В менюто File/Export става въпрос за XPS формат - може ли кратко разяснение за този тип
Формат XPS файл проектирана през 2006 г. от Microsoft. Основната идея е да подобри PDF но засега следва пътя на неутвърдения windows vista. Формата не е популярен и не сработва с компютри Mac и други операционни системи на Apple. Иначе като като интерфейс е почти като PDF но защо хората да се мъчат с нещо ново ако то не оптимизира работата им? :)
ок
Как да си улесним работата когато в Options - Language нямаме проверка за правописа на български? Сваляме от https://office.microsoft.com/en-gb/language-packs/?LpArch=x86 си Proofing tool и ScreenTip и ги инсталираме. Сега и информацията за бутоните е на български и проверяваме текста за грешки.
Здравей, от версията е - 2007 няма такива менюта. В курса се ползва 2013 версия.
Благодаря :)
Здравейте, нямам опция File в лентата. Как да я намеря?
Разбрах. Извинете.
От въпросите и отговорите се получава допълнителна информация. Този стил на форумно общуване много ми допада и го използвам редовно.Благодаря на организаторите!
Здравейте, работя с версия 2007 . Как мога да открия този бутон "file" в тази версия? Ако може също така някакъв линк за закупуване на 2013 версия само excel или пълният пакет на Microsoft Office 2013 или 2016? , че доста ми се разминават нещата. много съм доволен от този тип обучение. независим, уча от различни pc -та . Браво на целият Ви екип!
Здравейте, във версия 2007 бутона файл, е бутона горе в ляво ( снимка 1 позиция 1 )
По отношение на закупуване на продукт на MS разгледайте тук :
Благодаря Краси !
Здравейте!Не знам къде да попитам.Как се вписват изработените часове .Например Петър-7ч. и 15 мин.,Иван-6 ч. и 30 мин.и т.н.?
Здравей Тодорка,
На въпроса как се вписват изработените часове?
Трябва да форматираш предварително клетките в които ще въвеждаш часовете.
Format Cells,
Category: Custom
Type: hh:mm ч. Това трябва да въведеш в полето Type
И след това OK За по-подробна информация има за това форматиране урок в курса по Excel, но не знам точно кой е. Ще го потърся и като го намеря ще напиша.
Като допълнение изгледай урока от курса "Тайните на Excel" модул 3, урок 2 "Как да форматираме дати и дроби". Там подробно е обяснено.
Благодаря Даниела.Ще опитам/
След като се маркира реда или клетките с десен бутон от контекстното меню избираме Properties / Cell Alignment - там има 9 варианта на разполагане на текста в клетката.
Благодаря!
Страхотно е, че има AULA.BG, страхотно e, че го има този форум, бих казала, че от него се учи не по-малко, отколкото от самата лекция!!! Благодаря Ви, че Ви има! :)
Работя с Excel 2010 и имам един проблем, който не мога да разреша. Моля за съдействие. Когато напиша в клетката 5.20, ми го трансформира в дата (май.20). Как да го променя? Пробвах с наученото от урока Свойства на клетки, но не ми се получава.
Здравейте, Ето една тема от раздела Трикове нa Aula, в която съм обяснил от къде идва проблемът и как може да се разреши.Тук: https://aula.bg/uroci-eto-kakvo-da-pravite-ako-excel-vi-obrashta-chislata-v-data.
Може ли да се пишат формули в Excel 2003?
Могат, но не всички формули които са показани във са с пълната си функционалност в 2003 версия.
Моля Ви, кажете откъде става това? Къде трябва да вляза, за да пиша формула, и може ли да се пише число едновременно с горен и долен индекс. Само с горен и само с долен знам, но едновременно с двата не ми е ясно дали може, а ми се налага............Благодаря предварително за отговора!
Николина, пробвахте ли от Insert -> Equation? Аз от години не съм с версия 2003, но логиката би трябвало да е същата. Там има всякакви формули с горни и долни индекси, синуси, косинуси, интеграли, логаритми, корени и каквото може да се сетите като формула. Показва се като един основен символ с поленца горе и долу за въвеждане на горен и долен индекс. Дано да се получи :)
Здравейте! Разбрах как се изписват формули за събиране, деление и умножение, но не разбрах как се създава формула за изваждане. Бихте ли ми отговорили? Благодаря!
Нина, напиши формулата си в Word и след това си я копирай в Excel.
Николина, вижте дали имате това:
Ако го имате, след натискане на бутона ОК, ще се отвори този прозорец и може да избирате коя формула и как да я напишете:
Лек ден и успехи!
Виолета, ето един прост пример за изваждане:
Това ли е проблема?
Лек ден и успехи!
Виолета, ето един прост пример за изваждане:
Това ли е проблема?
Лек ден и успехи!
https://aula.bg/uroci-smiatane-na-trigonometrichni-funkcii-v-excel
Стархотни уроци! Но как се правеше падащо меню?
Бихме могли да използваме и приложението Calculator от Accessories аксесоарите на операционната система по следния начин:
Може и от тука
Лек ден и успехи!
