Здравейте,
Мисля, че в теста първия въпрос е зададен логически некоректно, в смисъл че ако искаме да сумираме клетки А1, А2 и А3 правилния отговор е втория, но ако искаме в бъдеще да можем да добавяме други клетки между тях и те автоматично да се добавят към сумата, то тогава първия отговор е верен..
Системата автоматично разбърква всеки път въпросите и отговорите, така че не знам кое как е било подредено при теб.
Идеята на въпроса е в контекста на урока. И двете са верни, но въпросът е кое се "препоръчва". В урока се препоръчва използването на функция пред отделно сумиране на клетки и това е верният отговор.
Но си взимам бележка и ще се опитам да правя въпросите още по-ясни :)
приятел ,пращай инженерите при напредналите,ние тук още се учим!
здравейте,
опитах се да "замразя" в показаната последователност първата колона и първия ред, но не успявам и двете да ги направя фиксирани.Т.е. без да съм анулирала с Unfreeze Ranes, "замразена" се оказва или само колоната или само реда. Практически не успявам да фиксирам първа колона и първи ред. Как мога да ги "замразя" и двете- първа колона и първи ред?
грешно съм написала Unfreeze panes
Как да сравня две таблици чрез VLOOKUP.
Госпожо Петрова, въпросът е коректен защото е казано да се пресметне средно аритметично чрез функция.
И моето мнение е, че въпросът е конкретно и ясно зададен, имайки се предвид самия проведен урок. Как е препоръчително, защото е по-лесно, по-бързо и по-практично и именно защото в бъдеще не се знае дали няма да се наложи да добавяме още клетки и те автоматично да се причислят към крайния резултат.
Теди, незнам дали прочете отговора на инж. Цукев, но този въпрос за който ти говориш, най-вероятно не е този, който аз съм имала предвид, защото въпросите се въртят.
Краси, мисля, че добре съм разбрала за кой въпрос говориш, въпреки автоматичното разбъркване от системата, защото едно, че вече съм го забелязала сама, че става така, но по-важното обърнах внимание на съдържанието на въпроса, а не на реда му в теста. Всъщност г-жа Вушева говори за другия, който се отнася до средно аритметично пресмятане чрез функция, а ти пишеш за "Как се препоръчва да се сумират клетките А1,А2 и А3?". И мнението ми остава същото, че съобразно урока въпроса е адекватно зададен. Успешен и Радостен ден!
Аз мисля, че въпросът е разбираем.
Въпросът е правилен и отговорът е коректен - няма грешка, споерд мен.
Eли Петрова, за да "замразите" първи ред и първа колона трябва да влезете в клетка А1, след това да натиснете Freeze Panes.
Поздрави!
п.п. не виждам дати на публикациите, за да разбера колко "стар" е въпроса.
маркирате клетка и замразявате. И колоните, които са в ляво и редовете, които са над тази клетка, се виждат постоянно на екрана, даже и когато сте на дъното на таблицата. Най-често тази клетка е B2, за да се виждат постоянно първата колона и първия ред.
Здравейте, бих искала да си изтегля .pdf файловете с най-използваните функции и този с клавишните комбинации, но не разбрах как/откъде. Моля за съдействие. Благодаря предварително!
след урок12 на модул 1 / под колонката с уроците /
Благодаря за отговора. :)
Как се изключват замразените колона, ред или клетка?
Въобще не бях запозната със замразяване / размразяване на колони и редове - беше изключително полезно :) благодаря :)
На мен също ми беше непознато това действие, за което благодаря. Аз използвам понякога скриването на колоните и редовете, но сега научих и това.
Много полезен урок. Благодаря ви!!!!!
Ще използвам непременно наученото. Благодаря много!
Това замразяване е голям плюс в работата.
Изключително полезен съвет е този със замразяването. Благодаря много!
При замразяването трябва много да се внимава особено , ако се ползват формули , често може да сложиш формулата не от първия ред , а от реда който виждаш при замразяването
Много полезна опция е тази със замразяването на колона или ред, но има ли начин да замразя произволна колона или ред, а не първите. Предполагам, че отнякъде се прави настройка.
На горното изображение съм показал излишни неща. В следващите въпроси предполагам,че няма да ги има.
Ако искате да "замразите" 3 реда и 2 колони трябва да изберете клетка C4. Избирате опцията Freeze Panes от меню Wiew\Freeze Panes и тогава редовете над избраната клетка (1,2,3) и колоните дясно от нея (A,B) ще са "замразени".
Благодаря за съвета. Пробвах, но не става. Може би са необходими допълнителни настройки.
Могат да се "замразяват" повече редове и колони от бутона Split, който е точно до "freeze" излизат удебелени вертикална и хоризонтална черти, които можете да влачите с мишката до реда или колоната, които искате да замразите от freeze. Ако искате да замразите само колони, вертикалната черта я завлачвате преди първия ред и обратното. Успех :)
Благодаря на Maria Tenchova за бутона "Split". Чудесно, работи!
Да, би могло бутона Split да се използва по описания по-горе начин,но не е най-правилния. Този бутон има друга функция - разделя страницата на две или четири части и при обемни документи лесно може да се работи в различните части на документа. Инструмента за замразяване на редове и колони е Freeze Panes.
Благодаря на всички ,които ми помогнахте да реша проблема със замразяването на повече редове и колони. Бяхте чудесни в желанието си за помощ! При мен този проблем вече не съществува.
Денчев-благодаря, Виктория, много полезен съвет. Моля да ми помогнете как да запазя колони и редове в таблица, в която да не ми изтриват по невнимание данни и формули млади колеги бързаци.
Използвам версия 2003 и изобщо не замразявам колони, а използвам скриването на част от колоните с Hide.
