excel 2003- като напиша стойност в една клетка от 1 до 12 /напр. 12.30/ и премина в друга клетка, числото се променя и става месец- т.е. дек.30 .Има ли значение дали десетична запетая или точка се използва или може би е въпрос на някаква настройка.
Има две неща, които трябва да се знаят в този случай. Разглеждаме ги в следващите уроци по-подробно, така че ще може да ги видиш и като видео отговор.
Първо, дали десетичната запетая е точка (.) или запетайка (,) зависи от настойката на Windows - регионални настройки. Това може да се промени в Control Panel -> Region and Language в Windows.
Второто важно нещо е, че клетката е в категория General (обща), Excel не знае дали 1/2 e първи януари или 0.5 или дали 1.2 е първи януари или числото 1,2. Excel прави няколко предположения, но най-често го обръща в дата. За целта трябва да кажем на Excel тази клетка каква е и задаваме категори - число, дата, валута и т.н.
Особено второто го показвам многократно в следващите уроци и е основна част от модул 3.
Когато работим с десетични дроби в Excel, ние трябва да поставяме коректния десетичен разделител, за който е настроен компютъра. В много от случаите, когато клетката е в категория General и ние поставим неправилния десетичен разделител (ако при нас е точка, а ние поставим запетая или обратно - ако е запетая, пък ние поставим точка), Excel възприема написаното като текст и то остава от лявата страна на клетката. За да не се получава това, не е необходимо да се променят настройките на компютъра, а просто да се използва за поставянето на десетичен разделител клавиша Del от цифровия блок на клавиатурата. Той поставя правилния десетичен разделител, точка или запетая в зависимост от настройките на Windows.
Научих нещо много полезно относно разширяването на ширината на колоната. Винаги ръчно съм си местила границата, докато си събера текста, а то било толкова лесно. Клик-клик, два пъти, и текста е побран автоматично в дадената клетка!
Имаше май някакъв начин в клетката като е доста по-голям текста да се разположи в няколко реда?Това ми е интересно!
Благодаря за отговора и полезните уроци!
Изтриването на съдържанието на клетките без преместване на самата клетка може да стане като кликнем с десния бутон на мишката и изберем Clear contents
Другата малка подробност за определяне на това, дали да пише дати или числа в клетките се намира в настройките на самата програма. От раздела инструменти и раздела опции премахнете чавката за автоматично определяне на вкараната стойност, за да не прави каквото му текне...
Проверете - разделителят точка или запетая е.
много полезен урок...пак благодаря...
format/cell/general
Благодаря и за този урок!
Относно въпроса на Недялков за разполагане на по-голям текст на няколко реда: Маркираме клетката с текста и от tab HOME, палет Alignment избираме Wrap Text. След това променяме ширината на колоната и реда, в която е клетката с този текст, за да бъде видим целият текст, ако част от него не се вижда и да разположим текста на желания брой редове.
маркирайте клетката -> след това от гл. меню Edit-Clear-All. Чукнете с десния бутон на мишката в клетката и изберете format cells. В подпрозореца number изберете тип на данните в клетката NUMBER. НЕ ИЗПОЛЗВАЙТЕ "ТОЧКА" ЗА РАЗДЕЛИТЕЛЕН СИМВОЛ МЕЖДУ ЦЯЛАТА И ДРОБНАТА ЧАСТ НА ЧИСЛО, ЗАЩОТО ТОЧКАТА Е РАЗДЕЛИТЕЛЕН СИМВОЛ ЗА ДАННИ ТИП "ДАТА" В Excel има специален бърз бутон с формата на запетая, който принудително установява запетайката като разделителен символ в числата с дробна част!
Текст на три реда в клетката. Как да намаля междуредието? Празното пространство между редовете.
Благодаря за уроците.Толко подробно и ясно представени.
@Евелина, стъпи върху клетката и последвай тази пътечка: Format Cells / Alignment / Vertikal /Center / ОК ----сега текста трябва да се е събрал в центъра;
Пробвах и трите начина на смяна запетая с точка и не задействаха моята запетая и текст
Когато вече си написал колоната на числата с десетична запетая.......може ли да се смени десетичната запетайка с точка за да може да сумира?
На мен тази опция с двойното кликване на колоната за да я разшири неми се получава. Някаква настройка ли трябва да се промени ? Свалих си специално ms office 2013.
Много полезен урок. Благодаря!
На въпроса на Евелина: Няма как да се промени междуредието вътре в клетката. То е зададено според размера на шрифта.
Опитах горе-описания "път" за промяна на междуредието. Юлия Иванова благодаря за уточнението, въпреки че съм виждала клетки със супер малко междуредие, според мен има и друг фактор освен шрифта. Отново благодаря!
Здравейте, имам проблем при работа с excel 2007. Въпроса ми е следния: когато създавам падащо меню от Data Validation, при въвеждане на числото 1.5, автоматично се форматира в дата?
Всичко публикувано е много полезно - и уроците и въпросите и отговорите.Всеки път се научава нещо ново!Искам да споделя нещо,което научих скоро.Получавах документи с данни в екселски таблици и не можеха да се извършват никакви операции.Вместо точка имаше запетая и след количеството l /литри/.Ето какви опции зададох: От Home - Find & Select - Replace появява се прозорче.На първия ред посочвате симлол,който искате да премахнете или замените,на втория с какво да се замени,ако с нищо реда остава празен - Replace all.Така за цифри,букви,символи както в клетки,така и в колони или целия Shit. И си смятате....
Относно въвеждането на цифри и дати - от Home - Number Format /при мен е на падащо меню/ - Number за цифров режим на клетките или колоните, Short Date - за дати.
Има още един начин за автоматично разширение на колона или ред като отговор на Велина Костадинова: след написването на, например, дълго изречение или текст, който е извън клетката, маркирайте първата клетка, отидете на Home,Cells, Format и от падащият списък изберете AutoFit Column Width или AutoFit Row Height
Като резултат имаме това
Лек ден и успехи!
Пробвах и начина на Никола Петров и стана. Благодаря. До сега дърпах колоните с мишката. Функцията сигурно ще е много удобна за цяла таблица.
Резултата зависи от формата на клетката.
Благодаря ! Полезно и разбираемо поднесено.
Обикновено има няколко начина за действие с един и същ резултата.Аз използвам този който ми е най-бърз.За случая за разполагане на текст в клетка-просто кликвам два пъти за разширяване на клетката.
Аз с десен бутон на мишка избирам Format sells и определям каво да е дадено число.
Windows 2010 и Windows 7.
В повечето операции имаме 3 основни начина да направим операцията.
Много полезно. Благодаря!
Научих нови неща
За да стане текста в една клетка на два или повече реда натискате стрелката в долния десен ъгъл на групата подравняване. Отваря ви се прозорец където щтраквате в квадратчето за текст на повече редове.
CTRL+1 -> ok
В този урок определено имаше неща, за които не съм и подозирала. Добре е, че ще мога да го изгледам още няколко пъти, за да го науча.
Здравейте ! Тъй като много рядко ще ми се налага да използвам тези знания, но те са изключително ценни за мен, как мога да си запиша уроците, за да ги ползвам за в бъдеще, ако нещо съм позабравила ? Благодаря !
Не зная какво значи замразяване на клетка/колона. За какво служи?
Здравейте Надежда, замразяването на ред/колона е една удобна функция когато имаме големи ( и не само ) таблици и в първия ред/колона се съдържа информацията за самата редица/колона.Ето например примера даден в този урок - на снимка 1 не съм замразил първия ред и така когато съм "scroll - нал" ( дръпнал ) надолу с мишката аз невиждам първия ред и така немога да разбера колоната C,D,E,F.... каква информация ми носят.На снимка 2 съм замразил първия ред съответно придърпам надолу с мишката първия ред си стой там замразен и съответно лесно се вижда че колона C носи информация за Януари, D - Февруари и т.н.Надявам се с този простичък пример да сте разбрали каква е идеята да се замразяват колони/редове.
Благодаря! Това винаги ми е пречило, защото понякога таблиците ми са големи. Много полезно нещо! Поздрави!
Здравейте,
намерих от къде се замразява, но защо не ми дава да замразя най-горен ред и 1-ва колона заедно? С офис 2010 съм
Маркираш клетката в ъгъла, м/ду реда и колоната, които искаш да замръзиш, избираш "View" > "Freze panes" и си готова :)
@Лидия, от 2003 до 2013 опцията Freeze Panes я има за тези версии съм сигурен че я има.
Благодаря и аз!Отдавна не бях ползвала опцията Freeze Panes... Много е полезна!
Работя на Word 2010 къде е тази опция Freeze Panes.Нали всичко е на български език.
Командата View- Split не върши ли същата работа?
До Росица Найденова Кузманова: В българския вариант е "Изглед" -> "Фискирай прозорците". Между другото тази възможност на Word съществува още от времето на "Правец 16". Българския вариант се казваше "Докс" :)
Това със замразяването е много полезно.Благодаря!
Не разбрах как точно става замразяването на редове и колони за Excel 2003. Опитах се, но нещо не се получава...?
Маркирах клетката, която искам да замразя, избирам Window и Freeze panes и не се получава това, което искам?
Опитай пак Диана, погледни по-горе на изображението на Нели Георгиева.
Рядко използвах досега Ексел - чрез налучкване и с помощ от приятел. Благодаря за курса!
Когато създавате нова таблица и пишете в клетките съдържание с различна дължина, най-лесно и първо приближение на изгледа и ,става чрез маркиране на цялата таблица. Маркирайте триъгълника в клетката от която започват редовете и колоните. След това постъпвате като в урока по-горе - поставяте курсора между две колони и натискате два пъти бутона на мишката. Така всички колони вече са форматирани, така че да се вижда и най-дългия текст.
На въпроса на Магда: Първо: прочетете статията (https://aula.bg/uroci-eto-kakvo-da-pravite-ako-excel-vi-obrashta-chislata-v-data) за регионалните настройки, за да разберете защо настройките на Уиндоус и на Ексел са важни и защо Ексел се държи по различен начин на различни компютри.
Второ: Внимавайте какъв е символът за десетична запетая според горните настройки – запетая или точка. Да приемем, че е запетая „ , “. Ако неволно копи-пейстнете някаква стойност отнякъде и тя е с точка, Ексел няма да го приеме за число и НЯМА да го сметне, ако участва във формула. За да сте сигурни, че няма да стане грешка при такъв копи-пейст, може да ползвате Find & Replace и да замените всички точки в съответната колона или диапазон със запетаи.
Трето: Настройте си какъв тип данни ще въвеждате в дадена колона/клетка преди да въведете данните (число, текст, дата, сума, процент...), за да кажете на Ексел какво да очаква, колко знака да има след запетаята, да сложи ли „лв.“, да му кажете да не маха нулата в началото на телефонния номер и т.н. Така няма да ви се случва когато напишете число Ексел да го превърне в дата.
Защо предварително? Датата е най-добрият пример. Ако напишем 01.04 и Ексел го превърне в 1.април и след това отидем във Format cells (десен бутон - > Format cells) и му зададем да е число, Ексел ще ни върне 42461. Това е така, защото компютърът не знае какво е дата. Програмистите са избрали 1 дата за отправна точка (леко несъществуващата) 00.01.1900 г. Така за компютъра 1ви януари 1900 г. е числото 1, 15ти януари 1900 г. е числото 15, 1 февруари 1900 г. е числото 32 и т.н., докато стигнем до 01.04.2016 г., което е числото 42461, защото е 42461-вия ден след базисната дата. Затова първо казвате на Ексел, че ще въвеждате число и после го въвеждате ;)
Друг пример. Аз често въвеждам списъци в Ексел. Например: 1. Планиране 1.1. Разпределяне на задачи 1.2. Подготвяне на проектобюджет 1.3. Списък с материали 2. Изпълнение (...) и т.н. Така – ако съм задала форматиране като цяло число на колоната и изпиша подточките със запетая, Ексел ще ми ги закръгли. Ако ги изпиша с точка, Ексел ще ми върне числото, равнозначно на съответната дата: 1.1=42370; 1.2=42371 и т.н. В случая тези подточки е добре да се форматират като текст. Това може да стане или с избиране на този тип данни от Format cells или с изписване на апостроф (този при кавичките) преди изписването на 1.1 -> апострофът няма да се изпише в клетката, а само ще укаже на Ексел, че в нея се съдържа текст.
Четвърто: Колко е досадно когато напиша телефонен номер и нулата отпред изчезне! Това може да се оправи по 2 начина: 1) като форматирате клетката/колоната като текст 2) като форматирате чрез Custom. Там можете да зададете от колко знака да ви бъде числото, чрез въвеждане на съответния брой нули. Например за телефонен номер (мобилен телефон) ще зададете десет нули. Може да го ползвате и за номер на фактура и за други случаи. За телефона например можете да го зададете така: „0000000000“, а може и така: „0000 000 000“ – с интервали за по-добра четимост. По този начин можете да слагате интервал за разделител между хилядите и стотиците, например: „2 000“, вместо „2000“. Възможностите са много – разцъкайте, опитайте... Може даже и с тирета: ако имам числото 5 и поради някаква причина ми трябва да имам единица и тире, след което 4 знака, то ще изпиша персоналното форматиране така: „1-0000“ и в клетката, където е стояла моята петица, автоматично ще се изпише „1-0005“.
Пето: По въпроса с изтеглянето на долния десен ъгъл на клетката и защо ако изпишем 1 и го изтеглим в новите клетки ще се изпише 1 (в случаите, когато не държим ctrl), вместо 2, пък с датите става... ами така са си решили програмистите. Ето и какво са решили: Дърпане надолу на черното квадратче долу вдясно на клетката: - при 1 час ми дава следващия час автоматично - при дата ми дава следващата дата автоматично - при понедленик ми дава понеделник - при понеделник вторник ми дава сряда - при понедлелник сряда ми дава понеделник сряда - при 1 ми дава 1 - при 1 2 ми дава 3 - при 10 9 ми дава 8 - при 1 2 2 ми изчислява прогресия 2,66666666666667 - при стока1 дава стока2 - при дата и час (в 1 и съща клетка -> възможно с Custom форматирането) продължава часовете докато стигне 23:59 ч. и след 00:00 ч. ми дава следващата дата - при формула се копира формулата, но за новите колона и ред (освен ако не сложим доларчета $, но това е друга тема) - Дърпайки така формула се появява едно контекстуално поп-ъпче с опции – да копира само форматирането, да копира само стойностите без форматирането, да копира и двете
Ами това беше по тази тема от мен... Дано да е било полезно!
По въпроса на Диана Желязкова - ако искате да замразите колона А и ред 1 едновременно, клетката, която трябва да е маркирана преди да изберете Freeze Panes трябва да е B2, а не А1. Ексел работи с горния ред и предната колона пред маркираните (както при вмъкване на нови редове и колони). Така например ако искате да замразите първите 4 реда и първата 1 колона, клетката, която трябва да маркирате е В5.
Много са точни и просто изложени поясненията на г-жа Ю. Иванова
Става ми все по-интересно! Аз все още съм лаик, но споделям полезността на наученото и неговото уместно приложение!
Благодаря за тази възможност да науча толкова полезни неща! Аз съм начинаеща и следя уроците с внимание и удоволствие...и мога да кажа,че напредвам стъпка по стъпка...:)
Много нови неща научих,за което искам да ви благодаря!
Страхотни сте! Благодаря за търпението с което ни обяснявате!
И аз съм съвсем начинаеща .Впечатлена съм от информацията.
Уроците са много полезни.И на изключително професионално ниво! Хиляди благодарности!
Аз също съм начинаеща и благодарение на вас научавам много нови неща. Досега не съм работила с Excel. Водещият е много търпелив и подробен при обясненията си. Трябва няколко пъти да изгледам даже първоначалните уроци. Благодаря!
Благодаря за хитринките - те са си в постулатите за работа, но когато не ги знаеш се чудиш какво да предприемеш, за да не досаждаш на по- знаещ! Благодаря!
въпрос
Избирате командата Форматиране на клетка. В прозореца избирате етикета подравняване и маркирате опцията "Текст на повече редове". След това в клетката, въведения текст се разпростира надолу, запазвайки ширината на колоната.
Ето моят начин: format cells, alignment, vertical, justify, ok и си готов.
Позиционирате курсора на мястото на пренасянето и използвате клавишната комбинация Alt + Enter. Пренасянето ставана желаното място и не се влияе от ширината на колоната.
За Excel 2010 на български език - Начало - маркиране на клетката - панел подравняване - пренасяне на текста - и готово!
За изтривание на клетки може да използвате функцията за разможаване, но към клетката или клетките които искате да изтриете
Това става като избереш Ctrl + 1, Allgument, Wrap text.
Здравейте. Преминаването на друг ред в една клетка става с ляв бутон Alt и Enter
markirane s kursora
Моля, има ли кратко кликване за промяна на височината на един ред (както има за промяна на ширината на колона) или само през опцията AutoFit Row Height ?
И аз научих много от този урок. Много благодаря
Благодаря за хубавия урок!
Много е удобна комбинацията alt + enter, благодаря- досега съм използвала форматиране на клетката за текст на повече редове
Ексела , които използвам, не ви позволява да създам нова колона. Единствено като копирам създадените вече колони и след това ги пейстна където искам, тогава се преместват колоните и мога да създам колона. С меню инсърт като го правя не ми позволява. Ексала ми е 2007 година.
Когато поставя курсора между двете колони, и курсора на мишката се промени, можем да направим първата колана, която желаем да увеличим толкова колкото е голяма думата детска градина.
Много благодаря и за това напомняне. Аз също съм го правила с ALT+ENTER, но има и други начини, които е хубаво човек да знае.
В word 2010 про натискане на Ctrl+1 хоризонталните цифри се получава НОВ прозорец-Форматиране на клетки.Двойният клик за автоматично оразмеряване в тази версия не става.
Много благодаря на всички за информацията за промяната на височината на ред.
Как да поставя на следващите, например 30 листа една готова от първия лист таблица?
За потребителите на Mac - аналогът на Alt+Enter е Alt+Cmd+Enter.
За копиране на готова таблица в нов работен лист: Кликваш на името на готовата таблица и с ляв бутон на мишката ти излиза меню. Избираш от него Move or copy, и в прозореца, който се отвори чекваш create a copy и ОК. Копира ти се готовата таблица във вида, който си я подготвила на нов работен лист. Повтаряш колкото пъти искаш. Успех!
За да копираме таблица от един лист и за да излезе контекстното меню с командата Move or copy, трябва да кликнем върху името на листа с десен бутон. Друг вариант е при натиснат клавиш Ctrl с влачене на листа, който ще копираме да го размножим колкото ни е необходимо.
Благодаря Ви за този лесен начин Alt i Enter
командата Wrap Text, (1)
Вероятно защото с Delete се изтрива клетка и софтуерът те пита накъде да премести съседните клетки поради освободеното от изтритата клетка място или дали искаш да изтриеш цял ред или колона.
В случай, че си искала да изтриеш само съдържанието, трябва да избереш Clear Content вместо Delete.
избрана е една клетка, която принадлежи и на ред и колона, т.е не е еднозначно указано какво искаме и затова се появява този диалогов прозорец, за да уточним действието си - дали да изтрием съдържанието на клетката и останалите данни да изместят на ляво; на горе; да изтрием целия ред или цялата колона, на която принадлежи избраната клетка.
