Създаване на изображения. Експортиране и запазване на изображения

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Като финален елемент на информацията, която споделяме от нашия модел, ще разгледам създаването на изображение и експортирането на такова.
За целта, от раздел "View" в леновото меню, избирам опцията "3D view".
но чрез падащото меню, извикано от триъгълничето към командата.
Там избирам камера.
Мога да създавам изглед, по начална и крайна точка.
Като височината на началната точка, мога да задам тук, в лентата с опции.
Също така, мога да задам, дали да бъде преспективна това изображение или не.
Аз ще оставя перспективно и съответно 175 като височина.
Кликвам някъде, далеч от самата сграда, за начална точка и крайна точка, някъде зад сградата, С втори клик, потвърждавам създаването на изгледа и влизам в него.
Сега мога да променям, както си спомняте, начините на изобразяване, на този изглед по различни методи.
И мога, тази графика, която виждате тук, директно да я експортирам като изображение.
Преди това, мога да направя няколко промени.
От версия 2017 насам, има възможност, когато избирате елементи, в такива 3D изгледи да ги променяте.
Мога да коригирам модела, дори от този 3D изглед.
Ще ви покажа, ако искате да променяте някои от елементите, че е напълно възможно.
Избирам тази врата например и от 100, мога да я направя 80.
новата форма и размер
Виждате, веднага тя прие новата форма и размер.
Няма никакъв проблем да променяте модела от тук.
Също така, виждате че на терасите виждаме едни линии в ярко синьо.
Това значи, че аз в момента виждам границата на помещението.
Помните, терасите също бяха затворени като контур, чрез елемента "room separator", но аз не искам да го виждам в графиката, която ще споделям.
Затова, извиквам командата за контрол на графиката, чрез бърза команда "v+v" от клавиатурата.
И се насочвам към раздял "lines", където мога да намеря "room separator" и да премахна отметката, пред него.
Така настройвам графиката на този изглед и аз повече не виждам този елемент.
Сега вече съм готов да експортирам съответната снимка.
Мога да променя малко границите на самото изображение, защото нямам нужда да виждам толкова много, самият терен.
и отново, от голямата буква "R", извиквам файловото меню, опция "export", навигирам се до "images and animations".
I оттам избирам "image".
Тук виждате голяма част от опциите, които бяха достъпни и в прозореца с принтиране, Оставям на вас, да изследвате всяка една от тях.
Но важното, което може да зададете е формата, в който искате да бъде експортирано изображението.
Да бъде с определена резолюция и след това да потвърдите, какво изображение да бъде експортирано.
Също така, ней-отгоре трябва да зададете, къде да бъде експортирано.
Пътя на самият файл, каква част от самото изображение, да бъде експортирана.
Това ви е познато от прозореца с настройките, за принтиране.
Сега мога просто да потвърдя и ще експортирам този изглед.
Друго нещо, което може да направите, след като сте създали своят модел е да създадете фотореалистично изображение.
Няма да навлизам в детайли, как се прави това.
Но ще ви дам основни насоки.
Първото и най-важно нещо е да зададете материалите на съответните елементи.
Ако натисна "manage", там мога да натисна на раздел "materials".
Ревит ме съветва да запазя проекта, аз сега просто ще изляза.
И ще видя списък с всички материали, които фигурират в моят модел.
Всеки път когато задавам определен материал, към някаква геометрия, мога да видя от раздел "appearance", как ще изглежда този материал, когато бъде рендериран или когато бъде създадено такова фотореалистично изображение.
Няма да навлизам в детайли за всички параметри, които имате за контрол на самите материали.
Защото това е предмет на друг курс, но може да разгледате, по какъв начин може да контролирате изгледа на всеки един материал.
Да го настроите по начина, по който искате и след това, да видите резултата при вече рендерираното изображение.
Сега просто ще изляза и ще ви покажа, как се създава такова фотореалистично изображение.
от раздел "view" мога да избера опцията "render" Iли от лентата с контрол на графиката, също имам възможност да избера "render".
Стартирам опцията за рендериране и тук имам възможност за още няколко настройки.
Имам възможност да контролирам, какво да бъде осветяването, каква да бъде графиката зад самата сграда.
Имам възможност да настройвам експозицията, сенките и други параметри на самото изображение.
Също така да дефинирам, каква да бъде резолюцията.
Също така, с какво качество да направя самото изображение и така нататък.
Избирам високо качество, останалите настройките оставя стандартни.
Оставям на вас да експериментирате с тях, само ще ви обърна внимание, че имате възможност да поставяте отметката пред "region" Което ще създаде един регион, виждате тук червен, който може да контролирате и да рендерирате само определена зона от вашият модел.
И по-конкретно, от този изглед към модела.
За да експериментирате само там, какви промени биха настъпили.
Защото процесът на рендериране понякога е много дълъг и така може да спестите време, когато правите промяна, само в една определена зона.
Махам отметката пред "region" и ще пусна фотореалистично изображение, върху цялата зона на изгледа.
След като изображението е готово, имате опция да променяте някой от параметрите му.
От бутона "adjust exposure" имате възможност да го направите по-светло, по-тъмно и да виждате, по какъв начин се отразяват тези промени.
Аз сега го направих прекалено тъмно, ще го върна да е по-светло и така нататък.
Може да експериментирате, чрез тези плъзгачи и промяната на всеки един да видите, по какъв начин се отразява.
Ако искате да се върнете в изходно положение, използвате бутона ресет, след това потвърждавате.
По този начин имате налично, първоначалното изображение.
Също така имате тук две опции.
да запазите изображението към проекта или да го експортирате.
Ако кликна "export" имам възможност да го запазя в някоя папка, потвърждавам.
Или да избера опцията "save to project".
Това ще ми даде възможност да запазя с определено име, в проектният браузър това изображение.
Но ако кликна на "x" или излязъл този прозорец, веднага изображението ще бъде загубено.
И виждате, върна се стандартният 3D изглед.
Аз казах, че съм го запазил този 3D изглед, като реалистично изображение и ако се навигирам до раздел "renderings", където мога да намеря точно този изглед по начина, по който го бях рендерирал.
Също така, мога да избера и съответната картинка от папката, в която я запазих.
Имате възможност, освен да експортирате информация като чертежи, да създавате фотореалистични изображения, да създавате различни 3D изгледи и да ги споделяте.

Тест за преминаване към следващия урок

 
В кой раздел от лентовото меню може да намерим командата за създаване на фотореалистично изображение "Render"?
"View"
"Architecture"
"Manage"

Въпроси и отговори

  • Защо я няма камерата?

    Ивайло Иванов:

    Защо, моля не ми се появява камерата (стр. 1), независимо че влизам в раздела View и натискам на Camera от падащото меню на 3D View? Задейства ми се видео филмчето (стр. 2), но камера не се появява. Не се появяват и допълнителните менюта (стр. 3) за настройването й. Благодаря.

    арх. Петър Пенчев:

    Защото се намирате в изглед "Sheet". Влезте в някой подов план например и ще е активна.

    Ивайло Иванов:

    Благодаря. Понеже това се появи когато пуснах примера Start, с това започнах, макар че забелязах, че във видеото на урока се виждаше друго. В предишните уроци каквото се показваше в съответния пример Start, това се виждаше и в съответното видео от съответния урок, но в този урок не е така. Явно с изглед Sheet камера не се появява. Научих и това, макар и по косвен начин. Благодаря.

  • Как да задам различен цвят на външните стени на една сграда?

    Любомир:

    Как мога да оцветя външните стени на модела на сграда да са в различни цветове. Всичките външни стени в модела са създадени от един тип стена с еднакви слоеве. Когато оцветя външната мазилка на дадена стена, то всички външни стени се оцветяват. Как мога да напрявя различните стените да са сразлични цветове на външната мазилка?

    арх. Петър Пенчев:

    Логиката е като при строителството. Ако сте изпозлвали една и съща стена - съвсем логично, ще получите еднакъв финиш навсякъде. Ако имате различно третиране по фасада е добра идея да позлвате различни стени, за всеки различен финиш. Обикновено имаме една стена, която е тухла. Друга стена която е изолация+мазилка. Това е примерен детайл, разбира се. И вече, ако имаме различни видове мазилка, може да създадем отделни типове стена с изолация и мазилка (изолация + мазилка 1, изолация +мазилка 2 и т.н.) . Другата опция, която намирам по-неподходяща е да позлвате опцията Split Face и Paint. Тя дава възможност да оградите даден регион от дадена стена и да го "боядисате" с даден материал. КОмандите се намират в раздел Modify

    Любомир:

    Благодаря за идеите.