Деформация на обекти с операцията Lattice

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Друг начин да деформираме нашите обекти е като използваме тъй наречения "lattice".
Той представлява решетка от вертекси, която ни позволява да деформираме глобално един или повече обекта в сцената.
Ако селектирам всички обекти, които изграждат обекта.
Можем да пуснем "lattice" от менюто "deform".
Нека да видим неговите настройки.
Първата настройка е "divisions" ни позволява да окажем на колко подразделения да бъде съставена решетката от вертекси.
Имаме и други настройки, като групиране, дали автоматично "lattice" да става родител на селекцията.
Това не се използва.
Дали да центрирам "lattice" около селекцията, което е доста полезно.
Но нека оставя тези настройки по подразбиране.
И да създадем "lattice" от бутона "create".
Получаваме една решетка.
Един масив от вертекси, който вгражда нашият обект.
Ако отидем в "attribute editor", след което селектираме "node" на "lattice", който е ето този "ffd1" и селектираме "node" на създадения "lattice" и можем да променяме дивизиите, които да имаме в самата решетка.
В момента дивизиите са 2, 5 и 2.
В тази посока имаме пет дивизии.
А в другите нямаме, но можем да добавим колкото си искаме.
Нека да направим по 3 дивизии за всяка позиция.
Самия "lattice" е обект ние можем да го видим в "outliner", като това е основата му.
Ние работим с ето този обект.
Той има един единствен компонент.
Ако премина в режим на компонент ще видите, че освен "object mode" единственото с което разполагаме e "lattice point".
Това представлява "vertex" и селектирай тези вертекси ние можем да ги манипулираме по познатите ни начини.
Като това глобално засяга всички обекти.
За които сме избрали да се деформират от "lattice".
Помагат бързо да променяме основната форма на много обекти.
И да ги деформираме по глобален начин.
Всички обекти се деформират плавно, спрямо местенето на тези точки.
Ако селектирам някой от обектите, като тази седалка.
И я изкарам извън "lattice" ще видите как тя възвръща първоначалната си деформация.
Връщайки я обратно започва отново да се афектира от самия "lattice".
Нека се върна назад с "ztrl+z".
По същия начин можем да местим "lattice" и с него да се мести и целия обект.
Можем да го скалираме.
За да запазим промените, които сме извършили с този "lattice" е нужно да селектираме обектите.
И да изтрием тяхната история.
От "edit" избираме "delete by type history".
По този начин деформациите се вграждат в самите отделни обекти.
Това е един метод който е доста полезен за глобално деформиране на много обекти.
Или само на един обект и служи както за моделиране, така и при анимации.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Можем ли да влияем на деформацията на повече от един обекта с операцията Lattice?
Можем, след като ги селектираме наведнъж и приложим операцията
Можем, само ако преди това сме използвали операцията Combine, за да слеем обектите в един
Не можем, операцията е приложима само за последния селектиран от нас обект
Не можем, операцията е приложима само за първия селектиран от нас обект