Разясняване на нормалите на 3D обекти

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Здравейте този урок Ще бъде малко по технически насочен Но в същото време доста важен тъй принципите в него са основни и ще ни помагат доста по време на работа аз няма да задълбавам в по-сложната мате но ще обясня най-необходимото за нашата безпроблемна а именно ще говорим за нормалните на геометричните нормалната въображаема линия Лято е перпендикулярно на повърхността на полигон като по този начин показва неговата тати друго предназначение на нормален Това е да покажат По какъв начин е засенчен нашия обект както и реагира на светлината в стената ако селектирам тази сфера може да видите Тези зелени линии Това Всъщност Норма ли те навсякъде и полигон и както виждате показват неговата посока сега за да видя нормалните на даден геометричен обект можем да ги пуснем от менюто дисплей полигонов и тук имаме два вида Face и вертекс нормали фейс нормали те са тези които съм по в момента те показват ориентацията на обекта другият тип нормали Нека да ги пусна от дисплей полигона Vertex normal са нормалните които отговарят на това как е засенчен нашия обект как реагира той на светлината както виждате те са повече на брой и са на на всяка точка която свързва нашите полигони техния брой чака точка е свързана с три полигона в случая и затова тя съдържа информация за нормалите на всеки един полигон като цяло има няколко основни функции за работа със сами нормални които са доста важни всичките се намират в менюто на ЕС дисплей нека да го откъсна да ни е по-удобно за работа и да започнем с най-простата функция която е функцията reverse а именно да обърнем ориентацията на даден нормално нека само първо изключа от дисплей полигон с Vertex нормалите за да не ни пречат ако селектирам с десен бутон компонента лице и селектира тези четири лица от мен между с Play down reverse ще видите Това е защото ние сме обърнали лентата на техните нормали туй за тебе те вече насочат навън и светлината не реагира с самите полигони ако нека се опитам да влезна вътре в сферата може да видите Как всички останали полигони от вътрешната страна на сферата са черният засенчени нормално това е защото съм обърнал и ориентацията на техните формули сега може би се досещате че това е проблем в повечето случаи особено с от операциите за моделиране на полигонални обекти и не е хубаво да имаме като цяло такива обърнати нормали Нека да ги обърнем отново като минал в подобект лица и отидем сега те се завърнаха първоначалния си Сали друго важно нещо е за да виждаме защото по някой път може да не виждаме добре обърнатите полигони е да пуснем тъй наречения backface culling което се намира от менюто шеринг в нашия виборг тази функция backface culling сега ако пак обърна тези лица техните Норма ли ще видите Всъщност става прозрачна дупка отдавна страна започваме да ги виждаме този начин много лесно може да се ориентираме къде е на проблем в нашия 3D обект нека все пак да ги върна обратно друго нещо което Както казах е доста важно за нормалите е начина по който те оказват Как е засенчен нашият обекти как Той реагира на светлината какво се използва изключително много в Gaming трета защото при създаването на обекти за игри важно да имаме малък брой полигони за да не тежи играта но същото време да не губим много детайлно на самия обект и е много важно да го направим той да изглежда добре засенчен без да имаме много полигони тук на помощ идват двете важни функции на нормалните които са Jardin и softonic пак от менюто между дисплей Нека да покажем какво прави селектирам цялата сфера Адам собствена е че ще видите как тъй като Как се досещате от softun накарахме нормалите на всеки един вертекс да се интерполират по начин по който да позволим Ако cinchona между самите полигони по обратния начин работих арденец който интерполира нормалите така изглеждат ръбовете остри между самите полигони както се досещате и двете функции са доста важни по този начин чрез softun варненец можем да обработим По какъв начин нашия обект да бъде засенчен от светлината но ние в нашия процес на работа няма да ги използваме по-важното е да проверяваме да свикнем да проверяваме дали няма обърнати нормали защото с обърнатите норма Как се създава доста проблеми много пъти се чудя защо няма операция която извършваме на работи начина по който очакваме а той за Тук е извършил Между два полигона или повече които са с обърнати нормали спрямо другите Както казах кончета реверс може да обръщаме нормали Надявам се този урок да ви е бил полезен да ви е разяснил поне малко за начина коте изградени 3D обектите защото Норма ли те не са само в Мая те са като цяло част от самите 3D обекти във всички сектори

Тест за преминаване към следващия урок

 
Какво трябва да направим, ако имаме черно засенчване на обект, или невярно визуализиране?
Трябва да обърнем нормалите на обекта, или на полигоните от самия обект, които не изглеждат наред
Не е нужно да променяме нищо, това е визуален бъг
Трябва да изтрием неправилно засенчените полигони или обекти, и да ги изградим наново
Трябва да пуснем осветлението в нашата сцена