Добър ден!!! Бих искала да разбера, как се копира някаква таблица от една страница на друга / само формата , без стойности/. Благодаря ви предварително !!!
Отговора е Copy(CTRL+C) на таблицата ,която искаш да копираш като формат после десен бутон на мишката и избираш Paste Special и след това избираш избираш Formatting (R)
Друг вариант за копиране на таблица на друга страница: Натискате с десен бутон върху надписа долу на страницата Sheet и от излязлото меню с ляв бутон избирате Move or copy. На появилото се прозорче маркрате по избор кой Sheet. Поставяте отметка на надписа Create a copy и цялата таблица с информацията в нея се прехвърля на новата страница.
по този начин оформлението на таблицата се запазва на новата страница
След като се маркира таблицата и се даде копиране, на мястото на което ще се постави се избира командата Paste special и тук се избира какво да се копира от първоначалната таблица!
Благодаря за: въпроса на Надежда и за отговора на инж. Dzhemile Misirkova!
Защо е пропуснат месец май,очаквах да видя как може да се коригира това?
Здравей, предполагам е пропуснат нарочно с обучаваща цел - в Модул 2 Работа с най - често използваните функции в ексел - Урок 4 Предимства на използване на функции.Примери с Min Max и Average e показано как може да се корегира и да се вкара ред между редовете ( пак конкретно със същия този пример с месеците ).
Благодаря за отговора и аз така си помислих,но не бях сигурна!
Много са полезни уроците
Много полезни неща научих и си опресних! Благодаря Ви!
Тъй като когато копирам таблица на друга страница или файл редовете се разширяват и т.н.
Здравей,
Благодаря Ви за отговора!
Здрасти,
Копираш и от Paste Options избираш Paste Special, след това Keep Column Wigths
Впечатлен съм! Колкото пъти влизам във форума, толкова пъти научавам нещо ново. Проверих и двата варианта на инж. Машева.Работят перфектно, но вторият повече ми харесва и даже вече го използвам в моите разработки.
Много ви благодаря инж. Машева :) вариантите работят :) но когато имам 2 таблици на страницата, и искам да прехвърля само едната таблица на друг лист, как да запазя оформлението? благодаря ви още веднъж :)
Получи се :) с първия вариант като копирах само редовете :) благодаря още веднъж :)
чукате с десния бутон на мишката върху умето на sheet и избирате move or copy sheet
Въпреки, че имам определени базови познания по Еxsel, то съм безкрайно удовлетворена от новостите, които научавам поти всеки ден от курса и форума. Благодаря!
@Златко Петров, моля довършете си мисълта! Аз също работя така , но да не забравяме отметката пред " Create a copy"......иначе нищо няма да се получи.........
да, това е важно
Едно голямо благодаря!
Въпрос към Златко и Пенка. Интересен ми е вашият начин, но ако може малко по подробно защото има и начинаещи. Благодаря.
Альоша.
@Альоша направи последователно всички стъпки и ще получиш нов файл със същите особености на форматирането: 1. С десен бутон върху името на sheet се появява меню от което избирате move or copy sheet; 2. отметката пред " Create a copy" - има празно квадратче и трябва да го чекнете, в противен случай не създавате нов файл със същото форматиране.......
Ok за Пенка. Сега вече го вдянах. Не можах от първия път да различа умето от името при Златко. Благодаря.
Страхотно е, че има такъв форум, бих казала, че от него се учи не по-малко, отколкото от самата лекция.!!! Благодаря ви!
Здравейте на всички.
Вместо с десен бутон и да се избира Move or Copy, може да се копира избран Sheet като при натиснат клавиш Ctrl избрания (маркирания) Sheet с влачене се постави в нова позиция
За EXCEL 2010
Избираме квадратчетопред колона А и ред 1 (позиция 1)COPY.
Влизаме в новия Sheet (на същия или на новияфайл), избираме квадратчето пред колонаА и ред 1 (позиция 1), както в първия Sheet и PASTE.
Така се копира съдържанието на целия Sheet.
Работи! просто трябва да се внимава с маркирането на квадратчето в новия файл!!!
Здравейте! Абсолютно съм съгласна с инж. Владов. Аз точно като него използвам и трите варианта и от опит знам, че се получава. Ако те са Ви много трудни или не се получава, просто копирайте стария файл, преименувайте го, изтрийте всичко излишно от новия файл и имате празна бланка, форматирана като старата.
Инж. Владов, много изчерпателен отговор!
Да, Донка Тодорова, благодаря! Това е най-бързият начин! Работи и за версия 2007.
Според мен, най-бърз и лесен е начинът на Райна!
Благодаря инж. Владов, тествах всички начини и са работещи :)
Относно варианта на инж. Пенчо Владов "Вариант 1: Копиране на таблица от един лист в друг лист в един и същи файл. Решение 1: Десен бутон на мишката върху името на листа Ляв бутон върху Move or Copy /от падащото меню/ Create a copy ОК"
Има вариант с бързи клавиши - Позиционираме курсора на името на листа Настискаме и задържаме бутон Ctrl, Натискаме левия бутон на мишката, задържаме и влачим копие на листа.
И още един начин - от Home, Cells, Format избираме Move or Copy Sheet.Отваря се същият прозорец Move or Copy.От него може да изберем в кой лист (sheet) да копираме селекцията - дали във съществуващ или в нов.
Лек ден и успехи!
Извинения, ето къде е Move or Copy Sheet
Лек ден и успехи!
Защо когато селектирам няколко реда и като помъча да ги преместя,се мести само най-долния?
Извинявам се,при мен е грешката. ;)
Здравей, Димитър.
Какво точно не съобрази, че се получи този проблем?
Ако мога да те помоля да го споделиш, ще е полезно и за другите във форума да знаят от къде е идвал проблема и ще го съобразяват когато работят с Excel.
Най-лесният начин според мен е: задържате клавиш Ctrl и с ляв бутон на мишката провлачвате шийта, който трябва да се копира. запазва се всякакво форматиране.
Не се чувствам много уверена в материята на урока и програмата, но разбирам следното: 1. Има няколко начина да се постигне целта на питането. 2. Конкуриращите се отговори сочат най-лесното, най-бързото, най-удобното..., най- най... 3.За мен Еxcel се свързва с табличен вид на информация и функционални математически операции с данни в числен вид в повечето случаи финансови средства, което ме кара да попитам: Кой начин ще е най-надежден? Защото имам горчивия опит след сейфане на оформен файл и пренасяне с различни носители, изпращане по пощи, отваряне на чужди компютри и т.н. след време, да се получават грешки и неотваряне на файлове. Допускам, че в курса ще има уроци по темата сигурност на информацията не само чрез сейфане.
Здравей, Krystina.
Добро разбиране на нещата.
Да определено има дсота начина за постигане на целта.
Това което мога да споделя от опита който имам е че в различни ситуации, не винаги едно и също решение е по-добро ... което вече изключва вариант за най-добро решение което да е НАЙ и да е уникално за всичко, идеализирани условия само в учебниците по физика :) . Имам предвид че в практиката ... нещата са до преценка в това кой ще отваря файла, как му е необходима информацията, т.е. ако на някой му трябват само стойности ( база данни ) бих заключил файл и бих позволил само копиране от него, ако смятам че хората до които ще достигне информацията ползват добре Excel и са коректни, ако им трябва само база данни, може да им изпартя .csv файл. Ако се налага таблиците ми да се изпратят до някого и той трябва да ги има като архив или само да ги разпечата бих изпратил .pdf файл. Друго нещо на което искам да обърна е това на което ти обръщаш внимание, а именно неотварянето на даден файл, което често може да се случи за колеги ползващи версии по стари от 2003 ... тогава съответно сме принудени да правим .xls формати на файлове, които обаче пък водят до счупване на файлове с оглед на това че не подърждат всичко което може да се направи във файл .xlsx.
Препоръката ми е да разгледаш форума - пълен е с много много ценна информация по отношение на файлови формати, копиране на база данни в ексел и т.н., също така най-често и най-интересните теми от форума са в блога на Аула и там допълнително може да научиш повече не само за разгледаната тема тук ами и за други интересни казуси, свързани с Excel. Самия курс също е чудесен и би ти дал доста полезни нови и да затвърди старите познаия по Excel.
Един от вариантите да няма грешки при отваряне на файла (Excel, Word), е да се съхрани в PDF формат.
Здравейте! Ползвам версия 2013, но когато натисна Ctrl и ~, не ми показва формулите, както е показано в урока. Благодаря!
Здравей Анелия, Формулата в определена клетка можеш да я видиш и когато кликнеш 2 пъти върху клетката с ляв бутон. Очертават се всички клетки, които участват във формулата.
Здравейте, г-жо Shirin Solak-Djebedji. Не разбирам защо трябва да имате повече от една таблица на един и същ Sheet. За мен е по-удачно данните да са на отделни Sheet - единствено презентационните данни да са на отделна страница. По този начин когато попълвате данните няма да се интересувате от форматирането.
Здравейте, как да форматирам страница в ЕКСЕЛ , така че, когато я принтирам, без да указвам : принт 1 от 1 страница, да се принтира само първата страница, независимо дали е писано нещо и на другите страници (в полета, които попадат в други страници)? Благодаря!
лектора спомена за създаване на таблица само с един бутон?
Здравей,
благодаря.
аз също много благодаря
@инж. Христина Машева има ли значение и ако не е чекнато "My table has headers" какво се получава?
@ Ani Ivanova
версия 2010, на български език
Здравей,
Благодаря
и аз благодаря
Благодаря!
как да го избегна.
Може ли малко повече описание на това което правите когато копирате дадената колона и по точно как точно paste - вате.
Понеже редовете на моята таблица са много повече отколкото се събират на дисплея, и когато работя по долните редове се губи информация за полетата.
Здравей, може да го направиш чрез Freeze на реда. слектирай реда след което отиди на раздела VIew ( снимка 1 позиция 1 ) и от Freeze Panel - а ( снимка 1 позиция 2 ). От падащото меню избери Freeze Top Row ( снимка 1 позиция 3 ) следва да застопориш титулния ред и той да се вижда колкото и да скролваш надолу.
Резултата е на снимка 2.Там съм скролирал доста надолу и съответно заглавния ми ред си стой и го виждам
Благодаря за бързия отговор.
А за Еxel 2003, как да стигна до командите?
Мисля че бяха във раздела View или Windows - в тези два раздела търси Freeze Panels.
Като цяло обаче преопръката ме по възможност да ползваш по - висока версия ( минимум 2007 ) на Excel.... има доста преимущества.
Благодаря, командата е в меню Windows. Като коя зона да се замрази се определя от позицията на маркираната клетка.
Благодаря и от мен - научих неща които ги знаех в по-старите версии , но не им намирах бутоните в тази версия
За мен това също беше много полезна информация. Както и всичко останало и целия курс. Благодаря!
Често получавам файлове, в които няма разделителни линии по редове е колони. От View включвам Gridlines бутона, но пак в някои области на таблицата не се появяват разделителните линии. На какво се дължи това?
Когато има обединени клетки, разделителни линии не се появяват. Обединяване на няколко клетки се прави след като ги маркираме и от форматиране на клетки (Format Cells / Alignment) изберем Merge Cells или от лентата с инструменти Home включим бутон Merge and Center. Вероятно това е проблемът.
Става въпрос за бледите линии, които се виждат само на монитора, и се включват от бутона Gridlines от раздела View.
Разбрах защо - в Format Cells / Fill e зададен бял цвят за Background color.
Grid lines (бледите линии за редовете и колоните) може да се скриват като от таба View премахнете отметката за Grid lines. Отметката пък показва линиите.
Друга потенциална вероятност е да е зададен бял фон на клетките, тогава Grid Lines не биха имали значение
Може ли да ми кажете как да правя правилно тестовете, защото започвам и когато трябва да влача мишката екрана става син и не мога да продължа. Това е от шести-седми урок. Може аз да не правя нещо както трябва. Благодаря предварително
Здравейте,
Да на втората картинтка която поставих в тази тема тук:
упражнението не се изпълни защото аз не го изпълних правилно .. направих така че да се получи проблем, което ме кара да мисля че правите същото грешно нещо което направих и аз за да симулирам проблема.Грешката която направих е да цъкна в кръгчето, и след това вместо да задържа и да разтегля към другото кръгче долу в дясно, аз кликнах още два три пъти в първото кръгче и съответно се появи проблема.
Сега направих правилно упражнението и нещата се получиха за всяко едно от изброените от вас упражнения към този модул 3 - 1, 5, 7 и 9.
Под правилно разбирайте ляв бутона на мипката върху кръгчето (снимка 1 позиция 1) и влачене към друго кръгче, докато не стигна до другия кръг с курсора на мишката (снимка 1 позиция 2). Ако изпълня упражнението по този начин всичко е наред.
Ето и видео в което показвам правилният и неправилният подход за направа на упражнението -
Използвам Windows 10, и browser -a ми е chrome.
Така че пробвайте с описания и показан по-горе начин.
Благодаря, и при мен е Windows 10 и browser chrome. Има ли възможност при направено упражнение и маркиран урок като научен да се върна и да направя упражнението пак?
Защо не мога да пусна отново направено упражнение с бутон F5? Работя на лаптоп. Благодаря предварително.
