Командата Alt + Enter не действа в режим редакция на клетка, а направо прехвърля в следващата клетка отдолу.
Няма нищо сложно, опитайте пак. При мен се получи вертикален надпис в клетката.
И при мен комбинацията работи. Доста съм се чудила, как може да премина на друг ред в една клетка. Тази комбинация е отговора (Alt + Enter). Това ми беше полезно. Благодаря!
Как мога да скрия определена колона, да не се вижда? Не знам дали тук трябва да задам въпроса си, но не намерих отговор до края на този модул.
Краси, отговарям как да скриеш определена колона за Mac, но предполагам за Windows е същото или поне подобно. Маркираш колоната и избираш от менюто /Format/Columns/Hide или след маркирането на колоната директно с десен клавиш и от падащото меню избираш Hide. За да покажеш отново скритата колона, най-лесно е да напишеш в полето, където ти е изписана работната клетка горе вляво, някоя клетка от скритата колона (например ако скритата колона ти е C, пишеш там C1 и Enter - по този начин работна ти става скритата колона) и по същия начин от менюто избираш последователно /Format/Columns/Unhide.
За Mac за успешно пренасяне на втори ред в същата клетка установих, че комбинацията трябва да е Alt+Cmd+Enter, не само Alt+Enter.
За скриването на колона може да се отиде с курсора в горния десен край на колоната, така че да се получи чертичка с стрелкички настрани и при преместване на ляво могат да се скрият една или повече колони. За да се покажат отново колоните е необходимо да се маркира целият работен лист и от падащото меню на format се избира column-width-и в прозорчето се написва ширината на колоната например 10 и OK
Благодаря на инж. Иванов и на Румяна. И двата начина работят и са много полезни за мен, когато искам да освободя ( Unhide) скрита първа колона.
Ако искаш да откриеш само 1 колона от скритите може да се отиде с курсора в горния ляв край на колоната, така че да се получат две успоредни чертички и при преместването на дясно откриваш само съседната колона.
инж.Красимира Пеновска Маркираш колоната след това с десен бутон на мишката върху маркираната колона и бутона hide за скриване и unhide за връщане
ALT + ENTER е много често използвана и полезна опция при мен! Благодаря за наглените и ясни примери и обяснения!
Здравейте. Искам да пиша във връзка с дефиницията дадена от лектора на команда "Wrap Text". Според мен е по-правилно да се каже, че командата не "вмъква нови редове", а разширява редактирания ред, за да се побере по-голям по размери текст.
Как да обединя клетки, които са форматирани различно - пример; Текст и Число Фактура и 03.12.2017/0100043413
@ До Николай Мирчев.
Здравейте, Николай Мирчев.
Аз бих подходил с функцията CONCATENATE.
И по точно:
=CONCATENATE(TEXT(A2;"dd.mm.yyyy");"/";B2)
На снимка 1 съм показал семпъл пример в който съм приложил горната формула.
Използвал съм и функцията TEXT, т.к. в A2 имам и искам да имам записната стойност ДАТА а не текст, благодарение на която функция превръщам стойността ДАТА.
Една препоръка, когато задаваш въпрос който е различен от темата, както в случая, задавай го направо като нова тема. Така форума става доста по - подреден, пък и шанса за по - бърз отговор на въпроса ти е доста по - голям.
Надявам се да съм бил полезен с отговора.
Благодаря, явно ще го правя често, ще приемам и препораките и ще се опитам да бъда част от АУЛА.БГ в която съм курсант от 2 дни.
ето какво искам да попитам как да обединя Д19 Е19 в техните клетки , а не в трета клетка
Да с Concatenate, може да се случат нещата :).
На снимка 1 е показан резултата.
Ето и формулата : =CONCATENATE(D19;" ";E19)
Concatenate има за цел да обединява текстови стойности.
=Concatenate(text1; text2; text3...)
Аргументите text 1,2 .... може да са директно цитирани клетки, в които има записна текстова стойност. Във вашия случай са D19 и Е19. Може и да са ръчно въведен текст, като текста се изписва в кавички " ", във вашия случай за да има разстояние между текстовата стойност от D19 и текстовата стойност от E19 съм сложил в кавичките два интервала - " ".
Реално накрая обединявате
text 1: D19 = Фактура
text 2: " "
text 3: E19 = 22.12.2016/184181881815
Получава се : Фактура 22.12.2016/184181881815
Ето няколко теми от форума, в които е коментирано обединяването на клетки:
Как могат да се обединят съседни клетки без да се губят данни от тях?
Как да вмъквам автоматично кавички в дадена колона с много данни ?
Някой знае ли как работи и за какво се използва тази опция?
За обединяване на клетки. Разликата между merge across и merge center, е че едното ти центрира стойността от първата клетка.