Пренасянето на нов ред в една клетка с Alt + Enter беше ново за мен. Това с форматирането на клетката не е много удачно, защото се влияе от размера на клетката /височина и широчина/ както и от шрифта, а при този вариант височината на клетката се променя автоматично. : )
Към Здравка Величкова - редовете се оразмеряват автоматично според текста в тях по същия начин като колоните - с двойно кликване между двата реда.
Ако искаме цялата таблица наведнъж да се оразмери спрямо дължината на въведения текст, маркираме я цялата като кликнем върху горния й ляв ъгъл и после двойния клик между две колони
Здравейте, въпроса ми е: в таблица в офис пакет 2003, след въвеждане на телефонни номера, дори и с достатъчна големина на клетката цифрите ми се превръщат в ########. Защо?
Здравей, мисля че проблема може да идва от форматирането на клетката.На снимката в позиция едно клетката е форматирана като Number ( виж позиция 2 ) и всичко е OK, в позиция 3 обаче е изписано същото число, но е със зададен формат Time.Съжалявам че sreenshot - овете са на версия 2007, но нямам компютър с инсталиран 2003 пакет.Надявам се да съм бил полезен с отговора все пак.
Благодаря инж. Кръстев, когато отида на работа що проверя дали ще се оправи, в момента и аз съм на версия 2007.
Mоже да е и от повече интервали между цифрите.
Възможно е клетката де не е форматирана правилно. Понякога при въвеждане на цифри като ЕГН или телефонен номер, Excel се опитва да го форматира и на мен ми се е случвало вместо въведеното число да ми изпише дата. В такива случаи форматирам клетката за текст, въпреки че в нея има числа. По този начин телефонният номер 0888 ХХХ ХХХ или ЕГН-то 024125ХХХХ излизат както са въведени. Друг вариант е да въведеш една тилзичка - " ` " преди въведената стойност, което ще принуди програмата да прочете въведеното като текст.
При мен се е случвало така, когато дадената клетка е с определена формула и не е зададен правилен параметър в предишните клетки, т.е. ако имаме предходни клетки 3 х 2 лв, клетката с формулата ще даде тази грешка, тъй като след 2 не трябва да има лв.
това е несериозно и не е вярно. добавянето на "лв." не оказва вличние, ако е направено с "FORMAT CELLS -> CUSTOM". Ако сте написали на ръка "лв." разбира се, че няма да работи! А това за знака # - просто няма начин да е вярно... Ако разпънете достатъчно и пак е така значи много сте се постарали... :):):) научете и мен как го правите :):)
Имате някакво форматиране на клетката.Изберете с десен бутон Format Cells и променете формата на клетката .на General=
Този знак означава, че мястото за стойността в клетката е недостатъчно, дори и да е правилно форматирана като тип на данните. Просто клетката трябва да се разшири.
Последователни ####, означава недостатъчно пространство за визуализация на данните. С двоен клик между колоните се визуализират данните.
Много благодаря!
Отлично!
Здравейте, Не знам какво правите, но ако обедините три реда от таблицата и направите на обединената клетка Wrap text от format cells то текста ще се пише нормално без големи междуредия. Ако клетката е от един висок ред, то за въвеждането на текста използвайте ALT + ENTER, за да преминете на следващия ред. За друго не се сещам. Успех!
2010 версия на Exel
Ако искате текста да Ви излиза винаги по един и същ начин, а не при разпъване на клетката съдържанието да става в два или един ред, при въвеждането отделяйте с Alt+Enter всеки ред.
blagodaria, mnogo polezna informatsia, urotsite sa mnogo dobri
Това ми хареса.
Според мен: Всяка sheet има точно 65536 реда. Ако на последния ред от таблицата / 65536 ред/ има въведени някакви данни - няма начин да добавите нов ред в тази sheet. Подобно ще се държи и ако се опитате да добавите колона, ако в 256 колона имате попълнено нещо в някоя от клетките.
Много полезен урок.Благодаря!
Бързо добавяне на редове/колони става като маркираме ред/колона и натиснем Ctrl и "+", за изтриване Ctrl и "-"
Това беше готино !
Райна, това беше супер, благодаря много!
и за мен този начин е по-лесен-благодаря!
Опитах с Ctrl и "+" но не забелязах, че съм на кирилица и всъщност се получи Ctrl и "." а ефектът беше, че отидох в края на шийта. В зависимост от това дали се опитваш да вкараш ред или колона, Ctrl и "." те праща в долния или в десния край на екселската страница. Връщането става при повторното натискане на същата комбинация.
доц.Станилова, Ctrl и "-", а не Ctrl и "." е необходимо за изтриване на маркиран ред или колона.
Доц. Станилова, защо не използвате + и - от малката клавиатура?
този начин е много лесен!
помогна ми, благодаря.
След като форматирам таблицата използвайки опция Format as table позволява единствено вмъкване на колони, а не редове? Пробвах да прегледам с CTRL+Shift+End, CTRL+Shift+Down евентуално дали има форматиране в някои от редовете и колоните извън таблицата като използвах функция Clear, но без резултат. Дали с десен бутон на мишката, или от Ribbon лентата - Insert на ред не ми позволява. След като копирах на нов sheet без да пействам форматирането позволява. Може ли да се добавя ред на вече форматирана таблица?
Маркираме ред, над който искаме да добавим нов ред и клавишната комбинация Ctrl+ (от малката, цифрова клавиатурата, избираме знака +) Маркирането на ред най-лесно става като натиснем бутончето с номера за реда
XP, Exc 2003
Не съм сигурен къде се намира опцията " freeze " в excel 2003, но това е командата за замразяване на ред(колона).
В случая, трябва да изберете с показалеца на мишката клетка В2 и после от менюто избирате Window ->Freeze panes
И дори ако имаш конкретно запитване бих ти помогнала с няколко варианта на замразяване-само, ред, ред и колона или от определена клетка в таблицата ти.
@Дончо Василев - За да замразите едновременно и колона А и ред 1 трябва да застанете в клетка B2.......и след това следвайте инструкциите в урока; Ако е необходимо го изгледайте пак! Успех!
Excel 2019
Когато щракнеш двукратно между имената на колоните или редовете те се разширяват колкото най-дългия текст/или най-високия/
Но това го има в урока...
Ще прослушам урока още веднаж. Дано да чуя и този трик. :)
Прослушах урока още веднаж. Не чух отговор на въпроса ми. Явно, не съм го задала подобаващо.
В урок 9 е обяснено.
По- точно в урок 10.
Здравейте! Защо опцията за разместване на редове и колони при която използваме курсора, който става на четири стрелкички ми работи само при редовете. При колоните не се получава.
Здравей, когато се опиташ да правиш такова действие изписва ли ти някакво съобщение или просто курсора не ти се променя ? Да не би да имаш обединени клетки в една с Merge от даден ред и да искаш да преместиш колона която съдържа такова обединение - на мен това ми идва първо като евентуален проблем.Сложи една снимка за имаме по - ясна представа тук във форума и да видим откъде идва проблема.
Вероятно това е бил проблема, защото сега ми се получи. Много благодаря!
И още един въпрос. Не мога да вмъквам редове в таблица над сборния ред и колони преди сборната колона.
Пробвай да вмъкнеш само с Insert, а не с Insert Copy Cells.
Не става. Горното съобщение излиза още при стартиране на файла
Може ли да ми пратите файла на kr_krastev@abv.bg да го погледна.Трябваше да кажете че още в началото на отваряне имате проблем, пратете го да го погледна и да видим коя клетка е с двойна връзка с друга такава.
ОК, предварително благодаря!
Колони вляво от най-лявата и редове над най-горния може да се вмъкват най-лесно с маркиране на най-лявата колона, десен бутон и Insert или съответно маркиране на най-горния ред, десен бутон и Insert.
Excel 2003-2007 - при мен положението е същото както и при г-жа Магда Иванова. Пробвах това, което Вие написахте, но няма промяна.
Здравей, тук на този линк :
Бенджамин Франклин е казал: "Обучението е инвестицията с най-голяма възвращаемост".
Не те убеждавам да си купиш нещо от Аула, но ако за всички обучения гледаш на разход, вместо като на инвестиция, ще ти е много трудно да постигнеш професионални, лични и финансови успехи в живота.
Може ли да обърна внимание чисто информативно, че в този урок не може да се избере скорост на клипа, защото липсва иконката за това. Опитах и с друг браузър. За мен няма проблем, но забелязах и споделям.
Здравей, още ли има този проблем с този урок при теб.
Здравейте, допълненията към уроците са в формат xlsx. Аз работя с по-ниска версия, коя програма трябва да се свали и инсталира, за да мога да отварям файловете?
С chrome съм и при мен всичко е наред със скоростта.
Презареди урока отново и всичко би трябвало да е ок. При мен се получава този проблем, когато преминавам към следващ урок след няколко последователно изгледани урока.
Excel 2007
Здравей,
Когато преминаваме от една клетка в друга можем да използваме клавишите стрелки за придвижване в съответна посока спрямо текущата клетка (нагоре, надолу, надясно и наляво). Според мен това е по-добрият начин за придвижване по таблицата докато я попълваме. С натискането на ENTER идеята е да се запази промяната в редактираната клетка и съответно да се премине на следващия ред.
Благодаря за отговорите! На г-жа Иванова бих споделил, че има разлика когато се въвежда дадена информация в клетка и се налага след това придвижване в следваща клетка и ако трябва да е в друга посока освен регламентирана за ентер, че не се получава същия резултат при придвижването със стрелките. Готов съм да дам повече пояснения при интерес по-нататък. А относно моето питане благодаря на г-н Кръстев, но бих желал да кажа как стана точно за моята версия: Excel 2007, версия на български: 1. бутон microsoft - горе най - вляво не изкарва меню Options, а имам лента най-отгоре с падащо меню: "персонализиране на лентата с инструменти за бърз достъп". 2. от там избирам подменю: "още команди". 3. излиза нов прозорец, в лявата лента на който избирам меню "разширени". 4 най-отгоре излизат настройките за ентер и може да се избере посоката. В обобщение само първата стъпка при мен беше по-различна и това може да се дължи на оформление на изгледа на файла. Надявам се да бъда полезен и на други участници в дискусийте.
опитах да го визуализирам и като трик, но не знам дали е станало!
@Димитър,
@ДИМИТЪР ШУШУЛОВ Да бих искала да разбера какво имате предвид като пишете: "бих споделил, че има разлика когато се въвежда дадена информация в клетка и се налага след това придвижване в следваща клетка и ако трябва да е в друга посока освен регламентирана за ентер, че не се получава същия резултат при придвижването със стрелките." С пример мисля, ще е най-разбираемо.
При натискане на клавиша Tab курсора се примества надясно; от бутончето Enter на ивицата Formula bar остава в същата клетка и стандартната настройка на клавиша Enter е да се премести надолу.
За г-жа Дарина Иванова. Ако въвеждате някаква информация в клетка и трябва да промените част от информацията вътре, не може директно със стрелките да отидете в следващата клетка. Давам пример: имате в клетка дата 23.10.2015г. и влизате и променяте само месеца от .10. на .11. ако след това натиснете стрелка надясно просто ще преместите курсора с една позиция надясно, а няма да отидете в следващата клетка вдясно, докато с ентер може от всяка една позиция вътре в клетката на курсора да отидете направо в друга клетка. В същото време искам да благодаря и на Райна, научих нещо ново за табулатора, наистина върши същата работа, за която използвах ентера.
За Димитър Шушулов. Ако сте в режим на редакция в самата клетка, трябва първо да излезете от този режим (с Esc), след което може да навигирате със стрелките.
Мога да добавя, че нов ред се добавя с CTRL и +, и съответно премахване CTRL и -
Да :), добро допълнение.
Здравейте, за да натиснем бутона "Enable Editing" не трябва ли първо да отидем в FILE -> Options -> Trust Center ->Trust Center Settings и там да махнем отметките ?
Здравей, ако говориш за отметките които са за отваряне на определени файлове в режим Prоtected View ( снимка 1 ) ,
по - скоро тези отметки трябва да са сложени, защото когато са поставени отметките се получа именно отваряне на определени файлове в режим Protected View, съответно и съобщението ( снимка 2 )
което в случая те предупреждава че файла е свален от Интернет и ако искаш да го модифицираш съответно трябва да натиснеш бутона Enable Editing.
T.e. ако са сложени отметките ти казваш на Excel позволявам ти ( Enable ) да отваряш определените файлове ( това са файлове от интернет, файлове от външен хард и т.н. ) в режим на работа Protected View.
защо когато попълвам 1ред суми,в следващия ред сумата от горния ред в дадената клетка изчезва-това не става ако съм сейфала 1ред!нямам файл на лентата с инстрементите.откъде да си я изтегля?
Здравей, ето тук :
Автоматична смяна на данни в редове и колони
в тази тема ще намериш отговор на въпроса си.
Защо не мога да копирам няколко маркирани непоследователни реда?
Здравей, най - вероянто идва от селекцията.
Може ли един screenshot на това какво точно си селектирал.
Предполагам каква може да е грешката ако имам селектирани два масива с различна големина ( снимка 1 позиция 1 и 2 ) следва при команда Copy да ми се появи съобщението показано на снимка 1 позиция 3
Ако колоните в двата масива са равни следва да може да копираш данните - снимка 2
Може да не може да се копират маркираните непоследователни реда, понеже форматирането им е различно.
Благодаря, беше полезно
Как да направя така нче дадена клетка да я огранича до 10 символа примерно за ЕГН мейла е ik_vl@yahoo.com
Кликваме два пъти с мишката.
Здравей, Бистра.
Може да маркираш непоследователни клетки или непоследователни редове, като по време на селектирането задържиш клавиша контрол Ctrl от клавиатурата.
Например:
Селектирал съм ред 3 (снимка 1 позиция 1) и искам да селектирам ред 14
ЗАДЪРЖАМ Ctrl и селектирам и ред 14 (снимка 2 позиция 1).
Задрържам Ctrl и мога да селектирам и отделни клетки, освен вече селектираните редове (снимка 3 позиция 1)
Също може и при селекцията на колони - начинът е този, който е посочил инж. Кръстев!
Лек ден и успехи!
И ако в маркираните клетки/области искаме да въведем еднакви данни можем да ги въведем едновременно. Веднага след маркирането въвеждаме данните (текст, число, формула...) и завършваме като натиснем Ctrl+Enter.
Здравейте,
Създадох една доста елементарна таблица, за да се упражнявям, но при добавянето на нов ред, Excel ми дава грешка. Моля, помагайте! Опитах да задам Accounting на клетките в реда, за да не приема съдържанието на клетката като текст, но и това не помогна.
Здравей, Мирела.
Разшири още колоната и ще се покаже записа.
В момента виждам че има запис със стойност - 169 в маркираната клетка, НО не се вижда защото когато си форматирала с Accounting има отстъпи има запис лв.
На снимка 1 позиция 1 показвам вариант в който колоната е твърде малка за записката, а на снимка 1 позиция 2)
Благодаря, Краси! Каква елементарна грешка :)
Мирелла, ако се наложи, може да увеличите броят на редовете или колоните като издърпате малкото триъгълниче.
Лек ден и успехи!
Полезен трик, благодаря, Никола!
Мирелла, инж. Кръстев беше написал, че има по няколко варианта в Excel - ето доказателство за думите му:
Когато курсорът е с форма на две линии и две стрелки при маркирани колони(редове), при преместване, надясно или наляво, маркираните колони(редове) променят размерите си едновременно и еднакво!
Лек ден и успехи!
Променените размери:
Лек ден!
Променените размери:
Лек ден!
Местенето и вмъкването на колони и редове е доста полезно. Може все пак да добавите и месец май. :)
Здравейте, Недялка.
Супер е че показаното в урока е полезно за теб!
Колкото до месец Май - супер е че сте толкова наблюдателна и сте забелязала този пропуск.
Във видето след време това ще бъдевзето под внимание, колкото за файла след този урок ... месец МАЙ вече е наличен :).
Когато съм копирал таблица в нов sheet, в първата таблица не ми дава дава да добавям ред или колона. Излиза следното съобщ. от снимката.
вероятно файлът е заключен /в 1-вия шит/
А как да го отключа?
Според мен не е заключен шийтът, ами просто надвишавате лимита на броя редове в Ексел.
Какво точно правите?
Как да разбера: Защо при размер на реда 15 в скобите е 25 пиксела, а при същия размер на колоната 15 в скобите е 142 пиксела? Благодаря!
Закои скоби става въпрос? Ако гледаш, че височината на клетката е 15,6 единици, което е 25 пиксела - това са просто мерни единици за височината, респективно широчината на клетката, нали и шрифта все пак има определена големина - 10, 11 ,12 и т.н.
От къде се премахваше тази pop up опция, която се появява като подсказка при маркиране на данни във файла?
Здравейте, това става от настройките в Excel, File-->Options--> General и трябва да се махне отметката
Как мога да сложа еднаква сума за месеците от годината? Опитах се да издърпам сума, която е стандартна и не се променя за всички месеци. Ексел обаче от вместо да сложи на всичките месеци като разход 100лв. например, започна да брои поред 101, 102, 103 и т.н.
Има няколко начина, но аз харесвам този: 1. Маркира се областта, в която искаме да има еднакви стойности
Записваме стойността, която искаме в първата клетка (просто пишем 100, след като сме маркирали)
Натискаме Ctrl + Enter - и готово
Здравейте,
имам следния проблем - когато искам цифрата ми да е еднаква на целия ред Eксел ми добавя едно число отгоре на тази цифра във всяка следваща колона. Например, ако искам целият ми ред да е 0.00, когато издърпам с плюсчето резултатът е: 0.01, 0.02, 0.03..
Благодаря предварително!
Отговорих си, със следващият урок, благодаря! Проблемът е бил в това, че е трябвало да използвам запетая, а не точка.
Здравейте! Защо като задам за изчисление на Excel ми излиза последната стойност, а не общата сума?
Би трябвало да сумирате с =sum и да маркирате всички клетки, които искате да изчислите, за да ви излезе общата сотйност.
Да въвеждам =sum, но при мен не изчислява
Може да имате празни клетки преди последната клетка със стойност и функцията sum се изпълнява до там, до където има стойност.
Как при копиране на фиксирания разход 500.00 да не вписва след това 500.01, 500. 02 в следващите клетки? Друго нещо, което излиза е при въвеждане на стойност примерно 24.01 ми го преформатира в 24.яну. Как да го коригирам?
Проверете също дали десетичния знак е правилния.
Здравейте! При мен варианта с двойния клик върху колоната, за да си намери сама размерите, за да успее да се показва целия текст - не работи. Аз ли правя нещо грешно?
За да се избере оптималната ширина на колоната, трябва да кликнете върху вертикалната линия вдясно на колоната
Благодаря Ви!
Не знам как да кача снимки за пример...
При маркиране трябва да се използва белият плътен плюс вот вътрешността на клетката. Ако маркирате с черното плюсче в долния десен ъгъл на клетката, веднага правите размножаване. Имаме 2 действия: 1 - маркиране, 2 - размножаване. Трябва да са отчетливи и за програмата.
вот=от
За да качите снимки вижте това видео "Задаване на въпроси и отговори към курс" https://www.youtube.com/watch?v=6urkIz5-8Q8
Надявам се, да сте се справили и очакваме нагледно да видим въпроса и проблема.