Имах въпрос, зададен извън сайта по отношение на тези бутони, които се появяват в първия ред. Това са автоматични филтри, които са много полезни, но ще ги разглеждаме в следващите уроци.
Въпросът беше по-скоро притеснение, че тези бутони ще се разпечатат при принтиране и ще "развалят" вида на таблицата.
Това, което бих искал да уточня е, че тези бутони не се разпечатват. Имам бегъл спомен, че в много-много старите версии (може би 97) това беше проблем, но това в актуалните версии не е проблем и не се разпечатват тези бутони.
Може ли, ако сме задали дефиниране на таблица за определена част от sheet-а и сме затворили файла, след ново отваряне да се откажем същата част да бъде table в смисъла на Ексел?
Много благодаря!
бутоните не се разпечатват наистина, но ако по случайност маркираме и ред с празни клетки отгоре, автоматично EXCEL ги кръщава Column1 , 2, 3 .......
Много полезен урок :)
Научих нещо ново, което ще бъде много полезно в работата ми. Сърдечно благодаря!
Прекрасен урок!
В най-горният ред на таблицата ми съм обединила 3 клетки. Когато им задам Insert-Tabel, клетките се разделят. Има ли някакъв начин това да се поправи.
Принципът на таблиците, които разглеждаме е такъв, че не се обединяват клетки.
Като цяло трябва да се избягва обединяването на клетки, но ако е неизбежно, може да го оставим над таблицата.
Обединените клетки пречат за проверка на изчисленията и формулите; Вместо да се обединяват клетки , ефект се постига с очертанията /рамките / на клетките;
Здравей,
Можете да си запишете файла както е във формат xlsx и да използвате програма за конвертиране от xlsx в xls
Може да си направите подобна таблица, но ръчно чрез цветът на запълване (иконката точно под големината на текста и до оцветяването на текст).
Ползвам Excel 2010 с Windows 7.
Провери дали клетките са форматирани правилно
Пробвах го на моята таблица и ми се получи същото subtotal 109, защото реда който сметна е получен с формули за функции. Поне такова ми е обяснението, защото си свалих файла от тук и без проблем се получи total, но на числа ;)
Привет , резултата ти е коректен просто трябва да хванеш сле 109 диапазона който искаш да ти се събере и да оправиш формата на клетката да е в currency да ти е в лева
Благодаря на Yrusinov за уточнението :)
"109" не е номер на клетка, а част от аргумента на функцията. Означава, че SUBTOTAL не смята стойностите в скритите редове, ако има такива; SUBTOTAL 9 ще сумира каквото се вижда И каквото не се. Много удобно за пресмятане на скрити комисионни :D
Не сте дала отметка че първата колона от селекцията ви е началната ( Header ) и съответно Excel слага такива системни начални колони, в урока мисля се споменаваше тази отметка ( питане ) на excel.
Sony Vaio 2013
SGR
CODE
Column1
Column2
MEA
BL
1037
Pain Massage Oil
бр
BL
2094
Aloe Body Lotion 200мл
бр
BL
20952
Cocoa Butter Intense Moisturizer for Dry Skin
бр
BL
2098
Skin Firming Body Lotion All Skin Types
бр
F
1021
Foot Care Cream
бр
F
2087
Smoothing Foot Scrub 150мл
бр
FW
2001A
Gentle Cleansing Milk
бр
FW
2001B
Gentle Face Wash Gel
бр
FW
2002
Gentle Face Wash Gel
бр
FW
2004
Purifying Neem Face Wash
бр
FW
2005A
Gentle Soothing Toner
бр
FW
2005B
Refreshing Cleansing Toner
бр
FW
2005C
Clansing Neem Tonic
бр
FW
2007A
Scrub Apricot 75ml
бр
FW
2007B
Purifying Neem Scrub 2x6ml
бр
FW
2008A
Gentle Exfoliating
Walnut Scrub
бр
FW
2009
Nourishing losion 200ml
бр
FW
2014A
Almond&Cucumber Peel off Mask
бр
FW
2016A
Purifying Mud Pack
бр
FW
2017A
Refrеshing Fruit Pack
бр
FW
2018A
Purifying Neem Mask
бр
Благодаря за въпросът Ви, Дарина! Изчистих проблема.
Направих таблица чрез менюто Insert Table. След това избрах Clear Formats. На пръв поглед таблицата е изтрита, но реално не е така, защото, когато я маркирам ми се появява меню Table Tools и дори да искам пак да вмъкна таблица, иконката не е активна. Как да я изтрия, така че за Ексел да не е таблица, но да запазя данните, които съм въвела в отделните клетки?
Здравейте, Лили. Става много лесно. Активирайте менюто Table Tools --> Design. В групата Tools --> Convert to Range. Освен данните ще се запази и форматирането.
Много благодаря, Димитринка!
Здравейте, искам да попитам ако имам таблица от няколко страници, но искам да принтирам само част от нея, например от първа страница от ред 1 до ред 30 трябва да я маркирам и да задам принтиране на маркираната област или има и друг начин?
Маркираш областта, която искаш да принтираш, отиваш на Page Layout tab/Page Setup Group и избираш Print Area - Set Print Area.
Бихте ли ми казали как да вмъкна ред във вече готова форматирана таблица от вашия пример , например в ред А1 - разходи на семейство Иванови и този ред пак да бъде форматиран като предишната таблица? При вашия пример когато ми трябва ред в самата таблица няма проблем, но в горната част не става. И още един въпрос - как да върна вече готова форматирана таблица в "нормален вид"? Благодаря.
Да, това е една осoбеност на Excel - редовете, които се вмъкват в таблицата, запазват формата. Но за редовете над таблицата, за да зададеш същия формат, можеш да използваш Format Painter. А за втория въпрос, ако правилно съм разбрала, т.е. искаш да премахнеш всички зададени формати - трябва само да ги изтриеш, което става от менюто Home, избираш последната група Editing --> Clear Formating. Разбира се, преди това трябва да маркираш диапазона, за който искаш да премахнеш форматирането. Надявам се, че отговорих на въпросите ти, но ако има още нещо, пиши
Много благодаря, всичко се получи.
Как мога да изтъкна отделни редове или колони с фон, който обаче също да се променя при избиране на различен дизайн на таблицата? На снимката съм показал две таблици - горната е без добавен фон, а долната е направена, както искам. Въпросът е, че ако искам да сменя дизайна на таблицата (поне като цвят), то добавеният фон на последните колони и редове запазва първоначалния си цвят. Същото важи и за добавената граница около последните две колони.
Така изглеждат таблиците, когато сменя дизайна. Във втората фонът на изтъкнатите колони и редове запазва първоначалния си цвят.
По принцип таблиците имат възможност да се сложи последен ред и колона, които да са различно форматирани и да си сменят цвета при промяна на цвета за цялата таблица.
Става от Table Tools / Design / Table Style Options
Но ти тук намесваш нещата - хем правиш Таблица, хем има няколко тотала.
Може да се мисли нещо за Custom format или макрос, но защо е необходимо да се сменят цветовете?
Здравейте,
Може ли да зададем правило за форматиране за определена част от данните в дадена клетка, например в колона с дълъг списък от еднотипни данни да ми се оцветят в червено само последните два символа във всяка една клетка от списъка, без да ми се налага ръчно да го правя клетка по клетка?
Примерни данни 1234567801 2345678902 3456789001 3335678902 1234567803 2345678901 3456789002 3335678903
Благодаря Ви предварително, Елеонора
Това без макрос не може да стане. Едно алтернативно решение е в съседна колона да изведете първите 8 символа с RIGHT, а до нея - последните 2 с LEFT. След това подравнете първата колона да е вдясно, втората в ляво и така ще се доближат максимално. Остава да сложите червен шрифт на колоната с 2 символа, а заглавието на колоната може да обедините с Merge Cells или по-добре със Center Across Selection
Благодаря