Работя на Еxcel 2003г. и не мога да направя второ и последващо сортиране, едновременно.Помогнете!
Здравей, да може става чрез разтегляне надолу на горния ред, ако искаш да се попълнят следващите дати след датата въведена на първия ред - при разтегляне надолу трябва да отбележиш Fill Series или Fill Days ( на снимката позиция 1 и 2 ), ако иксаш да разкопираш просто датата която е на горния ред трябва да маркираш Copy cells след като разтеглиш надолу ( позиция 3 ).Надявам се да съм разбрал правилно въпроса и да съм бил полезен.
не можах да направя горния начин за копиране на дати, не ми излиза това падащо меню
@ Olga, Здравей отиди в MS бутона ( позиция 1 на снимката ) след което отиди в Excel Options, ще ти се отвори един прозорец ( Excel Options ), отиди на Advanced, след което виж дали имаш тикчета на позиция 3 и 4 на снимката ( най - вече на Show Paste option buttons ), ако нямаш сложи. След което раздърпай датите наново и мисля че ще имаш падащо меню от което а избереш как да се "разтеглят" надолу датите.Надявам се да съм бил полезен с отговора.
Здравейте. С Excel 2010 съм ине виждам горе вляво MS бутона. Някакъв друг начин да вляза в Excel Options?
Ами при теб е бутона FILE ( версия 2010 ), на абсолютно същото място където е и MS бутона ( за 2007 версия )
Аз също съм на Еxcel 2010; Advanced може да се извика и от рибан File / Options / Advanced..... и т.н.
благодаря, получи се :)
Здравей Краси, "раздърпай датите" с десен бутон на мишката ли се прави?
Не ляв бутон на мишката задържаш най в дясно долу и теглиш надолу.
Благодаря Краси, спорна работа.
Благодаря, Краси! При мен го имаше и стана!
Альоша, Краси, може и със ДЕСЕН бутон:
Лек ден и успехи!
Мога ли да сменям дата само на горния ред, а надолу в колоната да се сменят автоматично?
Аз мисля, че на този въпрос най-автоматичният отговор е, ако първата дата е в клетка А1, в клетка А2 да се въведе формулата: = А1+1 и да се копира колкото трябва надолу.
Или нещо не разбирам въпрос?
Илюстрация на предложението на колегата Kocho:
Лек ден и успехи!
Ако въпросът се отнася за работни дни, то във блога на Аула има статия точно по този въпрос, има и видео! Лек ден и успехи!
Ако въпросът се отнася за работни дни, то във блога на Аула има статия точно по този въпрос, има и видео! Лек ден и успехи!
Добавка, ако е необходима:
Лек ден и успехи!
Друг начин:
Лек ден и успехи!
Някой може ли да ми каже защо про=и мен са неактивни тези менюта?
Диана Бранкова, натиснете комбинацията Ctrl+;(контрол+точка и запетая), ще се появи днешния ден.Маркирайте клетката и с ДЕСЕН бутон от долния десен ъгъл(където е черното квадратче), изтеглете надолу, докъдето е необходимо.Пускате курсора и ще видите опциите, за които питате.
Днешният ден
Изтегляме, докъдето е необходимо
След пускане на курсора имаме опциите и можем да избираме
Лек ден и успехи!
Днешния ден може да изпишем и с функцията =today()
Здравейте, коя тетрадка се има предвид с въпроса под урока? Аз виждам само работните файлове след всеки урок.
Здравей, става дума за тетрадката, която се добави като допълнително помощно средство при обучението в Aula.Ако отидеш на модул 1; в първия урок от курса си ( в твоя случай - Excel ) ПОД ВИДЕОТО ( снимка 1 , позиция 2 ) има бутон за изтегляне ( сваляне ) на тази тетрадка - може да си я свалите и съответно да я ползвате като помощно средство.Надявам се съм бил полезен с отговора.
Супер! Краси, много ти благодаря! Мисля, че тетрадката я нямаше като започвах. Точно бях започнала да се връщам към уроците, за да си направя подобни записки. А сега ще си разпечатам и ще си попълня тази тетрадка!:)
Стигнах до тук, но и аз съм пропуснала това с тетрадката ! Невероятни сте ! И за това сте помислили ! Все по-приятно става ! ... дано не съм пропуснала още нещо така забавно ! Благодарности и поздравления !
Наистина, много е полезна тетрадката. Аз си я принтнах отначало и си водя записки по неща, които преценявам като важни за мен. Поздравления за екипа!
Каква тетрадка, то е цяла библия :)
Може да си принтирате началото със съдържанието и след това само14,22,29,37,44,51,58 страници.Тестовете не са съвсем същите,но ще са ви от полза.
Поздравления и от мен.Пренебрегнах тази тетрадка, защото си водя записки по навик, но сега виждам,че сте направили нещо изключително полезно.
Но в момента не е възможно да се изтегли тетрадката! Как мога да я получа?
И при мен няма публикувана тетрадка! Откъде да си я дръпна?
Под урока Основни насоки за курса. Версии на Excel от настоящия курс има бутон ( както е показано в първия коментар от темата ) от който може да свалите тетрадката. Аз лично я свалям без проблеми.
Разбрах, трябва да отида на първи урок в Модул 1, за да я изтегля! Благодаря, Краси! :)
Може ли да ме посъветвате как да сортирам процентите в колона D по големина, така че да се запази връзката между процента и съответния номер Q (например 56% и Q49_16 ) в колона A. Вариантите за които се сещам са свързани със съществена преработка на файла, което не ми върши работа, тъй като работя с много такива таблици с много редове и ще ми отнеме много време. Другият ми въпрос е дали има начин с conditional formating да ми отбележи в различен цвят top 7 от процентите в колона D? Ако е необходимо мога да изпратя и файла. Благодаря предварително :)
Здравей, Мария. Това, което искаш да направиш няма как да стане при така форматирана таблица или поне аз не се сещам как. За да можеш да оперираш с данните правилно трябва да преработиш таблицата, така че Count и %, да са в различни колони, за да можеш да сортираш или форматираш по някакъв начин на база на проценти.
Здравейте, това което научих от работата си с ексел до сега е, че обединени клетки в таблици (merge) не могат да се сортират. В този смисъл е и отговора на инж. Машева по-горе. :)
Има ли начин Excel да сумира всеки три последователни клетки в една колона ? Ако колоната е достатъчно дълга и не искаме на всеки три клетки да задаваме формула, какво следва да направим ? Поздрави
https://aula.bg/u/NDAzMzQ5NjcwMg
Благодаря за отговора инж. Кръстев. Ще опитам с формулата. Има някакъв проблем с видеото - при опит да го пусна изписва "невалиден източник".Още веднъж благодаря. Поздрави !
Много навреме и ми помогна да се справя с определена задача
Ако имате проблем с видеото най - вероятно е от browser - a който ползвате.... използвайте google chrome и няма да имате проблем да го гледате.
Радвам се че е полезно.
Много полезна формула!
Сърдечно благодаря, инж. Кръстев! За прекрасното обяснение за смисъла и логиката, при които действа тази формула!
А каква е идеята на това: SUM(C1:OFFSET(C4;0;0))?
Простичкото SUM(C1:C4) върши перфектна работа
@ Kocho, свързано е с идеята да се сумират клетки през определен ред и съответно въпроса е именно в това да не копираш всеки път формулата Sum(c1:c4) за всеки три клетки, тогава на помощ идва OFFSET функцията.
Прегледай това видео:
ще ти се изясни самия въпрос и какво налага изпозлването на OFFSET.
Искам да кажа, че OFFSET(C4;0;0) всъщност връща C4 и по тази причина формулата написана така:
=IF(ROUND((CELL("row";C4)/4);0)=(CELL("row";C4)/4);SUM(C1:C4);"")
върши същата работа
Видеото нещо не мога да го изгледам - няма звук и прекъсва на 30 секунда.
D4=sum(C1:C4) Маркираме D1:D4 и теглим до края на таблицата. Бързо, лесно и вярно
Здравейте,
Здравейте, Галина. В групата финансови функции (Financial functions) има няколко функции за изчисляване на лихва и главница: PMT, IPMT, PPMT, CUMIPMT, CUMPRINC. Опитайте с тях да съставите погасителния план за лизинга.
Няма да стане с тези функции - лихвеният процент намалява всеки месец. Но заданието е неясно. Какво се увеличава, какво намалява, какво е дадено, какво се търси?
искам да попитам дали има възможност да се свалят тези клипове на компютъра?
Здравей, Vladimir.
Не не е възможно, видео уроците могат да се гледат онлайн на платформата на aula.bg.
Искам да попитам след като вече сме направили сортиране по даден критерии, можем ли да се върнем в изходна позиция по друг начин освен чрез бутон Undo?
Ето тук в тази тема преди време съм дал отговор на този въпрос
Да, благодаря Ви за отговора. Явно преди да се направи сортирането трябва да се помисли за удачен вариант, чрез който таблицата може да се върне в изходна позиция. Направено веднъж, сортирането не може да се върне обратно.
Аз си правя копие на таблицата на нов шийт и там сортирам, иначе и аз не открих по-удачен вариант...
Аз, бих номерирал първоначално редовете. Съответната колонка може да бъда скривана (Hide) при печат или преглед от други работещи с таблицата. Така винаги може да се възстановява първоначалната подредба на редовете.
Комплименти за Diana Ivanova! Моя стериотип за сигурност, надежност и аналитичност при работа с данни било то инженерно-технически или фин. суми - copy на целия файл. Добре е да се преименува.
blicata da vijdam parviq red
Здравейте, как да направя сортиране по дата, т.е в конкретния пример коя е последната дата на която всеки един е направил продажба?
Аз бих го направил с Пивот таблица Имената на търговците в Rows Датите във Values и избирам MAX
Но така ще знаем само последната дата на която всеки един е направил продажба. Ако трябва да намерим и стойността на продажбата в допълнителна колона - Sumif
Лек ден!
Много благодаря! Първият предложен вариант с Пивот ми върши чудесна работа.
Има ли как да форматирам таблицата така че разделението на цветовете да е по групи, както направих ръчно на скрийншота. Искам групата да остава със същия цвят когато добавям редове.
Благорадя!
Използвайте Conditional Formatting и дефинирана екселска таблица, за да се включват и новите редове
Благодаря! Опитвах се с conditional formatting, но не се бях усетила да дефинирам данните като таблица. Така се получи.
Димитрина Вълкова, как мога да задам Conditional Formatting, така че да се оцветят всички клетки от даден ред, както е в таблицата по-горе?
Здравейте, Ето едно решение 1. Маркирайте цялата таблица без заглавния ред
Conditional Formatting - Искам да се маркират редовете, за които Цена > 500000 лв. Conditional Formatting --> New Rule
Избирам Use Formula и въвеждам формулата
Обърнете внимание, колоната е дефинирана с абсолютен адрес (има знак $)
След това Format, за да изберете подходящото форматиране и ОК.
Ето и окончателният резултат
Ако имате въпроси, пишете
Димитринка Вълкова, много благодаря за решението!
excel 2016
Има известни разлики между версиите, но примерно за 2007 става така: 1. отива се в която и да е клетка от таблицата 2. В Ribbon таба се появява Table Tools и под него е лентата Design 3. Отива се на Tools - намира се в левия край на лентата Design 4. Натиска се Convert to Range
След като потвърдим с Yes областта вече не е таблица, а просто област НО форматът от таблицата се запазва
Благодаря, става, с малко повече стъпки, но пак става
Здравейте, Имам таблица, създадена с Insert table. Първата колона е № (1,2,3...) След това имам други колони с данни. Когато искам да сортирам (преподредя) таблицата по даден критерий от някоя колона, номерацията в първата, логично ми се разбърква, а аз не искам това. Единият вариянт е да я изключа от таблицата, но не знам как (това е първият въпрос, пнеже и за други таблици ще е полезно да се знае как да премахнем част от нея (Designe->Convert to range премахва цялата таблица като такава). Вторият вариянт е някак да изключим колоната от сортирането. Удобно би било това, което се обяснява в този урок като възможна грешка, да маркирам цялата колона № (а не само клетка) и тогава да сортирам втори път само нея, но на мен не ми излиза предупреждението, а директно сортира пак цялата таблица. Като пробвам в страни с други данни и номера, излиза предупреждението, но при направената и форматирана таблица-не. С Excel 2010 съм. - Използвах Designe->Convert to range и после пак създадох нова таблица с Insert table, невключваща колона № и стана, но на дали това е правилният начин, особено ако колоната, която пречи, е в средата, например. Благодаря!
За изключването на първата колона използвайте бутона Resize Table, който е точно от ляво на Convert to range.
И другото може да се оправи, но ще помоля да ми изпратите файл на kochomindev@gmail.com, защото иначе ми е много трудно да обясня каква формула трябва да се напише.
Как да направя така, че при стартиране на компютъра директно да се отваря страницата Aula.bg ?
Коя формула да иползвам в случая , за да изчисля бонусите на всеки работник спрямо допълнителните му дни на работа. В случая имам:
Здравейте, тъй като имате 3 възможности, използвайте функция IF за всяко условие (възможност), т.е. формулата трябва да има 3 вложени функции IF.
Здравейте, с версия 2019 съм и не ми работи изобщо сортирането. Пробвах и двата варианта - от малко към голямо и обратното.
Хм, дайте картинка!
Здравейте,
Как да направя сортиране в Ексел, което да е по номер, когато имам букви преди цифрата ( Паркомясто ) ?
Първо да отговоря на въпроса - защо не сортира по номер.
Понеже има букви пред цифрите, това автоматично превръща стойностите в текст и това, което изглежда като числа всъщност са (грубо казано) букви за Ексел. Какъв е алгоритъмът на сортирането?
Най-напред се подреждат препинателни знаци - !, $, # и т.н.
На второ място са цифрите (напомням, обаче че за Ексел те са текстов символ) от 0 до 9
След това са латинските букви от a до z
Накрая са буквите на кирилица от а до я Започва се от ляво надясно и се гледа символ по символ
Затова на вас след СП1 идва СП12, защото първите три символа съвпадат.
Как да се реши този проблем?
Вариант1: С помощна колона, в която с формула да се извлекат само числата. Във Вашия случай тази формула би трябвало да свърши работа:
=VALUE(MID(A4;3;LEN(A4)-2))
След това сортирате по тази колона
Вариант2: с изолзване на Custom List и сортиране по него
Вариант3: Подобно на първия вариант, но вместо формула, използвате Flash Fill