Много благодарности на Виктория.Ако го направите някъде на чисто поле се виждат линиите които се очертават около замразената клетка.Аз също съм с 2003,но досега не съм открил съществени разлики.Само ми трябва повече време за да намеря нужното меню.
Виктория Данаилова, благодаря за ценния съвет!
Благодаря за разясненията! Има ли възможност да покажете как точни работи функцията Hide, тъй като при мен се скрива целият файл? Благодаря!
Целият файл се скрива, ако използваш функция Hide от меню View\Hide (Hide Window). Ако искаш да скриеш само избрани редове и колони трябва първо да ги маркираш и след това да кликнеш с десен бутон на мишката върху маркираната област. След това избираш опция Hide . Можеш да скриеш различни области от работния лист, липсата на номерация на редовете и колоните ще ти покажат къде са скритите редове и колони. Показване на скритите редове и колони става по същия ред, но с опция Unhide .
Амии, в контекста на отговора по-горе, нека да споделя един практичен съвета на мой добър приятел и бивш колега, комуто принодлижи изказването: "Абе има ли Excel от глад няма да се умре". А ето и въпросния съвет, който впрочем макар и да звучи шеговито, често ми е помагал в затруднение: "Когато нещо не ти се получава и се чудиш каво да правиш с Excel - натисни десен бутон!" -:)
Много благодаря на Ели Попова за отговора за Hide / Unhide. Успях да направя какото трябва!
Използвах Hide за да скрия колона и сега с не се показва c Unhide.Къде да маркирам за да излезе отново.Excel 2007
За да излезе скрита колона, трябва да се маркират двете съседни колони, да се натисне десен клавиш на мишката и да се даде unhide - колоната се показва. Ако обаче, Mariya, случайно сте дали hide на колона А, то тя не се показва, ако опитате същия начин. Може и да има по-лесен начин, но аз в подобен случай давам Ctrl+A , за да избера цялата таблица, и тогава натискам десен и unhide. Неприятното в случая е, че ако имате и други скрити колони, които искате да останат скрити, те също ще се отворят.
За да се покаже скрита колона, трябва да се маркират двете колони отляво и отдясно на скритата, да се натисне десен клавиш на мишката и да се даде unhide. Ако обаче, Mariya, сте дали Hide на колона А, тя не можа да се покаже по същия начин, защото имаме видима колона само от едната й страна. В подобен случай аз давам Ctrl+A за да избера цялата информация в листа, давам десен клавиш и тогава unhide. Показва се колона А, но неприятното е, че ако имате и други скрити колони, които искате да останат скрити, при това действие ще се покажат.
Много благодаря Ваня Драганова.Направих го със маркиране на 2те колони (лява и дясна) и се получи ,но с начина за колона А не стана
Съветът на Виктория Данаилова се оказа най- полезен за мен след многократни опити да схвана начина на действие на Freeze panes :) Благодаря ти, Виктория!
Благодаря на Виктория Данаилова! За мен това уточнение беше много полезно!
Относно показването на скритата колана А (а и не само на колона А). Ако се застане с курсора в лявия край на бутона В, т.е в края на колона А и когато курсора е във формата на две успоредни, а не една удебелена линия, което е обикновено, и се провлачи вдясно, ще се покаже скритата колона.
Много благодаря Райна за отговора.Стана за секунда
Благодаря на Ели Попова!
Виктория Данаилова, благодаря за точно описания начин на скриване на колони и редове!
Специални благодарности на Виктория Данаилова! Обяснението е наистина запомнящо се. Виктория определено има талант на учител!
Здравей, Ваня Драганова!
Благодаря Ви, инж. Чардакова. Ще опитам и така. Засега отговорът на Райна дава най-лесният за мен начин, а и е препоръчан в самия курс в по-следващите видео уроци.
Благодаря на всички участници, че споделяте ценен опит!
Благодаря на всички за съветите и споделения опит - ценно и пестящо време и грешки! Благодаря!
Благодаря!
Петя Петрова Какво щеше да се получи с функцията за сумиране на разходите по месеци ако бяхте изпуснали месец декември, а не май т.е.последна във функцията беше включена колоната месец ноември? Мисля, че също щеше да стане грешка разчитайки на това,. че сме използвали функция.
Благодаря на всички! Научих много неща от споделения опит на участниците. Ще мога да си спестя време и евентуални грешки.
Средното го пресмята.Какво да се направи?
А какво изписва вместо очакваната стойност?
Съгласна съм с Лъчезар Николов и аз винаги използвам Shift когато маркирам много е лесно и удобно.
Има ли възможност да се замрази само един ред и това да не е най-горния? Искам да замразя ред, който е в средата на таблицата например, но само него, а не и всички над него? Аналогично, въпроса ми се отнася и до колоните. Благодаря!
Здравей,
Ако маркирате и скриете горните редове или предни колони
и след това от Views, Freeze Panes
MS 2010
Здравей,
здравейте работя на excel 2003 и не мога да разбера как да замразя колона. отивам на view, но не знам после коя опция да избера
Здравейте, можете да замразите много редове, като определите последния ред който да бъде замразен и всички останали над него също ще останат замразни.
като "цъкнете"върху някоя клетка и използвате"Freze panes" колоните в ляво и редовете над клетката са "замразени"
Чудесно доуточнение!Благодаря!
И при мен не се получава замразяването на повече от един ред или колона. Пробвах всички описани в по-горните линкове методи и не става. Когато замразя второто, първото се отмразява...???
Разбрах къде е проблема
Eксела 2007 ми е на български език.Може ли някой да ми каже откъде да избера замразяване на ред или колона?
За да замразите повече от един ред или колона трябва да изберете клетката, от която ще замразявате, така че на екрана ще останат всички редове над нея и всички колони в ляво от нея. После избирате Freze panes.
Как да се напише и да се пресметне в клетка на excel - дробно число с обикновено ?
Здравей, ако искаш да напишеш дробно число в някоя клетка и то да остане като дробно, трябва да форматираш клетката на "Fraction", след което може да го събереш с обикновено и отново сбора ще се получи дробно. Хубаво е първо да си форматираш клетката на "Fraction", а после да пишеш дробното число, за да избегнеш разделянето му. Прилагам и снимка. Дано това да е бил въпроса.
Ако дробното се напише десетично примерно 0.5 вместо 1/2 проблем ли ще бъде ?
Ами не би трябвало в момента в който форматираш клетка във "Fraction" би следвало написвайки 0,5 стойноста в клетакта да стане директно 1/2.
За да се въведе обикновена дроб, трябва да въведем цялата част, интервал и дробната част. Ако имаме само дробна част, то въвеждаме 0 интервал дробната. Например: 0 1/2. Пробвайте. А за пресмятането няма значение дали са дробни или десетични, Ексел се справя!
Здравейте, когато умножавам 2 числа с формула и едната клетка е празна, тя се възприема като 0 и
произведението е 0, но когато умножавам с функция - ако едната клетка е празна,
като произведение се изписва стойността на другата клетка, тоест, все едно стойността на празната е 1, а не 0. Моля, обяснете. Без значение е как са форматирани клетките. Прилагам пример - със стойностите и с формулите, по които са изчислени.
Здравей, ето един малък пример .Първо да изясним какво прави точно функцията PRODUCT - тя умножава масиви ( в частен случай може да се използва и за отделни клетки ) на снимка 1 съм показал как мога да умножа всички числа от диапазона А1:А6 и диапазона B1: B6, като за целта съм използвам функцията PRODUCT ( позция 1 ), а във втория случай съм умножил всяк клетка по - отделно със * ( позиция 2 ).Както се вижда от снимка 2 - резултата получен по двата начина е еднакъв.Какво би станало обаче ако в B4 реша просто да изтрия стойнстта на клетка ( снимка 3 ), тогава във формулата където използвах PRODUCT - стойността е същата не се е променила, т.к. Excel я е възприел за единица ( в масива който съм задал всяка празна клетка /или може да се изтрият няколко реда в определен случай / се възприема от Excel като единица - това е направено с цел имам граници на определен масив -> намалявам масива с 5 реда (клетки ), като в тях няма стойности, НО те се отчитат като 1 - ци съответно които от своя страна не влият ан умножението ).Какво би станало ако бяха 0 - снимка 4 - щях да получа стойност 0 и всеки път когато вкарвам данни трябва да променям масива така че в него да няма празни редове и колони ( или отделни клектки ).Това е така основната причина празните клетки да се възприемат за 1 - ци.Надявам се с примера да е ясен и да съм бил полезен с отговора .
Само да отбележа в конкретния ти проблем ( снимка 1 ) в F6 с така написа формула следва да получа стойнсот 10, обаче ако толкова държиш да ти изпише 0 в клетка F6 може да направиш следното напиши = PRODUCT($A$6 * 1;D6 * 1), добавяйки след всеки масив *1 вече празните клетки Excel приема за единици ( снимка 2 ) .Надявам се да съм бил полезен с отговора.
Здравей, Краси, много ти благодаря, абсолютно ясно и много полезно! Стигнах до въпроса просто експериментирайки, поради съвета, когато е възможно да се предпочитат функции. В реалната ми таблица формула е абсолютно достатъчна. Има ли други функции за по-често използвани действия, които също имат специфични:) изисквания?
Според мен иска единични кавички.
Според мен разделителят между областта и критерия (в скобите) трябва да е запетая (,), а не точка и запетая (;).
=COUNTIF(C12:N12;">0") работи, проверих това. Проверете дали всички символи са на латиница... Нещо в изписването на данни в клетките ?!
Вероятната причина е, че във формулата (зоната на функцията ) участват празни клетки. Ако се запълнят може би няма да излиза съобщението за "грешка".
Благодаря!
Здравей в диапазона ти C12 N12 за който предполагам че е зададена функцията - най - малката стойност е 0лв. съответно се изписва - лв. демек 0 лева , ако това вие въпроса, или искате и там да пише 0 лв ?
Да, това ми е въпроса :) изобщо не се сетих, че долу имам стойности с "нула" лева и очаквах да ми изпише най-ниската от другите въведени стойности. Благодаря за отговора :) следващия път ще помисля малко преди да задам въпрос :)
Здравей Николина! Клетките ти са форматирани като Accounting, при която липсата (нула лева), се изписва "-лв.". Ако я форматираш като Currency, ще ти се изпише "0 лв."
Не забравяйте магическия клавиш Shift, с помощта на който можете да маркирате при дълга таблица първата и последна клетка/клик върху първата, задържане на Shift и клик върху последната, вместо провлачване, което става по-бавно!
Казвам го ненапразно, защото това прословуто "влачене" ми е станало направо досадно, особено като гледам как някой започва да влачи, за да маркира и не може веднага да уцели
края на маркирането и ха напред, ха назад - докато стане, а за това си има просто правило - клик в началото, задържане на Shift и клик в края! Точно, лесно и просто!
Г-н Николов ,благодаря Ви за ценен съвет ! Наистина е досадно : а улучил ,а подминал... :). Хубав ден !
Браво , много ценен съвет, тъкмо се мъчих с 1 таблица , много полезни са съветите за съжаление много съм заета и рядко влизам .
И още един начин, отново с Shift. В клетката, в която сме, при натиснат Shift, и двукратно кликване на страната на клетката в посоката, в която искаме да маркираме и се маркира. Ако не е натиснат Shift, само се премества курсора в посоката, в която двукратно сме кликнали върху страната на клетката.
И ако натиснем Ctrl+Shift+&, тогава маркираната област ще се и рамкира.
Благодаря! Един съвет - СВЕДЕТЕ ДО МИНИМУМ ВЛАЧЕНЕТО С МИШКАТА КАТО НАЧИН НА МАРКИРАНЕ!!! Основни грешки:
В Word - в лявото непечатимо поле еднократно кликване - маркираме реда срещу който сме;
Eeee, това умишлено го прескочих, защото се отнася само до Word, a тук сме във форума на Excel. Все още не съм видял алтернативните методи на маркиране тук в Ексел, естествено метода със стрелките мисля, че някъде бе споменат и аз лично го приемам и ползвам, защото е по-приемлив от това прословуто "провлачване", което колкото и да е голям тренинга ни, винаги бави и за мен не е точен и удобен начин определено!!!
Много полезно. Никога не е късно да научи човек още нещо.
За Ексел малко по-горе съм написала за двукратното кликване върху някоя от страните на клетка (клетки), което мисля, че е интересно.
Благодаря Райна!!! Поставих темата защото понякога ми става дори смешно като гледам как дори хора с дълга практика влачат наляво и надясно докато нацелят, не искам да обидя някого - всяка операция на компа може да се извършва по много начини, но истински правилния начин е този, който отнема най-малко време и е най-бързият и лесен начин, а маркирането е най-употребяваната операция! В процеса на интуитивно самостоятелно изучаване на соофтуера, много често заучаваме погрешни навици, ето и каква е ползата от курсове като този например, с помощта на който се учим работата ни да става по ефективна и бърза. Не е въпроса в това колко функции ще научим, така или иначе част от тях се забравят, ако не се ползват редовно, но е важно да се научим на правилни навици, които ще си останат!
Еее, това със Shift от страната на маркирането беше новост за мен, благодаря Райна! :))) Е, естествено се отнася само до клетки с попълнени данни, но повечето случаи са такива!!!
Да, много важни са навиците, а в добър екип, като в този курс, с такива ентусиасти като тебе, Лъчезаре, ще се научим на правилните навици!
Благодаря Райна! Така е тук, както във видеото, така и във форума се учим -на правилните неща:
Не е за пренебрегване и възможността да "забодем" файла, който често използваме
Още едно приложение на Shift. Shift + интервалния клавиш маркира целия ред, в който се намира курсора, а Ctrl + интервалния клавиш - цялата колонка
Функционален клавиш F1 извиква помощ на съответното приложение, в частност на Ексел. В полето за търсене пишем например shortcuts (Keyboard shortcuts in Excel 2010). В появилата се конкретна помощ може да научим много други комбинации. Колкото повече запомним толкова по-бърза и лесна ще е работата ни.
Благодаря на всички участници в курса. Колкото пъти вляза във форума, толкова пъти намирам нещо полезно, особенно в посока "пестене на време".
Благодаря за компетентните отговори !!!
Изключително ценни съвети от Райна и Лъчезар!
Диалога между Райна и Лъчезар Николов ми беше много полезен. Благодаря!
Правилно: Научи нещо днес (клавишни комбинации)- спести време утре!
Здравейте, за маркиране използвам натиснати клавиши Shift и Ctrl и стрелка в желаната посока. Така се маркира всичко от активната клетка до първата празна клетка. Повторно натискане на стрелката и се маркира и следващата област и т.н.
Натиснат само Ctrl и съответната стрелка ни отвежда в последната клетка от данни (до първата празна).
Когато съм маркирала по горния начин много дълга колона и искам да видя първата или празната клетка от маркираната област без да размаркирам, натискам Ctrl и . (точка). Много удобно и полезно за ориентация къде се намирам и до къде съм маркирала и дали ми се налага да домаркирам още нещо.
Ctrl и End използвам, за да видя края на използваната област в даден лист. Полезно е, когато искаме да видим до кой ред/колона са разположени данните.
Наистина вълшебни клавишни комбинации! Вече знам и къде да науча повече от тях. Благодаря!.. Влаченето е и досадно, и пипкаво, и неточно, но до сега знаех само за Shift+стрелка.
много полезни комбинации, благодаря! Все пак, трябва да се внимава при натиснат Shift идвукратно кликване на страната на клетката в посоката, в която искаме дамаркираме, защото ако в съответната колонка най-долу имаме вече направена сума, средно или нещо друго, то също се маркира. При невнимание е възможно да направим средно на всички данни и сумата им, например.
Благодаря на Райна за малките, но много полезни "трикове"!
Здравейте!При опита ми да направя упражнението се получи следната грешка. Когато маркирам първия ред, за да направя сума, отделните клетки се изписват с имената на месеците.
В този урок ми беше изключително полезна информацията за операцията "замръзяване" на ред или колона, която ще облекци много работата ми! Благодаря!
