Използване на филтри при Pivot таблици

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред

Въпроси и отговори

  • Дали ще използвам това някога не се знае, но това е невероятно и ти стига удоволствието поне да знаеш как става?

    Иванка Калева Чолакова:

    Дали ще използвам това някога не се знае, но това е невероятно и ти стига удоволствието поне да знаеш как става. Благодаря!

    Иван Цукев:

    Тук е уловката :)

    За да го използваш някога, трябва да знаеш как става. Чак тогава идват идеите в практиката как да го използваш.

    Ирина Божинова:

    Всъщност заради този модул си направих удоволствието да изгледам целия курс. Винаги съм искала да си правя сама пивотите, вече мога- благодаря ти, Иван!

    Николай Николов:

    И аз бях впечетлен, когато видях за първи път ръководствата за Word и Excel 97 - "Война и мир" и "Анна Каренина" събрани заедно. Още тогава ми стана ясно, че много малко са хората, които могат да използват на 100% тези две приложения. 

    Теменужка Тасева:

    Николай,какви са тези ръководства за Word и Excel 97 - "Война и мир" и "Анна Каренина"  

    Дарина Иванова:

    Някои инженери са поети по душа :)

    Юлияна Борисова:

    Много, много благодаря! Г-н Цукев, толкова лесно и удобно приложение. Много години съм работила със старите версии и съм ги учила на самоучител. Pivot table ми се струваха недостижими. Чак сега виждам колко по- трудни методи съм прилагала, за да постигна резултати по- лоши от тези, които се постигат с Pivot таблиците. Страхотен курс, голямо удоволствие!

    Боряна Романо:

    Много от уроците ми донесоха такава информация - да знам, че има варианти за решения! Благодаря на инж. Иван Цукев!

    Лилия Лалова:

    Благодаря за този бонус! А и не само за него - за целия курс. За икономист, работещ с доставчици, е особено полезен. Пивот-таблиците дават възможност наистина за много бърз анализ на тенденции! Благодаря!!!

    Mila Georgieva-Petrova:

    Много благодаря, г-н Цукев на Вас и целият Ви екип за възможността да се запозная с различните тайни на Excel и особено с такива тъкности и "висш пилотаж" като Pivot таблиците, които винаги са ми се стрували много "висока топка" и почти недостижими!!!

    Марина Станилова:

    При лабораторни експерименти, в които изследваме едновременно влиянието на няколко фактора (напр. върху растежа на опитни растения), Pivot-таблиците ще са страхотно улеснение на анализа! Благодаря много за този модул-бонус, това беше най-полезното нещо, което научих в този курс!

    Зоя Желязкова :

    Pivot-ите са за икономисти, счетоводители и финансисти, които все нещо анализират.Прекрасно!Мисля, че ми се отвориха очите още повече.Благодаря на целия екип от Аула!

    Ваня:

    Респект! Респект към всичко, което ми давате! Благодаря!!!

    Василка:

    Използването на Pivot таблиците са почти всичко в едно! Бързо, лесно, точно! Работиш и пееш цяла обиколка преди другите

    Капка Николова:

    Невероятно! Благодаря!

  • Светлана:

    Сама отговорих на въпроса си. Файла, с който работех, беше във формат .xls (Еxcel 97-2003). Необходимо е само да се запише с разширение .хlsx и всичко е наред. 

    Stasi:

    Краси, явно не съм обяснила добре. Снимка 1-формат на датите от база данни. Сн.2 във филтъра от пивота не мога да направя филтър по месец и година. Сн.3 филтъра по година или месец не съществува. Но разбрах как става.Десен бутон върху клетка с дата и от менюто Grouping се избира месец, година и дори ден-сн.4 Появяват се колони за година и месец в rows и те вече се местят в filters-сн.6 Тогава вече може да се филтрира сн.7

    Stasi:

    Светлана, много съжалявам това не е отговор на твоя въпрос, а на моя по-долу. Извинявай!

  • Как да направя филтър под филтъра?

    Весела Костадинова:

    Може ли след като е направено филтриране (например в случая 2013 г) в падащото меню, което дава възможност да се филтрира продукта да се виждат само продуктите, които са продадени 2013 г. т,е вместо да се показват всички продукти от 1 -17 , да се показват само 7, 8, 10 11, 15 и 17 (както става в обикновена таблица). В случая, ако се показват всички не е голям проблем, но аз имам случаи когато там има много имена и искам да се виждат само тези, които отговарят на предишен филтър.

