Как да копирам таблицата на друга страница или файл, без да се разваля оформлението й?

Microsoft Excel Тайните на Excel

Тъй като когато копирам таблица на друга страница или файл редовете се разширяват и т.н.

Здравей,

имаш два варианта за действие. Първият е да копираш първо редовете и да ги поставиш в желания лист, после да копираш същата информация, но като избереш колоните. Става двойна работа за съжаление, но само така можеш да вземеш формата за височина и ширина на клетка. Другият вариант е да избереш квадратчето преди колона А и ред 1 (позиция 1), после Ctrl+C, избираш листа, където искаш да поставиш данните, избираш клетка А1 и натискаш Ctrl+V. 




Благодаря Ви за отговора!

Първия вариант на 2010 - не работи или аз не мога да го направя!?
 Втория - копира се всичко, но височината на клетките НЕ се запазва. Може ли да се направи нещо за да се запази всичко на 100%?

Здрасти,
Копираш и от Paste Options избираш Paste Special, след това Keep Column Wigths

Впечатлен съм! Колкото пъти влизам във форума, толкова пъти научавам нещо ново. Проверих и двата варианта на инж. Машева.Работят перфектно, но вторият повече ми харесва и даже вече го използвам в моите разработки.

Много ви благодаря инж. Машева :) вариантите работят :) но когато имам 2 таблици на страницата, и искам да прехвърля само едната таблица на друг лист, как да запазя оформлението? благодаря ви още веднъж :)


Получи се :) с първия вариант като копирах само редовете :) благодаря още веднъж :)

Получи се!


чукате с десния бутон на мишката върху умето на sheet и избирате move or copy sheet

Въпреки, че имам определени базови познания по Еxsel, то съм безкрайно удовлетворена от новостите, които научавам поти всеки ден от курса и форума. Благодаря!

@Златко Петров, моля довършете си  мисълта! Аз също  работя  така , но  да  не забравяме отметката пред  " Create a copy"......иначе  нищо няма да  се получи.........

да, това е важно

Едно голямо благодаря!

Въпрос към Златко и Пенка. Интересен ми е вашият начин, но ако може малко по подробно защото има и начинаещи. Благодаря.
Альоша.

@Альоша  направи  последователно всички стъпки и ще получиш нов файл със същите  особености  на форматирането: 1. С десен бутон върху името на sheet се появява меню от  което избирате  move or copy sheet;  2. отметката пред  " Create a copy" - има празно квадратче и  трябва да го чекнете, в противен случай не създавате нов файл със  същото  форматиране.......

Ok за Пенка. Сега вече го вдянах. Не можах от първия път да различа умето от името при Златко. Благодаря.

Страхотно е, че има такъв форум, бих казала, че от него се учи не по-малко, отколкото от самата лекция.!!! Благодаря ви!


Здравейте Shirin Solak-Djebedji,

Здравейте на всички.

Според мен въпросът може да се реши по 3 възможни варианта в зависимост от това какво точно искате да направите:
/ще опиша една след друга всички операции като на всеки нов ред ще описвам новата операция/

Вариант 1: Копиране на таблица от един лист в друг лист в един и същи файл.
Решение 1: 
Десен бутон на мишката върху името на листа
Ляв бутон върху Move or Copy /от падащото меню/
Create a copy
ОК
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Вариант  2: Копиране на таблица от един файл /Стар файл.xls/ в друг файл /new book/ който все още не е създаден.
Решение 2: 
Отваряме Стар файл.xls
Десен бутон на мишката върху името на листа
Ляв бутон върху Move or copy /от падащото меню/
Create a copy
Move selected sheets To book: 
От падащото меню избираме с ляв бутон на мишката: new book
OK
Save / Избираме: име, тип и папка в която да запишем файла/
Save
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Вариант  3: Копиране на таблица от един файл /Стар файл.xls/ в друг файл /Нов файл.xls/.
Решение 3:
Отваряме двата файла /аз предпочитам да ги разположа така на екрана, че да ги виждам едновременно и двата/
Десен бутон на мишката върху името на листа / в старият файл /
Ляв бутон върху Move or copy /от падащото меню/
Create a copy
Move selected sheets To book: От падащото меню избираме с ляв бутон на мишката: Нов файл.xls
ОК 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Най-често ползвам 1-ви вариант, след това 3-ти, а най-рядко 2-ри.


Вместо с десен бутон и да се избира Move or Copy, може да се копира избран Sheet като при натиснат клавиш Ctrl избрания (маркирания) Sheet с влачене се постави в нова позиция

За EXCEL 2010



Избираме квадратчето
пред колона А и ред 1 (позиция 1)

COPY.



Влизаме в новия Sheet (на същия или на новия
файл), избираме квадратчето пред колона
А и ред 1 (позиция 1)
, както в първия
Sheet и PASTE.



Така се копира съдържанието на целия Sheet

Работи! просто трябва да се внимава с маркирането на квадратчето в новия файл!!!

Здравейте! Абсолютно съм съгласна с инж. Владов. Аз точно като него използвам и трите варианта и от опит знам, че се получава. Ако те са Ви много трудни или не се получава, просто копирайте стария файл, преименувайте го, изтрийте всичко излишно от новия файл и имате празна бланка, форматирана като старата.

Инж. Владов, много изчерпателен отговор!

Да, Донка Тодорова, благодаря! Това е най-бързият начин! Работи и за версия 2007. 

Според мен, най-бърз и лесен е начинът на Райна!

Благодаря инж. Владов, тествах всички начини и са работещи :)

Относно варианта на инж. Пенчо Владов "Вариант 1: Копиране на таблица от един лист в друг лист в един и същи файл. Решение 1: Десен бутон на мишката върху името на листа Ляв бутон върху Move or Copy /от падащото меню/ Create a copy ОК"

Има вариант с бързи клавиши - Позиционираме курсора на името на листа Настискаме и задържаме бутон Ctrl, Натискаме левия бутон на мишката, задържаме и влачим копие на листа.

И още един начин - от Home, Cells, Format избираме Move or Copy Sheet.Отваря се същият прозорец Move or Copy.От него може да изберем в кой лист (sheet) да копираме селекцията - дали във съществуващ или в нов. Лек ден и успехи!

Извинения, ето къде е Move or Copy Sheet Лек ден и успехи!

Защо когато селектирам няколко реда и като помъча да ги преместя,се мести само най-долния?

Извинявам се,при мен е грешката. ;)

Здравей, Димитър.

Какво точно не съобрази, че се получи този проблем?

Ако мога да те помоля да го споделиш, ще е полезно и за другите във форума да знаят от къде е идвал проблема и ще го съобразяват когато работят с Excel.

Най-лесният начин според мен е: задържате клавиш Ctrl и с ляв бутон на мишката провлачвате шийта, който трябва да се копира. запазва се всякакво форматиране.

Не се чувствам много уверена в материята на урока и програмата, но разбирам следното: 1. Има няколко начина да се постигне целта на питането. 2. Конкуриращите се отговори сочат най-лесното, най-бързото, най-удобното..., най- най... 3.За мен Еxcel се свързва с табличен вид на информация и функционални математически операции с данни в числен вид в повечето случаи финансови средства, което ме кара да попитам: Кой начин ще е най-надежден? Защото имам горчивия опит след сейфане на оформен файл и пренасяне с различни носители, изпращане по пощи, отваряне на чужди компютри и т.н. след време, да се получават грешки и неотваряне на файлове. Допускам, че в курса ще има уроци по темата сигурност на информацията не само чрез сейфане.

Здравей, Krystina.

Добро разбиране на нещата.

Да определено има дсота начина за постигане на целта.

Това което мога да споделя от опита който имам е че в различни ситуации, не винаги едно и също решение е по-добро ... което вече изключва вариант за най-добро решение което да е НАЙ и да е уникално за всичко, идеализирани условия само в учебниците по физика :) . Имам предвид че в практиката ... нещата са до преценка в това кой ще отваря файла, как му е необходима информацията, т.е. ако на някой му трябват само стойности ( база данни ) бих заключил файл и бих позволил само копиране от него, ако смятам че хората до които ще достигне информацията ползват добре Excel и са коректни, ако им трябва само база данни, може да им изпартя .csv файл. Ако се налага таблиците ми да се изпратят до някого и той трябва да ги има като архив или само да ги разпечата бих изпратил .pdf файл. Друго нещо на което искам да обърна е това на което ти обръщаш внимание, а именно неотварянето на даден файл, което често може да се случи за колеги ползващи версии по стари от 2003 ... тогава съответно сме принудени да правим .xls формати на файлове, които обаче пък водят до счупване на файлове с оглед на това че не подърждат всичко което може да се направи във файл .xlsx.

Препоръката ми е да разгледаш форума - пълен е с много много ценна информация по отношение на файлови формати, копиране на база данни в ексел и т.н., също така най-често и най-интересните теми от форума са в блога на Аула и там допълнително може да научиш повече не само за разгледаната тема тук ами и за други интересни казуси, свързани с Excel. Самия курс също е чудесен и би ти дал доста полезни нови и да затвърди старите познаия по Excel.

Един от вариантите да няма грешки при отваряне на файла (Excel, Word), е да се съхрани в PDF формат.

Здравейте! Ползвам версия 2013, но когато натисна Ctrl и ~, не ми показва формулите, както е показано в урока. Благодаря!

Здравей Анелия, Формулата в определена клетка можеш да я видиш и когато кликнеш 2 пъти върху клетката с ляв бутон. Очертават се всички клетки, които участват във формулата.

Здравейте, г-жо Shirin Solak-Djebedji. Не разбирам защо трябва да имате повече от една таблица на един и същ Sheet. За мен е по-удачно данните да са на отделни Sheet - единствено презентационните данни да са на отделна страница. По този начин когато попълвате данните няма да се интересувате от форматирането.

Здравейте, как да форматирам страница в ЕКСЕЛ , така че, когато я принтирам, без да указвам : принт 1 от 1 страница, да се принтира само първата страница, независимо дали е писано нещо и на другите страници (в полета, които попадат в други страници)? Благодаря!


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация