Трикове при Copy/Paste при Excel. Използване на Paste Special

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред

Тест за преминаване към следващия урок

 
Как можем да копираме дадени стойности в Excel, но само като стойности, а не формули?
Опция Paste Special -> As Values
Опция Paste -> All
Бърз клавиш CTRL+V

Въпроси и отговори

  • Премахване на таблица

    Диляна Арнаудова:

    Може и въпроса да не е за този урок, но все пак ако искаме да изтрием форматирането като таблица (Insert-Table), как можем да го направим?

    Иван Цукев:

    Като кликнеш на таблицата, горе избираш раздела Table и в панелите има Convert To Range.

    Това премахва таблицата. От там вече може да си избереш клетките и да им махнеш форматирането (например като кликнеш на Norma) Или просто им промениш цветовете.

    Ирина:

    Къде се намира "Norma"?


    Иван Цукев:

    Правописна грешка. Имах предвид Normal - това е бутон, който активира стила Normal

    Olga:

    засега най удобния за мен начин на копиранe на таблица в Excel в друга страница e с влачене на името й с клавиша Ctrl

  • Другите опции на Paste

    Исмаил Исмаил:

    Урока е полезен, но все пак заслужаваше си да се коментира и другите опции на Paste.

    Penka Ivanova:

    Възможностите  са изброени в Paste Special.....

  • Как да копирам таблица с вмъкната картина от файл ?

    Olia:

    В таблица от работния лист, вмъкнах картина от файл. Не успях да копирам таблицата и картината заедно в друг работен лист (нито на друго място в същия лист)  с нито една от възможностите на paste тук от урока. Копираха се данни и формули, форматиране или не ...  но картината никъде не се копира. 


    Мога да я копирам отделно, но питам дали има възможност за всичко заедно да бъде pastе -нато.

     Ако избързвам с въпроса си и не е за урока тук, простете !


    Olia:

    screenshotbfe4d1-cbadc09d.jpg

    Валентина :

    Ctrl+A или бутон "Избери всички" и Copy/Paste. Задържаме Ctrl и чрез влачене името на листа се прави копие.

  • Как да поставя таблица със запазени ширини?

    Марияна Миланова:

    Версията е Microsoft Office Excel 2007 на български език. В прозорчето Постави имам падащо меню: Постави; Формули; Постави стойности; Без граници. Никъде не намерих опция "Запази ширини"?

    Райна:

    Здравей, Марияна, всички опции може да видиш, мисля по-точно, като избереш от това падащо меню последната опция Paste Special ... (не знам превода как изглежда) и в получения прозорец трябва да намериш и тази опция.

    Таня Георгиева :

    Здравейте, Марияна. Не знам за каква цел ви трябва копирането на ширини, но ако ви върши работа можете да копирате Sheet-a с таблицата, която ви трябва в нов Sheet и да манипулирате само данните.Надявам се да съм помогнала.

    Марияна Миланова:

    Благодаря

    Дарина Иванова:

    Може би е това:

  • Защо  ако копирам таблица в нов файл, от таблицата се копира само съдържанието, а формулите ги няма?

    Ели Попова:

    Защо  при работа с Excel 2007, ако копирам таблица (или цял лист със таблици) в нов файл, от таблицата се копира само съдържанието, а формулите ги няма? Ако копирането е върху нов лист в същия файл няма проблем и формулите във таблицата се запазват. Въпрос на настройка ли е или на нов подход при копиране?

    Ели Попова:

    На домашния компютър няма проблеми с копирането на таблица в нов файл, но на служебния е невъзможно. Проблема в настройките ли е или в инсталацията?

    Ирена Максимова:

    Здравейте, според мен трябва да опитате с Paste Special - Formulas. Първо копирате исканата таблица, след което в новият файл с десен бутон на мишката в клетка А1 давате Paste Special и от списъка избирате Formulas. А пък ако изберете "All using Source theme", освен формулите, ще ви се копира и дизайна на таблицата Ви.

    Дарина Иванова:

    Освен вариантите чрез Copy и Paste има по-сигурен вариант. С десен бутон на мишката върху името на листа (в долната част на екрана Sheet1 например) от контекстуалното меню избираме Move or Copy.... В полето Move selected Sheets to избираме дали  това да стане в текущата книга или в (new book...). Ако сложим отметка пред Create a Copy, ще бъде създадено копие на листа в избраната книга, ако няма тази отметка листът ще бъде преместен на новото място.

  • Дарина Иванова:

    Команда Copy (копирай) се прилага след като сме маркирали участък от клетки. Тези клетки се запаметяват във временна памет - буфер (Clipboard). За да се вземата оттам използваме команда Paste. Тя може да бъде приложена не само за маркиран текст, но и само за формати и др., както се вижда от отворения прозорец на командата. 

    За маркиране има различни начини, в зависимост от това какво ни е нужно. За зона от клетки - обхождаме клетките  с мишката.

  • Как да го направя, ако искам да заключа таблица?

    Diana:

    Как да копирам цялата таблица като запазя ширината на колоните а формулите да не се запазват(да останат само стойностите). И как може да запиша екселски файл само за четене, без да може от него да се копира или променя нещо?

    Краси Кръстев:

    Здравей, 


    относно  въпроса за копиране на таблицата

     Копирате стандартно с Ctrl + C след това отивате там където искате да 

    поставите таблицата следва да отиде на стрелкичката Paste Special ( снимка 1 

    позиция 1 ) от Home менюто и  от там изберете Keep source Coloumn width така 

    вече ще имаме копирана ширината на колоните, след което по същия начин 

    изберете от Paste Special -> Values & Source Formatting, така вече ще сме 

    копирали стойностите заедно с тяхното форматиране и готово вече сме 

    копирали формата като ширина на колоните и стойностите заедно с тяхното 

    форматиране ( ест. има вариант стойностите да не са с форматирането си, ами 

    просто да се копират само стойностите ... става чрез Paste Special -> Values.





    Относно другия въпрос ....отиди на раздела Review и там избери Protect 

    workbook ( снимка 2 позиция 1 ), след това ще ти излезе прозорец в който да 

    въведеш ( снимка 3 позиция 1 ) парола така ще защитиш целия файл от 

    промяна на нещо вътре в него .... още по тема за заключване на нещо вътре в 

    самия файл може да видиш тук в тази тема :

     https://aula.bg/uroci-zaklyuchvane-na-edna-opredelena-kletka-v-excel

    Ако искаш и самия файл да не може да се копира може да пробваш и с 

    задаване на конкретни настройки на Security на самия файл за даден USER т.е. 

    само на определен user  да речем твоя ... да има право да прави всичко с 

    файла, А пък всички останали да имат ограничени права върху файла например 

    само да мога да го отварят и четат - това става като избереш файла и дадеш 

    десен бутон и отидеш на Properties ( снимка 4 позиция 1 ) отидеш на Security в 

    новоотворилия ти се прозорец и там отидеш на Edit и промениш Permission - ите 

    ( Permissions - Разрешенията за дадения user  ) 





    Ако искаш обаче целия ти файл да бъде само за четене прави просто PDF - и 

    така няма ще си сигурна че ще се чете само от него и няма да дадеш някоя 

    формула или информация която не искаш да споделяш с трети лица.



    Надявам се да съм бил полезен с отговора.
    Diana:

    Благодаря за отговора. Пробвах всичко което ми препоръчваш и  получих резултата който търсех. Много ми беше полезно и и пак благодаря, че винаги мога да получа отговор на всеки въпрос.

    Краси Кръстев:

    Радвам се че ти е било полезно.

    Соня Димитрова:

    Здравейте, искам да попитам защо след като заключа файла по показания начин и го запаметя, при ново отваряне имам възможност да променям стойности без да ми иска парола за отключване? Благодаря предварително.

    Краси Кръстев:

    Здравей, Соня, виж за кои user - и даваш това заключване, да не би точно твоя да е с full permissions и съответно да имаш пълните права да правиш каквото и да било. Ако искаш изпрати ми го на kr_krastev@abv.bg за да го погледна, тъкмо ще проверим дали ще ми поиска парола и ще ти кажа какво не е наред.

    Надявам се да не е нещо конфиденциално и да може да ми го изпратиш така следва да отговоря най - добре какво точно се е случило.

  • Как да използвам едновременно комбинацията от transpose и paste link?

    Borqna:

    Здравейте, искам да копирам няколко клетки (от един ред) с формули от един sheet  и да ги paste - на в друг, но под формата на колана, като запазя и линковете. В момента, в който отбележа transpose, опцията за paste link става неактивна. Благодаря за информацията.

    Краси Кръстев:

    Здравей,


     има вариант на Transpose, който най - вероятно би ти свършило работа точно за този случай.



    Идеята ми е да ползваш формулата Transponse в рамките на Excel.



    Първо диапазона, който имаш ( снимка 1 позиция 1 ) го маркирай и му задай някакво име за да стане масив под дадено име ( снимка 1 позиция 2 - в моя случай за по - бързо е написано krasitest ) изпиши името при селектиран диапазон и дай Enter. Вече този диапазон е с име krasitest.



    Като е много важно да се отбележи и запомни че масива който съм създал се състой от 5 колони и 7 реда.


    Сега отивам в друг sheet или пък в друг файл ако искаш. И там маркирам с курсора на мишката 7 реда и 5 колони -  снимка 2 позиция 1, отивам директно горе в реда ( снимка 2 позиция 2 ) и изписвам формулата = TRANSPONSE ( krasitest)  и тук много важно е като изпиша формулата да натисна Ctrl + Shift + Enter за да може да се отрази във всичките маркирани клетки.



    На снимка 3 е резултата от действията ни, а на снимка 4 показва какво е станало с формулата TRANSPONSE след като след въвеждането ѝ  натиснахме клавишната комбинация - Ctrl + Shift + Enter - оградена е в { } и за целия маркиран от нас диапазон, като е трансформирала диапазона ( krasitest ) по колони и редове.



    Това е един алтернативен метод на TRANSPONSE който не минава през използването на PASTE, така че ако имаш link - нати стойности в клетките не би следвало да се променят ами да са си линкове.


    Най - вероятно има и други бързи методи ползвайки VBA или пък някоя друга техника в Excel, от мене е тази :)


    Надявам се още някой да сподели и друга техника, т.к. казуса е интересен.


    Надявам се да съм бил полезен  отговора.
    Дарина Иванова:

    Всъщност основната особеност при работа с масиви е използването на комбинацията Shift+Ctrl+Enter.


    Повече обяснения има на този линк:
    https://support.office.com/bg-bg/article/%D0%A3%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D1%80%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%B2%D0%B8-7d94a64e-3ff3-4686-9372-ecfd5caa57c7

    Силвия Данаилова:

    Здравейте, ето от мен вариант с използване на INDEX, COLUMN и ROW, където не се използва array формула, т.е. не се натиска Ctrl+Shift+Enter, а само Enter:


    INDEX(диапазон;COLUMN(A1);ROW(A1))

    INDEX може да се използва за връщане на елемент от диапазон, избран чрез индексите на номерата на реда и на колоната. Синтаксиса е:
    INDEX(диапазон, ред_ном,[колона_ном])

    1. Задава се желания диапазон. Тук задължително трябва да се използват абсолютни адреси, за да не се промени областта при копирането на формулата.
    2. За номер на ред от диапазона се използва функция Column. Тя връща номера на колоната на зададена препратка. За клетка А1  винаги е 1. Тук задължително трябва да се използва относителен адрес, за да се промени референцията при копирането на формулата.
    3. За номер на колона от диапазона се използва функция Row. Тя връща номера на реда на зададена препратка. За А1 е 1. Тук също задължително се използва относителен адрес.

    Функцията ще върне грешка #REF!, когато е копирана в по-голяма от зададената област, което ще ни подскаже кога да спрем с копирането.

    Аргументите на Column и Row в първата клетка винаги трябва да са А1. Това е малко объркващо, но ние там търсим стойността на клетката от първата колона и първия ред на зададения диапазон.

    С VBA ще е възможно да се вижда истински линк към клетка. Ако успея да направя, ще го споделя.
    Borqna:

    Много благодаря за информацията!

    Силвия Данаилова:

    Здравейте, успях да направя макрос.

    Как работи:
    1. Маркира се областта за копиране
    2. Стартира се макроса
    3. Когато се появи диалоговия прозорец за въвеждане на първата клетка от областта за пействане се маркира клетка (може и да се напише нейния адрес).
    Клетката може да е в същия или друг лист, също така и в друга работна книга.
    За пействане в друга работна книга с Excel 2010 особеното е, че тя трябва да се активира през меню View -> Window -> Switch Windows. В Excel 2013 този проблем липсва.
    4. Натиска се бутон ОК или клавиш Enter и готово.

    Екстри:
    - Ако има данни в клетки от областта за пействане се показва съобщение с опция за продължаване или спиране. Избира се желаната опция. Натискане на Enter означава продължаване.
    - Ако се маркира повече от една клетка за начало на пействането - съобщение с опция за нов опит. Натискане на Enter означава нов опит.
    - При грешка по време на процедурата: съобщение с изброена една вероятна причина - маркирана диаграма.

    Ето го и кода:

    Sub PasteTransposeLink()

    'Копира маркирана предварително област и я пейства
    'в избрана от потребителя област
    'едновременно като transpose и paste link.
    'Excel 2010 - За да се пейстне в работна книга, различна от
    'източника, тя трябва да се активира от меню
    'View -> Switch Windows (когато се появи прозореца за избор на клетка).

        On Error GoTo errorHandling
     
        Dim myRange As Range, myCell As Range
        Dim ExtSt As String, Msg As String
        Dim NRows As Long, NCol As Long, i As Long, j As Long
        Dim Ans As Variant
        Dim Counter As Long
        
        'Запомня маркираната преди стартирането на макроса област
        Set myRange = Selection
        NRows = Selection.Rows.Count
        NCol = Selection.Columns.Count
        
    'Ще се върне тук ако е избрана повече от една клетка
    'за започване на пействането и е натиснат бутон Yes

    'Показва се прозорец, в който да се маркира или напише
    'първата клетка от областта, в която ще се пейства
    TryAgain:
        On Error Resume Next
        Set myCell = Application.InputBox _
            (Prompt:=vbNewLine & "Въведете адреса или маркирайте първата клетка" _
                    & " от областта за поставяне." & vbNewLine & vbNewLine, _
            Type:=8)
        On Error GoTo errorHandling
        
        'Ако се натисне бутон Cancel - изход от процедурата
        If myCell Is Nothing Then Exit Sub
        
        'Ако се маркира повече от една клетка - съобщение с опция за нов опит
        If myCell.Cells.Count > 1 Then GoTo MultipleEntry
            
        'Активира маркираната клетка
        With myCell
            .Parent.Parent.Activate
            .Parent.Activate
            .Activate
        End With
        
        'Маркира областта за пействане
        Range(myCell, myCell.Offset(NCol - 1, NRows - 1)).Select
        
        'Ако има дори една клетка с данни в областта за пействане
        'се показва съобщение с опция за отказ от пействането
        Counter = WorksheetFunction.CountA(Selection.Cells)
        
        If Counter > 0 Then
        Msg = "В областта за пействане има клетки, " & vbNewLine
        Msg = Msg & "които не са празни!" & vbNewLine & vbNewLine
        Msg = Msg & "Данните ще бъдат заместени." & vbNewLine & vbNewLine & vbNewLine
        Msg = Msg & "Желаете ли да продължите?"
        Ans = MsgBox(Msg, vbYesNo + vbExclamation)
            If Ans = vbNo Then Exit Sub
        End If

        'Проверява дали данните ще се пействат в лист с различно име.
        'Това ще определи дали в линковете ще се включват имената на листа и на файла
        If myCell.Parent.Name = myRange.Parent.Name Then
        ExtSt = "False"
        Else: ExtSt = "True"
        End If
            
        'Зададено е линковете да са с относителни адреси. За абсолютни
        'или смесени False се променя на True
        For i = 1 To myRange.Rows.Count
            For j = 1 To myRange.Columns.Count
                myCell.Offset(j - 1, i - 1).Formula = "=" & myRange(i, j). _
                Address(RowAbsolute:=False, ColumnAbsolute:=False, External:=ExtSt)
            Next j
        Next i
        
        Exit Sub
        
    MultipleEntry:
        Msg = "Трябва да маркирате само една клетка!"
        Msg = Msg & vbNewLine & vbNewLine
        Msg = Msg & "Желаете ли да опитате отново?"
        Ans = MsgBox(Msg & vbNewLine, vbYesNo + vbExclamation)
        If Ans = vbYes Then GoTo TryAgain
           
        Exit Sub
        
    errorHandling:
        Msg = "Възникна грешка!" & vbNewLine & vbNewLine
        Msg = Msg & "Причините могат да бъдат различни." & vbNewLine
        Msg = Msg & "Една от тях е маркирана диаграма."
        MsgBox Msg, vbCritical
     
    End Sub


    Надявам се макроса да е от полза.
    Силвия Данаилова:

    Пропуснала съм да тествам пействане в друга работна книга в лист с име като листа източник. Резултата не е желания.


    Когато се замени този блок от команди:

        'Проверява дали данните ще се пействат в лист с различно име.
        'Това ще определи дали в линковете ще се включват имената на листа и на файла
        If myCell.Parent.Name = myRange.Parent.Name Then
        ExtSt = "False"
        Else: ExtSt = "True"
        End If

    с този:

        'Проверява дали данните ще се пействат в лист с различно име.
        'Това ще определи дали в линковете ще се включват имената на листа и на файла
        If myCell.Parent.Name = myRange.Parent.Name And _
            myCell.Parent.Parent.Name = myRange.Parent.Parent.Name Then
            ExtSt = "False"
        Else: ExtSt = "True"
        End If

    макроса работи коректно и в този случай.
    Любомир:

    Защо се хаби излишно време и пространство, което не е в урока, за да видим как някой се опитва да се изпъкне. /защото я няма "циганката да хвали"/.

    Капка Николова:

    Много полезен за мен урок. Благодаря! Досега предпочитах ползването на десен бутон на мишката за copy/paste. „Триковете“ са особено полезни и в други случаи, не само в Excel.

  • Защо при поставяне на колона с данни съдържащи формули,получавам грешки?

    Марина:

    Здравейте опитвам се да копирам и поставя няколко колони с данни съдържащи формули използвайки paste special >formulas ,но ми дава грешки във всичките клетки,явно ексел се опитва да намери диапазона от клетки участвали във формирането на формулата от предния лист ,Защо става така и как да поставя тази информация в новия лист без да получа грешка.Използвам ексел 2013

    Дарина Иванова:

    Грешка #REF! се появява при неправилно препращане към клетка с данни. Причина може да е изтриване на данните в клетките към които правим препратка или тяхната промяна по тип.

    Грешка #VALUE! се появява когато във формулата има клетка съдържаща данни, които не могат да бъдат изтълкувани като числа, а в израза се иска извършване на аритметични действия.

    "Excel shows this error when your formula includes cells that have different data types (text and numeric values).

    The #VALUE! error is shown when a formula references one or more cells that have text instead of numbers, and uses the standard math operators (+, -, *, and /) to add, subtract, multiply, or divide the different data types.

    For example, if the formula is =A1+B1, and A1 has text (Hello) and B1 a number (3), the formula returns the #VALUE! error.

    To fix this, use a mathematical function, such as SUM, PRODUCT, or QUOTIENT to calculate cells that have mixed data types, and avoid using math operators in the formula For example, use the formula =SUM(A2,A3,A4) instead of =A2+A3+A4 or =SUM(A2+A3+A4). The function will ignore text values in the calculations and no error is shown."

    димитрина:

    И аз благодаря за изчерпателността.

  • Защо не мога да разширя всички редове в таблицата чрез раздърпване?

    Monika:

    Здравейте. Когато копирах и Paste-нах таблицата се опитах няколко пъти да я раздърпам (при положение,че съм я маркирала изцяло), за да се появят стойностите в кутийките, но не се получава. Някой дали има обяснение защо не става?

    Десислава Борисова:

    Има няколко опции за поставяне Около 4 минута на урока

    Никола Петров:

    Маркирайте само таблицата и отидете на Home,Cells, Format и изберете AutoFit Column Width. Това ще разшири колоните според съдържанието им. Лек ден и успехи!

  • Как да поставям копирани клетки в ексел с активен филтър?

    Валентина Слабакова:

    Как да да копирам и поставя данни в клетки в ексел с активен филтър? На снимката несе вижда, че съм маркирала колона А и около 10 клетки, и когато се опитвам да ги поставя в колона Б само първата клетка се копира, или само първите три. Пробвах с Find and Select - go to special - only visible sells, copy and paste, но не се получава. Благодаря предварително

    Методи Иванов:

    Здравей след като копираш избраните от теб клетки ги постави със БУТОНА Paste. Там има няколко опции които ще ти помогнат да си поставиш както искаш ти. Мисля че ще се разреши проблема ти. Лек ден. П.С. забравих да кажа че след като копираш и отидеш на постави бутона със само поставяне на мишката от опциите на бутона ще можеш да си видиш кое ти е най удобно за теб.

    Юлия Димова:

    Здрасти. Наскоро и аз се натъкнах на този проблем. Дори и да избереш visible cells копирането във филтрирана колона не се получава, както очакваш. Има множество тулове, но засега не съм намерила безплатен такъв. Ето един метод, който е лесен и добре описан в това видео https://www.youtube.com/watch?v=FUXQwP3jaUo

    Има още няколко варианта. 1. Там където искаш да поставиш данните маркираш видимите клетки Alt + ; директно слагаш = избираш клетката, от която искаш да копираш данните. Натискаш Ctrl + Enter. https://www.youtube.com/watch?v=_CCSyJxWKY4

    1. Eто още един вариант подобен на горния с доста лош английски и по-тромав според мен https://www.youtube.com/watch?v=iFcnZnFMS4M

    Въпреки всичко, бих препоръчала да се намери вариант със сортиране и тогава да копираш. Ако трябва може да си поставиш допълнителна временна колона. Изглежда по-тромово, но пък няма риск данните да се намажат. Аз използвах вариант 1, като замествах различни филтри в различни колони и някъде по пътя яко омазах нещата. Оказа се, че сортирането ми свърши същата работа сравнително за същото време. Но все пак нищо не пречи да използваш някои от горните методи поне за проба.

    Препоръчвам ако често използваш селектиране на видимите клетки, да си изкараш шорт бутон вместо да използваш "special - only visible sells" или клавишната комбинация ALT + ;.

    Надявам се да съм била полезна.

    Валентина Слабакова:

    Здравейте, Юлия Димова, много беше полезен отговора, благодаря!

    Kocho:

    Дали разбирам казуса правилно? Таблицата е филтрирана, в случая по колона G. В колона А имаме някакви стойности и целта е същите тези стойности да се пейстнат в колона D?

    Ако е така първо да ви обясня защо простият Копи/Пейст не работи. А той не работи, защото е направен винаги да пейства последователни клетки, дори и когато копираните не са последователни.

    Направете си следния експеримент - в празен шийт въведете някакви стойности в клетка А1 и някоя друга не съседна клетка примерно А5. Изберете А1, натиснете CTRL и с мишката изберете А5. Така селектирате само тези две клетки. След това, ако ги копирате и ги пейстнете някъде другате, примерно в колона С, ще видите, че двете клетки се пействат долепени. Това е много важно и ми е вършило работа десетки пъти, но в конкретния случай на вас ви пречи.

    Защо? Защото като е филтрирана таблицата ние виждаме клетки А2, А6, А13 (примерно) една под друга, копираме ги и очакваме да се пейстнат в D2, D6, D13, но поради това, което описах те се пействат в D2, D3 и D4.

    Големият въпрос обаче е какво да правим? Отговорът е по-прост отколкото си мислите. Просто в клетка D2 от горния пример пишете суперсложната формула: =А2. След това копирате, маркирате желаните клетки, ALT+; (за да маркираме само видимите) и правите Paste Special / Formulas.

    И накрая, ако не искаме формули в колона D, копираме я цялата и правим Copy / Paste Special / Values

    Валентина :

    Благодаря :)

  • Дарина Иванова:

    Маркираме данните, които искаме да вмъкнем в новия документ. Изпълняваме команда Copy. В новия файл избираме команда Paste Special / Values (Стойности). По този начин се вмъкват само стойностите, но не и начинът, по който са получени.

    Stan85:

    Благодаря, Дарина ) !

    Краси Кръстев:

    Здравейте, понеже темата я има и на друго място на което писах.

    Как да копирам резултат, който е получен след използване на формула?

    Можеш да го направиш по следния начин.

    1. Селектираш дадения диапазон (снимка 1 позиция 1), който искаш да копираш. Копираш с Ctrl + C или с десен бутона на мишката и избор Copy (снимка 1 позиция 2).

    Снимка_1

    1. След това отиваш на дадения лист (sheet) в който искаш да копираш тази информация (снимка 2 позиция 1).След което кликваш на клетката от която искаш да поставиш информацията (снимка 2 позиция 2), след което кливаш с десен бутон и ако искаш да копираш само стойностите като числа, БЕЗ формулите ТО избери иконката 123 (снимка 2 позиция 3).

    Снимка_2

    • Ако не виждаш иконката 123 може да се приближиш върху Paste Special (снимка 3 позциия 1) и да ти излезнат всички опции за поставяне (paste) във формата на иконки съответно избери 123 (снимка 3 позиция 2)

    Снимка_3


    Другия вариант е да кликнеш директно върху Paste Special и от отворилия ти се прозорец - Paste Special (снимка 4 позиция 1) да избереш Values and number format (снимка 4 позиция 2).Съотвенто кликни на ОК, за да потвърдиш избора (снимка 4 позиция 3).

    Снимка_4


    На снимка 5 е посочено още едно място от което може да направите Paste Spacial, а именно от раздела Home (снимка 5 позиция 1) и след това от бутона Paste (снимка 5 позиция 2), съответно може да приложените описаните по-горе методи за поставяне на информацията.

    Снимка_5


    Крайният резултат:

    Имахме диапазон с формули - снимка 6 позиция 1 и 2.

    Снимка_6

    Сега имаме само числови стойности - снимка 7 позиция 1 и 2

    Снимка_7


    Още едно допълнение към отговора:

    Мисля че тази статия

    Как да копираме таблица в Excel без да я развалим?

    от блога на Аула, следва да ти е от полза при копиране на таблици и в бъдеще.


    Надявам се да съм бил полезен с отговора.

    Никола Петров:

    Комбинацията Ctrl+Alt+V също отваря прозорецът Paste Special

  • инж. Валентин Крумов:

    Здравейте, г-жо Мирчева! Всъщност, да си призная, няколко пъти препрочетох въпроса, и не можах докрай да си изясня, кое е „това“, което Ви смущава и не би трябвало да е същото? Има няколко варианта: 1. Вие искате да копирате таблицата на ново място - тогава просто я копирайте и поставете на новото място с инструмента копиращ и ширината на колоните, за който се разказа в урока (m4v6 от курса „Тайните на EXCEL”); Вие обаче, задавате въпроса „Защо е същото“, което ме кара да мисля, че 2. Искате да копието на таблицата да запази форматите, но да съдържа само стойности – Тук има един момент, който е важен: Ако работите с таблица, която не е дефинирана в EXCEL, като такава, (сама сте си я „нарисували“ и форматирали, възможно е и филтри да сте поставили); е достатъчно да я копирате, след което да я поставите на новото място с инструмента, запазващ ширината на колоните на източника и още веднъж да поставите само значенията. Когато таблицата е дефинирана като такава (както е в примера), ще се наложи да направите 2 или 3 „стъпки“ допълнително, а имено: след инструмента за поставяне, със запазване ширината на колоните, поставяте само значенията, а след това само форматите и отново само значенията. Това - ако ползвате иконките от менюто „Поставяне“ (Paste) – във FILE. Ако след първата стъпка ползвате прозореца „специално поставяне“ (Paste special), не е нужно накрая повторно да поставяте значенията.

    Доля МИРчЕВА:

    В упражненията обикновено като бликнеш на кръгчето то се премества в крайната точка докъдето трябва да се влачи. При мен това не се получава.

    Taner Ademov:

    Честно казано трябваше да препрочитам няколко пъти въпросът и отново и отново....... Ако правилно съм разбрал - Вие искате да направите селекция на няколко клетки с два клика? Ако да това става със задържането на клавиша "Shift" - иначе казано - кликвате върху първа клетка, задържате "Shift" и след това кликвате клетката, която трябва да е края на селекцията ви.....

    Успех,

    Славянка:

    Става дума за упражненията след уроците, в които в няколко стъпки се повтаря (преговаря) наученото. Случва се да не може да се провлачи кръгчето с "drag" до следващото кръгче "край" и не може да се продължи упражнението, трябва да се излезе с "пропусни". Това ми се е случвало няколко пъти - в различни курсове. Специално за този урок при мен работи.

    Валентина:

    И при мен се е случвало това и не мога да си обясня причината.

    Дарина Иванова:

    Според думите, трябва да се нацели бялата линия (върха на стрелката показалец да сочи точно линията, а не вътрешността) и чрез нея да стане влаченето.

    Тъй като става въпрос за маркиране на създадена таблица предлагам вариант с използване на помощен клавиш SHIFT. Най-напред се кликва в първата клетка от таблицата (горния ляв ъгъл - например А1), при натиснат клавиш SHIFT се кликва върху последната клетка от таблицата с данни - например О12. Така зоната от А1 до О12 се маркира и може да се приложат други общи настройки.

  • Защо ми излиза грешка #VALUE  при поставяне на колонката "Тотал"?

    Elena:

    Здравейте! Направих си експеримент, при който копирах таблицата от един отворен файл на ексел в друг - копирах този от сегашният урок в този,с който напоследък работим в уроците. Дотук -добре - всички данни ми се запазиха, както и формулите:

    Проблемът идва, когато отворя нов Sheet и искам да направя показаното във видеото. Ето какво се получава при копиране на копирам колонка "Разходи" и колонка "Тотал":

    Забелязвам, че при картинка 1 и при картинка 2, това, което излиза в полето за въвеждане на формули е едно и също, но при копиране в нов sheet изведнъж ми дава грешка в стойността.

    Стоян Славчев:

    Здравейте Елена, пробламе на формулата, е че тя реферира към зададена таблица/именувано пространство. За да "сработи" формулата има две решения: * добавя се допълнително пътя до таблицата (името на таба, в който е таблицата и после знака "!"), така Excel ще знае къде да търси данните * дефинирате таблицата глобално за този excel файл (през Formulas -> Name Manager). Удобството на втория подход, е че не променяте формулата, независимо в кой лист сте в този документ. Поздрави.

  • Какво да поставя (paste-на) за да запазя ширината на колоните?

    Мая Петрова:

    Здравейте, във версия 2007,когато искам да избера paste със запазване на ширината на колоните,от падащото меню на paste липсва опцията показана във видеото.Прилагам екран:

    Мая Петрова:

    Извинявайте, сега пуснах отново видеото... и видях опциите. Опитах да го направя от paste special като избера да се запазят ширините на колоните - те се запазват,но без текста? Какво да направя за да запазя ширините и да поставя текста?

    Stoyan Angelov:

    с Paste Special и Colum widths колоните приемат копираната ширина. с второ нормално Paste се поставя съдържанието (текста).

    Краси Кръстев:

    Здравейте и от мен.

    Да допълня темата с една статия от блога на Aula в която е коментирано поставянето (Paste -ването) на таблици в Excel.

    Как да копираме таблица в Excel без да я развалим?

  • Защо не мога да копирам?

    Илан Петров:

    Защо не мога да копирам?Маркирам и натискам Ctrl С 1,поставям с Ctrl V 2 и ми изписва 3 ,

    Краси Кръстев:

    Здравей, това е защото копираш данните от един лист в друг, какво точно искаш да копираш от тези данни и искаш ли да се пази връзка с данните от други лист.

    Ако иксаш да запазиш данните и да копираш в друг лист и да запазиш връзката, то съвета ми е поставяйки в друг лист данни да избереш Paste Special опцията Paste link (снимка 1)

    Снимка_1

    На снимка 2 е вече резултата с ввръзката към другия лист.

    Снимка_2

    Надя:

    Здравейте! При мен се получава същият проблем. С използването на Paste Special i Paste Link се получава добре, но се губи цветовото форматиране на колоната. Как да копирам колоната заедно с цветовете и данните с формулите без да излиза съобщението за грешка.

    Надя:

    Извинявам се, открих къде е била грешката ми. Използвала съм таблица с ръчно въведени формули. Сега вече всичко работи! :)

  • Какво ще стане при Paste as formula 

    Васил Календеров:

    Здравейте, Когато копираме като дадена клетка, в която има дадена стойност, но не и формула и я paste-нем като формула тя като values ли ще се paste-не или ще се запази и форматирането й?

    Kocho:

    Добре де, не беше ли по-просто и бързо да пробвате какво ще стане, вместо да питате?

    Васил Календеров:

    Страхотен отговор! Благодаря Ви!

  • Как мога да задам име на всеки един лист( sheet) в папката? 

    Росица Савелева:

    Как мога да задам име на всеки един лист( sheet) в папката?

    Kocho:

    Този въпрос не ми е ясен. Какво по-точно искате да направите?