Добаване на материал към геометрия. Зареждане на фамилия в проект

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
За да довършим нашата фамилия ще добавим и материали към плота и конструкцията, която го носи.
За целта ще използвам 3D изгледа, като го активирам.
Ляв клик на празното пространство и маркирам геометрията, която се отнася към плота.
Виждате че сега програмата ми казва, че съм маркирал негативната форма, която дефинира канта.
Чрез клавиша Tab, натискайки го няколко пъти, се опитвам да селектирам точно плота.
Успявам, като използвам няколко пъти клавиша Tab.
И като се приближа малко, виждате че е преселектиран, оцветен е в синьо.
Кликвам с левия клавиш за да го активирам.
Виждате, че в момента съм маркирал геометрията, която се отнася към плота.
Насочвайки се към панела с настройки виждам, че има параметър който се казва material.
Ако директно от полето избера някой от материалите, чрез тези три точки тук, следва моята маса винаги ще бъде само с един материал, който е с този плот.
Ако искам да видя параметър, който в последствие при зареждането в проект може да бъде променян, от човека който използва тази фамилия, следва да кликнат тук на този бутон в края.
Виждате програмата ми дава подсказка, че по този начин ще въведа параметър.
Кликвам там и е нужно да избера този бутон тук чрез, който ще създам нов параметър.
Виждате че в момента няма параметри за материали.
Кликвам за да създам параметъра.
Ще го нарека TableTop Material.
Потвърждавам името на материала.
Aко демаркирам, нищо не се е случило.
За да променя самият материал е нужно отново да вляза с командата типове фамилии и тук да намеря освен двата параметъра, които създавахме по-рано, новият създаден параметър tabletop material.
Оттук вече мога да задам материал, избирайки полето.
Виждате тук имате материал Glass.
Избирам този материал.
Потвърждавам.
Винаги може да създават и собствени материали.
Aко изберете десен бутон върху някой от вече съществуващите и опцията Duplicate.
След това може да променяте параметрите на материала, за да достигнете до резултат от който имате нужда.
Тези параметри, които са тук дефинират surface pattern или начина по който материалът ще изглежда фасада или в разрез, ако е в изглед.
Другия параметър тук е Cut Pattern или начина по който ще изглежда материала в разрез.
Това е цвета на материала, прозрачност и така нататък.
Mоже да разгледате какви други различни варианти има за задаване на параметри.
Има възможност да задавате собствени карти на материала, които при рендиране ще го накарат да изглежда по-различни начини и така нататък.
Сега обаче аз се придържам към стандартните, които имам тук.
Избирам стъкло.
Потвърждавам.
Виждате материала за плота на масата вече е стъкло.
Ако обаче избера другият тип, който създадох по-рано.
Виждате, че отново параметъра се промени.
Трябва за всеки тип, който сте създали от съответната фамилия да задавате какъв материал искате да има.
Както направихме с параметрите за широчина и дължина на масата.
На този етап от време, ще задам параметър само на плота и ще оставя краката по начина по който са.
Със същият начин на задаване може да изберете и различен материал за краката.
Сега всичко, което трябва да направя е да заредя фамилията в проекта.
За целта трябва да имам отворен проект.
Избирам файловото меню и ще избера проекта, с който започнахме този модул.
Имам го от последно отворените проекти, така че ако при вас е там отворете го от там ако все още не сте отворили проект.
От този контрол тук мога да променям прозорците, които съм отворил.
За да се върна отново във фамилията избирам точно тази команда и ще избера 3D изглед на съответната фамилия.
Това е фамилията.
Избирам load into project, за да зареди фамилията в проект.
Избирам мястото, на което искам да я поставя.
Чрез клавиша Space от клавиатурата мога да я завъртя.
Поставяме тук.
След това за да видя как изглежда тази маса влизам в раздела view от лентовото меню, Избирам командата 3D View, но натискайки триъгълника сочещ надолу.
Оттам избирам Camera, сега мога да създам нов изглед.
С първия клик поставям мястото на изгледа и след това посоката, в която гледам.
Ще дам посока към къта за сядане.
И кликвам втори път, което ме води до този 3D изглед, който съм създал.
Ето я и масата, която създадохме.
Ще се върна малко по-назад и ще уголемя прозореца.
Ето това е масата, ако избера друг изглед от лентата за контрол на изгледа.
Например consistent colours.
Виждате вече масата е налице в проекта в който съм създал.
Мога да избера тук друг тип на масата виждате, че тя се променя спрямо параметрите които зададохме.
По този начин може да създадете вашата фамилия, спрямо вашите идеи и това което имате за цел.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Как задаваме материал към създадена геометрия?
Маркираме геометрията и променяме параметъра Материал (Material) от панела с настройки
Маркираме геометрията и променяме параметъра Материал (Material) от контекстуалното лентово меню
Маркираме геометрията и променяме параметъра Материал (Material) от лентата с опции

Въпроси и отговори

  • Как да заредя масата в проекта с къщата в същия мащаб ?

    Албена Стойкова:

    Здравейте, заредих масата в проекта с къщата, но е огромна ?

    арх. Петър Пенчев:

    Всички компоненти както и самия модел са в мащаб 1:1. Мащаб единствено имат съответните изхледи, като разрези и планове. Проверете в какви единици моделирате и как е настроен модела. От раздела "Manage" - >Project Units, ако там всичко отговаря и сте моделирали правилно размерите, то явно самата маса която зареждате е неправлно моделирана. Поставете дименсия или измерете дадно разстояние , вижте в какви единици сте моделирали (от менюто Manage) и ще стане ясно къде е грешката.

    Албена Стойкова:

    Благодаря !

    Захари   Даскалов:

    Видимо масата е огромна. Такава трябва и да е благодарността. Тук е мястото да благодаря на арх. Петър Пенчев за компетентните коментари, отговори, а може би и за целия курс.

    модул97:

    Здравейте.Имам следния въпрос.Има ли начин една фамилия да я превърна в друга категория.Вратите например се асоциират със стена, а искам да я превърна в мебел, за да мога да я поставям свободно на чертежа. Благодаря предварително за отговора!

    арх. Петър Пенчев:

    Не съм видял въпроса ви. Трябваше да създадете нова тема, за да реагирам на време. Можете да сменяте категориите, но не всяка промяна е възможно. Точно за такива специфични случаи в които се изисква така наречения host, няма как от фамилия която ѝ трябва стена да я превърнете в свободностояща. За това е и много важно когато създавате фамилия да започнете от правилния шаблон. Промяната, ако тя е възможно, става от тук Когато се намирате в самата фамилия, не в проекта.

  • Как мога да поставя елемент свален от някой сайт, в моя фамилия, когато я създавам?

    Любомир:

    При създаване на нова фамилия, като част от нея, бих искал да използвам обект свален от BimObject. Как мога да го поставя в моята фамилия и да стане част от нея?

    арх. Петър Пенчев:

    Въпросът ви е доста общ. Какво значи "обект"? Във видеата е поакзано как се създават фамилии и съответно инстурментите са създаване на геометрия в тях. Препоръчвам да се следват стъпките описани там, а именно 1-во създаване на референтни равнини Reference Planes, след това задаване на параметри където е необходимо с прихващане на тези референтни равнини и накрая създаване на геометрия която да се прихваща към референтните равнини. Възможно е ако това което сваляте от BimObject е фамилия с Copy/Paste да го прехвърлите във ваша фамилия, но не го препоръчвам, защото ще прехвърли и параметри и материали, които са присвоени към това което копирате. Това ще доведе до нежелани и неработещи параметри във вашата фамилия. Все пак ако внимавате е възможно да направите такъв трансфер.

  • Как да Добавя фамилия в проект

    Кристина Терзиева:

    Здравейте, при мен възниква следния проблем. На току-що инсталиран Revit 2021 при избор на команда за изчертаване на греда "Beam" е активен само посочения профил

    Когато опитам да заредя нова фамилия от Insert/Load Family и избера съответния профил

    излиза следното съобщение:

    Ако опитам да вмъкна този файл, който е в библиотеката със файлове в Revit, като го създам като нова фамилия от File/New/Family

    Къде греша и не успявам да вмъкна сеченията като нова фамилия, независимо дали избирам едно или две от листа?

    Въпреки това, отбелязаните по-долу са вмъкнати в проекта:

    Но не мога да ги заредя като отделна фамилия нито да ги присъединя към активната такава:

    И след избор на конкретно сечение от файла са появява:

    Типовете сечения са обединени във фамилии, но как става добавянето на тези фамилии в съответния файл, така че да бъдат активни при задаване на команда за изчертаване на греда или колона, съответно?

    Ако съм пропуснала нещо във въпроса: kristina.13433@gmail.com

    Благодаря предварително!

    арх. Петър Пенчев:

    Бъркате категорията на елементите. Ако искате да заредите допълнителни типове греди, то от библиотеките трябва да се навигирате до папакта Structural Framing. От там вече да заредите желано сечение и вид греда. Фамилиите тип "Profile" се позлват за друга цел - могат да се позлват за профили за улуци, профили за окачена фасада, профили за Wall Sweeps и др.

    арх. Петър Пенчев:

    Фамилиите пък за колони се зареждат от папакта "Structural Columns" Фамилиите са различни, имайте предвид и са важни категориите на елементите.

    Кристина Терзиева:

    Благодаря за отговора. Създадох фамилия за колони от Structural Columns, въведох сечението и различните типове към нея (профили HEA в случая), но отново имам въпрос. Създавайки сечението и задавайки му команда "Extrusion" то вече е с фиксирана височина (да речем в случая с колона) и при вмъкването в проекта идва с нея - фиксирана. Има ли параметър, който се задава още при екструзията като променлив, за да може в последствие при изчертаване от командата Column то да е с различна височина в проекта (т.е. да имам колони с височина 2750 и 3500, примерно)? В момента, въпреки че ги задавам от точка до точка след изчертаването се получава целия габарит, зададен при създаването на фамилията.

    арх. Петър Пенчев:

    Колоните по височина се контролират чрез параметрите в палета с настройки, подобно на стените. Задавате от кое до кое ниво да стигнат и евентуално какви отмествания по височина спрямо нивата да имат.