Здравейте, много пъти ще се наложи да трансформираме обект
с точно зададени стойности.
В "maya" има много лесен начин
да ги въведем тези стойности.
Това става чрез "chanel box".
Той се пуска от иконките горе в дясно.
От тази иконка и нека я натиснем.
Отстрани трябва да имаме един нов табулатор.
В "channel box" са показани всичките стойности на
трансформации на селектирания от нас обект.
Ако изберем това дърво ще видим, че веднага се показват
стойностите за транслация по "x,y,z", ротация и скалиране.
Както и за видимост на самия обект.
Ако решим, че искаме да преместим
това дърво по "x" точно с 10 единици.
Това става много лесно, като просто в полето
"translate z" щракнем с левия бутон на мишката
и въведа стойността 10.
Дървото се премести с точно зададената от нас стойност.
Разбира се, може да променяме
няколко стойности наведнъж.
Така че, ако искаме да увеличим цялостно размера
на дървото, да кажем пет пъти.
То това става много лесно, като селектираме
първата стойност, която искаме да променим.
Задържим левия бутон на мишката и
завлачим мишката по другите стойности.
След което пускам левия бутон на мишката
и може да въведем, както казахме, примерно пет пъти.
Така дървото се увеличава 5 пъти.
Веднага може да въведем обратното.
За да върнем оригиналният размер, трябва да въведем 1.
Тук ще споменем, че единиците, които въвеждаме
отговарят на реалните стойности, които
сме задали от настройките на "maya".
Това става от менюто "windows",
"settings/preferences" и избираме "preferences".
Тук в раздела "settings".
Тук имаме настройки
за единиците, в които работим.
Първите настройки са за единицата за дължина.
В момента работим в сантиметри.
Може да го промени в милиметри,
метри, инчове, футове и други.
Също така може да променим настройките
за ъглите, дали да са в градуси или в радиани.
Или в колко кадъра в секунда да работи нашата анимация.
Ще оставя настройките така
няма да ги променям затова ще кликна на "cancel".
Друг начин за промяна на стойностите в "channel box"
е чрез кликане на някой от полетата.
Примерно транслация по "y".
След което задържане скрола на мишката в нашия изглед.
И издърпването на самата мишка.
Виждате стойността се променя.
Това действа един вид, като плъзгач.
Разбира се, винаги може да нулираме тези стойности.
Трябва да ги селектираме.
Можем и една по една.
Можем и всичките наведнъж.
"channel box" е полезен за преместване на нашите обекти
с точно определени стойности,
като ги въвеждаме или използване
скрол на мишката и издърпване, като плъзгач.
Тест за преминаване към следващия урок
3286
Какво е Channel Box?
Меню, което ни позволява бързо да променим параметрите на обект 10103
Меню, което ни показва различните канали на един обект 10104
Инструмент за дупликиране на сцени 10105
Меню, което ни показва колко копия имаме от даден обект 10106
3288
Как се променят мерните единици с които работим?
От менюто Windows / Settings and Preferences / Preferences / Settings / Working Units 10111
От менюто Windows / Change working units 10112
Не можем да променяме мерните единици 10113
От менюто Edit / Working units 10114
3287
Можем ли да зададем точна стойност на параметрите на даден обект, чрез Channel Box?
Можем, като кликнем на полето за въвеждане на стойност и въведем избраната от нас стойност 10107
Не можем, само можем да видим каква е стойността 10108
Можем, като селектираме обект и просто напишем стойноста докато е активен Channel Box 10109
Channel Box не показва параметрите на обекта 10110