Подравняване и използване на Snap функцията

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред
Здравейте, в много случаи може да не се наложи да подравним или да прилепим нашите обекти към други такива.
Прилепянето на обекти става чрез тъй наречените "snap" функции, които са изобразени, ето тук горе в нашето меню.
Първата "snap" функция ни позволява да прилепяме обекти към координатната ни мрежа.
Или тъй наречения "grid".
С левия бутон на мишката, ако пусна първата функция за прилепяне по "grid" и селектирам някое от дърветата.
След което с левия бутон на мишката селектирам центъра на гизмото.
И започна да мърдам дървото.
Може да забележите как то започва да се мести на равни интервали и е прилепено към ъглите на всяко едно от квадратчетата по "grid".
Ако изключа функцията и продължа да го мърдам, виждате, че той вече не се прилепя.
Прилепянето на един обект спрямо друг става посредством неговия пивот и това къде се намира той.
Нека да вземем за пример това дърво, както виждате неговия пивот е в центъра на самия обект.
И пуснем пак прилепянето към "grid".
След което, ако почнем да местим дървото, виждате как то се прилепя към "grid", но спрямо този пивот.
За това е важно първо да преместим пивота в точка, в която ще ни е удобно на нас да искаме да прилепяме.
Другите режими на прилепяне това са прилепяне по криви, което ни позволява след като изчертаем кривата да прилепяме по нея ще го разгледаме по-натам.
Прилепяне по точки, като това ще рече, че може да прилепяме по точките, които изграждат нашите "3d" модели.
Тези точки са тъй наречените "vertex".
Ако изключа другите два режима и включа този по точки.
И избера примерно това дърво с левия бутон в средата на гизмото, виждате как дървото започва да се прилепя този път по точките на земята.
Нека да изключим за сега това.
Следващото прилепяне е по центъра на селектиран обект.
След което имаме по равнини.
И най-накрая имаме тъй наречения "live object", който ни позволява да превърнем избран наш обект в специален такъв, въру който може да чертаем криви или да прилепяме други обекти.
С него също ще се запознаем малко по-натам.
Сега нека разгледаме и как става подравняването на обекти в самата сцена.
Да кажем, че искам да подразним тези три дървета.
Нека ги селектираме, като задържим на бутона "shift" и левия бутон на мишката.
След което отидем на менюто "modify" и "aling tool".
Много функции на"maya" се влияят от реда на селектиране на обектите.
И "aling tool" e една от тези функции.
Той винаги ще подравнява обектите спрямо само последният, който сме селектирали.
Като в този случай това е ето това дърво.
След като пуснахме функциите и ще видим как селектираните от нас обекти са обгърнати от един прозрачен куб с доста интересен интерфейс отстрани на него.
В същото време тези символи са ни познати от доста други програми, като "photoshop".
Всяка едно от тези полето отговаря за подравняването по-определена ос: "x", "y" или "z".
Ако примерно искаме да подравним по оста "z" тези дървета.
И да са в една линия, е нужно да изберем този среден символ и като задържим с левия бутон на мишката, "maya" ни подсказва как точно ще се извърши подравняването.
След което като го пуснем виждате, че "maya" подравнява дърветата в тази равнина.
Нека да върне с "ctrl+z" обратно дърветата.
Като аз няма да разглеждам абсолютно всички символи.
Просто експериментирайте и много ще научите кой по какъв начин подравнява.
Ако задържим с левия бутон ще видим "maya" да ни подсказва по какъв начин точно ще се извърши подравняването.
След което от самия инструмент може да излезнем, като преминем, примерно на "select tool".
Това е всичко, което трябва да направим.
Както виждате това са две доста полезни функции, които ще използваме доста често в процеса на работа.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Има ли значение pivot-а на обект за неговото прилепяне?
Да има, защото прилепянето на обект спрямо друг, зависи от позицията на pivot-a
Няма значение, обекта се прилепя спрямо центъра си
Да има значение, но само когато сме в режим на прилепяне спрямо координатната мрежа
Няма значение, обекта се прилепя към друг само в основата си
 
Какво представлява Snap функцията?
Функция която ни позволява да прилепяме обекти спрямо други или спрямо координатната мрежа
Функция която ни позволява да подравняваме обект спрямо друг
Функция която ни позволява да скриваме обект
Функция която ни позволява да дупликираме обект
 
Откъде се пуска функцията Align?
От менюто Modify / Align
От менюто Edit / Align
От иконките които приличат на магнити
От менюто Create / Align
 
По какъв начин зависи реда на селектиране на обекти за използването на Align функцията?
Подравняването става спрямо последния селектиран обект
Подравняването става спрямо първия селектиран обект
Подравняването не зависи от реда на селектираните обекти
Подравняването става центъра на нашата сцена