Здравейте,
Може да повторите дадено упражнение към урока, като отидете на урока (снимка 1 позиция 1) и изберете бутона Напред (снимка 1 позиция 2)
Следва да ви се отвори упражнението към урока (снимка 2), стига съответно към урока да има упражнение.
Ако искате да ползвате F5, F5 презарежда страницата, то това би проработило докато сте още в самото упражнение и не сте стигнала докрая му.Ако не сте преминава през цялото упражнение и натиснете F5 следва да започнете упражнението от начало.
как да реша примерни задачи за Excel и с останалите формули като IF или еверейдж много ще съм ви благодарна?
Здравей, Исма.
Може ли малко по-конкретно да опишеш какъв тип задачи имаш за решаване, за да може да помогнем и с по-конкретен отговор на въпроса ти.
Кои са другите формули, както "и с останалите формули като IF или еверейдж"? Лек ден и успехи!
Друго предложение:
Лек ден и успехи!
Как да форматирам таблицата за да изполвам цялото пространство на хартията при разпечатване?
Поиграй си с настройките за печат - разгледай ги, пипни всяко нещо, за да видиш как работи. Иначе - при настройки за печат имаш опциите да събереш таблицата в ширината на една страница, да събереш таблицата само на една страница или с процентите да зададеш произволен размер за печат.
Благодаря но нещо не се справям. Настройвам, настройвам и накрая на хартия или цифрите малки или таблицата е твърде малка от листа и губя много неизползвана хартия.
Здравейте, как да премахна празните клетки под последния ред с данни и след последната колона с данни. Трябва ми за да може да се придвижвам бързо в таблицата до последния ред с данни и съответно до последната колона с данни.
Маркирай таблицата и дай в Print/Print Settings /Print Selection, след това от Page Setup намали процентите или напиши от 1 до 1 страница или от 1 до 2 страница, незнам колко ти е голяма таблицата.
Здравейте, Може ли да споделите при подобна таблица как за закръглим получено число в резултат от формула, като закръглението да е кратно, примерно на 50. Т.е. при получен резултат в клетката примерно 36 бр. формулата да го закръглява на 50 бр , но сумата от сбора на всички редове да не се променя
Споделете таблицата си
Когато избера ред или колона при раздърпването се копира съдържанието от първата клетка. например в случая с този урок ,пиша Разходи,Януари,Февруари,Март......и като искам да избера този ред ,автоматично се променя съдържанието във всички клетки като се копира Разходи.
Според мен е нормално да се появи точно думата разходи при издърпване на черното плюсче на тази клетка. Ако изберете януари и в съседните клетки не се получат следващите месеци тогава, може да е проблем. Може да поставите скрийшот - снимка на екрана.
Здравейте, как да форматирам страница в ЕКСЕЛ , така че, когато я принтирам, без да указвам : принт 1 от 1 страница, да се принтира само първата страница, независимо дали е писано нещо и на другите страници (в полета, които попадат в други страници)? Благодаря! Windows 7 Professional
Margins. Select text.Print.
Искам да изпратя снимка за по-голяма яснота на това, което визирам, но не се получава. Това което прикачам е толкова голямо, че дори не мога да натисна - изпрати .....
ТОВА, КОЕТО Е ОГРАДЕНО ОТ СИВИ ПОЛЕТА СЕ РАЗПЕЧАТВА БЕЗ ДОПЪЛНИТЕЛНИ КОМАНДИ на първа страница и нищо друго, въпреки, че се виждат изписани неща и върху дриги страници.С команда принт, без указания за коя станица - разпечатва само това в сивото поле.Как да го направя и аз???
Сега е още по-видимо!
Селектирате това, което искате да се отпечатва
След това отивате на: Page Layout > Page Setup > Print Area > Set Print Area
Така вече ще се разпечатва само селектираната област. Имайте предвид, че ако тя се разпечатва на 2 страници, ще излизат 2 страници, а не една
Ето и линк с обяснения от Майкрософт
Благодаря, и аз си го намерих и разпечатва точно каквото искам.Благодаря!
Здравейте, започнах да използвам Ексел, благодарение на тези уроци. Използвам последна версия, но няколко пъти пробвах издърпавне от десния ъгъл с черното плюсче. Копира ми данните и ги поставя в дърпащата клетка и колона. И имена на месеци и данни под формата на цифрите. Аз ли бъркам някъде?
Това с издърпването се използва, когато искате формула да я сложите на всички редове. Ако не е формула, то копира само информацията в маркираната клетка.