За да допълня казаното досега: - при задържан ctrl се маркират несъседни клетки като ги кликваме с мишката - при задържан shift се маркират съседни клетки чрез стрелките лт клавиатурата или като изберем първата клетка от желания от нас диапазон, задържим short и кликнем последната клетка от диапазона, независимо дали е на същия ред/колона или по диагонал - при Ctrl и интервал се марккра цялата колона; целият ред се маркира с shift и интервал. Могат така да се маркират и няколко редове и колони и смесица от редове и колони, дори несъседни, но за това трябва да се държи Ctrl докато се избере клетка от новия ред/колона, които искаме да маркираме - с Ctrl и стрелка надясно се отива в последната клетка от текущия ред (или стрелка наляво - отиваме в първата клетка на реда). Ако на реда имаме стойности, то отиваме на последната/първата клетка със стойност. Същото важи и за колони със стрелките нагоре и надолу. - логично ако държим Ctrl+shift не просто ще отидем до последната клеткс на реда/или последната клетка със стойност, но и всичко помежду им ще се маркира
Много полезно! За маркирането на думата го знам, за маркирането на изречението пак го знам, на това за Shift маркирането на част от текст не го знаех. Благодаря....... Поздрави на всички!
Едно мнение и от мен: Маркираме КОЯТО И ДА Е КЛЕТКА от таблицата и натискаме клавишната комбинация Ctrl+Shift +Space ( най - дългият бутон ) и таблицата е маркирана. Лек ден!
Още едно допълнение
Маркираме коя да е клетка от дадена таблица ( масив от данни ) и с Ctrl + A и следва таблицата да бъде също маркирана.
Чудесна комбинация,Краси.
Много полезни комбинации! Благодаря на всички!
Страхотна тема! Много полезни коментари!
Ето още няколко комбинации, които не видях да са споменати, но са изключително полезни:
SHIFT+F2 - вмъква коментар (comment) към клетката или ако има такъв го визиулизира
SHIFT+F3 - Insert Function
SHIFT+F3 = CTRL+F
SHIFT+F10 - алтернатива на десен бутон с мишката
SHIFT+F11 - Вероятно най-бързият начин за вмъкване на нов шийт
SHIFT+F12 = CTRL+S
SHIFT+Enter - отивате на горната клетка (обръща действието на Enter)
SHIFT+TAB - отивате една клетка в ляво(обръща действието на TAB)
SHIFT+Del = CTRL+X
SHIFT+Ins = CTRL+V
Kocho, благодаря за полезните комбинации с Shift. Някои от тях са новост и за мен. Благодаря и на Лъчезар Николов за полезната информация!
Като допълнение на предложеното от инж. Кръстев:
Лек ден и успехи!
Според мен е С.
Г-н Николов, добър съвет, но моят лаптоп е стар и това със Шифт и кликване не се получава.
Коя версия на ексел използвате? Тази комбинация е актуално от много отдавна. Клавишът Shift (или плътна стрела насоена нагоре) трябва да се задържи докато на кликнем с мишката и едва след това да се отпусне. Понякога едновременно с Shift на лаптопите се държи и клавиш Fn (ако са с еднакви цветове на клавиатурата, значи се прилага заедно с Fn).
Cntr+Shift и стрелка надолу. Но ако ползвате масив, а не таблица - ще се маркира до н-броя клетки, така че за да се ползва този шорт-кът, трябва да работите с форматирана таблица
Маркираме първата клетка от таблицата, задържаме Cntr+Shift + и стрелка надолу - маркира първата колона и веднага след това стрелка надясно - маркира цялата таблица.
@Теменужка Напетова: Това, което описвате важи само ако няма празни редове и колони в таблицата.
Казвам го, за да се внимава
Извинявам се предварително, ако най често използваните функции са написани?, но не ги намирам във файла, който е за изтегляне. Може ли малко помощ?
Записвате знака =,на латински първите 1-2букви на желаната функция и отдолу на написаното се показва прозореца с функции.Надявам се да съм полезна!
Функциите са в меню Formulas, чрез първия инструмент Insert Function се отваря помощника за написване на функцията. Същото се получава, ако щракнем на малкия бутон със същия вид fx, който се намира пред бялото текстово поле (Formula Bar).
Трябва да сме позиционирали в клетка B2 преди да изберем Freeze panes.
С Freeze Panel ... като идеята му е когато си върху дадена клетка ( снимка 1 -
Благодаря на Дарина Иванова и на инж. Краси Кръстев за бързият, полезен и изчерпателен отговор.Получи ми се...
Привет , по това което виждам най - вероятно си направил таблица която ти хваща колоните от А до P , тъй като колона Q ти е извън таблицата затова не е станал сив , ако беше вкарал колоната между колоните А и P щеше да ти я оцвети в сиво.
Идеята на вкарване на колона в Excel е че тя взима форматирането на
Благодаря!
office 2010
Сигурно ли е, че десетичният знак е точка?
Ако дробните числа са написани с неправилен десетичен знак (точка или запетая трябва да изпробвате) автоматично биха се подравнили ляво - като текст. Друго обяснение нямам. Евентуално може да е объркана зоната с данните на функцията MIN.
Все пак може да сложите снимка на ситуацията.
сигурна съм
разбрах причината,просто липсва един ред No: 8.
А за функция SUM мисля, че е използвана зона от празни клетки (поне тези, които се виждат са празни).
Здравейте, Иван!
Здравейте,Михаела!
Извинявам се, не съм прочела всички коментари до край!
За скрития ред и аз си помислих, че стойността му е нула, затова и написах така в последното изречение.
Приятен ден!
В случая с "Unhide" е достатъчно да поставим курсора на мишката между имената на двете съседни колони/редове, напр. между А и C, когато ни е скрита колона B. Курсорът придобива форма на две раздалечени вертикални линии със стрелки в двете посоки. Тогава натискаме десен бутон и избираме "Unhide". Когато сме скрили съответно А, поставяме курсора между колоната с поредните номера и B.
благодаря, това беше най-доброто обяснение за ''hide'' и'' unhide'', само от тук разбрах каква форма придобива курсора, за да стане ''unhide''
Ето една дискусия на тази тема : https://aula.bg/question#id-99353600001
Windows 7
Здравей,
Благодаря много. Сама стигнах до Control panel and Clock, Language and region, но не бях сигурна какво трябва да "пипна" след това.
Zdraveite!Bezkarino sam vi blagodarna za vazmojnostta da naucha neshto za Eksel bezplatno1Okaza se obache nevazmojno za men da zadavam vaprosi, zashtoto moiata klaviatura e s drugi, nemski oboznachenia i az ne moga da proumeia koi moi klavishi otgovariatna tezi za koito se govori v kursa vi.Ima li nachin az ot niakade da vidia tova neswhto?Blagodaria!Zina
С експериментиране могат да се коригират комбинациите, които не съответстват. На латиница клавиатурата има следната подредба по букви и поредове (започвайки от горния ред):
`1234567890-=
Здравей, може ли да снимаш клавиатурата или да дадеш точния модел? По принцип в интернет на различни места можеш да се ориентираш за съответствия, напр. Strg=Ctrl, Umstel - би трябвало да е Shift, Feststell - Caps lock, Rück - Back space(назад), Einfg - Insert, Ende-End... Ако имаме снимка, ще се ориентираме по-добре:))
Dianaiva, tvoiat otgovor mi pomogna mnogo! Blagodaria ti!
2007
Може ли снимка на проблема, така в момента само мога да предполагам къде точно ти се появява този проблем.
Здравей, сега е малко по - ясно за какво става дума :)
Благодаря много!!!!Вие сте страхорни! Вашия сайт е най-полезното и смислено нещо което съм виждала в интернет пространството! благодаря за подробните подкрепени със снимки отговори!!!
Благодаря г-н Кръстев! Като премахнах тази отметка и ми се оправи проблема с "Шифт и клик", за който споменах по-горе.
MS Excel 2010
Да, няма проблем.
Здравей,
Благодаря, много полезно.
Здравей,
Здравей, всичко е ОК. Благодаря, оправих го. Начинаеща съм, но повтарям уроците многократно. Другият ми проблем е, че на работата ми е версия 2003, а у нас е по-нова и малко ми е объркващо, В смисъл, на работа ми е по удобно да гледам уроците, но версията е стара. Ще се справя, ако имам въпроси, ще пиша.
ексел 2010
Благодаря. Много полезно.
Здравейте при мен не се получава като започна да пиша сума форматирането от предходната клетка,а всичко е направено така както е описано по горе.Какъв може да е проблема?
От къде мога да сваля листа с най - изпиолзвани функции.
Здравей, за кой лист с най - използвани функции става дума ?
Zdravei predi dva dni zapochnah vtoria modul na kursa za excel y se spomava za spisak s nai izpolzvanite funkcii ,samoche ne biah obarnal vniamnie kogato se spomenava che tosi spisak shte go namera na kraia na modula xexexe a as go tarsih pod videoto koeto gledah v momenta :)) nadiavam se che me rasbirash Blagodaria ti vse pak za iniciativata :)
Аха, да за завършване на курса се получава лист със най - често използваните функции и shortcut - и.
ОК :).
Как мога да използвам функция в диапазон от клетки, някой от които са скрити и не искам скритите клети да участват във функцията?
Здравейте,
Можете да използвате функция SUBTOTAL. След като я изпишете и поставите отварящата скоба ще видите меню с функции, които можете да използвате. За игнориране на скрити редове за избраната функция се използват функциите с номера от 101 до 111. Функциите с номера от 1 до 11 включват скритите редове. Всички функции изключват филтрирани редове.
Синтаксиса на функцията е:
=SUBTOTAL(номер на функция; препратка 1;[препратка 2];...])
Надявам се, че функцията ще ви е от полза!
Здравейте,
Благодаря за отговора.
Функцията наистина е полезна при филтрирани редове. Бих искала да попитам как мога да запазя/застопоря функцията при премахване на филтъра или при филтриране на различи редове (при мен Exel променя стойността при всяка смяна на филтрираните редове).
Да, стойността се променя при всяка промяна на филтъра. Това е идеята на тази функция - да се вижда например сбор (функции 9 и 109) само на редовете, които са филтрирани динамично, т.е. веднага при промяна на филтрираните данни.
Функциите 9 и 109 ще дават различни резултати при скриване на редове с hide на редовете.
Вариант е да пейстнете като стойности на друг ред получените резултати преди да промените филтъра - това определено не го препоръчвам.
Не сте уточнила какъв анализ правите и от тук не е ясно точно какво ви е необходимо. Но например, при необходимост да се вижда сбор само на определени данни, то най-добре е да се използват функции SUMIF или SUMIFS.
Здравейте...как мога да направя над таблица на word антетка с номерация на колоните в таблицата 1,2 и т. н.
В работния файл избрах опция Format as table, но бих желала да се върна в първоначалния вариант и файла засега да не е форматират по този начин. Моля за съдействие как да премахна този формат. Благодаря предварително!
Здравейте, Vmgnikolova.
Ако искате да направите една вече създадена таблица в обикновена база от данни в Excel, първо изберете таблицата ( снимка 1 позиция 1 ), за да се появи контекстуалното меню Design ( снимка 1 позиция 2 ), кликнете на него ( снимка 1 позиция 3 ).
Отиде на Design ( снимка 2 позиция 1 ) и там направете таблицата така както искате да бъде като дизайн след последващото и форматиране към база от данни.Какво имам предвид може да премахнете заглавния ред ( снимка 2 позиция 2 ) или пък да премахнете каквото и да било стилово форматиране от таблицата.
Форматирахме таблицата ( снимка 3 позиция 1 ) до състоятние в което искаме да я виждаме.Само че обхвахвата все още е таблица ( снимка 3 позиция 2 ).
Последната стъпка е да превърне таблицата в база от данни.
Това става като сме избрали таблицата ( снимка 4 позиция 1 ), отидем на контекстуалното меню Design ( снимка 4 позиция 2 ) и там изберем опцията Convert to Range Cells (снимка 4 позиция 3 ).
Excel ни пита дали наистина искаме да превърнем таблицата в обикновена база от данни ( снимка 5 позиция 1 ), съответно потвърждаваме с Yes ( снимка 5 позиция 2 ).
След това кликаме или избираме клетките ( снимка 6 позиция 1 ) и виждаме че вече не сме препратени към контекстуалното меню Table за таблици ( снимка 6 позиция 2 ) , което означава че в момента имаме най - обикновена база от данни в този обхват.
Надявам се да съм бил полезен с отговора.
Малко допълнение:Можем да премахнем запълването (ако е останало) чрез командата Fill (No fill), а със използването на командата Borders (No border) премахваме рамката и хоризонталните линии в таблицата.
Да , много благодаря за полезната информация!
Благодаря за информацията!
Благодаря!
Те това е хитро! Благодаря!
Благодаря за показното!
Благодаря, беше много полезна информация.
Не успявам да изключа режима на таблицата, стоят ми филтрите от горе и след като създам новите колони за min и max и въведа формулата, то тя се изчислява автоматично и на долу по колоните?
Здравейте, в урока не се създава Table, информацията е обхват от данни (Range), НЕ е дефиниран масива от данни по никакъв начин.
Ако все пак сте създала таблица ето как да я направите отново в Range.
Вижте тази тема тук: Как да премина от вградена таблица в нормална
Надявам се да съм Ви препратил на правилното място.
Много благодаря за отговора!!!
Моля, радвам се че сме разрешили проблема.
Въпросът ми е малко неясен - не се вижда клетка О12, както и нейното съдържание. От съдържанието на клетка R3 става ясно, че там е поместена най-голямата стойност в зона C3:N3. Моля опишете по-подробно.
Надявам се сега да стане по-ясно.
Сумата в клетка О12 се различава от числото на сумата за проверка. При мен стойностите са равни.
Ако пресметнете и общата сума за месец май, стойността в клетка О12 ще се изравни с тази в следващата клетка. Най-бързо това може да стане с размножаване на функцията.
Може ли да сваля допълнителни файлове с упражнения на формулите и функциите, които преподавате?
Excel 2010
Здравей,
Тази тема тук:
Защо директорията за запазване на файла е различна?
ще ти помогне по отношение на това къде точно се намира папката поподразбиране, в която обикновено се поместват файловетете шаблони.Казуса е разгледан в Word, но при Excel е абсолютно аналогично.
По-конкретно по отношение на въпроса ти за създаването на един шаблон съм описал по-долу.
Как може да направиш файл шаблон?
Когато си създавала вече файла, във вид който е начален когато започваш да попъваш данни в него, трябва да го запазиш във формат .xlt (при използвана версия преди 2007) или .xltx (при използвана версия след 2007).
Това може да стане изпозвайки Save As.
Отиди на File (снимка 1 позиция 1).
След това отиди в раздела Save As (снимка 2 позиция 1).
След това избери Browse, следва да ти се отвори прозорец в който избери формата на запазване на файла (снимка 3 позиция 2).
След избирането на разширение което отговаря на шаблон, следва автоматично да ти се зареди директорията в която се съхраняват шаблоннте документи (снимка 4 позиция 1), натисни Save за да запазиш файла.
Така си запази темпейтен файл във папката с темплейти. Този файл, както всички създадени темплайти, може да бъде изпозлване като стартов файл (шаблон) за изготвяне на подобни документи.
Как може да стартираш този файл?
Отваряйки наново Excel, в началното меню, ако отидеш на Personal (снимка 5 позиция 1 - мястото в което са сложени всички персонално създадени шаблонни файлове). Съответно там (снимка 5 позиция 2) е създадените от нас шаблонни файлове, в случая е Book 1.
Избирайки този файл (шаблон) следва да "стартираме" с този файл., т.е. стартираме с шаблон който смо трябва да попълним.
Този шаблон може да съдържа база данни, която се повтаря постоянно, форматиране на определени клетки, създадени предварително таблици или Pivot таблици ... и т.н.
Ако този шаблон съдържа макроси обаче съответно трябва да е с разширение за макроси, а именно .xltm (снимка 6 позиция 1).
Надявам се да съм би полезен с отговора.
Благодаря Ви много.
Моля, радвам се че проблема е разрешен.
Възможно ли е да се замрази само втори ред от таблица?
Zdrawej
Избираш клетката в първата колона под реда, който искаш да замръзиш и след това отиди на раздела View (снимка 1 позиция 1) и избери падащото меню на Freeze Panes (снимка 1 позиция 2), след което избери бутона Freeze Panes (снимка 1 позиция 3)
Готово вече ред 2 ти е замръзен.
Повече за това как се замръзяват / размразяват може да видиш в тази тема:
Как мога да замразя повече редове и колони?
от блога на Aula.
Надявам се да съм бил полезен с отговора.
Супер, това много ми помогна. Благодаря!
Благодаря предварително
Здравей, Miroslava.
Ето тук:
Как можем да замразим едновременно първия ред и първата колона от таблицата?
в тази тема ще намериш отговор на въпроса.В нея нагледно е описано как може да замраяваш колони и редове едновременно спрямо дададена клетка.
Тази тема от блога на Aula също би ти свършила работа.
Накратко маркирай вдясно от желаната колона и под редовете за замразяване, в Window избери Freeze Panes! При мен се получава, опитай!
Има ли начин и какъв е чрез клавишни комбинации да се преместват наляво или надясно отделните sheets, вместо да се влачат със задържане на мишката до мястото където трябва да отидат?
(Както например чрез Ctrl+Page down/up преминаваш в отделните странички)
Страници (sheets) могат да бъдат преместени като се маркират чрез натискане на бутона shift, ако са поредни или control, след което се натиска десния бутон на мишката, избира се от менюто Move or Copy и се посочва Sheet-а преди който искаме да бъдат преместени избраните страници. По същия начин може страниците да бъдат и копирани, ако се постави отметка на Copy.
Благодаря много за отговора. По-скоро въпросът ми беше без използване на менюта как и дали може да се влачат/преместват по-бързо с клавишни комбинации :)
Абе, то че може - може. Но не знам дали е по-удобно. ALT+E, след това се натиска М и излиза менюто Move or Copy.
Благодаря за отговора, много полезно! ИМах предвид без използване на менюта да стане преместването като например натискам някакви клавиши и чрез влачене, т.е. клавиши да пусна страницата където си пожелая :)
Както например чрез Ctrl+Page down/up преминаваш в отделните странички
Как да премахна досадните продължения на границите на таблиците надолу до края на листа, които ми се получават? Моята версия на Ексел е 2010.
Здравей, Бойко.
Отиди на първата клетка А13 в твоя случай в която имаш проблем и селектирай всичко до долу, най-лесна селекцията може да стане като си в клетката и след това натиснеш клавишната комбинация Ctrl + Shift + стрелка надолу.
След което отиди на стрелкичката на Font (снимка 1 позиция 1), след това ще ти се появи прозореца посочен на снимка 1 позиция 2), в този прозорец отиди на Border (снимка 1 позиция 3), след това избери None (снимка 1 позиция 4), след това кликни на линииката (снимка 1 позиция 5), тази която очертава клетките от дясно и след потвърди с OK (снимка 1 позиция 6).
Готово линията я няма.
Попринцип преформатиране на таблици може лесно и бързо да стане посредством записан марос, но за макроси по натам в уроците.
Ако избера да фиксирам колоната, не мога да фиксирам и първия ред и обратното.
Здравей, Симона.
Тези теми ще дадат решение на въпроса ти:
Здравейте,
Имам таблица, която е в range формат и с над 2 000 реда. Искам да маркирам конкретна колона. Вариантите, които пробвах: - посочване колоната със стрелка (работи при table формат) маркира абсолютно всички редове от sheet-a (със и без стойности) - влачене и скролване - много бавно и досадно - ctrl + end - не върши работа - задържане на shift и превъртане до последен ред - не върши работа. - всички ваши съвети и идеи - пак не става. Има ли лесен начин да се маркира конкретната колона?
Благодаря предварително
Здравей, Катрина.
В тази тема:
Shift в Excel. Един съвет за клавиша
от блога на Аула, ще намериш отговор на въпроса ти.
Мисля че заставане в първия ред на колоната и CTRL + SHIFT + стрелка надолу след да свърши работа.
Благодаря за бързия отговор, Краси! Работи! :)
а не искам всеки месец да корегирам .
Проблемът е в това, че когато в дадена област има само празни клетки, формулата SUM връща резултат нула. Така смята Ексел.
Съответно, когато MIN търси минималната стойност, намира нула и връща нея като резултат.
Най-простото решение е да замените формулата SUM в тоталния ред с нещо такова: IF(SUM()=0;"";SUM())
Тогава, когато резултатът в сумарния ред е нула, Ексел ще връща празна клетка и MIN ще я пропуска в своето търсене.
Ако това няма да свърши работа, има и други варианти, но трябва да кажете
Благодаря Ви за отговора, но неразбрах предложената формула.
Във видеото виждам, че след като написа "Сума" и натисна Enter(предполагам), Ексел автоматично удебели шрифта и оцвети клетката. При мен това не се получи. Как се случва?
Шрифтът е удебелен, защото предварително е форматирана таблицата в кои колони шрифтът да е болд и при попълване на клетките цифрите са болднати. Редовете са оцветени през ред, защото е форматирана таблицата от формат тейбъл.
наслагахте автоматично знака + при селектирането на клетките при около минута и 50 сек. от началото на клипа, че след всеки клик се появяваше и знака + ?
незнам
от клавиатурата след всеки клик.
да направим така, че при въвеждане на стойности EXCEL автоматично да добавя в клетките зад числената стойост дименсия - в случая от урока - 'интервал и лв.' за стойност?
Здравейте, Юлиан, най-напред изберете подходящ формат за диапазона и след това въведете стойностите или въведете стойностите и след това изберете подходящия формат. Последователността няма значение, резултатът ще бъде винаги един и същ.
Благодаря! :)
Опитвам се но вместо номерата на клетките место да са стандарни [напр С2 D2 се визуализират като @Януари, @ Фебруари и т.н]. И в този ред на мисли как може да се "размаркира" като таблица съответното поле
натиска се CTRL+~
Здравейтве, Каква е формулата с която срещу резултатите за min и max могат да се показват и месеците за които се отнасят? Благодаря
Едно решение е с функция VLOOKUP за месеца с минимална или максимална стойност.
Какво да кажа................................Уникален курс!!!! Благодаря!
И аз това питам.
Налииии
Как да замразим първата колона и първия ред едновременно?Когато замразя реда се освобождава колоната и обратно.Как може да се замразят повече от един ред/колона?
За да замразите първи ред и най-лява колона, маркирайте клетка В2, отидете на View, Freeze Panes и от прозореца изберете Freeze Panes.
За повече от един ред/колона, маркирате клетка от един по-надолу и една колона по-вдясно.
Лек ден и успехи!