Има ли начин да добавяме листа (имена) чрез придърпване. Примерно 1,2,3,... или януари,февруари,март..... За оцветяване имената на листа според мен е по-лесно чрез клик десн бутон върху името на листа - Tab Color....
Здравей, най-лесният начин за копиране на листа (sheets), който открих е като се задържи CTRL и придърпаш с мишката пред или след листа искаш да поставиш копието. Ако не пускаш CTRL клавиша, можеш да направиш множество копия на съответния лист. Колкото до месеците, това според мен може да стане само с макрос, има готови в интернет просто трябва да потърсиш. Относно номерацията има един нестандартен начин да излъжеш Excel, трябва да поставиш номера на първия лист в скоби (1) и по гореописания метод с CTRL другите листове ще станат с номерация (2),(3),(4) ... и т.н. Естествено трябва да направиш компромис със скобите, иначе макроси :))
Блгодаря. До макросите още не съм стигнал. Но се надявам че може да стане скоро. Успехи ви пожелавам.
Страхотно! Идеята за оцветяване, както трика за именуване с номера са ми много полезни. Сърдечно благодаря и на двамата!
Работя в версия 2010.С Опцията ПРЕМЕСТВАНЕ И КОПИРАНЕ ми се получи без да ми изпише,че не може да има два еднакви листа PREMIER 1 втори път(след като изтрих с двоен клик скобите като в урока).С добавяне ми се показаха направо Лист 5,Лист 6.Нормално ли е.Мога да си ги преименувам,но дали няма проблем в настройките?
Здравей, Росица.
Благодаря Краси.Открих с упражнения,че има разлика когато дадеш Ентър след добавяне на лист или вместо това кликнеш в накоя клетка вътре в таблицата.Ексел реагира различно.
Здравейте! Възможно ли е автоматично подреждане на имената на листовете по азбучен ред? Допускам, че ще го има в следващите уроци.
https://aula.bg/question#id-122611200001
Благодаря на инж. Христина Машева за многократното копиране и поредното номериране на листовете! Лесно е!
Може ли листата в Excel да се подреждат автоматично по азбучен ред ?
Здравейте, файлът, който сте заявили, не съществува.
В урока кръщавате листата "Сметка1", "Сметка2" и т.н. Ако ги кръстя "Сметка 1" и "Сметка 2", т.е. с интервал между тях, проблем ли ще е? Ексел ми позволява, но възможно ли е при участие във формула на клетки от лист, кръстен по този начин, да дава грешка, заради името на листа?
Здравейте, не би трябва да е проблем даден лист да е с интервал, по - скоро проблема Ви идва от това че използвате интервал, когато задавате диапазон ( Range ) не може той да съдържа интервали ( видях че има един подобен въпрос във форума най - вероятно беше ваш ). Препоръката ми да попринцип да не слагате интервали, ако искате да отделите нещо слагайте по една _ долна черта.
Имам два файла. Искам да събера листата от единия и другия на едно място. Използвам командата Move or Copy като поетапно копирам листата от единия в другия файл. Един лист обаче не иска да се премести и ми дава следните съобщения.
Опитах какво ли не, но нищо не става. Какъв може да е проблема?
Във файловете съществуват именувани клетки, области, константи или формули (Defined Names). Колкото дефинирани имена има в листа толкова пъти ексел ще попита какво да прави с тях.
В този случай е добре преди да "съберете" листата да разгледате дефинираните имена в двата файла и техния обхват. Така ще знаете дали е по-удачно да използвате настоящите имена или да поставите други.
Можете да разгледате какви дефинирани имена са зададени, какви са техните стойности, към какво (област, константа....) реферират, какъв е техния обсег (scope), също така и коментарите към тях, ако са поставени такива.
Тази информация се достъпва през Name Manager.
В Excel 2010 пътя е: таб Formulas -> група Defined Names -> Name Manager.
В момента не разполагам с Excel 2013, но предполагам, че пътя в него е същия или много подобен.
Здравейте, Силвия! Много ви благодаря за отговора. Действително имаше много наименовани клетки. Изтрих имената им от менюто Name manager, но за мое съжаление проблемът си остана. Какво да правя? :(
От това, което се вижда не мога да дам друг съвет освен това, което съм написала по-горе. Ако желаете, можете да ми изпратите файловете на silvi612@abv.bg и ще се опитам да помогна повече.
Имайте предвид, че при изтриване на дефинирани имена се развалят формулите, в които са използвани изтритите имена.
Здравейте отново, Силвия. Изпращам ви на мейла файла. Предварително благодаря за съдействието.
Здравейте, Лили,
изпратих ви e-mail.
За останалите потребители на форума, които се интересуват от тази тема:
Оказа се, че във файловете е заложена сложна, комплексна логика на работа.
В тях има скрити дефинирани имена, които са причина за показване на съобщението след изтриване на видимите такива. Скрити дефинирани имена могат да се покажат с помощта на следния макрос:
Sub ShowNames()
'unhide hidden names
Dim nmName As Name
For Each nmName In ActiveWorkbook.Names
nmName.Visible = True
Next nmName
End Sub
Съветът ми при подобни ситуации е внимателно да се разгледат заложените логики на работа на файловете, за да могат да се използват правилно или да се създаде собствена логика на работа като се внимава да не се получи преплитане между двете логики на работа и от там да възникнат грешки в изчисленията.
Хареса ми форума - научих много неща.Благодаря на всички.
Използвам Excel като калкулатор, като в таблицата, която съм направила искам да заключа колоните със стойности, и да оставя активна само тази колона, в която се въвежда бройка, така че ако други хора също използват файла, да не могат да променят клетките със стойности. Когато се опитам да заключа клетките и после направя Protect Sheet, от прозореца не ми дава да избера тази протекция да е активна само за Locked Cells. Как мога да се справя с този проблем?
Здравей,
По дефолт клетките са заключени. Маркирай цялата таблица и дай десен бутон -> Format Cells -> Protection -> и където пише Locked - махни тикчето. След това маркирай само клетките, които искаш да са заключени пак през формат селс и маркирай Locked. След това Protect Sheets и си ок
WOW това работи! А аз как ли не се мъчих. Много благодаря !!! :))