Г-жа Таня Ценова, оттука - избирате клетка, където да бъде падащото меню, избирате Data, Data Validation, от Allow избирате List, а от Sourse - това, за което търсите падащо меню, в случая таблицата и давате ОК. Ще видите отстрани на клетката сочеща надолу стрелка, това е падащото меню
Дано е станало ясно!
Лек ден и успехи!
Резултатът
Лек ден и успехи!
Здравейте! Защо не успявам да работя с клавиатурата по време на упражненията, мога да правя упражненията, където се ползва само мишката? Благодаря предварително!
Здравей,
1. Провери на какъв език си, когато въвеждаш формула да речем, ако си на български и трябва да въведеш SUM, и изпишеш СУМ системата може да не го отчита.Това е първия най-често срещан проблем.
2. Другото което може да възпрепятства въвеждането е избор на цифри от дясната част на клавиатура, а не от основната и част. Това е другия възможно най-често срещания проблем.
3. Когато въвеждаш даден символ например $ има вероятност да си пропуснала че той се изписва в комбинация със Shift.
Освен това много внимателно трябва да се повтарят изписаните - формули или текст който трябва да се въведе.Един по един всеки символ. Понякога една сгрешена буква и проблема на лице, просто сте спряла да въвеждате в момента в който сте въвела погрешен символ. За да сте сигурна че сте въвела със сигурност даден клавиш от клавиатурата - преди въвеждането му символа (или поредицата от символи) който трябвa да въведете стои в зелен цвят - (снимка 1 позиция 2), а този който вече сте въвела и то правилно стои в сив цвят (снимка 1 позиция 1)
Пробвай с препоръките описани по-горе. Ако не се получи, кажи на кое точно упражнение не се получава въвеждането от клавитурата и сложи един screenshot за да проверя по обстойно даденото упражнение, може проблема да е в конкретно упражнение, да не е общ и съответно препоръките по-горе да не проработят.
Надявам се да съм бил полезен с отговора.
Много благодаря за отговора! Проработи, като спазих всичките насоки, които си ми дал. Хубав ден!
Моля, радвам се че съм помогнал.
Как да добавя вече направения шаблон ,но за следващият месец ?Как да добавя вече създадения шаблон , но без данните за предходният месец ?
Ако има създадена таблица - попълнена, форматирана и с въведени формули, можем да създадем копие на този лист (Sheet) в същия файл или в нов*. След това маркираме само конкретните въведени данни и ги изтриваме - тоест получава се форматирана таблица с въведени формули. За да не могат да бъдат изтривани формулите може съответните клетки да бъдат заключени и така ще може само да се въвежда в разрешените клетки.
*За да създадем копие на лист използваме контекстното меню, което се появява когато щракнем с десен бутон върху името на листа. От списъка с команди избираме "Move or Copy" и в отворилия се прозорец слагаме отметка пред "Create a Copy".
Благодаря ви :)
Може и от тук:
Отваря се същият прозорец, както е показала г-жа Иванова.
Лек ден и успехи!
С бутон F12 записваш нов файл с ново име, запазвайки старият файл непокътнат, и изтриваш ненужните стари данни в новия файл.
Здравейте, възможно ли е да свалям уроци? Ако е възможно, моля съдействайте как да го направя. Благодаря
Здравей, Наталия.
Не е възможно да се свалят уроците. Уроците могат да се гледат на платформата на Aula.
Здравейте, Бих искала да вържа по подразбиране "Author"-аз с мейл визитката си в Outlook. Мога да го добавя с "Edit", но бих искала не да го правя за всеки файл по отделно, а да го задам по някакъв начин в настройките. При логване в Microsoft/Outlook акаунта си, Ексел ме разпознава като автор, но само с имейл адреса ми, не и с цяла визитка. Благодаря. Поздрави, Елена
Нямам представа, но виж през excel/account/ connected services и после първото и outlook
моя грешка, объркал съм се не ме слушай какво говоря
Може ли да ми помогнете? Работя с Excel 2016. Имам проблем с работното табло на Excel (също както и на Word, затова предполагам, че проблемът е от по-общ характер), показва ми само и "Blank workbook", не ми зарежда template-ите, които ще ми трябват за в бъдеще. Имате ли си на идея какво мога да направя? Благодаря предварително! :)
Здравей, Красимир.
Пробва ли да кликнеш да Try Again?
Местил ли с папки в скоро време, от едно място на друго?
Това са първите ако са изпробани, то следва да е един bug при 2016 версия.
Нещата се оправят като настройш Internet Explorer по подразбиране за Windows (as default) и приемеш тази настройка. Най-вероятно в момента настройката е за Chrome, Mozilla или Който Browser ползваш в момента.
FILE/PUBLISH
https://docs.microsoft.com/en-us/power-bi/service-publish-from-excel?redirectSourcePath=%252farticle%252f7342b49c-6567-4155-a7ac-acdc14d9ad0f - информация на корем.