Здравей, на снимката съм показал един пример. Селектирал съм ( позиция 1 ) след което съм направил Merge Across на слектираните клетки, Excel ме пита дали искам да обединя ( "мърджна" ) клетките които съм селектирал като пази само първите леви стойности на клетката на всеки ред - давам ОК ( позиция 2 ).Резултата е показан на позиция 3 на снимката, АКО бях направил абсолютно същото, НО с Merge Center - Excel щеше да запази само първата лява стойност на клетката и ще я сложи в диапазона, който съм маркирал за обединение ( "мърджване" )( позиция 4 на снимката ).Надявам се че съм бил с отговора.
Струва ми се, че по-лесно е да направим вертикален текст така:
-Написваме текста в една клетка, пр.
Разходи
-Избираме по вертикала брой клетки>броя на буквите в текста, на око
-Merge&Centre
-Ctrl+1,
в Orientation кликваме на Text, OK
Благодаря на Здравка, след няколко опита се получи, но извън обект таблица, след като се усети:), че в обект таблица merge не е активно
Става и така -Написваме текста в една клетка, пр.
Разходи
-Избираме по вертикала брой клетки>броя на буквите в текста, на око
-Merge&Centre и после избираме от падащото меню на наклонената стрелка и над нея ab vertical text То пак е /ofrientation/ , но става по-бързо
Здравейте, не успях да отместя отдясно цифрите в колона, форматирана като "счетоводство". Като й смених форматирането - като "валута", цифри и пр. - става. Правилно ли разбирам, че форматирането като accounting преодолява онова, което ръчно се опитвам да направя или нещо пропускам?
И още - функцията merge & center не е активна в обект таблица, така ли е?
Виж тази тема тук в която съм коментирал по този проблем https://aula.bg/question#id-116518400001
Защо при мен не се получава командата Alt+Enter?
Здравейте,
Не знам, защо при мен не се получава това с комбинацията Alt + Enter! Всичко друго ми се получи, но не и това. Ако може някой да ми помогне. :-)
Извинявам се, че тук го написах, а не като нов въпрос. :-)
Здравей, Мария ето една тема за office пакета относно настройките за бързи клавиши в която Милена Еленова е дала доста добър отговор вярно става дума за word, но за Excel може би проблема е идентичен.
Много благодаря!
Здравей Краси, Направих каквото беше написала Милена Еленова, но пак не се получи! Офис пакета ми е 2010, може би и това да има значение!? Опитах се да го направя и по другия начин, който ти беше показал, но са по-различни настройките ми!
Здравей отново, С комбинацията shift + enter се прави друго. Праща ми го на горен ред и клетка, и го изписва хоризонтално. Като направих другото, което си ми написал и показал ми изписва следното нещо: Windows can't find 'excel/safe'. Make sure you typed the name correctly, and then try again. Всичко съм написала правилно.
@Mария, опитай, когато задаваш командата командата Alt+Enter? да не си на кирилица; Ако се получи, значи при теб това е проблема....
Много благодаря, получи се! :-)
Здравей Мария, и на кирилица да си, като маркираш клетката и после отидеш в лентата горе поставиш курсора след думата или текста и натиснеш alt+enter останалата част от текста ти се прехвърля на нов ред. Така можеш ти да си редактираш клетката.
Понякога тази команда работ само при използване на ЛЯВ Alt+Enter.
Благодаря
Това става, като се вземат или изрежат числата от хоризонталните клетки с Copy или Cut (на картинките съм показала с Copy), след това отивате на мястото, където ще поставяте, давате Paste special, ако се налага два пъти докато се появи прозорчето със всички опции на Paste special. Избирате Transpose, OK и е готово. Успех!
Благодаря! Вече изгледах видео урока по темата!
Може да се използват и други два варианта: - чрез функцията TRANSPOSE - чрез OFFSET
Как могат да се обединят съседни клетки без да се губят данни от тях?
Лично аз ги местя в някои други клетки встрани, обединявам които искам и после връщам съдържанието обратно. Иначе остава съдържанието само на първата клетка от обединените.
Благодаря за отговора, но не те разбрах. Може и да не съм задал коректно въпроса. В три клетки са поместени собствено, бащинско и фамилно име, желанието ми е да ги обединя в една ...
Здравей Иван, един вариантен метод ( без merge ) съм показал на снимка 1. В A1, B1, C1 клетките са трите ми имена след това в клетkа F1 Искам да ги запиша само в една клетка на база на това че имам три клетки с трите имена по отделно.В клетка F1 ( снимка 1 позиция 5 ) съм изписал формулата с която взимам информацията от другите три клетки.
Благодаря за отговора. Надявах се за друг вариант, но и за този не бях се сетил !
Неправилно съм разбрал въпроса - помислих, че става реч за обединение на клетките, не на съдържанието. Но вече си имаш отговор ;-)
Здравей Иван. Опитай и функцията =CONCATENATE(A1;" ";B1;" ";C1). Тя обединява текст или числа от няколко клетки в една. Ако успея ще сложа и картинка на твоят пример.
Няма да успея с картинката заради Интернет Експлорър.
Здравей Илияна. Благодаря за присъединяването към въпроса ми. Всичко е проверено и разбира се работи, няма нужда от картинка !
