Как мога да замразя повече редове и колони?

Тайните на Excel

Освен първи ред и първа колона,може ли да се замразяват повече редове и колони? Ако е възможно, как става това? Работя с Excel 2010.

На горното изображение съм показал излишни неща. В следващите въпроси предполагам,че няма да ги има.

Ако искате да "замразите" 3 реда и 2 колони трябва да изберете клетка C4. Избирате опцията Freeze Panes от меню Wiew\Freeze Panes и тогава редовете над избраната клетка (1,2,3) и колоните дясно от нея (A,B) ще са "замразени".

Благодаря за съвета. Пробвах, но не става. Може би са необходими допълнителни настройки.

Могат да се "замразяват" повече редове и колони от бутона Split, който е точно до "freeze" излизат удебелени вертикална и хоризонтална черти, които можете да влачите с мишката до реда или колоната, които искате да замразите от freeze. Ако искате да замразите само колони, вертикалната черта я завлачвате преди първия ред и обратното. Успех :)

Сега пробвах и начина описан от Ели Попова-работи и е по-лесен:) Мерси Ели!


Благодаря на Maria Tenchova за бутона "Split". Чудесно, работи!

Да, би могло бутона Split да се използва по описания по-горе начин,но не е най-правилния. Този бутон има друга функция - разделя страницата на две или четири части и при обемни документи лесно може да се работи в различните части на документа. Инструмента за замразяване на редове и колони е Freeze Panes.

• Замразяване на хоризонталните редове - маркирайте реда под този, който искате да замразите; 
• Замразяване на вертикални колони - маркирайте колоната вдясно от тази, която искате да замразите
• И за двете  маркирайте клетката, над която и вляво от която искате да замразите 
 Възстановяването става чрез команда Window/Unfreeze Panes

Благодаря на всички ,които ми помогнахте да реша проблема със замразяването на повече редове и колони. Бяхте чудесни в желанието си за помощ! При мен този проблем вече не съществува. 

Денчев-благодаря, Виктория, много полезен съвет. Моля да ми помогнете как да запазя колони и редове в таблица, в която да не ми изтриват по невнимание данни и формули млади колеги бързаци.

Използвам версия 2003 и изобщо не замразявам колони, а използвам скриването на част от колоните с Hide.

Много благодарности на Виктория.Ако го направите някъде на чисто поле се виждат линиите които се очертават около замразената клетка.Аз също съм с 2003,но досега не съм открил съществени разлики.Само ми трябва повече време за да намеря нужното меню.

Виктория Данаилова, благодаря за ценния съвет!

Благодаря за разясненията! Има ли възможност да покажете как точни работи функцията Hide, тъй като при мен се скрива целият файл? Благодаря!

Целият файл се скрива, ако използваш функция Hide от меню View\Hide (Hide Window). Ако искаш да скриеш само избрани редове и колони трябва първо да ги маркираш и след това да кликнеш с десен бутон на мишката върху маркираната област. След това избираш опция Hide . Можеш да скриеш различни области от работния лист, липсата на номерация на редовете и колоните ще ти покажат къде са скритите редове и колони. Показване на скритите редове и колони става по същия ред, но с опция Unhide .

Амии, в контекста на отговора по-горе, нека да споделя един практичен съвета на мой добър приятел и бивш колега, комуто принодлижи изказването: "Абе има ли Excel от глад няма да се умре". А ето и въпросния съвет, който впрочем макар и да звучи шеговито, често ми е помагал в затруднение: "Когато нещо не ти се получава и се чудиш каво да правиш с Excel - натисни десен бутон!" -:)

Много благодаря на Ели Попова за отговора за Hide / Unhide. Успях да направя какото трябва!

Използвах Hide за да скрия колона и сега с не се показва c Unhide.Къде да маркирам за да излезе отново.Excel 2007

За да излезе скрита колона, трябва да се маркират двете съседни колони, да се натисне десен клавиш на мишката и да се даде unhide - колоната се показва. Ако обаче, Mariya, случайно сте дали hide на колона А, то тя не се показва, ако опитате същия начин. Може и да има по-лесен начин, но аз в подобен случай давам Ctrl+A , за да избера цялата таблица, и тогава натискам десен и unhide. Неприятното в случая е, че ако имате и други скрити колони, които искате да останат скрити, те също ще се отворят.

За да се покаже скрита колона, трябва да се маркират двете колони отляво и отдясно на скритата, да се натисне десен клавиш на мишката и да се даде unhide. Ако обаче, Mariya, сте дали Hide на колона А, тя не можа да се покаже по същия начин, защото имаме видима колона само от едната й страна. В подобен случай аз давам Ctrl+A за да избера цялата информация в листа, давам десен клавиш и тогава unhide. Показва се колона А, но неприятното е, че ако имате и други скрити колони, които искате да останат скрити, при това действие ще се покажат. 

Много благодаря Ваня Драганова.Направих го със маркиране на 2те колони (лява и дясна) и се получи ,но с начина за колона А не стана 

Съветът на Виктория Данаилова се оказа най- полезен за мен след многократни опити да схвана начина на действие на Freeze panes :) Благодаря ти, Виктория!

Благодаря на Виктория Данаилова! За мен това уточнение беше много полезно!

Относно показването на скритата колана А (а и не само на колона А). Ако се застане с курсора в лявия край на бутона В, т.е в края на колона А и когато курсора е във формата на две успоредни, а не една удебелена линия, което е обикновено, и се провлачи вдясно, ще  се покаже скритата колона.

Много благодаря Райна за отговора.Стана за секунда

Благодаря на Ели Попова!

Виктория Данаилова, благодаря за точно описания начин на скриване на колони и редове!

Специални благодарности на Виктория Данаилова! Обяснението е наистина запомнящо се. Виктория определено има талант на учител!

Здравей, Ваня Драганова!

За да се покаже скрита колона А, трябва да маркираш колона В и колоната, в която са записани номерата на редовете, после Unhide и готово :)

Благодаря Ви, инж. Чардакова. Ще опитам и така. Засега отговорът на Райна дава най-лесният за мен начин, а и е препоръчан в самия курс в по-следващите видео уроци.

Благодаря на всички участници, че споделяте ценен опит!

Благодаря на всички за съветите и споделения опит - ценно и пестящо време и грешки! Благодаря!

 

Петя Петрова Какво щеше да се получи с функцията за сумиране на разходите по месеци ако бяхте изпуснали месец декември, а не май т.е.последна във функцията беше включена колоната месец ноември? Мисля, че също щеше да стане грешка разчитайки на това,. че сме използвали функция.

Благодаря на всички! Научих много неща от споделения опит на участниците. Ще мога да си спестя време и евентуални грешки.


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация