Може ли да създадем един лист (Обобщена) и въвеждайки в него различни групи входни данни, Excel автоматично да ни създаде/създава нови листове (Сметка1,...,Сметкаn) за всяка нова група въведени входни данни? Предполагам така ще намалим още малко възможността да направим грешка.
Съжалявам, но не разбрах въпроса. Ако може малко по-подробно да се опише?
Доколкото разбрах въпроса, е доколко може Ексел сам да си създаде нови листове, възоснова на наши задания по един лист (обобщен)... Предполагам, че това на практика няма как да стане, тъй като програмата няма как да знае какво точно искаме, като операции и логика.
И аз мисля, че няма как да стане това в Excel - трябва да са създадени тези листове, маркирани и едва тогава с добавяне на нова информация в лист(Обобщена) тя "автоматично", т.е. да се копира в другите листа.
И при мен не се получава избора с Shift и задържане с мишката на няколко листа и аз работя с Excel 2010.
Дайте пример каквото точно имате пред вид. По принцип идеята на обобщаващия лист е Ексел да сумира/натрупва/обобщава информация от няколко листа на едно място. Ако разбирам правилно, искате обратното - да зададете обобщаваща информация, която той да разделя.. Мисля че без добър програмист евентуално, Ексел няма да се справи сам. Иначе е добре да се търсят варианти за минимизиране на вероятността от грешки:))
Ако бяха маркирани всички листа, включително и "Обобщена", как се отмаркират след това? Пробвах и се оказа, че мога да стъпя на "Сметка1", лист, който се явява като втори маркиран в случая и да отмаркирам, но дали е така винаги?
Ако са маркирани всички листа едновременно, може да ги размаркираш с единичен клин на левият бутон на мишката, на който и да е лист без първия (в този случай без на лист "Обобщена")
При мен не се получи да избера няколко листа с SHIFT , а имам опцията с десен бутон на някой лист - да избера всички листове, има ли как да избера само няколко ?
Опитай с CTRL
Работя с версия 2010. Изборът на листа се получава и с Shift, и с Ctrl. Разликата между тези 2 начина е посочена от инж. Цукев в дискусията в предишния урок. Що се отнася до десния бутон - има такава опция, но се избират всички листа във файла, а това не винаги е желателно.
първо кликнете върху първия лист от тези които ще избирате,тогава натиснете shift и последния лист от избраните, така се маркират всички
А при натиснат Ctrl се избират непоследователно, а тези листове, върху които кликнем.
Единичен клик с ЛЯВ бутон на мишката върху първия лист, който искате. Натискате и държите Shift. Единичен клик с ЛЯВ бутон на мишката върху последния лист, който искате (маркира съответните листове и всички между тях). Пускате Shift.
С EXCEL 2010 съм
И при мен не се получава избора с Shift и задържане с мишката на няколко листа и аз работя с Excel 2010.
Excel 2007: Получава се както с Shift, така и с Ctrl, но маркирането на листата не се визуализира с подчертаване, както е показано във видеото /версия 2014?/. Въпреки това съвместното модифициране се отразява на всякъде - пробвайте.
Задържане Shift или Ctrl, а не мишката. От начина на задаване на въпроса останах с впечатление, ча задържате клика на мишката, или бъркам!
Тоест, не от въпроса, имах предвид отговора на Здравка.
За това може да се оцветяват листата, тогава ясно се вижда кои листа са избрани.
Единичен клик с ЛЯВ бутон на мишката върху първия лист, който искате. Натискате и държите Shift. Единичен клик с ЛЯВ бутон на мишката върху последния лист, който искате (маркира съответните листове и всички между тях). Пускате Shift.
Прекрасен отговор е дала Дианаива.
Задържаш shift и ляв клик с мишката и хоп готово. Става!!!
Благодаря на Диана Иванова за ясното и точно обяснение.
Благодаря, Радост Недялкова!
Ама то е ясно обяснено в този и предишните уроци
Както обясни по-горе Богомила получава се и по двата начина - и аз работя с Excel 2007 и при маркиране на листата не се забелязва подчертаване, но всъщност са маркирани и когато се правят промени се отразяват на всички листове! Благодаря за оточнението :)