И аз благодаря на Илияна! Получи се и без кавичките в скобите на функцията.
Много хитро е решението на инж. Краси Кръстев, но се чудих какво значи символа & във формулата и намерих това в нета- "Използвайте знака амперсанд (&), за да свържете (или конкатенирате) един или повече текстови низове в един общ текст.
Само да добавя едно пояснение към отговора на Ани: Символът [&] замества функцията CONCATINATE. За текстове е много полезен!
Въпреки че в отговора си към тази тема съм дал варианта с & с времето установих че с ползването CONCATENATE се пести малко повече време отколкото с &, поне в случайте в които трябва да обединявам текст и заедно с резултат от някаква формула.
Краси, извинявай, че те повтарям, сега видях, че вече си го написал :-) Абсолютно съм съгласна с теб за CONCATENATE!
Много добра идея е използването на тази команда за обединяването на ТЕКСТ от няколко клетки, до сега не го знаех, за което много благодаря.
Не само текст, а и числа, даже неправилно написани и каквото има в листа!
Лек ден и успехи!
Здравейте. При мен не се получава обединяването с concatenate. Изписвам точно формулата и ми дава грешка. Моля помогнете ,къде допускам грешката? С амперсанд (&) се получава,но без интервал между думите от колоните.
Здравейте разбрах че за обединяването на текст от няколко клетки в една се ползва функцията CONCATENATE. А каква е функцията която прави оратното, текст от една клетка да се раздели в няколко клетки?
Здравейте, Функциите за извличане на отделните части от текст са няколко, в зависимост какво искаме да направим. За извличане на лявата част от текста се използва функцията LEFT, средната и дясна част с MID, Като преди това трябва да се намери с SEARCH разделителя, който може да е интервал, запетая, наклонена черта или нещо друго. Във функцията LEFT или MID се използва клетката , в която сме намерили разделителя. Надявам се да съм помогнала.
Полезни функции. Благодаря
В Excel 2013 има инструмент Flash Fill, с който може да разделяте текст без да използвате функции. За повече подробности, отворете линка: https://aula.bg/uroci-kak-barzo-da-obediniavame-danni-ot-razlichni-kletki-v-edna-bez-da-izpolzvame-formuli-instrument-flash-fill-dostapen-vav-versiia-2013
Благодаря на Димитринка за Flash Fill. Не знаех за този интуитивен инструмент в ексел 2013. Аз съм в момента на 2010, но поразгледах в нета и научих за използването му, за което отново благодаря. Трябва да се знаят възможностите на ексела, за да можем да се възползваме максимално от тях. Хубав и ползотворен ден на всички.
Може и от меню Data, бутончето Text to columns, като предварително се маркират клетките, от които ще се разделя текста.
Обръщам се с огромна молба към всички във форума: Моля специалистите и знаещите да отговарят на въпросите възникнали у форумците с точни и ясни отговори (сдъвкани отговори), а не ги пускайте с линкове сами да си четат и блъскат главата да търсят отговорите. Дайте линк, но моля ви давайте наготово точния и верния отговори! В това се състои и революционната същност на форума. Урока си е урок, но форумът е онова нещо, което позволява много хора да научат веднага и за много кратко време много неща-и неясни и нови! Линкът пък ще бъде подсигуряване за по-обзорно и по-дълбоко заравяне в темата или проблема. Тук сме хора с различни възможности, но форумът ще помогне на всички много по-бързо да усвоим повече знания. И онези, които питат нещо и после се оправят в нещата, нека бъдат така добри да споделят пътя и начина си на действие, довели до добрия резултат! Благодаря ви предварително за разбирането и добронамереността ви!
Специални благодарности за Димитринка Вълкова. Ех, ако преди две години имах версия 2013 и знаех за тези възможности на инструмента Flash Fill, колко дни и нощи работа бих си спестила. Благодаря много за нагледното обяснение, пробвах всичко, работи перфектно.
Опитай с mmmm,трябва да се получи.
Здравейте,
Първо сигурен ли сте, че сте задал точно този Custom формат ( mmm ) за дадената клетка.
Другото което може да проверите какви точно са Ви регионалните настройки на компютъра.
Различните Custom формати за месец определят как ще се визуализира месеца. Например ако датата е 01.09.2016 при различните Custom формати ще имаме:
Custom формат m - 9
Custom формат mm - 09
Custom формат mmm - сеп
Custom формат mmmm - септември
Всички заедно правите за мен нещата забавни,ясни и интересни
Може ли да се случи по друг начин? В примера за побиране на текста в две обединени клетки, "раздърпахте" височината на реда. Автопобиране на височина на ред не работи при обединени клетки.
Има и бутон за това. След обединението на две клетки е една клетката остава маркирана. В HOME исзбираме бутона Format->от падащото меню Row Height... (с нея се "разпъва" клетката). След това по избор може да изберем Middle Align, за да текста да се подвавни в средата на клетката.
Здравейте, защо при мен комбинацията Alt+ Enter не работи?