    Христина Машева:

    Здравей, ако съм разбрала правилно въпроса, това може да стане, но с помощта на друг метод за филтриране, а именно с добавяне на "Slicers". На снимка 1 е показано как да добавиш такъв филтър. Първо избираме някоя клетка от пивот таблицата, после следваме показаните стъпки. Избираме да създадем два Slicer-a (година и продукт). На снимка 2 е показано при избрана 2013г., в Продукти се маркират в синьо тези от съответната година, а в по-светло остават тези от 2012. Като това е обвързано с пивот таблицата, тя се променя при избор на някой от филтрите. Ако ти пречат тези стойности в по-светлото синьо може да ги махнеш по показания начин на снимка 3. Кликваш с десен бутон на мишката върху Slicer-a Продукти и избираш "Slicer Settings...", след което слагаш отметка на "Hide items with no data" --> ОК. Дано това да е бил желания резултат :)

    Весела Костадинова:

    Да, точно това ми трябваше. Много благодаря!!!

    Марина Радева:

    Във версия 2010 тази опция липсва


    Весела Костадинова:

    Ако говориш за Slicer-a, не липсва, трябва файлът да е сейфнат за версия 2010 (xlsx) , а не в Compatibility mode(xls). Ако говориш за "Hide items with no data", наистина го няма, но пък има "Show items with no data last"  и тогава тези, за които няма данни се появяват най-отдолу и са по-бледи, така, че другите се открояват ясно.

    Иван Цукев:

    Тази тема се оказа доста интересна и поради това направихме решение с видео отговор в блога:

    Вижте блога на Аула тук

  • Краси Кръстев:

    Здравей не знам дали правилно съм разбрал въпроса, пробвай да форматираш клетките така че да визуализираш само месец или само година или пък да се вижда година и месец.


    Ако не ти е точно това отговора на въпроса - посочи без филтри какво точно искаш да постигнеш чисто визуално за да се ориентирам поне аз малко повече. 
  • Краси Кръстев:

    Здравей, относно това как да направиш ново поле на база на други две ( с формула и т.н. ) в Pivot таблицата може да погледнеш тук:


    https://aula.bg/question#id-107712000001

    в тази тема в която има разяснения точно по - този казус.

    В случая трябва да използваш формулата за обединяване на текст - concacate например = concacate ( field 1; field 2 ).Лошото е че правейки така формула реално отделния филтър ще може да се използва само за sum, count, value и може да не ти свърши работа.

    Затова може ( колкото и да не ми се иска да го казвам ) да направиш просто още една допълнитлена колона в базата данни която да обедини месец и година ( като пак за тази допълнителна колона използваш функцията concacate ) и съответно да увеличиш source data та - на Pivot таблицата и така ще имаш вече едно ново поле на база на новата колона ( може да я кръстиш месец + година нали или както прецениш.

    Надявам се да съм помогнал с отговора и да съм те насочил.

    Ако има проблеми и затруднения пиши тук за да оправим нещата.
    Kocho:

    Това, което иска Stasi става чрез Group на полето "Дата на първо изпращане за обработка"

  • Защо Pivot table ми дава грешно съдържание на клетката?

    Мая:

    Направих Пивот таблица, в която по дати смята определени налетяни часове за месец. До един момент смята правилно и съдържанието на клетката също е ок. В един момент видно нещата са добре сметнати, но съдържанието на клетката е грешно, например: изобразява 167:06 часа /което в вярно по сметки/, но самото съдържание на клетката като вляза вътре е: 6.1.1900 23:06:00. Когато се опитам да направя формула със =sumif, се получава отново грешното: 6.1.1900 23:06:00. Къде може да проблемът?

    Димитринка Вълкова:

    Ако правилно съм разбрала проблема, в Пивот таблицата часовете не се изчисляват коректно. Трябва да се избере Custom Format. В примера, който показвам на картинката, избраният Custom Format e: [h]:mm. Обърнете внимание часовете са заградени в квадратни скоби [h], за да получите сума, по-голяма от 24 часа. Ако в списъка няма такъв формат, трябва да се въведе. Сигурна съм, че в курса по Excel има урок за създаване на Custom Format. Прегледайте го. Ако имате въпроси, пишете ми. Надявам се, че успях да помогна.

    Димитринка Вълкова:

    Втората картинка, показва часовете с избрания формат

    Мая:

    Здравейте, Димитринка, благодаря за отделеното внимание към моя въпрос. Проблемът обаче не е във форматирането на клетката.

    Димитринка Вълкова:

    Мая, ако покажеш картинка или ми изпратиш файла, ще се опитам да помогна.

    Мая:

    Маркираната клетка е със стойност 38:43, а реално стойността на клетката, както се вижда отгоре, е 1.1.1900 14:43:00. По принцип вярното като стойност е 38:43. Благодаря

    Димитринка Вълкова:

    Мая, благодаря за картинката. Когато се сумираните часове надхвърлят 24 часа, независимо от форматирането, много често Excel автоматично преобразува сумираните часове по този начин - като дата от 1900 година и час. Изчисленията с дати и време, както знаеш, са различни от изчисленията с числа и затова по всяка вероятност Excel слага този формат. Но когато се опиташ да зададеш формат General, сумираните часове (в твоя случай 38:43) се загубват и се показва 1 (1.1.1900 г.) Excel понякога има своя логика, която понякога продължава да ме изненадва.

  • Как да направя така,че данните отнасящи се за един и същ критерий (фактура) ,да са на един ред в Pivot table?

    Галина Тошкова Георгиева:

    Здравейте, Това са базисните ми данни:

    Това са данните след анализ с Pivot table:

    Искам данните да изглеждат така: Възможно ли е това?

    Използвам възможността да благодаря на целия екип на Аула и на всички ,които задават и отговарят на въпросите.Знанията,които споделяте са безценни!

    Kocho:

    Това е нещо от настройките на пивот таблицата, но като не е пред мен файлът малко ще налучквам. Пробвай със следното: 1. Десен бутон някъде върху пивот таблицата 2. Отиваш на PivotTable Options / Display 3. Ако няма - сложи отметка на Classic PivotTable Layout

    След това ще трябва да оставиш Subtotal само на фирмата.

    Ако не се оправи - снимай как ти изглеждат настройките на пивот таблицата

    Галина Тошкова Георгиева:

    Благодаря,Kocho!Ще опитам по начина ,който описваш.Междувременно намерих частично решение.Липсват ми обаче Subtotal-и по фирми.

    Стъпките са следните:.Създавам Pivot tabel→Design→Subtotals→Dont show subtotals→Report Layout→Show in Tabulator Form

    Kocho:

    Пробвах го и с Classic PivotTable Layout става перфектно. Трябва само да се махне Subtotal за Фактура Номер, Дата на документ, Падеж и дни в просрочие.

    Става като се цъкне на съответното поле с десен бутон и се махне отметката на Subtotal

    П.П. Личното ми мнение е, че такава справка е доста тежка за възприемане. Много информация, числа, дати има

    Галина Тошкова Георгиева:

    Много благодаря за решението!Получи се това,което ми беше необходимо.

    Милкана Сапаревска:

    Моето желание беше да науча нещо за пивот таблиците, но научих много повече, както за тях, така и за Excel. Чудесен курс.

    Diana:

    Работя от доста години с Excel. Но този курс - информацията, която сте систематизирали и форума под всеки урок ми разкриха информация, която ще е само от моя полза в работата. Заинтрегувахте ме да продължа напред. Благодаря Ви...

  • Как да направя втори филтър, който да е зависим от първия? Има предвид "Категория" и "Подкатегория". 

    Златка Гочева:

    Като филтрирам по някоя категория, във втория филтър да ми излизат само подкатегориите, съответстващи на тази категория. В таблицата това е така, в Пивот - не.

    Excel 2016

    Не знам колко са добри изображенията... Благодаря много!

    Kocho:

    Изображенията са бой на африканци в тъмна нощ :)

  • как мога да сортирам по дата

    Mustafa:

    Как мога да направя сортиране за дата от предходна годинина до следваща-включително.От най-стара към най-новата дата?

    Даниела:

    маркира се колоната в която са датите, след това се отива на date (от лентата за командите), sort. като се натисне сорт се отваря един прозорец в който се слагат кеитериите по които искате да се направи сортирането.

    column - посочва се колоната, ако колоната има наименование се кликва на наименованието (има падащо меню). Ако датата е част от голяма таблица, то трябва да се маркира цялата таблица, за да може всички данни да се сортират към правилната дата sort on - cell values order - oldest to newest