Друг полезен инструмент, който ще ни помогне
при моделирането на полигонални обекти това е
"insert edge loop".
Това е възможността да добавим нови ръбове
към нашата геометрия, за да
имаме достатъчно детайл за тяхната обработка.
Инструмента се пуска от менюто
"mesh tool" от "insert edge loop".
Работи като задържим левия бутон на мишката
и кликнем върху обекта,
там където искаме да добавим нов "edge loop".
След което докато все още държим левия бутон на мишката
и я местим можем
както виждате в тази пунктирна линия,
която ни показва
да променяме позицията къде
да се появи новият "edge loop".
След което, ако пуснем
левия бутон на мишката, както виждате
вече имаме един нов допълнителен
пръстен от ръбове,
който може да ни помогне
за по-нататъчно обработка.
Примерно, ако избера "move tool"
инструмента мога вече да преместя тази част.
Доста е полезен за обработка.
Друга функция на "insert edge loop"
ако отида в неговите настройки от "mesh tool".
"insert edge loop" ,квадратчето, което е отстрани.
Ще видите, че освен
стандартните настройки, които са по подразбиране.
Нека да го намали малко прозорчето.
Може да зададем да слагаме
повече от един "edge loop" от
опцията "multiple еdge loops".
Ако я пуснем тук, отдолу както виждате вече ни се активира
настройка и слайдер, която може да ни
помогне да си изберем колко ръба да пуснем.
Примерно, ако искаме 15 "edge loop"
може да сменим на 15, след което
с левия бутон на мишката изберем, примерно
върху този ръб да се появят
и ако пуснем ще получим 15
нови "edge loopя" върху тази стена.
Тук има полезен трик, ако
изберем само един ръб.
И маркираме някъде.
То този "edge loop" винаги ще е по средата
между едната и другата половина
на съответните лица към, които попада.
Това е доста полезно в случаите, когато искаме
да си осигурим, че той е точно по средата
и разделя на равни части другите елементи.
От "reset tool" настройката
може да върнем оригиналните настройки.
И нека затворим това меню.
Нека да обясним нещо друго доста важно.
Ако искаме да изтрием някой "еdge" или "edge loop".
Примерно, този който е селектиран в момента, ако натисна
бутона "delete" от клавиатурата.
Ще видите, че ръбовете се изтриха, но има нещо много важно.
Ако премина в режим на вертекси.
Ще видите, че вертексите, които са създадени
когато тези ръбове, които изтрихме пресичат другите
все още остават.
Това е проблем при създаването и работата с геометрия.
И по принцип много често може да се
объркана и да забравим тези
стоящи в нищото вертекси.
Разбира се може да ги селектираме допълнително и тях.
И да ги изтрием пак с бутона "delete".
Но си има полезна функция.
В "maya", която прави точно това, което искаме.
Трие даден ръб
и изтрива и вертексите, които са свързани към него.
Това става, ако изберем пак
ръб, примерно
маркираме този ръб два пъти,
за да селектира целия пръстен.
От менюто "edit mesh" имаме функцията
която е в раздела "еdge"-
"delete Edge Vertex", както
ето това е бързата клавишна комбинация.
Ако я натисна ще видим, че
ръба се изтри и ако минем на ниво вертекси
ще видите, че и вертексите, които
са били прилежащи към тези ръбове също са изтрити.
Това е по-сигурния начин и аз
ви поръчвам винаги да триете освен при по-специфични нужди
ръбовете чрез този инструмент.
Това е начина, по който работи инструмента "insert Edge"
Той е един от най-полезните инструменти в процеса на работа.
Тест за преминаване към следващия урок
3410
Какво представлява Insert edge loops функцията?
Чрез нея можем да добавим един или повече ръба на нашия обект, за допълнително добавяне на детайл 10579
Чрез нея можем да добавим едно или повече лица на нашия обект, за допълнително добавяне на детайл 10580
Чрез нея можем да добавим един или повече вертекса на нашия обект, за допълнително добавяне на детайл 10581
Чрез нея можем да добавим нов ръб, за допълнително добавяне на детайл 10582
Въпроси и отговори