Това дали Excel възприема точка или запетайка като разделител за десетична запетая зависи от настройките на Windows и настройките на Excel.
Поведението на Excel може да се коригира от две места:
1. От Region and Language на Windows. (намира се в Control Panel)
2. От настройките на самия Excel (Options -> Advanced -> Use system separators)
Използването на точка или запетая е строго определено и ако е настроено използване на запетая например, а числата се въвеждат с точка, то Excel не ги възприема като числа и не могат да се сумират или да се използват други математически операции и функции.
Използването на различни регионални настройки може да промени и въвеждането на формулите, като например да замени използването на точка и запетая при разделяне на параметрите със запетая.
Освен ако нямате сериозна причина да работите по друг начин, препоръчаният начин е да изберете формат Bulgarian (Bulgaria) в регионалните настройки на Windows и да оставите настройките по подразбиране в Excel (тоест отметка на Use system separators).
Това, че изглеждат като дата, не означава, че са дата :)
Избираш клетката - CTRL +1 и се задава дата.
Здравейте.И аз имам проблем с изчисляване на часове.Таблицата е направена така, че всеки служител сам да си пише времето на идванена работа и напускане. Колона А е форматирана като дата.Колони B, C и D саформатирани като часове. Но въпреки това общата сума на отработени часове не сеполучава. При маркиране на полета D3:D30 в лентата отдолу се получава реална сума на часовете (в случая 170 часа и 55 мин). Моля за помощ.
Забравих да напиша, че сумирането на часовете е в клетка D33.
Намерих решението. Форматирането на клетка D33 трябва да бъде час, но дефиниран по избор - [hh]":"mm":"ss
Разгледайте https://aula.bg/question#id-110464000001 Може да ви е в помощ.
Не мога да открия от къде се променя десетичната запетая на Excel 2007? Някой да знае ?
За Ексел важи десетичния символ, зададен в Windows: Control panel/Regional settimgs/Additional setings
Става въпрос за настройката на самата програма, не на Windows-a.
Да, благодаря, намерих го къде се намира, не съм внимавал достатъчно като го търсих първия път.
Г-н Цукев, благодаря за този урок. Наложи се да обработя файл от външна програма.Еxcel възприе числата като текст. Замених точката със запетая и обработих информацията за минути.....
Има ли начин клетката да се форматира така, че при въвеждане на данни в нея, да се превръщат в часове и минути.
Пример: 08:15 ч. ? Ползвам Ексел 2013, благодаря!
Здравей, отиди на (снимка 1 позиция 1 ) Number и по - специално на стрелкичката долу, така ще ти се отвори прозореца Format Cells ( снимка 1 позоция 2 ) след което там отиди на раздела Number ( снимка 1 позиция 3 ) след което отиди на Custom ( снимка 1 позиция 4 ) в прозиреца Type намери код от вида hh:mm ( снимка 1 позиция 5 ) което означава формат от сорта hh - изписва двете цифри от часа който си записал, mm са минутите от часа който си написал в дадената клетка, маркирайки го в Type ( снимка 1 позиция 6 ) може да го додифицираш като hh:mm "ч" и така в клетката ще ти се изписва освен въведения от теб час 14:00 и буквата ч, т.е. 14 :30 ч - затвори прозореца с ОК за да запаметиш промените и вече където си задал формата на клетката да е такъв ще може да записваш часовете точно в този вид.
Благодаря за изчерпателното обяснение!
Здравейте, сещам се за един начин за използване на запетая като разделител за часа и минутите.
Обаче е необходимо да се използва допълнителна колона, в която да бъде зададена формулата:
=IFERROR(TIME(LEFT(A2;FIND(",";A2)-1);RIGHT(A2;(LEN(A2)-FIND(",";A2)));0);"")
Работя с десетичен разделител запетая. Колоната (в случая А), в която се въвежда часа със запетая е форматирана предварително като Text, за да се прави разлика например между 13,3 и 13,30. В противен случай и двете ще се възприемат в колона В като 13:03 ч.
Колона B е форматирана по описания от г-н Кръстев по-горе начин. Там предварително е зададена необходимата формула.
При изписване на часа със запетая в колона А, в колона В автоматично се показва часа в подходящия формат.
Надявам се формулата да Ви бъде полезна.
Здравейте, копирах таблица с хранителни стойности в числа с точка а excel ги възприема като дати. Пробвах като заменя точката със запетия, пробвах с форматиране на клетката с номер но в самата клетка излиза съвсем различно число.
Здравей, прочети тази тема
Благодаря за примера и при мен се получи аналогичен случай, но след доста внимателно "чоплене" открих, че е съвсем елемнтарно - пропуснала съм на Regional Settings, да променя десетичната запетая. Много благодаря!
Модул 7, Как да вкараме данни от Интернет в Excel, когато програмата не ги възприема като числа? - 4,11 мин.
Здравей, ето ти един лесен начин за решение на казуса.
Това закриване е Blur Effect. Почти всяка програма за обработка на снимки, изображения и т.н. притежава такава опция.
Имам таблица в Word ,която трябва да попълня.Но трябва да направя още доста редове и поради тази причина ми се ще да прехвърля таблицата в Excel.Как може да стане това?
Здравей,
Избери цялата таблица, или със селекция с прозорец на мишка, или когато си в таблицата може да кликнеш маркера в горния ляв ъгъл (снимка 1 позиция 1)
И съответно да маркираш цялата таблица (снимка 2 позиция 1)
След това Ctrl + C от клавиатурата.
След това отиди в Excel (снимка 3 позиция 1) и избери първата клетка (снимка 3 позиция 2), след това в раздела Home кликни на стрелката на Paste (снимка 3 позиция 3) и избери бутона Keep source formatting (снимка 3 позиция 4).
Следва да поставиш вече въведената таблица с формата приложен в Word - снимка 4.
Допълнение от мен - след израза "....и избери бутона..." от снимка 3 позиция 3 на посоченото от инж.Кръстев - предлагам да се избере посоченото
.Отваря се прозорецът Paste Special и се избира маркираното.
Това дава възможност при промяна на данните в оригиналната таблица в Word, те са се променят и в копираната в Excel. Затваряме с ОК.
Дано е станало ясно!
Лек ден и успехи!
Променените данни:
И отразената промяна в копираната таблица:
Лек ден и успехи!
Променените данни:
И отразената промяна в копираната таблица:
Лек ден и успехи!
При промяната на настройките по подразбиране се променят само двете колони "Сума за месеца" и "Начислена лихва", "Общото за месеца си остава с разделител "."
Здравей, Филиз.
Това е така защото формата в последната колона нямаш числа, ами текст.
Имам предвид селдното:
В първите две цитирани от теб колони ти имаш числа, правейки промяна в настроката за сепаратора, този сепаратор се променя.... НО поселдната колона не съдържа чсла съотвенто тази промяна не оказва промяна на тази колона.
Трябва да направиш последната колона да бъде число.
Съвета ми е да погледнеш тази тема тук:
Ето какво да правите, ако Excel ви обръща числата в дата
в която се дава идеята за концепцията за числата, датите, текста.
Още една хубава тема от форума на Aula -
КАК ДА СУМИРАМ САМО ЧИСЛАТА В РЕД, В КОЙТО СЕ СЪДЪРЖАТ И БУКВИ?
свързана с проблема ти.
В тази тема тук:
съвета ми е от нея да погледнш отговор а в който е описано как може да провериш реално дали числото е число или текст.
Здравейте! На Мак нещата са малко по различни, тъй като самото панелно меню е с различни обции. Знае ли някой къде да намеря Data Separator на Мак?
Screenshot 2023-08-10 at 18.57.27
Здравейте!
Decimal Separator на Mac се настройва чрез системните настройки на регионалния формат.
За да настроите Decimal Separator на Mac, трябва да промените регионалния формат в системните настройки. Това включва настройки за дата, време, числа и други. Decimal Separator се регулира чрез настройките за числа и може да бъде настроен да използва запетая (,) или точка (.).
Ето стъпка по стъпка как да го направите:
След тези стъпки, регионалният ви формат ще бъде актуализиран и Decimal Separator ще бъде настроен според вашите предпочитания. Моля, обърнете внимание, че тези настройки могат да повлияят на начина, по който числа се представят в различни програми, включително и в Microsoft Excel.
Надявам се този отговор да Ви помогне!
Благодаря!