Start_Date) / 7
WD_DateDiff = FResult
Exit Function
'------------------------
Weeks_and_days:
Week_Value = (End_Date - Start_Date) / 7
Week_Value_trunc = Int(Week_Value)
Day_Value = (Week_Value - Week_Value_trunc) * 7
Day_Value = Int(Day_Value)
FResult = Week_Value_trunc & " weeks and " & Day_Value & " days"
WD_DateDiff = FResult
Exit Function
'------------------------
Error_handler:
FResult = "#N/A"
WD_DateDiff = FResult
Exit Function
End Function
Всъщност, това е комбинация от две функции - при подаване на 1 като опционален аргумент изчислява само седмиците като десетична дроб, а при подаване на 2 като опционален аргумент изчислява едновременно седмици и дни и подава резултата във формат "13 weeks and 1 days".
Надявам се да го намерите за полезно.
Ще се радвам и ако някой от по-опитните колеги дадат своя коментар или предложение за корекция/подобрение.
Поздрави,
Миро
Често използвам различни UDF-и и разбира се забравям какви са аргументите и техния ред на въвеждане. Скоро разбрах за страхотен начин как да се подсетим за синтаксиса:
Здравейте Мирослав,
Тествах функцията, която предлагате, но тя не изчислява правилно дните, ако задам 2 за допълнителния аргумент (Function_Type_1_or_2 = 2), т.е. резултатът е винаги "X weeks and 0 days" - седмиците Х се изчисляват правилно.
Препоръчвам да направите следните промени:
1. Декларирате променливата
Dim Week_Value As Integer, а след това в процедурата
Също така функцията ROUNDDOWN може да се замени с функцията INT, която връща като резултат само целите числа. По този начин се избягва закръгляването, което понякога крие изненади :-)
Бих добавил че с всяка функция в Excel трябва да се внимава за изненади :)
Предложение от мен:
Дано е това, което се търси!
Лек ден и успехи!
ЗДРАВЕЙТЕ! МОЛЯ ЗА СЪВЕТ! Това е таблица за заработка. Въпросът ми е свързан със секцията за изчисляване на нощното работно време( точка 3). Каква да е формулата за изчисляването му, като се вземат данните от 2., вместо да се въвеждат ръчно в 1 ( т.е. колоната от 1 да отпадне)? И се вземе под внимание , че нощният труд е в диапазон от 22,00ч- 06,00ч.
Ако има качено изображение на таблица, при мен не се вижда. Бихте ли обяснили по-подробно задачата.
Привет! Много се извинявам. Ето това е коректното изображение. Благодаря !
Здравейте, Теменужка. Разгледах много внимателно примера. Сигурно имате сериозна причина да се скрият колоните за нощния труд. Но тези колони са полезни, защото опростяват изчисленията. Ще споделя, че се опитах с вградените функции на Excel да съставя формула и така стигнах до 8 вложени IF в комбинация с AND и OR. Според мен скриването на колоните може да стане по 2 начина: 1. Просто да се скрият двете колони или да се преместят на друг лист. Тогава в таблицата ще се показва само нощния труд с референция към листа където се изчислява Нощен труд От, Нощен труд До. 2. Да се създаде UDF (User Defined Function), с която автоматично да се изчислява нощния труд. Веднага искам да отбележа, че създаването и използването на UDF изисква познания за VBA.
Ако имате още въпроси, моля пишете ми.
Димитринка, Здравейте! Много Ви благодаря за положените усилия и време. Желанието ми е да изчисля 3. , като се вземат данните от 2. Ако изобщо може да се случи.И така ще мога да махна 1.( не ми е нужна колоната). Дано ме разбирате правилно.
Разбирам те много добре. Според мен по-лесно е като скриеш ("hide") колоните, 1. При по-сложни изчисления, както е при теб, е по-добре да имаш колони с междинни резултати, които могат да се "скрият", ако не искаш да се показват или отпечатват.
Eто тук се вижда формулата , която е сполучлива за 1- работното време преминва през 0 часа. Но за 2. не изчислява правилно, защото работното време започва след 0 часа. Аз питам , може ли в показаната формуала да се направи корекция и директно с нея да се изчисли и в т.1и надолу в т. 2? Формулата е: =IF(B6<22/24;2/24;1-B6)+IF(C6<6/24;C6;6/24)
Много добро решение, браво! Както вече споменах трябва да се направят допълнителни проверки с IF, затова е по-добре да се използват междинни колони, които след това, ако искаш можеш да ги скриеш. Корекцията, за която споменаваш, по всяка вероятност означава да се прецизират изчисленията, за да стане формулата универсална, т.е. винаги да изчислява коректно. На изображението показвам пример, в който допълвам твоята формула като включвам още проверки с IF. Важното е, че формулите дават коректни изчисления, а на теб могат да ти подскажат и по-добри решения.
На изображението се вижда моето решение: колона start - показва началото, колона end - края. Тъй като формулите включват повече проверки, за да бъде коректен резултата, са показани над таблицата. Обърни внимание, че за 1 и 2 резултатите не са коректни, но за 3 и 4, тъй като часовете са извън нощния труд, резултатът е 0. С 5 е показана отрицателна. Надявам се, че това ще ти помогне.
По-добро решение е да се напише UDF (User Defined Function). Когато се правят по-сложни изчисления и формулите стават много "дълги", е по-добре изчисленията да се правят с UDF, както е в твоя пример. На първата картинка показвам функцията NightTime (UDF, която написах, за да изчислява нощното време), достатъчно е да се въведат два аргумента - начало и край! На втората картинка показвам част от кода на функцията NightTime. Тъй като процедурата е по-дълга, не се вижда целия код. Ако това решение ще ти свърши работа, изпрати ми на лично съобщение имейл, за да изпратя файла. За съжаление във форума няма възможност да се прикачват файлове.
Димитринка, здравей. Много ти благодаря за съдействието ти. Ще разледам подробно всичко и ако имам въпроси, ще попитам пак.
Здравейте! Защо при опит за събиране на дата и число се получава "#VALUE!" ? (Съответните дефиниции са направени) Благодаря предварително!
Едно от двете е текст
Датата е дефинирана като Date, a числото като Number, но не се получава.
Една от странностите на Ексел е, че позволява в една клетка да се въвеждат различен тип стойности, без значение какъв формат е зададен за тази клетка.
т.е. това, че за клетката е дефиниран формат Date, съвсем не означава, че в нея не може да бъде въведен текст. И дори още по-лошо - може да е текст, който да изглежда като дата, но да не е дата.
Пробвайте следната: Ако в клетка А1 е датата, а в клетка А2 - числото
=VALUE(A1)+VALUE(A2)
По всяка вероятност една от стойностите е текст, за да получавате "#VALUE!" Датите в Excel са цели числа, представени във формат Дата. Сумирането на дата и число е стандартно аритметично действие. Проверете двете стойности!
Благодаря Ви!
За да проследим времето, употребено за изпълнение на дейностите по проекта.
Здравейте,
направи ми впечатление, че всеки нов ред започва с датата за края на предишния период (изпълних указанията, както са в урока). Как брои за графика такава дата - напр. ако е до 19.04.2015, не следва ли другият период да започва от 20.04.2021?
Здравейте, предполагам че сте задали следната взаймовръзка - Finish to start. Реално се вижда обаче че старта на новата дейност започва в деня на края на предходната. Може би ще ви бъде по-лесно ако използвате MS Project