Как да извадя в Pivot таблицата сумите да са в Евро вместо в лв. (с фомула) без да правя допълнителна колонка (в Евро) в първоначалната таблица?
Здравей, има тази възможност, като тук ще покажа един начин с един простичък пример.Снимка 1 имам една база данни с имена и срещу тях числа които представляват левове.Снима 2 съм направил един бърз анализ - срещу всяко лице се сумират - тези единични суми - сумирането е направено в левове. На Снимка 3 отивам на pivot таблицата от там отивам на Analyze след което на иконката field след което цъкам с десен бутон и давам на calculate fields - отваря се прозорец ( снимка 4 )- > задавам име ( може да е евро да речем или пък сума евро ) след което пиша формулата = ( отивам на Сума маркирам я след което давам insert ) и вече горе във формулата ми се е появила Сума нея я умножавам по настоящия курс на еврото ( примерно спрямо БНБ ) след което давам ADD и вече имам готов нов field - снимка 5, който от своя страна го виждам и в pivot fileds.Така последно давам тикчета на Име и КРАСИМИР КРЪСТЕВ, и резултата е на снимка 6 - вече срещу всяко име имам сума в евро ( само да отбелжа ако искате да пише евро както е в примера просто сожете валутата в евро като символ ) без да съм променял нищо / добавял нова колона в изходната ми информация.Надявам се да съм бил полезен с малкия пример който дадох и да е помогнал за разрешаване на вашата задача.
Много благодаря! Толкова подробни са снимките, че успях да се справя преди да прочета инструкциите :) (а се бях мъчила да го направя дълго време)
Радвам се че съм помогнал и Ви е допаднал отговора ми.
Добре де, ама защо =сума*1,955?! от левове в евро би трябвало да е =сума/1,955 ... или аз нещо не съм разбрала правилно?
Забележката на Марина Радева е уместна, трябва да е / .
аз все още не разбирам защо да е * ?!
Ако целта е левова сума да преобразуваме до парична единица евро, естествено се прави с делене на цената на еврото.
Марина - "/" е знака ако искам евро в лева, както съм и в последния коментар 100 лв / 1,955 приблизително 50 евро.
Извинявай, на мен там на отговора ми беше излязло *, затова попитах отново :)
За мен беше много полезно благодаря
Здравейте и благодаря на Весела Костадинова за въпроса и на Краси Кръстев за отговора. Искам да попитам нещо в тази връзка. Има ли начин в едната колона валутата да е изписана лв., а в другата знака за евро, защото когато зададох в новосъздаденото поле евро, ми се смени на евро и зададената валута в базовата колона "Сума"? Благодаря предварително!
Здравей, Соня.
Доколкото разбирам въпроса ти става дума за това че си пуснал и двете колони сумата в лева и сумата в евро, НО обаче и на двете колони излиза знака за Евро - снимка 1 позиция 1 и 2.
Трябва просто да смениш форматирането на дадения Field.
Как според мен това може да стане най - ленсо и най - разумно в повечето случаи ?
Отивате в "таблото за управление на Pivot таблиците" и там върху дадения Field на който искате да промените форматирането ( снимка 2 позция 1 ) и от там и избирате Value Field Settings ( снимка 2 позиция 2 )
Следва да ви се отвори прозорец подобен на този на ( снимка 3 позиция 1) Value Field Settings и от там кликнете на бутона Number ( снимка 3 позиция 2 ) и следва да Ви се отвори прозорец като на ( снимка 3 позиция 3 ) Format Cells, там съответно изберете Currency ( снимка 3 позиция 4 ) и за Symbol изберете лв. ( снимка 3 позиция 5 ) след което затоврете двата прозореца с ОК ( снимка 3 позиция 5 и 6 )
Съоветно резултата е на снимка 4.Вече е форматирано като левове. Това е един от вариантите за справяне с този проблем.
Надявам се това да е бил търсения от вас резултат и да съм бил полезен с отговора.
И едно допълнение към темата, виждам че доста от вас са забелязали, на снимката за да превърна левовете в евро съм умножил, А не съм разделил - това е защото на подсъзнателно ниво ми се иска с 1 лев да е 2 евро :) ...
Техническа грешка извинявам се за което в горното допълнение вече съм разделил
Благодаря Ви много, Краси! Точно това ми беше въпросът!
А иначе и на мен също ми се иска левчето да е по-скъпата валута, ама ... :)
Прочетох някъде тук, че се търси првод на част от основните функции. Дано това свърши поне малко работа на колегите.
Как да редактираме Calculate field? Здравейте, примерът беше много полезен, благодаря. Но можем ли и ако да - бихте ли показали как да редактираме създаденото вече calculate field, за да оправим формулата.
Здравей, Мая Начева.
Ето в няколко стъпки как може да модифицираш вече създадено поле.
Ако не става ясно, пишете ще дообесня.
Има ли конкретни критерии, които да определят какво точно да слагаме във всяко едно от 4-те полета:Filters, Columns, Rows и Values?
Здравей, Зоя.
Има значение определено, зависи как искаш да анализираш данните, има значение и самите сурови данни как са вкарани в Excel, за да могат да се използват адекватно в Pivot таблицата. Следвщите уроци, след този, от курса разкриват именно тези тънкости.
Ако ико искаш да навлезнеш повече в Pivot таблиците, ти препоръчвам курса, Анализи с Excel в който има Pivot таблиците са разгледани в повече детайл, от гледна точка на анализ на сурови данни в Excel.
Здравей, Краси!Благодаря ти за отговора.До декември ще трябва да реша дали Word или Анализи с Excel да запиша по-напред.И двата курса са ми нужни.Поздрави!Зоя
Здравейте,
Създавам потребителски функции във VBA редактора, но те работят само когато в Options > Formulas е избран R1C1 reference style. В противен случай дават грешка #REF ( когато колоните са с имена А B C).
Бихте ли ми казали, какво да променя, за да работят функциите винаги, независимо от R1C1 стила?
"#REF! - Invalid Cell Reference Errors" Това съобщение за грешка се появява когато има неправилно обръщение към адрес на клетка. При мен е ексел 2010 не се получава такова съобщение при промяна на номерацията.
Отговора е "С"!
Интересен казус! Може ли да покажете кода на UDF?
Димитринка ти си бонбон
Здравейте,
Здравей,
Choose fields to add to report:че <продукт< трябва да е в ROWS а не в COLUMNS например.За <сума< че трябва да е в VALUES например е ясно.И ако има съвсем различни данни?
Здравей Мария,
Ти сама си избираш как да развиеш твоята Pivot таблица. Важен е анализа, който искаш да получиш. На снимката например съм показала същия урок от упражнението, като Продуктите са в Columns, а Регионите в Rows. Крайният резултат (анализа Sum) e един и същ.
Харесва ми отговора на Таня Георгиева.Краси Кръстев препоръчва курса "Анализи с Excel, където Pivot таблиците са разгледани по-подробно.
Може ли диапазонът да е съставен от няколко таблици, които са в различни sheets? ползвам версия 2010
Здравей,
Много благодаря! Точно тази тема ми трябваше!
Здравейте! С версия 2013 бг съм и в настройките няма трети ред обобщена таблица и диаграма... за да вкарам в рийбъна . Клавишната комбинация ALT+D - P не работи. Има ли друг начин да се вкарват от повече листа информация в база данни?
И аз съм с бг версия. След ровене в командите установих, че на бг се именува "Съветник за обобщена таблица и обобщена диаграма". Като не борави човек с английски като мен е така :)
Можеш ли да покажеш изображение на дизайна (структурата) на Pivot Table, т.е. кои колони слагаш в Row field и т.н.?
Здравейте, Надявам се, сега да е по-ясно. Благодаря, предварително. Таблицата е малко съкратена, но идеята е същата.
Здравейте, причината е в обобщаващата функция. Понеже в колоната има празни клетки обобщаващата функция по подразбиране е count. Трябва да я промените на sum.
Здравейте, Възможно ли е да получа повече разяснения, какво точно да направя. От отговора не ми стана ясно. Благодаря предварително.
Здравейте, на картинката съм показала къде се вижда причината за резултата и как се променя обобщаващата функция. Надявам се да ви помогне!
Благодаря, изясни ми се всичко.
ще се опитам после да кача и снимка
Най-лесният начин е просто да създадеш нов лист, в който с формули и референции да обединиш данните в една таблица. От там вече да си създадеш Pivot таблици. Има и други методи, тип PowerPivot, но за тях трябва да минеш курса Excel Pivot. Тук ми се струва, че това е най-бързото и лесно решение.
Аз доколкото разбирам проблемът е друг. Данните излизат в Ексел, но са повече от 1 млн. реда и програмата, която ги "плюе" преминава на втори шийт като свърши първия.
Възможно е и експортът да е в стария xls формат, който има 65 хил. реда и те да не стигат, въпреки, че данните са по-малко от 1 млн. реда.
Бих искал малко повече разяснения по конкретния казус, но така или иначе насоките за решение са:
Да се говори с програмистите, които поддържат програмата да направят експорта в txt, csv, access. Така ще излизат в един файл и ще е лесно да се върже пивот таблица към него
Power Query - с него съвсем лесно данните от двата шийта ще се обединят и след това ще се направи пивот таблица от тази заявка (това не съм сигурен дали е обяснено в курса за пивот таблици)
Самият факт, че се прави пивот таблица ме навежда на мисълта, че са необходими агрегирани данни. Възможно ли е да се поиска от програмистите именно агрегирана справка?
Благодаря на всички за отговорите. Явно ще премина с предимство курса Excel Pivot Table, за да видя как ще се справя. Успех и здраве на всички
Каква е разликата между insert pivot table и recommended pivot table?
При recomended pivot table ми дава вече готови примерни таблици с филтри и визия, докато при insert pivot table конфигурацията страртира от нулата, ако мога така да се изразя.
Благодаря за отговра